Hoveddata

Billede
Billede
IMO
9145176
MMSI
266331000
ENI
Kaldesignal
SLDW
Hjemhavn
Göteborg
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
2001
Byggepris
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
223,11meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
241,26meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
28,7meter
Bredde Ext.
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
6,3meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybde
9meter
Dybde til hoveddæk
9meter
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Loadline længde
0
Loadline Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
5meter
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Astilleros Españoles S.A. (AESA), Puerto Real, Spanien
Skrog nr.
81
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
7
Dæk delvise
Dæk Total
Design
Konvertering af skrog: SSW Deltamarin
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Vinduer
Døre
Kahytter
Danish Interior, Gehr
Luger
Rør
Maling
Hempel
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse
4 stk. Sulzer 8ZAL40S diesel, 5760 kW hver 1 stk. Wärtsilä 6L26 diesel hjælpemaskine, 1800 kW 1 stk. Wärtsilä 9L26 dieserl hjælpemaskine, 2700 kW
Effekt
23.040KW
HK
31311HK
rpm
0
Boring
0
Slaglængde
0
Hjælpemaskineri
Design Max Hastighed
0
Trial Speed
0
Servicefart
22knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Metanol, Olie
Brændstof-kvalitet
IF 380
Brændstof-forbrug
0
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
KaMeWa propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter
0
Propel RPM
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
3
Bovpropel Producent
2 stk. KaMeWa 1200 kW, 1 stk. Rolls-Royce 2500 kW
Bovproller Effekt
2500KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
2 stk. Becker
Stabilisator
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

STENA LINE SCANDINAVIA AB, Göteborg, Sverige

Rederi IMO
1249369
Ejer

FPG SHIPHOLDING CYPRUS 3 CO, Göteborg, Sverige

Ejer IMO
6083183
ISM Manager
ISM IMO
Klassen leveret
Klassen suspenderet
DNV GL id
Lloys's
LRV31531
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
Lloyd's Register +100A1 +LMC, UMS, Swedish/Finnish Ice 1A, IWS, SCM, LNC
P&I Forsikrings selskab
Assuranceforeningen Gard - Norway
Station
Mægler
Rute
Göteborg - Kiel
Sejltid
14 timer, 30 minutter

Tonnage

Dødvægt
10670tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Bruttotonnage
51.837tons
Nettotonnage
23.007tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
77
Besætning fordeling
Teknisk besætning: 28 Catering: 49
Passagerer
1200PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Kahytter
Dæk med kahytter
Køjer
1200
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
296 x 2 sengs kahyt: 592 PAX 33 x 4 sengs kahyt: 132 PAX 67 x 5 sengs kahyt: 335 PAX 2 x VIP: 4 PAX 2 x Handicap: 4 PAX
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Beskrivelse
Biler
1290
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Note Trailere
Busser
Lanemeter
4000meter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Vejr dæk: åbent, 157 biler, 500 lanemeter. Øvre dæk: frihøjde 5,0 meter, 451 biler, 1445 lanemeter. Hænge dæk: 98 biler, 310 lanemeter. Hoved dæk: frihøjde 5,0 meter, 386 biler, 1162 lanemeter. Tanktop: frihøjde 5,0 meter, 203 biler, 583 lanemeter. Kapacitet: 4000 lanemeter eller 1290 biler.
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Riva Bar (dæk 7): 42 PAX Food City (dæk 7): 372 PAX Metropolitan Buffet & Grill (dæk 7): 74 PAX Truckers Restaurant (dæk 7): 196 PAX Cinema (dæk 7): 55 PAX Stena Plus Lounge (dæk 7): 26 PAX
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Note forbrug
Tidligere Passager Faciliteter

Indretning

Indretnings-arkitekt
Figura Arkitekter
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Hammertaepper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Skiltning
Mahrahrens
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
4.000m3
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
1.300m3
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
355m3
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
123m3
Smøreolie
0
Frisk Vand
759m3
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Tank Kapacitet
Spildevandsbehandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Note: tanke

Sikkerhed

Redningsbåde
Redningsbåde type
Schat-Harding
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Viking Life-Saving
Brand detektor system
Semco
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Knack & Jahn
Nødbelysning
Vandtætte døre
IBS
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakueringssystem
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper
Bov rampe: 18,5 x 6,5 meter (LxB) Hæk rampe: 12,0+2,0 x 15,0/19,5 meter. (LxB)
Adgangsveje
Køretøjs-elevator
Udstyr
Drivers: G+H Food City: Keune Grill: G+H Riva Bar: G+H Shop: Shoppex Shop arcade: Gehr
Strømforsyning
220V
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
TV
Air Condition
Callenberg
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Loiapart / QuaVac
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
MacGREGOR (hænge dæk)
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne
Planlagt navn: Stena Seapacer IV (1999) Stena Hollandica (9. februar 2001 - 19. august 2010) Stena Germanica III (19. august 2010 - 8. september 2010) Stena Germanica (8. september 2010 - )
Historiske ejere
Baobab Ltd., Dublin, Irland (9. februar 2001) Stena Ferries Ltd., London, England (9. februar 2001 - 16. februar 2001) Stena B.V., Hoek van Holland, Holland (16. februar 2001 - 19. august 2010) Stena Line AB, Sverige (19. august 2010 - november 2017) Stena B.V., Hoek van Holland, Holland (november 2017 - 28. marts 2019) FPG SHIPHOLDING CYPRUS 3 CO (28. marts 2019 - )
Historiske Rederier
Baobab Ltd., Dublin, Irland (9. februar 2001) Stena Ferries Ltd., London, England (9. februar 2001 - 16. februar 2001) Stena B.V., Hoek van Holland, Holland (16. februar 2001 - 19. august 2010) Stena Line AB, Sverige (19. august 2010 - )
Historiske ISM
Historiske Ruter
Hoek van Holland - Harwich (9. marts 2001 - 16. maj 2010) Göteborg - Kiel (31. august 2010 - )
Historiske Hjemsteder
Göteborg (2. februar 2001) Hoek van Holland (16. februar 2001 - 19. august 2010) Göteborg (19. august 2010 - )
Historiske Flag
Sverige (9. februar 2001) Holland (16. februar 2001 - 19. august 2010) Sverige (19. august 2010 - )
Historiske Kaldesignal
SDJN (9. februar 2001) PFBL (16. februar 2001 - 19. august 2010) SLDW (19. august 2010 - )
Historiske MMSI
266331000 (19. august 2010 - )
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe

Rosalind Franklin (ex. Finnclipper) (9137997)
Vizzanova (ex. Finneagle) (9138006)
Finnfellow (ex. Stena Britannica) (9145164)

Projekteret
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
04/06/1999
Søsat
06/05/2000
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
09/02/2001
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Renoveret
Renoveret i 2007 for €65 millioner
Hændelser og særlige begivenheder

Marts 2015 - Stena Germanica blev ombygget til at sejle på metanol. Ifølge Stena Line er færgen det første fartøj i verden, der kan sejle på metanol. Det er i første omgang én af færgens hovedmaskiner, der er ombygget til metanol, de andre følger efterhånden, mens færgen er i drift.

Juni 2016 - Tre af færgens hovedmaskiner er nu ombygget til metanoldrift.

Noter
Dimensioner: Længde overalt: 188,30 m, Bredde: 28,70 m, Dybgang: 6,00 m (2001) Længde overalt: 240,10 m, Bredde: 28,70 m, Dybgang: 6,00 m (2007) Tonnage: BT: 29841, NT: 33678, DW: 10530 (2001) BT: 44237, NT: 17209, DW: 10670 (2007) BT: 51837, NT: 23007 (2010) Kapacitet: 440 passagerer, 440 køjepladser, 2500 lanemeter (2001) 900 passagerer, 900 køjepladser, 300 personbiler, 4000 lanemeter (2007) 1200 passagerer, 1200 køjepladser, 300 personbiler, 4000 lanemeter (2010)
Horn
Billeder
Billeder