Hoveddata

Billede
Billede

Davy-62, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons

IMO
8908466
MMSI
228006800
ENI
Kaldesignal
FGXF
Hjemhavn
LE HAVRE
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1992
Byggepris
€80 millioner
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
150meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
163,61meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
27meter
Bredde Ext.
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
6,35meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybde
9,2meter
Dybde til hoveddæk
9,2meter
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til passager landgang
20meter.
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Loadline længde
0
Loadline Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
3877mm.
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
0
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Boelwerf N.V., Temse, Belgien
Skrog nr.
1534
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
15
Skot olie
Gennemgående Dæk
11
Dæk delvise
Dæk Total
Design
Knud E. Hansen A/S
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse
2 stk. Sulzer 8ZA S40 diesel, 10560 kW (2015 - ) 2 stk. Sulzer 8ZA S40 GMT diesel, 11230 kW (2015 - ) 4 stk. ABC diesel hjælpemaskine, 6080 kW
Effekt
21.790KW
HK
29613HK
rpm
510
Boring
0
Slaglængde
0
Hjælpemaskineri
Design Max Hastighed
21knob
Trial Speed
0
Servicefart
21knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
01/01/1990
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
380 cSt
Brændstof-forbrug
50tons i døgnet
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
Lips propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter
4,7meter
Propel RPM
132
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
2
Bovpropel Producent
Lips
Bovproller Effekt
1600KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Stabilisator
2 stk. B+V finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control
Generatorer
4 x 1719 kVA - 1375 kW / 2238 HP
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen
4 stk. Sulzer 8ZA S40 diesel, 21120 kW (1992 - 2015)

Management

Rederi

DFDS A/S, København, Danmark

Rederi IMO
0310102
Ejer

DFDS SEAWAYS SAS, Dieppe, Frankrig

Ejer IMO
5932460
ISM Manager

LD TRANSMANCHE FERRIES SASU, Dieppe, Frankrig

ISM IMO
5534919
Klassen leveret
Klassen suspenderet
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
38P423
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
UK P&I Club
Station
Mægler
Rute
Dover - Calais
Sejltid

Tonnage

Dødvægt
4286tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Bruttotonnage
28.833tons
Nettotonnage
11.596tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
80
Besætning fordeling
Passagerer
1350PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
9
Passagerdæk
Kahytter
Dæk med kahytter
2
Køjer
434
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
402
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
6 x 2 køjer de luxe = 12 PAX 36 x 2 køjer udvendig = 72 PAX 82 x 2 køjer indvendig = 164 PAX 2 x 2 køjer handikap = 4 PAX
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Beskrivelse
Biler
710
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Note Trailere
Busser
Lanemeter
1745meter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Platform: FH 1,9 meter Øvre: FH 4,5/2,6 meter, 850 LM Hoved: FH 4,5 meter, 895 LM
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Restaurant: 345 PAX Music Lounge: 407 PAX Cinema: 108 PAX Conference rooms: 164 PAX Flysæder: 402 PAX
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Note forbrug
Tidligere Passager Faciliteter

Indretning

Indretnings-arkitekt
Studio Acht
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Dampa
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
0
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
1.035m3
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
0
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
0
Smøreolie
0
Frisk Vand
0
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Tank Kapacitet
Spildevandsbehandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Note: tanke

Sikkerhed

Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakueringssystem
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper
Bovport: 8 x 5 meter (BxH) Hækport: 8 x 5 meter (BxH) 4 stk. hæmicyklisk dør på hoveddæk: 8 x 5 meter (BxH)
Adgangsveje
Schoenrock
Køretøjs-elevator
Udstyr
Strømforsyning
Elevator
Elevatorer
Danelevator
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
TV
Air Condition
Fläkt
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Deerberg
Kompostkværne
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Jets
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne
Prins Filip (4. maj 1992 - 2. juli 1998) Stena Royal (2. juli 1998 - 14. maj 1999) P&O SL Aquitaine (14. maj 1999 - 15. oktober 2002) PO Aquitaine (15. oktober 2002 - 2. oktober 2005) Norman Spirit (2. oktober 2005 - 26. marts 2010) Ostend Spirit (26. marts 2010 - 19. april 2011) Norman Spirit (19. april 2011 - 13. marts 2013) Calais Seaways (13. marts 2013 - )
Historiske ejere
Regie voor Maritiem Transport (RMT), Oostende, Belgien (4. marts 1992 - 2. juli 1998) Stena Ferries Ltd., London, England (2. juli 1998 - 2. oktober 2005) LD Lines (Louis Dreyfus Armateurs Group), Dover, England (2. oktober 2005 - 2. maj 2013) DFDS SEAWAYS SAS (2. maj 2013 - )
Historiske Rederier
Regie voor Maritiem Transport (RMT), Oostende, Belgien (4. marts 1992 - 2. juli 1998) P&O Stena Line Ltd., England (20. november 1998 - 15. oktober 2002) P&O Ferries Ltd., England (15. oktober 2002 - 13. september 2005) V SHIPS LEISURE SAM (13. september 2005 - 1. juni 2007) LOUIS DREYFUS ARMATEURS SAS (1. juni 2007 - april 2010) TRANSEUROPA SHIPPING LINES LTD (april 2010 - april 2011) LD LINES SAS (april 2011 - 2. maj 2013) DFDS A/S (2. maj 2013 - )
Historiske ISM
LD TRANSMANCHE FERRIES SASU (9. december 2011 - )
Historiske Ruter
Historiske Hjemsteder
Oostende (4. maj 1992 - maj 1998) Hamilton (maj 1998 - november 2005) Genova (november 2005 - juni 2006) Southampton (juni 2006 - marts 2010) Ramsgate (marts 2010 - 19. april 2011) Le Havre (19. april 2011 - )
Historiske Flag
Belgien (4. maj 1992 - maj 1998) Bermuda (maj 1998 - november 2005) Italien (november 2005 - juni 2006) Storbritannien (juni 2006 - 19. april 2011) Frankrig (19. april 2011 - )
Historiske Kaldesignal
MMUC3 (juni 2006 - 19. april 2011) FGXF (19. april 2011 - )
Historiske MMSI
235036658 (juni 2006 - 19. april 2011) 228006800 (19. april 2011 - )
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
UK P&I Club (20. februar 2018 - )
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe
Projekteret
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
Søsat
02/05/1990
Prøvetur
02/09/1991
Prøvetur slut
08/09/1991
Prøvetur
21/10/1991
Prøvetur slut
24/10/1991
Bilbrev
Færdig
Leveret
04/05/1992
Døbt
24/05/1991
Døbt Sted
N.V. Boelwerf S.A, Temse, Belgien
Gudmor
Prins Filip
Jomfrurejse
15/05/1992
Jomfrurejse rute
Oostende - Dover
Udgået
Renoveret
2015
Hændelser og særlige begivenheder
Noter
Horn
Billeder
Billeder