Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

ASUKA II – IMO: 8806204

Hoveddata

Billede:
IMO:
8806204
MMSI:
432545000
ENI:
Kaldesignal:
7JBI
Hjemhavn:
Yokohama
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1990
Byggepris:
$200 millioner
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
211,68meter
Længde imellem perpendikulær:
205meter
LOA:
240,96meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
29,6meter
Bredde Ext.:
29,6meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
8,022meter
Dybgang design:
7,5meter
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
13,02meter
Dybde til hoveddæk:
19,25meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
13,02meter.
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
2.516mm.
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. Nagasaki Shipyard & Machinery Works, Nagasaki, Japan
Skrog nr.:
2100
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Dobbeltbund
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
MacGregor-Navire (Kayaba)
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. 8-cylindret MAN Mitsubishi diesel elektrisk, 8642 kW

Effekt :
34.568KW
BHP:
44.600BHP
IHK:
0
rpm:
400
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:

1 stk. Wärtsilä Vaasa diesel, 3236 kW, 720 rpm

Batterier:
Design Max Hastighed:
22knob
Trial Speed:
23,24knob
Servicefart:
22knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
Mitsubishi KaMeWa propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Lips
Bovproller Effekt:
1000KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. Sperry finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:

4 stk. ABB dieselgenerator
1 stk. ABB hjælpegenerator diesel, 3000 kW, 720 rpm

Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
2 stk. ABB, 12000 kW, 132 rpm
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

NYK CRUISES CO LTD, Tokyo, Japan

Ejer IMO:
1902385
Rederi:

NYK CRUISES CO LTD, Tokyo, Japan

Rederi IMO:
1902385
ISM Manager:

NYK CRUISES CO LTD, Tokyo, Japan

ISM IMO:
1902385
Klassen leveret:
20. februar 2006
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
909851
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Lloyds Register +100A1 "Passenger Ship", +LMC
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
50.444tons
Nettotonnage:
20.536tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
7.324tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
545
Besætning fordeling:
Passagerer:
960PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
1:1,76
Elever:
Dæk:
8
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
480
Dæk med kahytter:
8
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
AntalKahytKapacitet
4Crystal Penthouses *8 PAX
26Penthouse Suites*52 PAX
32Deluxe Staterooms*64 PAX
198Twin Staterooms*396 PAX
201Twin Stateroom402 PAX
19Inside Twin Staterooms38 PAX
* med balkon
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
SalonKapacitet
Vista Observation lounge114 PAX
Palm Court Wintergarden136 PAX
VIP / Conference Room16 PAX
Kyoto Japanese Restaurant80 PAX
Prego Italien Restaurant60 PAX
Lido116 PAX
Galaxy lounge525 PAX
Hollywood Theatre270 PAX
The Bistro51 PAX
Stars Piano Bar42 PAX
Card Room28 PAX
Club 2100288 PAX
Centery Lounge42 PAX
Avenue Saloon86 PAX
Libary9 PAX
Crystal Dining Room600 PAX
Health Spa med aerobic instruktion
Caesars Palace i Sea Casino
Golf Simulator
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
2
Swimming pool:
2 stk. udendørs
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:

Hoveddesigner: Arkitektkontoret Robert Tillberg AB, Sverige

Designer:
Fletcher Design, Storbritannien.
Mogens Hammer, Danmark.
Studio Garroni, Italien.
BPW, Storbritannien.

Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
2.710m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
2.827m3
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
320m3
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
2.160m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Format Chemie
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
10
Redningsbåde type:

4 stk. lukkede tenderbåde
6 stk. delvis lukkede redningsbåde

Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
Hi-Pres
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
IBM
Kabys:
Navalmar
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Norsk Hydro
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Crystal Harmony(31. juni 1990 - 1. februar 2006)
Asuka II(1. februar 2006 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Crystal Cruises(31. juni 1990 - 20. februar 2006)
NYK CRUISES CO LTD(20. februar 2006 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Crystal Cruises(31. juni 1990 - 20. februar 2006)
NYK CRUISES CO LTD(20. februar 2006 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
CRYSTAL CRUISES LLC(29. marts 2002 - 20. februar 2006)
Ukendt(20. februar 2006 - 13. oktober 2006)
NYK CRUISES CO LTD(13. oktober 2006 - )
Historiske Ruter:
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Bahamas(21. juni 1990 - februar 2006)
Japan
(1. februar 2006 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Nassau(21. juni 1990 - februar 2006)
Tokyo(1. februar 2006 - 1. marts 2006)
Yokohama(1. marts 2006 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[C6IP2](21. juni 1990 - februar 2006)
[7JBI](1. februar 2006 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
432545000(1. februar 2006 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
P&IPeriode
UK P&I Club(29. november 2021 - )
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
KlasseselskabPeriode
Lloyd's Register (IACS)(21. juni 1990 - februar 2006)
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)(20. februar 2006 - )
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
14. april 1989
Kølstrakt:
Søsat:
30. september 1989
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
21. juni 1990
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Mary Tyler Moore
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
2020
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
26. januar 2021 16:25
Sidst opdateret:
8. januar 2023 17:20
Hvor er ASUKA II?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.