AMERA – IMO 8700280 ved Oceankaj d. 01/10-2019

AMERA – IMO 8700280 ved Oceankaj d. 01/10-2019
Hun kom fra Gøteborg og næste havn var Rostock.

Navn: AMERA
IMO: 8700280

Byggeår: 
1988
Kaldesignal:
C6EA7
Længde:
204 m.
Brede:
28,9 m.
Dybgang: 
7,1 m.
Flag: 
Bahamas
Maskine: 
Fire Wärtsilä-Sulzer 8ZAL40S dieselmaskiner.
Effekt:
21.120 kW
Fart: 
21,5 kn
Værft:
Oy Wärtsilä Ab, Åbo, Finland
Byggenr.: 
1296
Tonnage: 
BRT 37.842
Passagerer: 835
Besætning: 
440
Dæk: 
9
Kahytter: 
419
Dæk med kahytter: 
8
Ejer:
Phoenix Reisen GmbH
Rederi:
Phoenix Reisen 

Hoveddata

Billede
IMO
8700280
MMSI
311000840
ENI
Kaldesignal
C6EA7
Signalflag (kaldesignal)
Hjemhavn
Nassau
Pennant
Egenskab
Ice Class 1A-1C
Klasse
Byggeår
1988
Byggepris
$160 millioner
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Skibsregister-nummer
Havnekending Nr.
Kendings-bogstaver
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Levetid
Levetid
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
171,5meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
204meter
Længde incl. klapper
0
Længde SOLAS
0
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
28,9meter
Bredde Ext.
32,32meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Skrog højde
0
Dybgang
7,25meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybgang is klasse
0
Dybgang for min
0
Dybgang for max
0
Dybgang midtskibs min.
0
Dybgang midtskibs max.
0
Dybgang agter min
0
Dybgang agter max
0
Dybde
9,85meter
Dybde til hoveddæk
0
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til top dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Load line længde
0
Load line Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
0
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Rise of Floor
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
0
Længde på vogndæk
0
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Skrog seperation
0
Dimensionstal
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Wartsila Marine Industries Inc - Turku
Skrog nr.
1296
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
Dæk delvise
Dæk Total
Skrog beskrivelse
Design
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Lugetype
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Bro
Vinduer
Døre
Kahytter
Magrodome
Luger
Rør
Maling
Kabler
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse

Machinery Overview
4 oil engines with flexible couplings & double reduction geared to screw shafts driving 2 CP propellers Total Power: Mcr 21,120kW (28,716hp)Max. Speed: 22.90kts, Service Speed: 21.80kts
Auxiliary Engines
Design: Deutz, Engine Builder: Deutzkh
1 x Unknown, 4 Stroke 12Cy.
142 x 160, Mcr: 710 kW
Design: Wartsila, Engine Builder: Wartsila2
3 x 8R32D, 4 Stroke 8Cy.
320 x 350, Mcr: 2960 kW
Auxiliary Generators
Aux Generator: 2 x 2,840kW 440V 60Hz a.c., 3 x 2,840kW 440V 60Hz a.c.
Boilers
Boilers: 2 x Exhaust gas eEconomisers, 1 x Water tube auxiliary boiler
Bunkers
Fuel:Capacity - Distillate Fuel: 206 cu m, Residual Fuel: 2,061 cu m
Prime Mover Detail
Design: Sulzer, Engine Builder: Wartsila Diesel Oy - Finland
4 x 8ZAL40S, 4 Stroke, Single Acting, In-Line (Vertical)
8 Cy. 400 x 560, Mcr: 5,280 kW (7,179 hp) at 530 rpm
Thrusters
Thrusters: 2 Thwart. CP thruster (f) 1,000kW (1,360bhp) , 1 Tunnel thruster (a) 1,000kW (1,360bhp)

Effekt
21.120KW
BHP
28.702BHP
rpm
0
Boring
0
Slaglængde
0
Middel effektivt tryk
0
Stempel hastighed
0
Hjælpe-maskineri
Batterier
Design Max Hastighed
18knob
Trial Speed
0
Servicefart
13,6knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
Brændstof-forbrug
0
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
Propel Diameter
0
Propel RPM
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
Bovpropel Producent
Bovproller Effekt
Bovproller Effekt
0
Bovpropel Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel Effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Stabilisator
Ride control
Generatorer
Strøm-spænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Starter type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Integreret fremdrift
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Motorovervågning
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Dæks maskineri
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Forbrændingsanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

Phoenix Reisen

Rederi IMO
Ejer

Amera Shipping Ltd

Ejer IMO
ISM Manager
ISM IMO
Klassen leveret
Klassen suspenderet
Skibsregister-nummer
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
TL Register number
Note: classification
Station
Mægler
Rute
Sejltid

Tonnage

Bruttotonnage
39.051tons
Nettotonnage
15.501tons
Bruttoregister-ton
0
Nettoregister-ton
0
Dødvægt
6.150tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Note containere
Udholdenhed
Pæletræk
0
Biler
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Kassetter
Note Trailere
Busser
Lanemeter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Person Kapacitet

Person kapacitet
1275Personer
Besætning
440
Besætning fordeling
Passagerer
835PAX
Passagerer sommer
Passagerer vinter
Passagerer oceangående
Passagerer kystfart
Passagerer havnefart
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
1:1,9
Elever
Dæk
9
Passagerdæk
Fragtdæk
Kahytter
419
Dæk med kahytter
8
Køjer
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Køjer besætning
Beskrivelse
Note Person Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Jacuzzi
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Tidligere Passager Faciliteter
Note forbrug

Indretning

Indretnings-arkitekt
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Stole
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Laminat
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Strømforsyning
110V, 220V
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Væg panel
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
0
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
0
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Gasolie
0
Dieselolie
0
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
0
Smøreolie
0
Frisk Vand
0
Frisk Vand
0
Drikkevand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Teknisk vand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Ferskvands-produktion
Tank Kapacitet
Spildevands-behandling
Ballast Kontrol System
Krængningstanke
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Skralde Kapacitet
0
Note: tanke

Sikkerhed

Rednings-udstyr
Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakuerings-system
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper
Adgangsveje
Linkspan design
Køretøjs-elevator
Udstyr
Elevator
4
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
Laste computer
TV
Air Condition
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Hotel & Management System
Kabys
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Zodiacs
Zodiac beskrivelse
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne

Royal Viking Sun (26. november, 1988 - 26. november, 1999)
Seabourn Sun (26. november, 1999 - april, 2002)
Prinsendam (august, 2002 - juli 2019)

Historiske ejere

Royal Viking Line, Norge (26. november, 1988 - 1994)
Cunard Line, Southampton, England (1994 - april, 2002)
Charter: Seabourne Cruise Line, Miami, Florida, USA (26. november, 1999 - 2002)
Holland America Line, Rotterdam, Holland (april, 2002 - juli 2019)

Historiske Rederier
Historiske ISM
Historiske Ruter
Historiske Flag
Historiske Hjemsteder

Nassau (november, 1988 - april, 2002)
Rotterdam (april, 2002 - juli 2019)

Historiske Kaldesignal
Historiske MMSI
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikrings-selskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe
Projekteret
Projekteret
Bestilt
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
20. januar 1988
Kølstrakt
Søsat
Søsat
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
24. november 1988
Leveret
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
James Stewart (MS Prinsendam)
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Solgt til Skrotning
Solgt til Skrotning
Skrottet
Forlist
Renoveret
2019
Hændelser og særlige begivenheder
Horn
Noter

Billeder

Billeder

Statistik

Statistik
Oprettet
16. oktober 2020 20:25
Sidst opdateret
26. december 2021 00:32
Hvor er AMERA

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.