Hoveddata

Billede
Billede
IMO
9010151
MMSI
247351200
ENI
Kaldesignal
IBJL
Hjemhavn
PALERMO
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1994
Byggepris
FIM 330 millioner
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
171,3meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
183meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
28,7meter
Bredde Ext.
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
7,4meter
Dybgang design
6,8meter
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybde
0
Dybde til hoveddæk
15,23meter
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Loadline længde
171,3meter
Loadline Bredde
28,7meter
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
8900mm.
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
0
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Testdybde
Note Dimensioner
Dybde til vejrdæk for: 23,10/21,20 meter.

Skrog

Værft
Stocznia Gdanska Im. Lenina, Gdansk, Polen
Skrog nr.
B501/01
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
Dæk delvise
Dæk Total
Design
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Norwinch
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse
4 stk. Zgoda-Sulzer 8ZAL40S diesel, 5760 kW 1 stk. Wärtsilä Vasa 6R22HF diesel hjælpemaskine, 975 kW, 1000 rpm 1 stk. Wärtsilä Vasa 8R22HF diesel hjælpemaskine, 1300 kW, 1000 rpm
Effekt
23.040KW
HK
31325HK
rpm
510
Boring
0
Slaglængde
0
Hjælpemaskineri
Design Max Hastighed
22knob
Trial Speed
22,26knob
Servicefart
21,3knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
6000 cSt
Brændstof-forbrug
32tons i døgnet
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
Ulstein propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter
5meter
Propel RPM
142
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
2
Bovpropel Producent
Ulstein
Bovproller Effekt
900KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
2
Hækpropel Producent
Ulstein
Hækpropeller effekt
450KW pr. stk.
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Jastram
Stabilisator
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
2 stk. Leroy Sommer 1750 kVA
Kedler
Kedler Type
Udstødnings-gaskedel
Sunrod
Gear reduktion
Lohman & Stolterfoht
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Heeling-system
Intering
Stabilitetsberegning
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi
Rederi IMO
Ejer
Ejer IMO
ISM Manager
ISM IMO
Klassen leveret
Klassen suspenderet
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
Station
Mægler
Rute
Sejltid

Tonnage

Dødvægt
10700tons
Dødvægt design
9.006tons
Dødvægt Ro-Ro
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Bruttotonnage
33.588tons
Nettotonnage
9.761tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Kølerum til gods: 8200 m3
Lastrum Note:
Containere TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
21
Besætning fordeling
Passagerer
114PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Kahytter
32
Dæk med kahytter
Køjer
114
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
10 x 4 sengs kahyt = 40 PAX 24 x 3 sengs kahyt = 72 PAX Alle kahytter er med bad og toilet.
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Beskrivelse
Biler
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Note Trailere
Busser
Lanemeter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Vejrdæk: FH åbent, 600 LM, 15 T/AT Hoveddæk: FH 4,7/6,6 meter, 1230 LM, 60 T/AT Tweendæk: FH 4,3/4,8 meter, 800 LM, 60 T/AT Nedredæk: FH 4,7/4,3 meter, 570 LM, 60 T/AT
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Restaurant: 110 PAX Sauna Jacuzzi Tax free shop
Restauranter
1
Barer
1
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Note forbrug
Tidligere Passager Faciliteter

Indretning

Indretnings-arkitekt
Vuokko Laakso
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
9.114m3
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
0
Brændstof-tanke
0
HFO
1.387m3
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
154m3
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
103m3
Smøreolie
0
Frisk Vand
258m3
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
981m3
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Tank Kapacitet
Spildevandsbehandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Note: tanke

Sikkerhed

Redningsbåde
Redningsbåde type
Waterman
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakueringssystem
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Macgregor
Ramper
Nedre hækrampe: 12,5+3,0 x 21,6 meter. (LxB) Øvre hækrampe: 13,45+3,0 x 9,0 meter. (LxB) Indterne ramper: Fast rampe hoved-tanktop: 54,85 x 4,4 meter. (LxB) (hældning 7°) Fast rampe hoved-øvre, SB side: 4,3 meter bred (hældning 7°) Fast rampe øvre-vejrdæk: 4,4 meter bred.
Adgangsveje
Køretøjs-elevator
Udstyr
Strømforsyning
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
TV
Air Condition
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
EVAC
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne
Finnhansa (3. august 1994 - 28. april 2009) Euroferry Sicilia (28. april 2009 - 16. juli 2010) Transrussia (16. juli 2010 - 30. januar 2014) Finnhansa (30. januar 2014 - 1. november 2014) Euroferry Egnazia (1. november 2014 - )
Historiske ejere
HANSEATIC SHIPPING AB (31. december 2003 - april 2009) GRIMALDI HOLDING SPA (april 2009 - juli 2010) FINNLINES DEUTSCHLAND GMBH (juli 2010 - 30. januar 2014) FINNLINES PLC (30. januar 2014 - 17. november 2014) GRIMALDI EUROMED SPA (17. november 2014 - )
Historiske Rederier
FINNLINES PLC (januar 2001 - april 2009) GRANDI NAVI VELOCI SPA (april 2009 - juli 2010) LAEISZ F SCHIFFAHRTS MBH & CO (juli 2010 - 28. december 2010) LAEISZ REEDEREI (28. december 2010 - 30. januar 2014) FINNLINES PLC (30. januar 2014 - 17. november 2014) GRIMALDI GROUP SPA (17. november 2014 - )
Historiske ISM
GRIMALDI DEEP SEA SPA (27. april 2009 - 20. juli 2010) Ukendt (20. juli 2010 - 28. december 2010) LAEISZ REEDEREI (28. december 2010 - 1. februar 2014) Ukendt (1. februar 2014 - 18. december 2014) GRIMALDI DEEP SEA SPA (18. december 2014 - 2. juli 2018) GRIMALDI EUROMED SPA (2. juli 2018 - )
Historiske Ruter
Historiske Hjemsteder
Helsinki (3. august 1994 - 28. april 2009) Palermo (28. april 2009 - 16. juli 2010) Rostock (16. juli 2010 - 30. juli 2014) Helsinki (30. juli 2014 - 15. november 2014) Palermo (15. november 2014 - )
Historiske Flag
Finland (3. august 1994 - 28. april 2009) Italien (28. april 2009 - 16. juli 2010) Tyskland (16. juli 2010 - 30. juli 2014) Finland (30. juli 2014 - 15. november 2014) Italien (15. november 2014 - )
Historiske Kaldesignal
OJFG (3. august 1994 - 28. april 2009) IBRT (28. april 2009 - 16. juli 2010) DHCO2 (16. juli 2010 - 30. januar 2014) OJFG (30. januar 2014 - 15. november 2014) IBJL (15. november 2014 - )
Historiske MMSI
218423000 (16. juli 2010 - 30. juli 2014) 247351200 (15. november 2014 - )
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe

FINNPARTNER (9010163)
FINNTRADER (9017769)
EUROFERRY OLYMPIA (9010175)

Projekteret
Bestilt
14/06/1990
Første Stål Skåret
Kølstrakt
25/03/1992
Søsat
14/09/1993
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
03/08/1994
Døbt
19/09/1994
Døbt Sted
Helsinki
Gudmor
Marjatta Jouhki
Jomfrurejse
10/08/1994
Jomfrurejse rute
Helsinki - Lübeck
Udgået
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder
Noter
Horn
Billeder
Billeder