Hoveddata

Billede
Billede

null

IMO
8917613
MMSI
219592000
ENI
Kaldesignal
OXRA6
Hjemhavn
København
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1994
Byggepris
$ 117,6 millioner
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
A 461
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
153,84meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
171,32meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
27,6meter
Bredde Ext.
28,2meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
6,368meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybde
8,5meter
Dybde til hoveddæk
0
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Loadline længde
151,647meter
Loadline Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
0
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Sour Brodogradevna Industija SPLIT - Kroatien
Skrog nr.
373
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
14
Skot olie
Gennemgående Dæk
7
Dæk delvise
Dæk Total
Design
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse
4 stk. 12PC2-6V-400E Pielstick diesel, 26400 kW 4 stk. Wärtsilä diesel hjælpemaskine, 8180 kW
Effekt
35.840KW
HK
rpm
0
Boring
0
Slaglængde
0
Hjælpemaskineri
Design Max Hastighed
21,5knob
Trial Speed
0
Servicefart
15,8knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
Brændstof-forbrug
0
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter
0
Propel RPM
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
2
Bovpropel Producent
Bovproller Effekt
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Stabilisator
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Landstrøm
Ja
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

DFDS A/S

Rederi IMO
310102
Ejer

DFDS A/S

Ejer IMO
310102
ISM Manager
ISM IMO
Klassen leveret
Klassen suspenderet
DNV GL id
16956
Lloys's
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
The West of England Shipowners
Station
Mægler
Rute
Sejltid

Tonnage

Dødvægt
2940tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Bruttotonnage
35.498tons
Nettotonnage
21.021tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
970 Lanemeter
Lastrum Note:
Containere TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
193
Besætning fordeling
Passagerer
2136PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
1:11,07
Elever
Dæk
11
Passagerdæk
Kahytter
637
Dæk med kahytter
6
Køjer
2026
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Beskrivelse
Biler
450
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Note Trailere
Busser
Lanemeter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Note forbrug
Tidligere Passager Faciliteter

Indretning

Indretnings-arkitekt
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
775,3m3
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
0
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
0
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
0
Smøreolie
0
Frisk Vand
0
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Tank Kapacitet
Spildevandsbehandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Note: tanke

Sikkerhed

Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakueringssystem
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper
Adgangsveje
Køretøjs-elevator
Udstyr
Strømforsyning
220V
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
TV
Air Condition
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne
Planlagt navn: Frans Kockum (1993) Planlagt navn: Thomas Mann (1994) Crown of Scandinavia (7. juni 1994 - 14. januar 2013) Crown Seaways (14. januar 2013 - )
Historiske ejere
Bestilt af: Swed-Link AB, Malmö, Sverige (28. september 1989) Swed-Link AB, Malmö, Sverige (7. juni 1994) DFDS A/S, Danmark (7. juni 1994 - 3. september 2000) DFDS Seaways A/S, København, Danmark (3. september 2000 - 27. november 2003)
Historiske Rederier
Historiske ISM
Historiske Ruter
København - Helsingborg - Oslo (26. juli 1994 - 15. oktober 2006) København - Oslo (15. oktober 2006 - 18. marts 2020)
Historiske Hjemsteder
Malmö (7. juni 1994 - 24. august 1994) København (24. august 1994 - )
Historiske Flag
Sverige (7. juni 1994 - 24. august 1994) Danmark (24. august 1994 - )
Historiske Kaldesignal
OXRA6 (24. august 1994 - )
Historiske MMSI
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe

Amorella (8601915)
Gabriella (8917601)
Isabelle (8700723)

Projekteret
Bestilt
28/09/1989
Første Stål Skåret
Kølstrakt
28/04/1990
Søsat
06/04/1992
Prøvetur
03/05/1994
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
04/06/1994
Døbt
22/07/1994
Døbt Sted
København
Gudmor
Jomfrurejse
22/07/1994
Jomfrurejse rute
Udgået
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder

18. marts 2020 - Oplægges i København pga. COVID-19
25. juni 2020 - Indsættes på ruten København - Frederikshavn - Oslo, ruten ændres efter Stena Line stopper sejladsen på ruten Frederikshavn - Oslo.
2. november 2020 - Oplægges i København pga. COVID-19.
3. juli 2021 - Sejladsen genoptages igen.

Noter
Den 2. maj 1994 underskrev DFDS en hensigtserklæring om at købe skibet, hvilket formelt skete ti dage senere. Skibet leveredes endeligt den 7. juni 1994. Fra Trieste sejlede hun til Lloyd Werft i Bremerhaven i Tyskland, hvor sponsoner etableredes agter for at øge skibets stabilitet.
Horn
Billeder
Billeder