Hoveddata

Billede
Billede
IMO
9019054
MMSI
210133000
ENI
Kaldesignal
5BRU3
Hjemhavn
Limassol
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1992
Byggepris
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
137,39meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
150,42meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
23,4meter
Bredde Ext.
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
6meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybde
13,4meter
Dybde til hoveddæk
7,6meter
Dybde til øvredæk
13,4meter
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Loadline længde
0
Loadline Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
4,9meter
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Van der Giessen de Noord, Krimpen aan den, Ijssel, Holland
Skrog nr.
957
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
7
Dæk delvise
Dæk Total
Design
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse
2 stk. Sulzer 8ZAL40S diesel, 5760 kW
Effekt
11.520KW
HK
15656HK
rpm
510
Boring
0
Slaglængde
0
Hjælpemaskineri
2 stk. Yanmar M200AL-EN diesel hjælpemaskine, 1000 kVA
Design Max Hastighed
19,8knob
Trial Speed
19,8knob
Servicefart
19knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
SGODA SULZER, SWIETOCHLOWICE
Maskine Bygge dato
01/01/1991
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
180 cSt
Brændstof-forbrug
49tons i døgnet
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
Lips propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter
4meter
Propel RPM
160
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
1
Bovpropel Producent
Lips
Bovproller Effekt
750KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Stabilisator
2 stk. Sperry finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control
Generatorer
3 stk. diesel 848 kVA - 678 kW - 1011 HK
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
3
Kedler Type
1 x CHM 2 x CHR
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Renk Tacke
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

BALEARIA EUROLINEAS MARITIMAS, Alicante, Spanien

Rederi IMO
1151878
Ejer

BALEARIA EUROLINEAS MARITIMAS, Alicante, Spanien

Ejer IMO
1151878
ISM Manager

BALEARIA EUROLINEAS MARITIMAS, Alicante, Spanien

ISM IMO
1151878
Klassen leveret
Klassen suspenderet
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
983U88
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
Britannia Steamship insurance Association Ld
Station
Mægler
Rute
Sejltid

Tonnage

Dødvægt
5985tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Bruttotonnage
19.308tons
Nettotonnage
5.792tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage
DWT ved 5,6 meter dybgang: 6200 DWT ved 6,0 meter dubgang: 7300

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
57
Besætning fordeling
Officere: 19 Besætning: 38
Passagerer
830PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Kahytter
Dæk med kahytter
Køjer
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
80 x kahytter: 259 PAX
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Beskrivelse
Biler
900
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Note Trailere
Busser
Lanemeter
1560meter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Øvre: 705 lanemeter, 15 t. akseltryk. Hoved: FH 4,9 meter, 675 lanemeter, 15 t. akseltryk. Nedre: FH 4,9 meter, 180 lanemeter, 15 t. akseltryk. FH: frihøjde
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet
50 passagerer, 52 køjepladser (26 x 2 køjer), 1780 lanemeter (1992)

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Self service restaurant: 88 PAX Prive Lounge: 32 PAX TV Lounge: 84 PAX Man Bar: 60 PAX Cine: 33 PAX Veranda Bar: 104 PAX
Restauranter
Barer
Barer
Voyatzakis
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Note forbrug
Tidligere Passager Faciliteter

Indretning

Indretnings-arkitekt
Ioannou
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Nando
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Overman
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
0
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
820m3
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
105m3
Dieselolie
0
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
90m3
Smøreolie
0
Frisk Vand
300m3
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Tank Kapacitet
Spildevandsbehandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Note: tanke

Sikkerhed

Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakueringssystem
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper
Hæk rampe: 6,8+2,0 x 15,60 meter. (LxB) Interne ramper: Rampe Hoved-øvre dæk: 41,25 x 3,1 meter. Rampe Hoved-nedre dæk: 40,0 x 3,3 meter.
Adgangsveje
MacGregor Navire
Køretøjs-elevator
Udstyr
Strømforsyning
Elevator
Elevatorer
OTIS
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
TV
Air Condition
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Voyatzakis
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne
Via Ligure (12. juni 1992 - marts 1994) Ionian Star (marts 1994 - 18. februar 1999) Scandola (18. februar 1999 - 11. april 2016) Dénia Ciutat Creativa (11. april 2016 - )
Historiske ejere
BALEARIA EUROLINEAS MARITIMAS (11. april 2015 - )
Historiske Rederier
BALEARIA EUROLINEAS MARITIMAS (11. april 2015 - )
Historiske ISM
V SHIPS LEISURE SAM (30. juli 2012 - 11. april 2016) BALEARIA EUROLINEAS MARITIMAS (11. april 2016 - )
Historiske Ruter
Historiske Hjemsteder
Palermo (23. juni 1992 - december 1996) Piræus (december 1996 - 18. februar 1999) Ajaccio (18. februar 1999 - 11. april 2016) Limassol (11. april 2016 - )
Historiske Flag
Italien (23. juli 1992 - december 1996) Grækenland (december 1996 - 18. februar 1999) Frankrig (18. februar 1999 - 11. april 2016) Cypern (11. april 2016 - )
Historiske Kaldesignal
ICTL (23. juli 1992 - december 1996) FNGP (18. februar 1999 - 11. april 2016) 5BRU3 (11. april 2016 - )
Historiske MMSI
226032000 (18. februar 1999 - 11. april 2016) 210133000 (11. april 2016 - )
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Britannia Steamship insurance Association Ld (2. juli 2021 - )
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe
Projekteret
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
Søsat
11/03/1992
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
12/06/1992
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
07/07/1992
Jomfrurejse rute
Udgået
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder

VIA ADRIATICO (9019066)
VIA IONIO (9019080)
VIA MEDITERRANEO (9031686)
VIA TIRRENO (9019078)
LAZIO (9031698)
PUGLIA (9031703)

Noter
Horn
Billeder
Billeder