Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

MARGARITAVILLE AT SEA PARADISE – IMO: 8716502

Hoveddata

Billede:
Costa Classica i Kobe i Japan d. 18. oktober 2009. Foto: 663highland, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons
Costa Classica i Kobe i Japan d. 18. oktober 2009. Foto: 663highland, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons
IMO:
8716502
MMSI:
311000969
ENI:
Kaldesignal:
C6EQ3
Hjemhavn:
Nassau
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Classica
Byggeår:
1991
Byggepris:
$335 millioner
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
181,98meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
219meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
28meter
Bredde Ext.:
30,9meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde over hjulkasserne:
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
47,5meter
Skrog højde:
0
Dybgang:
7,6meter
Dybgang design:
7,3meter
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
54,5meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Dybde fra dæksbjælke til top af køl:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
2.258mm.
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Kølhøjde:
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Længde mellem stopbomme:
0
Længde mellem forreste stoppebom og frispormærke:
0
Længde mellem frispormærke og bagerste stoppebom:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Dybde til Lido dæk: 33,90 meter

Skrog

Værft:
Fincantieri Breda, Venedig, Italien
Skrog nr.:
5877
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
17
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
11
Dæk delvise:
2
Dæk Total:
13
Skrog beskrivelse:
Design:

Projekt management: Navis srl
Leverandør koordinator: Gerolamo Scorza
Hovedentreprenør: Scorza

Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Pneumatiske døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Norwinch
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. Sulzer 8ZAL40S diesel, 5295 kW
4 stk. GMT A320.12 diesel hjælpemaskine, 4412 kW, 720 rpm

Effekt :
23.040KW
BHP:
31.304BHP
IHK:
0
rpm:
510
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
20knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
19,8knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
SULZER DIESEL LTD, TRIESTE, ITALIEN
Maskine Bygge dato:
1. januar 1990
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
Lips propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
139
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
500KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
1
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
900KW pr. stk.
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:

1 stk. 1250 kVA - 1000 kW - 1590 HP
4 stk. 4575 kVA - 3660 kW - 5289 HP

Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
60Hz
Nødgenerator:
1 stk. 625 kVA - 500 kW - 879 HP
Aksel-generatorer:
Kedler:
6
Kedler Type:

4 stk. CHR 100.00 m² / 9.00 bar
2 stk. CHO 300.00 m² / 9.00 bar

Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Paradise Cruise Line Owner Ltd., Nassau, Bahamas

Ejer IMO:
6015154
Rederi:

Paradise Cruise Line Owner Ltd., Nassau, Bahamas

Rederi IMO:
6015154
ISM Manager:

Anglo-Eastern Cruise, Miami, Florida, USA

ISM IMO:
5886341
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
33936P
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
53.015tons
Nettotonnage:
26.486tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
6.724tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
650
Besætning fordeling:
Passagerer:
1680PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
31,557
PAX / Crew forhold:
2,585
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
13
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
656
Dæk med kahytter:
5
Køjer:
1768
Underkøjer:
1302stk
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Liggestole:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:

428 x udvendig standard: 856 PAX
216 x indvendig standard: 432 PAX
10 x udvendig suites: 20 PAX

Kahyts størrelse:

standard kahytter: 18,2 m2
Suites: 41 m2 + balkon

Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:

Officers cabins: 28 besætningsmedlemmer
Staff cabins: 69 besætningmedlemmer
Petty officers & crew cabins: 249 besætningsmedlemmer

Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

Restaurant
Bar
Night club
Piano Bar
Casino
Pasticceria
Pizzeria
Show room
Ball room
Buffet
Al Fresco Bar
Thalasso terapia
Sauna'Jacuzzis
Hairdresser
Tabletennis
Golf practice
Jogging Track
Diet Bar

Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:

Studio Gregotti

Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Due Palme
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
B & B Italia
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Technostone
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
3.800m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
2.411m3
Brændstof-tanke:
0
Kulbeholdning:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
160m3
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
2.500m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
305.505
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Isir
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Atlas
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
14
Redningsbåde type:

Harding

Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Redningsbælter:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
EPIRB:
Radar transponder SART:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
8
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Phillips
Air Condition:
Aerimpianti
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Precetti
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Norske Hydro
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Jets
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Giumma
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Costa Classica(7. december 1991 - 1. januar 2015)
Costa NeoClassica(1. januar 2015 - 1. april 2018)
Grand Classica(1. april 2018 - 3. maj 2022)
Margaritaville At Sea Paradise(3. maj 2022 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Costa Crociere S.p.A., Genova, Italien (0196718)(7. december 1991 - 3. maj 2022)
Paradise Cruise Line Owner Ltd., Nassau, Bahamas(3. maj 2022 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Costa Crociere S.p.a., Genova, Italien (7. december 1991 - april 2018)
Bahamas Paradise Cruise Line, Madeira, Portugal (0196718)(april 2018 - 3. maj 2022)
Paradise Cruise Line Owner Ltd., Nassau, Bahamas(3. maj 2022 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
Costa Crociere S.p.A., Genova, Italien (0196718)(28. marts 2003 - 1. juli 2015)
CARNIVAL MARITIME GMBH(1. juli 2015 - 9. april 2018)
CRUISE MANAGEMENT INTL INC(9. april 2018 - 15. marts 2020)
CAMPBELL CRUISE & YACHT MGMT(15. marts 2020 - 22. april 2022)
Ukendt(27. februar 2021 - 22. april 2022)
Anglo-Eastern Cruise, Miami, Florida, USA(22. april 2022 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Krydstogter(7. december 1991 - )
Historiske Flag:
ItalienPeriode
Italien(7. december 1991 - 1. oktober 1994)
Liberia(1. oktober 1994 - 1. september 2000)
Italien(1. september 2000 - 1. marts 2018)
Portugal
(1. marts 2018 - 1. august 2020)
Bahamas(1. august 2020 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Napoli(7. december 1991 - 1. oktober 1994)
Monrovia(1. oktober 1994 - 1. september 2000)
Genova(1. september 2000 - 1. marts 2018)
Madeira(1. marts 2018 - 1. august 2020)
Nassau(1. august 2020 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[ICIC](1. september 2000 - 1. marts 2018)
[CQAE7](1. marts 2018 - 1. august 2020)
[C6EQ3](1. august 2020 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
247819000(1. september 2000 - 1. marts 2018)
255806153(1. marts 2018 - 1. august 2020)
311000969(1. august 2020 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
P&IPeriode
American Steamship Owner P&I association(20. februar 2021 - )
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibPeriode
Celestyal Experience8821046
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
Kølstrakt:
Søsat:
2. februar 1991
Søsat:
Prøvetur:
1. juni 1991
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
7. december 1991
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Emilia Costa
Jomfrurejse:
17. december 1991
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
2020
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
15. januar 2021 18:28
Sidst opdateret:
10. juni 2024 23:02
Hvor er MARGARITAVILLE AT SEA PARADISE?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.