Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

CROWN – IMO: 6609834

Hoveddata

Billede:
IMO:
6609834
MMSI:
ENI:
Kaldesignal:
Hjemhavn:
Moroni
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1966
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
129meter
LOA:
141,7meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
20,2meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,5meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
8,8meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Lübecker Flender-Werke AG, Lübeck, Tyskland
Skrog nr.:
560
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Crossley Pielstick 18PC2V diesel, 6155 kW

Effekt :
12.310KW
BHP:
16.740BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
23knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
KaMeWa fastbladet propel
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Philot Shipping, Moroni, Comorerne

Ejer IMO:
1880558
Rederi:

Marlines, Piræus, Grækenland

Rederi IMO:
0032071
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
11.497tons
Nettotonnage:
4.494tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
3.043tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

BRT: 9499, NRT: 5503, DW: 3425 (1966)
BT: 11497, NT: 4494, DW: 3043 (1990)

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
595
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

200 personbiler (1966)
595 personbiler (1990)

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
1800PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

693 passagerer, 350 køjepladser (1966)
1800 passagerer (1990)

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Jupiter(25. juni 1966 - oktober 1966)
Black Watch(oktober 1966 - maj 1967)
Jupiter(maj 1967 - oktober 1967)
Black Watch(oktober 1967 - maj 1968)
Jupiter(maj 1968 - oktober 1968)
Black Watch(oktober 1968 - maj 1969)
Jupiter(maj 1969 - oktober 1969)
Black Watch(oktober 1969 - maj 1970)
Jupiter(maj 1970 - oktober 1970)
Black Watch(oktober 1970 - maj 1971)
Jupiter(maj 1971 - oktober 1971)
Black Watch(oktober 1971 - maj 1972)
Jupiter(maj 1972 - oktober 1972)
Black Watch(oktober 1972 - maj 1973)
Jupiter(maj 1973 - oktober 1973)
Black Watck(oktober 1973 - maj 1974)
Jupiter(maj 1974  - oktober 1974)
Black Watch(oktober 1974 - maj 1975)
Jupiter(maj 1975 - oktober 1975)
Black Watch(oktober 1975 - maj 1976)
Jupiter(maj 1976 - oktober 1976)
Black Watch(oktober 1976 - maj 1977)
Jupiter(maj 1977 - oktober 1977)
Black Watch(oktober 1977 - maj 1978)
Jupiter(maj 1978 - oktober 1978)
Black Watch(oktober 1978 - maj 1979)
Jupiter(maj 1979 - oktober 1979)
Black Watch(oktober 1979 - maj 1980)
Jupiter(maj 1980 - oktober 1980)
Black Watch(oktober 1980 - maj 1981)
Jupiter(maj 1981 - oktober 1981)
Black Watch(oktober 1981 - maj 1982)
Jupiter(maj 1982 - oktober 1982)
Black Watch(oktober 1982 - maj 1983)
Jupiter(maj 1983 - oktober 1983)
Black Watch(oktober 1983 - maj 1984)
Jupiter(maj 1984 - oktober 1984)
Black Watch(oktober 1984 - maj 1985)
Jupiter(maj 1985 - oktober 1985)
Black Watch(oktober 1985 - august 1986)
Jupiter(august 1986 - oktober 1990)
Crown M(oktober 1990 - 2000)
Byblos(2000 - november 2005)
Crown(november 2005 - juli 2008)
Historiske ejere:
EjerPeriode
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge(25. juni 1966 - august 1986)
Norway Line Invest K/S, Sandefjord, Norge(august 1986 - 1. januar 1990)
Color Line AS, Oslo, Norge(1. januar 1990 - oktober 1990)
Marlines, Piræus, Grækenland(oktober 1990 - 1993)
Lyroma Navigation, Limassol, Cypern(1993 - 17. december 1999)
Philot Shipping, Moroni, Comorerne(17. december 1999 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Det Bergenske Dampskibsselskab AS (BDS), Bergen, Norge(25. juni 1966 - oktober 1966)
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge(oktober 1966 - maj 1967)
Det Bergenske Dampskibsselskab AS (BDS), Bergen, Norge(maj 1967 - oktober 1967)
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge(oktober 1967 - maj 1968)
Det Bergenske Dampskibsselskab AS (BDS), Bergen, Norge(maj 1968 - oktober 1968)
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge(oktober 1968 - maj 1969)
Det Bergenske Dampskibsselskab AS (BDS), Bergen, Norge(maj 1969 - oktober 1969)
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge(oktober 1969 - maj 1970)
Det Bergenske Dampskibsselskab AS (BDS), Bergen, Norge(maj 1970 - oktober 1970)
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge(oktober 1970 - maj 1971)
Det Bergenske Dampskibsselskab AS (BDS), Bergen, Norge(maj 1971 - oktober 1971)
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge(oktober 1971 - maj 1972)
Det Bergenske Dampskibsselskab AS (BDS), Bergen, Norge(maj 1972 - oktober 1972)
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge(oktober 1972 - maj 1973)
Det Bergenske Dampskibsselskab AS (BDS), Bergen, Norge(maj 1973 - oktober 1973)
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge(oktober 1973 - maj 1974)
Det Bergenske Dampskibsselskab AS (BDS), Bergen, Norge(maj 1974 - oktober 1974)
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge(oktober 1974 - maj 1975)
Det Bergenske Dampskibsselskab AS (BDS), Bergen, Norge(maj 1975 - oktober 1975)
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge(oktober 1975 - maj 1976)
Det Bergenske Dampskibsselskab AS (BDS), Bergen, Norge(maj 1976 - oktober 1976)
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge(oktober 1976 - maj 1977)
Det Bergenske Dampskibsselskab AS (BDS), Bergen, Norge(maj 1977 - oktober 1977)
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge(oktober 1977 - maj 1978)
Det Bergenske Dampskibsselskab AS (BDS), Bergen, Norge(maj 1978 - oktober 1978)
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge(oktober 1978 - maj 1979)
Det Bergenske Dampskibsselskab AS (BDS), Bergen, Norge(maj 1979 - oktober 1979)
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge(oktober 1979 - maj 1980)
Det Bergenske Dampskibsselskab AS (BDS), Bergen, Norge(maj 1980 - oktober 1980)
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge(oktober 1980 - maj 1981)
Det Bergenske Dampskibsselskab AS (BDS), Bergen, Norge(maj 1981 - oktober 1981)
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge(oktober 1981 - maj 1982)
DFDS A/S, Danmark(maj 1982 - oktober 1982)
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge(oktober 1982 - maj 1983)
DFDS A/S, Danmark(maj 1983 - oktober 1983)
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge(oktober 1983 - maj 1984)
DFDS A/S, Danmark(maj 1984 - oktober 1984)
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge(oktober 1984 - maj 1985)
DFDS A/S, Danmark(maj 1985 - oktober 1985)
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge(oktober 1985 - maj 1986)
DFDS A/S, Danmark(maj 1986 - oktober 1986)
Norway Line Invest K/S, Sandefjord, Norge(oktober 1986 - 1. januar 1990)
Color Line AS, Oslo, Norge (1. januar 1990 - oktober 1990)
Marlines, Piræus, Grækenland(oktober 1990 - 1993)
Lyroma Navigation, Limassol, Cypern(1993 - december 1999)
Marlines, Piræus, Grækenland(december 1999 - )
Historiske ISM:
Historiske Ruter:
RutePeride
Bergen - Newcastle(juni 1966 - oktober 1966)
Krydstogter(oktober 1966 - maj 1967)
Bergen - Newcastle(maj 1967 - oktober 1967)
Krydstogter(oktober 1967 - maj 1968)
Bergen - Newcastle(maj 1968 - oktober 1968)
Krydtogter(oktober 1968 - maj 1969)
Bergen - Newcastle(maj 1969 - oktober 1969)
Krydstogter(oktober 1969 - maj 1970)
Bergen - Newcastle(maj 1970 - oktober 1970)
Krydstogter(oktober 1970 - maj 1971)
Bergen - Newcastle(maj 1971 - oktober 1971)
Krydstogter(oktober 1971 - maj 1972)
Bergen - Newcastle(maj 1972 - oktober 1972)
Krydstogter(oktober 1972 - maj 1973)
Bergen - Newcastle(maj 1973 - oktober 1973)
Krydstogter(oktober 1973 - maj 1974)
Bergen - Newcastle(maj 1974 - oktober 1974)
Krydtogter(oktober 1974 - maj 1975)
Bergen - Newcastle(maj 1975 - oktober 1975)
Krydstogter(oktober 1975 - maj 1976)
Bergen - Cuxhaven - Hamburg(maj 1976 - oktober 1976)
Krydstoger(oktober 1976 - maj 1977)
Bergen - Newcastle(maj 1977 - oktober 1977)
Krydstogter(oktober 1977 - maj 1978)
Bergen - Newcastle(maj 1978 - oktober 1978)
Krydstogter(oktober 1978 - maj 1979)
Bergen - Newcastle(maj 1979 - oktober 1979)
Krydstogter(oktober 1979 - maj 1980)
Bergen - Newcastle(maj 1980 - oktober 1980)
Krydstogter(oktober 1980 - maj 1981)
Bergen - Newcastle(maj 1981 - oktober 1981)
Krydstogter(oktober 1981 - maj 1982)
Bergen - Newcastle(maj 1982 - oktober 1982)
Krydstogter(oktober 1982 - maj 1983)
Bergen - Newcastle(maj 1983 - oktober 1983)
Krydstogter(oktober 1983 - maj 1984)
Göteborg - Esbjerg - Newcastle(maj 1984 - oktober 1984)
Krydstogter(oktober 1984 - maj 1985)
Bergen - Newcastle(maj 1985 - oktober 1985)
Krydstogter(oktober 1985 - maj 1986)
Bergen - Newcastle(maj 1986 - 2. oktober 1986)
Hotelskib i Kristiansand(2. oktober 1986 - april 1987)
Bergen - Stavanger - Newcastle(maj 1987 - december 1987)
Bergen - Stavanger - Newcastle(maj 1988 - november 1988)
Krydstogter(december 1988 - april 1989)
Bergen - Stavanger - Newcastle(maj 1989 - november 1989)
Krydstogter(november 1989 - april 1990)
Bergen - Stavanger - Newcastle(april 1990 - oktober 1990)
Ancona - Patras - Iraklio - Rhodos - Limassol(1991 - 1993)
Ancona - Patras - Iraklio(1993 - 1994)
Bari - Korfu - Igoumenitsa - Patras(1994 - 1995)
Ancona - Korfu - Igoumenitsa - Patras(1995 - 1997)
Hotelskib i Dubai(november 2005 - 2008)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Norge(25. juni 1966 - oktober 1990)
Panama(oktober 1990 - 1992)
Malta(1992 - 1993)
Cypern
(1993 - november 2005)
Comorerne
(november 2005 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Kristiansand(25. juni 1966 - august 1986)
Bergen(august 1986 - oktober 1990)
Panama(oktober 1990 - 1992)
Valletta(1992 - 1993)
Limassol(1993 - november 2005)
Historiske Kaldesignal:
Historiske MMSI:
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Jupiter6613328
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
Kølstrakt:
Søsat:
5. marts 1966
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
25. juni 1966
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
juli 2008
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
28. maj 1984Brand i maskinrummet nær Esbjerg.
23. juni 1984 - 23. juni 1985I drift igen efter reparation hos Blom & Voss, Hamburg, Tyskland.
juli 2008Solgt til ophugning i Indien.
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
27. marts 2022 11:31
Sidst opdateret:
22. november 2023 00:24

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.