Maritime Billeder & Data

BUVIK – IMO 9006356 kommer ud af tågen.

BUVIK – IMO 9006356 kommer ud af tågen. Hun kommer fra Göteborg med skærver.

Hoveddata

Billede:
Buvik indadgående i Korsør d. 30. december 2021. Foto: Nicolaj D. Jepsen
Buvik indadgående i Korsør d. 30. december 2021. Foto: Nicolaj D. Jepsen
IMO:
9006356
MMSI:
258009780
ENI:
Kaldesignal:
LAOV8
Hjemhavn:
Haugesund
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1994
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
81,83meter
LOA:
87,85meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
12,81meter
Bredde Ext.:
12,81meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
5,468meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
7,1meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
81,84meter
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Peene-Werft GmbH & Co.KG, Wolgast, Tyskland
Skrog nr.:
410
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Dobbeltbund
Skot:
4
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
1
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Kvaerner Multifold
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

1 stk. Deutz MWM SBV 8M628 diesel, 1245 kW

Effekt :
1.245KW
BHP:
1.670BHP
IHK:
0
rpm:
900
Boring:
240mm.
Slaglængde:
280mm.
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
12knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
10,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
1. januar 1993
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
1
Propeller Type:
fast propel
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
228
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Schottel
Bovproller Effekt:
184KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Generatorer:

2 stk. 400/220 V - 210 kVA, 240 kW
1 stk. 400/220 V - 72 kVA

Strøm-spænding:
400Volt
Belysnings-spænding:
220Volt
Frekvens:
0
Nødgenerator:
1 stk. Henan TBD234V6
Aksel-generatorer:
Kedler:
1
Kedler Type:

1 stk. oliefyret kedel, 4,0 bar, 4,71 m2 opvarmet flade.

Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
2x 125 litres - 30,0 bar 1x 30 litres - 30,0 bar
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

TORNES BULK AS

Ejer IMO:
6127179
Rederi:

KARMOY SKIPSCONSULT MANAGEMENT, Skudeneshavn, Norge

Rederi IMO:
5017864
ISM Manager:

KARMOY SKIPSCONSULT MANAGEMENT, Skudeneshavn, Norge

ISM IMO:
5017864
Klassen leveret:
1. april 2009
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
G33310
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
2.449tons
Nettotonnage:
1.380tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
3.710tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
1
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:

Korn: 4666 m3
Bale: 4635 m3

Lastrum Note::

Kuften skiftes 6 gange i timen.
Tanktop: 15 t/m2

Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
9
Besætning fordeling:
Passagerer:
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
1.641,9m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
122,8m3
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
57m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
440meter
Ankerkæde diameter:
32mm.
Karakter af ankerkæder:
GL - K3
Anker total vægt:
1.740kg pr. stk.
Ankre:
3stk.
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Elisabeth K.(1. marts 1994 - 4. oktober 2019)
Buvik(4. oktober 2019 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
LIAN SHIPPING BV(april 2015 - juni 2017)
K&T HOLLAND CV(juni 2017 - 2. oktober 2019)
TORNES BULK AS(2. oktober 2019 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
FLAGSHIP MANAGEMENT CO BV(1. januar 2001 - 2. oktober 2019)
KARMOY SKIPSCONSULT MANAGEMENT(2. oktober 2019 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
FLAGSHIP MANAGEMENT CO BV(12. juni 2002 - 25. oktober 2019)
KARMOY SKIPSCONSULT MANAGEMENT(25. oktober 2019 - )
Historiske Ruter:
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Østrig(1. marts 1994 - december 2001)
Holland(december 2001 - 4. oktober 2019)
Gibraltar(4. oktober 2019 - 15. november 2021)
Norge (NIS)(15. november 2021 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Wien(1. marts 1994 - december 2001)
Delfzijl(december 2001 - 4. oktober 2019)
Gibraltar(4. oktober 2019 - 15. november 2021)
Haugesund(15. november 2021 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OENP](1. marts 1994 - december 2001)
[PBEO](december 2001 - 4. oktober 2019)
[ZDRK2](4. oktober 2019 - 15. november 2021)
[LAOV8](15. november 2021 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
245712000(15. maj 2009 - 4. oktober 2019)
236730000(4. oktober 2019 - 15. november 2021)
258009780(15. november 2021 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
P&IPeriode
Hydor AS(20. februar 2020 - )
Assuranceforeningen Skuld - Norway(6. december 2021 - )
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
KlasseselskabPeriode
DNV-GL (ex GL) (IACS)(1. april 2009 - )
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
30. april 1993
Kølstrakt:
Søsat:
20. december 1993
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
1. marts 1994
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:
Buvik indadgående i Korsør d. 30. december 2021. Foto: Nicolaj D. Jepsen
Buvik indadgående i Korsør d. 30. december 2021. Foto: Nicolaj D. Jepsen

Statistik

Statistik:
Oprettet:
30. december 2021 12:19
Sidst opdateret:
30. december 2021 23:54
Hvor er BUVIK?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.