Hoveddata

Billede
Billede
IMO
8703232
MMSI
211149000
ENI
Kaldesignal
DGRH
Hjemhavn
Rostock
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1989
Byggepris
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
165meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
177,04meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
26meter
Bredde Ext.
26meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
5,75meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybde
8meter
Dybde til hoveddæk
8meter
Dybde til øvredæk
13,4meter
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Loadline længde
165,567meter
Loadline Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
4,55meter
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Schichau Seebeckwerft AG, Bremerhaven, Tyskland
Skrog nr.
1064
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
Dæk delvise
Dæk Total
Design
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse
2 stk. MAN B&W 8L 40/45 diesel, 4230 kW. 2 stk. MAN B&W 6L 40/45 diesel, 3170 kW.
Effekt
14.800KW
HK
20113HK
rpm
0
Boring
0
Slaglængde
0
Hjælpemaskineri
Design Max Hastighed
0
Trial Speed
0
Servicefart
20knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
380 cSt
Brændstof-forbrug
78tons i døgnet
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
KaMeWa propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter
3,9meter
Propel RPM
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
2
Bovpropel Producent
KaMeWa
Bovproller Effekt
1200KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Stabilisator
2 stk. B+V finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Aalborg Industries
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

TT-LINE GMBH & CO KG

Rederi IMO
0299001
Ejer

TOM SAWYER

Ejer IMO
5423438
ISM Manager
ISM IMO
Klassen leveret
Klassen suspenderet
DNV GL id
G32018
Lloys's
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
Assuranceforeningen Gard - Norway
Station
Mægler
Rute
Sejltid

Tonnage

Dødvægt
5500tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Bruttotonnage
26.478tons
Nettotonnage
8.139tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
40
Besætning fordeling
Passagerer
400PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
1:10
Elever
Dæk
Passagerdæk
Kahytter
134
Dæk med kahytter
Køjer
326
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
134 kahytter med plads til 326 PAX
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
40
Beskrivelse
40 enkelt kahytter
Biler
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
160
Note Trailere
Busser
Lanemeter
2200meter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Vejrdæk, Frihøjde åbent, 750 lenemeter, 21 tons akseltryk. Øvredæk, Frihøjde 4,50 meter, 690 lanemeter, 21 tons akseltryk. Hoveddæk, Frihøjde 4,55 meter, 790 lanemeter, 21 tons akseltryk.
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Cafeteria: 360 PAX
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Note forbrug
Tidligere Passager Faciliteter

Indretning

Indretnings-arkitekt
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
4.603m3
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
733m3
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
120m3
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
0
Smøreolie
0
Frisk Vand
0
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
843m3
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Tank Kapacitet
Spildevandsbehandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Note: tanke

Sikkerhed

Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakueringssystem
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper
Agter rampe: 17,0+2,5 x 18,6 meter, max 230 tons. (LxB) 2 side ramper bagerst på øvre dæk. Interne ramper: 2 løftbare ramper hoveddæk til øvre dæk, SB 160 tons. 52,9 x 3,1 meter (LxB). 1 vipbar rampe øvre til vejrdæk, BB 52,7 x 3,1 meter (LxB)
Adgangsveje
Køretøjs-elevator
Udstyr
Strømforsyning
220V
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
605meter
Ankerkæde diameter
66
Karakter af ankerkæder
GL - K3
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
TV
Air Condition
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne
Robin Hood (27. januar 1989 - 30. marts 1993) Nils Holgersson (30. marts 1993 - 12. oktober 2001) Tom Sawyer (12. oktober 2001 - )
Historiske ejere
TT-Line GmbH & Co. KG, Hamburg, Tyskland (27. januar 1989 - )
Historiske Rederier
TT-Line GmbH & Co. KG, Hamburg, Tyskland (27. januar 1989 - )
Historiske ISM
Historiske Ruter
Travemünde - Trelleborg (28. januar 1989 - oktober 2001) Rostock - Trelleborg (15. oktober 2001 - )
Historiske Hjemsteder
Lübeck (27. januar 1989 - )
Historiske Flag
Tyskland (27. januar 1989 - )
Historiske Kaldesignal
DGRH (27. januar 1989 - )
Historiske MMSI
211149000 (27. januar 1989 - )
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe

Huckleberry Finn (ex. Nils Dacke) (8618358)

Projekteret
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
03/07/1987
Søsat
10/09/1988
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
27/01/1989
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder

7. december 1992 - 30. marts 1993 - Ombygget ved Wärtsilä Marine, Åbo, Finland. Passagerfaciliteterne blev udvidet væsentligt.

august 2001 - oktober 2001 - Ombygget ved SSW Fähr- und Spezialschiffbau GmbH, Bremerhaven, Tyskland. En stor del af de passagerfaciliteter, der blev tilføjet i 1992 blev fjernet igen

 

Noter
Tonnage: BT: 24728, NT: 11937, DW: 8900 (1989) BT: 30825, NT: 12920 (1993) BT: 26478, NT: 8139, DW: 5500 (2001) Kapacitet: 300 passagerer, 284 køjepladser, 2250 lanemeter (1989) 1044 passagerer, 1020 køjepladser, 500 personbiler, 1480 lanemeter (1992) 400 passagerer, 326 køjepladser, 2200 lanemeter (2001)
Horn
Billeder
Billeder