Hoveddata

Billede
Billede
IMO
8420842
MMSI
209869000
ENI
Kaldesignal
5BKW5
Hjemhavn
Limassol
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1986
Byggepris
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
178meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
188,88meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
21,1meter
Bredde Ext.
23,1meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
6,5meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybde
8,1meter
Dybde til hoveddæk
8,1meter
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Loadline længde
0
Loadline Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
4,9meter
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Moss Rosenberg Verft AS, Stavanger, Norge
Skrog nr.
100850
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
Dæk delvise
Dæk Total
Design
Hart Fenton
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Hempel
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse
4 stk. MAN B&W 6L 40/45 diesel 2 stk. Wärtsilä 6R32BC diesel hjælpemaskine, 2045 kW hver
Effekt
13.200KW
HK
17939HK
rpm
0
Boring
0
Slaglængde
0
Hjælpemaskineri
Design Max Hastighed
0
Trial Speed
0
Servicefart
18knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
IFO 180
Brændstof-forbrug
54tons i døgnet
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
Lips propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter
4,1meter
Propel RPM
150
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
2
Bovpropel Producent
Liaaen (1150 + 1050 kW)
Bovproller Effekt
1150KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Schiller
Stabilisator
Intering
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

POLSKA ZEGLUGA MORSKA PP, Szczecin, Polen

Rederi IMO
0102695
Ejer

WOLIN LINE LTD, Szczecin, Polen

Ejer IMO
5339323
ISM Manager
ISM IMO
Klassen leveret
Klassen suspenderet
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
103155
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
Assuranceforeningen Gard - Norway
Station
Mægler
Rute
Swinoujscie - Trelleborg
Sejltid
6 timer, 30 minutter

Tonnage

Dødvægt
5143tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Bruttotonnage
22.874tons
Nettotonnage
6.862tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
34
Besætning fordeling
Passagerer
364PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Kahytter
69
Dæk med kahytter
Køjer
238
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
19 x 2 sengs udvendig = 38 PAX 50 x 4 sengs indvendig = 200 PAX
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
34
Beskrivelse
34 x enkelt kahytter
Biler
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Note Trailere
Busser
Lanemeter
1770meter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Garage, 57 biler. Øvre dæk, frihøjde 4,90 meter. 780 lanemeter. Hoved dæk, frihøjde 4,85 meter, 990 lanemeter.
Jernbanespor
5
Jernbanespor længde
645meter
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Restaurant: 200 PAX Cabinet: 40 PAX Bar: 60 PAX
Restauranter
1
Barer
1
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Note forbrug
Tidligere Passager Faciliteter

Indretning

Indretnings-arkitekt
Interiør
Studio Projektowe Jeta
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
2.943m3
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
538m3
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
0
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
156m3
Smøreolie
0
Frisk Vand
110m3
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
1.324m3
Slam
0
Vaskevand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Tank Kapacitet
Spildevandsbehandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Note: tanke

Sikkerhed

Redningsbåde
Redningsbåde type
Fassmer
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Viking
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Unitor
Davits
Davit International
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Marioff
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakueringssystem
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper
Bov SB rampe: 10,2+2,5 x 6,5 meter. (LxB) Agter rampe: 10,5+2,0 x 11,3 meter. (LxB) Agter rampe dæk 5: 9,3 x 11,8 meter. (LxB) Intern rampe: Rampe imellem dæk 5 og 7: 36,9 x 3,0 meter. (LxB)
Adgangsveje
TTS Ships Equipment
Køretøjs-elevator
Udstyr
Strømforsyning
220V
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
TV
Air Condition
Novenco
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Tritmar
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Køling
Pbuch
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Synkronex
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne
Öresund (13. oktober 1989 - 25. september 2002) Sky Wind (25. september 2002 - 22. august 2007) Wolin (22. august 2007 - )
Historiske ejere
Statens Järnvägar, Stockholm, Sverige (13. oktober 1986 - december 1988) Swedcarrier AB (Statens Järnväger, SJ), Stockholm, Sverige (december 1988 - 1. januar 1992) SweFerry (Statens Järnväger, SJ), Sverige (1. juni 1992 - juni 1996) Partrederi Öresund ANS (Eidsiva), Oslo, Norge (juni 1996 - 1. januar 2002) SC RoPax I Ltd, Stockholm, Sverige (1. januar 2002 - 14. juli 2006) Silja Cruises AB, Stockholm, Sverige (14. juli 2006 - 22. august 2007) Unity Line Sp. z o.o. (Polish Steamship Co.), Szczecin, Polen (22. august 2007 - )
Historiske Rederier
Statens Järnvägar, Stockholm, Sverige (13. oktober 1986 - december 1988) Samsejlads: Danlink (DSB, SJ og DB) (3. november 1986 - 1. juli 2000) Swedcarrier AB (Statens Järnväger, SJ), Stockholm, Sverige (december 1988 - 1. januar 1992) SweFerry (Statens Järnväger, SJ), Sverige (1. juni 1992 - juni 1996) Partrederi Öresund ANS (Eidsiva), Oslo, Norge (juni 1996 - 1. januar 2002) SeaWind Line (Silja Line Oy), Helsinki, Finland (september 2002 - 14. juli 2006) Silja Cruises AB, Stockholm, Sverige (14. juli 2006 - 22. august 2007) Unity Line Sp. z o.o. (Polish Steamship Co.), Szczecin, Polen (22. august 2007 - )
Historiske ISM
Historiske Ruter
Københavns Frihavn - Helsingborg (3. november 1986 - 1. juli 2000) Turku (Åbo) - Långnäs - Stockholm (10. oktober 2002 - 19. august 2007) Swinoujscie - Trelleborg (8. oktober 2007 - )
Historiske Hjemsteder
Helsingborg (13. oktober 1986 - maj 1997) Nassau (maj 1997 - september 2002) Stockholm (september 2002 - 22. august 2007) Nassau (22. august 2007 - 1. november 2019) Limassol (1. november 2019 - )
Historiske Flag
Sverige (13. oktober 1986 - maj 1997) Bahamas (maj 1997 - september 2002) Sverige (september 2002 - 22. august 2007) Bahamas (22. august 2007 - 1. november 2019) Cypern (1. november 2019 - )
Historiske Kaldesignal
C6WN4 (22. august 2007 - 1. november 2019) 5BKW5 (1. november 2019 - )
Historiske MMSI
309801000 (22. august 2007 - 1. november 2019) 209869000 (1. november 2019 - )
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe
Projekteret
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
Søsat
19/03/1985
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
13/10/1986
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
03/11/1986
Jomfrurejse rute
Udgået
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder

Februar 1995 - Kolliderede med den yderste bølgebryder på vej ud af København, gik til Fredericia værft for reparation.

1. juli 2000 - Sidste dag på øresund.

3. juli 2000 - Afgik fra Helsingborg til København og videre til Middelfart, for oplægning.

 

Noter
Horn
Billeder
Billeder