Hoveddata

Billede
Billede

null

IMO
9007128
MMSI
265041000
ENI
Kaldesignal
SCQX
Hjemhavn
HELSINGBORG
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1992
Byggepris
SEK 350 millioner
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
94,9meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
111,2meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
27,6meter
Bredde Ext.
28,22meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
5,7meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybde
7,75meter
Dybde til hoveddæk
7,75meter
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Loadline længde
0
Loadline Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
0
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Langsten Slip & Båtbyggeri AS, Tomrefjord , Norge.
Skrog nr.
157
Værft Skroget
Tangen Verft AS, Kragerø, Norge
Skrog nr. / Skrogværft
100
Skrogform
Dobbeltender
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
1
Dæk delvise
Dæk Total
Design
Projekt: Dwinger
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Hempel
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse
4 stk. Wärtsilä-Vasa 6R32E diesel, 9840 kW Batterier, 4160 kWh (2018 - ) 4 stk. Brush thruster motorer, 1500 kW
Effekt
9.840KW
HK
13373HK
rpm
750
Boring
0
Slaglængde
0
Hjælpemaskineri
Batterier
Design Max Hastighed
14,9knob
Trial Speed
0
Servicefart
14knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Batteri, Olie
Brændstof-kvalitet
Gasolie
Brændstof-forbrug
14tons i døgnet
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
4
Propeller Type
KaMeWa azimuth propel
Propel Diameter
2,4meter
Propel RPM
0-243
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
Bovpropel Producent
Bovproller Effekt
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Stabilisator
Ride control
Generatorer
4 stk. Brush
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Motorovervågning
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Dæks maskineri
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Alfa Laval
Kompressorer
Renseanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

ForSea AB, Helsingborg, Sverige

Rederi IMO
0755362
Ejer

ForSea AB, Helsingborg, Sverige

Ejer IMO
0755362
ISM Manager

ForSea AB, Helsingborg, Sverige

ISM IMO
0755362
Klassen leveret
Klassen suspenderet
Skibsregister-nummer
DNV GL id
Lloys's
LRV37792
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
Lloyd's Register of Shipping +100A1, Train Car & Passenger Ferry, Baltic Service, +LMC UMS, Ice 1B, LNC (AA)
P&I Forsikrings selskab
Assuranceforeningen Skuld - Norway
Station
Mægler
Rute
Helsingør - Helsingborg
Sejltid
20 minutter

Tonnage

Dødvægt
2547tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Bruttotonnage
11.046tons
Nettotonnage
3.313tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
Besætning fordeling
Passagerer
1250PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Fragtdæk
Kahytter
Dæk med kahytter
Køjer
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Køjer besætning
Beskrivelse
Biler
240
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Note Trailere
Busser
Lanemeter
535meter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Jernbanespor
3
Jernbanespor længde
260meter
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Truck Stop Café: 24 PAX Central Café: 63 PAX Cafeteria: 128 PAX Brasserie: 92 PAX Bar du Nord: 40 PAX Restaurant Aurora: 236 PAX
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
OC International
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Note forbrug
Tidligere Passager Faciliteter

Indretning

Indretnings-arkitekt
Robert Tillberg - Tillbergs Indvendig koordinering: Isenta Molde
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Holms Varv
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Strømforsyning
220V
Telefon system
Glas dekorationer
Quadrondo
Væg dekorationer
Perstorp
Sammenfoldelige vægge
Diedrichs
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
1.333m3
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
0
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
246m3
Dieselolie
0
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
28m3
Smøreolie
0
Frisk Vand
200m3
Frisk Vand
0
Spildevand
93m3
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Teknisk vand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Ferskvandsproduktion
Tank Kapacitet
Spildevandsbehandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Skralde Kapacitet
0
Note: tanke

Sikkerhed

Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
RFD
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakueringssystem
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper
Bovport i begge ender, som kan benyttes vi landbaserede ramper.
Adgangsveje
MACOR
Linkspan design
Køretøjs-elevator
Udstyr
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
TV
Air Condition
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Pentry
Kassesystem
Anker Data
Proviant håndtering
NorEnt
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
EVAC
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne
MAGNUS STENBOCK (det var oprindeligt tænkt af færgen skulle hedde Magnus Stenbock) AURORA AF HELSINGBORG (5. marts 1992 - )
Historiske ejere
SweFerry AB, Sverige (5. marts 1992 - 1998) Scandlines AB, Sverige (1998 - 2012) Stena Line Öresund AB, Helsingborg, Sverige (2012 - 10. april 2015) HH-Ferries Helsingborg AB, Helsingborg, Sverige (10. april 2015 - 9. november 2018) ForSea AB, Helsingborg, Sverige (9. november 2018 - )
Historiske Rederier
FORSEA HELSINGBORG AB (april 1997 - )
Historiske ISM
FORSEA HELSINGBORG AB (19. maj 2009 - )
Historiske Ruter
Helsingør - Helsingborg (5. april 1992 - )
Historiske Hjemsteder
Helsingborg (5. marts 1992 - )
Historiske Flag
Sverige (5. marts 1992 - )
Historiske Kaldesignal
SCQX (5. marts 1992 - )
Historiske MMSI
265041000 (5. marts 1992 - )
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Assuranceforeningen Skuld - Norge (5. marts 1992 - )
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe

Tycho Brahe (9007116)

Projekteret
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
29/11/1990
Søsat
05/07/1991
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
05/03/1992
Døbt
21/03/1992
Døbt Sted
Helsingborg
Gudmor
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder
Noter
Horn
Billeder
Billeder