Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

HEBE – IMO: 1167526

Hoveddata

Billede:
IMO:
1167526
MMSI:
ENI:
Kaldesignal:
OYQA
Hjemhavn:
Aalborg
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1912
Byggepris:
DKK 533.750
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
juli 1959
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
46 år
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
70,104meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
73,762meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
10,092meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
4,45meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
4,496meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Kjøbenhavn Flydedok & Skibsværft A/S, København, Danmark
Skrog nr.:
103
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
2
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
3
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

1 stk. triple expansion dampmaskine, 1100 ihk

Effekt :
0
BHP:
0
IHK:
1.100IHK
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
12knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Kul
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
1
Propeller Type:
fastbladet propel
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark

Ejer IMO:
Rederi:

Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark

Rederi IMO:
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
0
Nettotonnage:
0
Bruttoregister-ton:
1.333tons
Nettoregister-ton:
763tons
Dødvægt:
1.130tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

BRT: 957, NRT: 441, DW: 917 (1912 - 1949)

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
10PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

30 passagerer (1912 - 1947)

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Hebe(23. november 1912 - 1. juni 1940)
Hebe I(1. juni 1940 - 16. juni 1940)
Sainte Sylvia(16. juni 1940 - 29. november 1942)
Hebe II(29. november 1942 - 31. december 1945)
Hebe(31. december 1945 - 1. marts 1959)
Historiske ejere:
EjerPeriode
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark(23. november 1912 - 9. maj 1940)
Minestry of Transportation, England (Beslaglagt)(9. maj 1940 - 16. juni 1940)
Den franske regering, Frankrig (Rekvireret)(16. juni 1940 - 10. januar 1942)
British Navy, England(29. november 1942 - 31. december 1945)
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark(31. december 1945 - 19. februar 1959)
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark(23. november 1912 - 9. maj 1940)
Den franske regering, Frankrig (Charter)(9. maj 1940 - 16. juni 1940)
Den franske regering, Frankrig (Rekvireret)(16. juni 1940 - 10. januar 1942)
Ellerman's Wilson Line (EWL), Hull, England (Management)(29. november 1942 - 31. december 1945)
US Army, USA (Charter)(januar 1943 - november 1945)
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark(31. december 1945 - 19. februar 1959)
Historiske ISM:
Historiske Ruter:
RutePeriode
Odense - Århus - Aalborg - (Frederikshavn) - Leith (hovedrute)(24. november 1912 - 1914)
Esbjerg - Grimsby(1913 - 1913)
Danmark - Storbritanninen(1914 - 1918)
Danmark - Storbritanninen - Frankrig(1919 - 1919)
Danmark - Newcasle (hovedrute)(1920 - 1940)
Danmark - Leith (birute)(1920 - 1940)
Esbjerg - London / Harwich / Grimsby (birute)(1921 - 1922)
Danmark - Storbritannien (hovedrute)(1946 - 1957)
København - Leningrad / Rotterdam - Le Havre - Antwerpen (1 tur)(1946 - 1946)
København - Oslo - Drammen ( 1 tur)(1951 - 1951)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Danmark(23. november 1912 - 9. maj 1940)
Storbritannien
(9. maj 1940 - 16. juni 1940)
Frankrig
(16. juni 1940 - 29. november 1942)
Storbritannien(29. november 1942 - 31. december 1945)
Danmark
(31. december 1945 - 19. februar 1959)
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Odense(23. november 1912 - 5. december 1921)
Esbjerg(5. december 1921 - 19. april 1923)
Odense(19. april 1923 - 2. februar 1925)
Aalborg(2. februar 1925 - 9. maj 1940)
Aalborg(31. december 1945 - 19. februar 1959)
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[NSDQ](23. november 1912 - 1933)
[OYQA]
(1934 - 4. maj 1940)
[OYQA](31. december 1945 - 19. februar 1959)
 
Historiske MMSI:
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
23. december 1911
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
6. juli 1912
Kølstrakt:
Søsat:
21. september 1912
Søsat:
Prøvetur:
20. november 1912
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
23. november 1912
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
24. november 1912
Jomfrurejse rute:
København - Odense - Aarhus - Aalborg - Leith
Udgået:
Solgt til Skrotning:
19. februar 1959
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
1. juli 1959
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
2. april 1940Hebe ankom til Glasgow, og var der stadig ved besættelsens begyndelse.
9. maj 1940Beslaglagt af det britiske transportministerium.
16. juni 1940Rekvireret af den franske regering.
juni 1940Kort før den franske kapitulation til Tyskland forlod Sainte Sylvia Frankrig med 84 flygtninge til Casablanca.
22. september 1940Oplagt i floden Sebou ved Port Lyautey, Marokko.
10. januar 1942Sænket ved Port Lyautey af Vichy-franske styrker.
29. november 1942Hævet af den britiske flåde.
7. maj 1957Oplagt i København.
19. februar 1959Solgt til Eisen und Metall K.G. Lehr & Co., Hamburg, med henblik på ophugning.
26. februar 1959Afgår København mod Bremerhaven.
1. marts 1959Ankom til Bremerhaven for ophugning.
juli 1959Ophugning påbegyndt.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
5. oktober 2022 09:05
Sidst opdateret:
7. oktober 2022 12:20

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.