Hoveddata

Billede
Billede
IMO
9086590
MMSI
247178700
ENI
Kaldesignal
ICAI
Hjemhavn
Genova
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1995
Byggepris
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
158meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
173,7meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
24meter
Bredde Ext.
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
6,4meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybde
8,8meter
Dybde til hoveddæk
8,8meter
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Loadline længde
0
Loadline Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
4,6meter
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Schichau Seebeckwerft (SSW) Fähr- und Spezialschiffbau GmbH, Bremerhaven, Tyskland
Skrog nr.
1088
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
3
Dæk delvise
1
Dæk Total
Design
V.Ships Leisure
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse
4 stk. Wärtsilä-Sulzer 12VZA40S diesel, 7920 kW 3 stk. MAN B&W 6L28132H diesel hjælpemaskine, 1260 kW
Effekt
34.550KW
HK
46953HK
rpm
0
Boring
0
Slaglængde
0
Hjælpemaskineri
Batterier
Design Max Hastighed
27knob
Trial Speed
0
Servicefart
25,5knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
Brændstof-forbrug
144tons i døgnet
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
KaMeWa propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter
4,9meter
Propel RPM
156
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
2
Bovpropel Producent
KaMeWa
Bovproller Effekt
1000KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Stabilisator
2 stk. Blohm + Voss finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Motorovervågning
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Dæks maskineri
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

TOURSHIP ITALIA SPA, Italien

Rederi IMO
1524240
Ejer

FORSHIP SPA, Italien

Ejer IMO
5033541
ISM Manager
ISM IMO
Klassen leveret
Klassen suspenderet
Skibsregisternummer
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
84128
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
Standard P&I Club per Charles Taylor & Co
Station
Mægler
Rute
Toulon / Nice - Ile Rousse
Sejltid

Tonnage

Dødvægt
4855tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Bruttotonnage
25.710tons
Nettotonnage
11.000tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
115
Besætning fordeling
Passagerer
1965PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Fragtdæk
Kahytter
252
Dæk med kahytter
Køjer
909
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
318
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
3 x 6 sengs kahyt = 18 PAX 4 x Handicap = 16 PAX 62 x 4 sengs kahyt = 248 PAX 82 x 2+2 sengs kahyt = 328 PAX 97 x 3 sengs kahyt = 291 PAX 4 x 2 sengs kahyt = 8 PAX
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
58
Køjer besætning
Beskrivelse
58 kahytter med plads til 115
Biler
550
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Note Trailere
Busser
Lanemeter
1400meter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Øvre dæk, frihøjde 4,6 meter, 210 biler, 600 lanemeter. Hoved dæk, frihøjde 4,6 meter, 249 biler, 800 lanemeter. Mellem dæk, 47 biler. Tanktop, 44 biler.Kapacitet: 550 biler og 0 lanemeter eller 97 biler og 1400 lanemeter.
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
La Pagoda Bar (dæk 8): 132 PAX Self service Restaurant (dæk 7): 129 PAX Pizzaria (dæk 7): 68 PAX A la certe (dæk 7): 52 PAX Lounge (dæk 7): 167 PAX Self service Restaurant (dæk 7): 103 PAX Cafeteria (dæk 7): 83 PAX Restaurant (dæk 7): 225 PAX Flysæder (dæk 5+6+7): 318 PAX
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Precetti
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Note forbrug
Tidligere Passager Faciliteter

Indretning

Indretnings-arkitekt
Ang Allestimenti Navali Giorgi
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Dansk Wilton, Rivestyle
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Masullo Arredamenti, F B Arredamenti
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Geven
Lamper i passager-områder
Lys
Strømforsyning
Telefon system
Telco Marine
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
1.270m3
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
1.350m3
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
0
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
0
Smøreolie
0
Frisk Vand
300m3
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Teknisk vand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Ferskvandsproduktion
Tank Kapacitet
Spildevandsbehandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Skralde Kapacitet
0
Note: tanke

Sikkerhed

Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
De Martini
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Mega Italia
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakueringssystem
Nødautomatisering
Note: sikkerhed
Pedrotti / Viking

Udstyr

Ramper
Ramper
Bov rampe: 14,0 x 5,0 meter. (LxB) Hæk rampe BB: 7,0+2,0 x 8,0 meter. (LxB) Hæk rampe SB: 7,0+2,0 x 8,0 meter. (LxB)Interne ramper: Vipbar rampe hoved til øvre dæk: 39,0 x 3,1 meter. (LxB) Fast rampe hoved - lavere dæk.
Adgangsveje
Linkspan design
Køretøjs-elevator
Udstyr
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
TV
Air Condition
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne
Superfast II (31. maj 1995 - 30. september 2003) Spirit of Tasmania III (30. september 2003 - september 2006) Mega Express Four (september 2006 - )
Historiske ejere
Superfast Ferries, Piræus, Grækenland (31. maj 1995 - 30. september 2003) TT-Line Pty. Ltd. of Tasmania, Devonport, Australien (30. september 2003 - 5. september 2006) Corsica Ferries, Italien (5. september 2006 - )
Historiske Rederier
Superfast Ferries, Piræus, Grækenland (31. maj 1995 - 30. september 2003) TT-Line Pty. Ltd. of Tasmania, Devonport, Australien (30. september 2003 - 5. september 2006) Corsica Ferries, Italien (5. september 2006 - )
Historiske ISM
Historiske Ruter
Patras - Ancona (11. juni 1995 - april 1998) Patras - Igoumenitsa - Bari (10. april 1998 - november 1999) Patras - Igoumenitsa - Ancona (afløserfærge) (november 1999 - februar 2000) Patras - Igoumenitsa - Bari (februar 2000 - september 2003) Devonport - Sydney (15. januar 2004 - 27. august 2006) Toulon - Bastia / Ajaccio (november 2006 - januar 2007) Toulon / Nice - Ile Rousse (4. maj 2007 - )
Historiske Hjemsteder
Patras (31. maj 1995 - 30. september 2003) Devonport (30. september 2003 - 5. september 2006) Genova (5. september 2006 - )
Historiske Flag
Grækenland (31. maj 1995 - 30. september 2003) Australien (30. september 2003 - 5. september 2006) Italien (5. september 2006 - )
Historiske Kaldesignal
SVSH (31. maj 1995 - 5. september 2006) ICAI (5. september 2006 - )
Historiske MMSI
247178700 (5. september 2006 - )
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe

Skania (ex. Superfast I) (9086588)

Projekteret
Bestilt
06/11/1993
Første Stål Skåret
Kølstrakt
22/08/1994
Søsat
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
31/05/1995
Døbt
25/03/1995
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder

Januar - april 2007 - Ombygget i Perema, Grækenland, blandt andet tilføjet flere passagerfaciliteter agter.

Noter
Horn
Billeder
Billeder