Hoveddata

Billede
Billede
IMO
9174828
MMSI
512071000
ENI
Kaldesignal
ZMII
Hjemhavn
WELLINGTON
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1998
Byggepris
$80 millioner
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
168,3meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
183,69meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
20,25meter
Bredde Ext.
20,5meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
5,765meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybde
12,78meter
Dybde til hoveddæk
0
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
7,6meter.
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
12,81meter.
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Loadline længde
168,357meter
Loadline Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
4,63meter
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Astillero Hijos de J. Barreras, Gijon, Spanien
Skrog nr.
1570
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
12
Skot olie
Gennemgående Dæk
1
Dæk delvise
Dæk Total
Design
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
International
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse
4 stk. Wärtsilä 8L32 diesel, 3600 kW hver 2 stk. Wärtsilä 8L20 diesel hjælpemaskine, 3200 kW
Effekt
14.400KW
HK
19570HK
rpm
0
Boring
0
Slaglængde
0
Hjælpemaskineri
Batterier
Design Max Hastighed
19,5knob
Trial Speed
0
Servicefart
19,5knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
IFO 180
Brændstof-forbrug
48tons i døgnet
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
Lips fastbladet propel
Propel Diameter
3,95meter
Propel RPM
160
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
2
Bovpropel Producent
KaMeWa
Bovproller Effekt
1000KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Stabilisator
2 stk. Brown Brothers finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Tucal
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Tenfjord
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Motorovervågning
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Dæks maskineri
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Alfa Laval
Kompressorer
Renseanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

INTERISLANDER, New Zealand

Rederi IMO
1656179
Ejer

KIWIRAIL LTD, New Zealand

Ejer IMO
0042912
ISM Manager
ISM IMO
Klassen leveret
Klassen suspenderet
Skibsregister-nummer
DNV GL id
20091
Lloys's
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
DNV +1A1 Car and Train Ferry A, E0, W1, DG-P
P&I Forsikrings selskab
The Ship owners' Mutual P&I Association (Luxembourg)
Station
Mægler
Rute
Sejltid

Tonnage

Dødvægt
5464tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Bruttotonnage
17.816tons
Nettotonnage
5.344tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
30
Besætning fordeling
Officere: 9 Besætning: 8 Catering: 13
Passagerer
400PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Fragtdæk
Kahytter
Dæk med kahytter
Køjer
20
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
56
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
10 x Chauffør kahytter: 20 PAX
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Køjer besætning
Beskrivelse
Biler
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Note Trailere
Busser
Lanemeter
735meter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Øvre dæk: FH 4,63 meter, 580 lanemeter. Togdæk: FH 4,54 meter, 425 meter skinner. Nedre dæk: FH 4,03 meter, 155 lanemeter. FH: Frihøjde
Jernbanespor
4
Jernbanespor længde
425meter
Note: Spor
Togdæk: FH 4,54 meter, 425 meter skinner. FH: Frihøjde
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Taverna: 39 PAX Self service: 147 PAX Bar lounge: 118 PAX
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Note forbrug
Tidligere Passager Faciliteter

Indretning

Indretnings-arkitekt
Gonsusan
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Strømforsyning
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
2.950m3
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
370m3
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
35m3
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
22m3
Smøreolie
0
Frisk Vand
50m3
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Teknisk vand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
860m3
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Ferskvandsproduktion
Tank Kapacitet
Spildevandsbehandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Skralde Kapacitet
0
Note: tanke

Sikkerhed

Redningsbåde
Redningsbåde type
RFD
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakueringssystem
Nødautomatisering
Note: sikkerhed
Krængningstanke: Intering

Udstyr

Ramper
Ramper
Hæk rampe: Foldbar rampe togdæk 6,00 x 4,35 meter. (LxB) Side rampe togdæk: 6,50 x 6,50 meter. (LxB) Interne ramper: Rampe tog - øvre dæk: 33,0 x 3,45 meter. Rampe tog - nedre dæk 18,0 x 2,44 meter.
Adgangsveje
Linkspan design
Køretøjs-elevator
Udstyr
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
C-sh
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
TV
Air Condition
Tucal
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne
Aratere (15. december 1998 - )
Historiske ejere
Interislander (Tranz Rail), Wellington, New Zealand (15. december 1998 - 1. juli 2008) Interislander (Kiwi Rail), Wellington, New Zealand (1. juli 2008 - )
Historiske Rederier
Interislander (Tranz Rail), Wellington, New Zealand (15. december 1998 - 1. juli 2008) Interislander (Kiwi Rail), Wellington, New Zealand (1. juli 2008 - )
Historiske ISM
Historiske Ruter
Wellington - Picton (27. januar 1999 - 5. november 2013) Wellington - Picton (2014 - )
Historiske Hjemsteder
Wellington (15. december 1998 - )
Historiske Flag
New Zealand (15. december 1998 - )
Historiske Kaldesignal
ZMII (15. december 1998 - )
Historiske MMSI
512071000 (15. december 1998 - )
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe
Projekteret
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
11/11/1997
Søsat
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
15/12/1998
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder

1.  - 5. februar 1999 - Ude af drift på grund af maskinproblemer.

9. - 13. februar 1999 - Sejlede som fragtfærge da tilladelsen til sejlads med passagerer midlertidigt var inddraget på grund af sikkerhedsmæssige mangler.

4. - 19. marts 1999 - Sejlede som fragtfærge på grund af nedsat maskinkraft.

29. september 2004 - Aratere var meget tæt på at grundstøde ved øen Arapawa i Tory Channel. Aratere, der sejlede med en fart på 20 knob, var kommet 100 meter bort fra den planlagte kurs, og skibsføreren undlod at reagere på dette trods information om det fra en af de andre officerer.

10. februar - 15. marts 2005 - Tilbageholdt på grund af sikkerhedsmæssige problemer.

April - september 2011 - Forlænget ved Sembawang Shipyard, Singapore. Der blev indsat en 30 meters sektion midtskibs. Ved samme lejlighed blev stævnen ombygget og bulben udskiftet.

6. oktober 2011 - Aratere havde maskinproblemer og måtte have slæbebådsassistance ved ankomst til Wellington. Repareret senere på dagen.

1. november 2011 - Aratere fik maskinsvigt, og sejlede med stærkt nedsat hastigned. Der var problemer med et knækket brændstofrør.

2. - 3. november 2011 - Sejladsen indstillet efter at skibsinspektionen fandt det uforsvarligt at sejle, indtil færgen var tilfredsstillende repareret og godkendt.

5. november 2013 - På vej på en almindelig tur over Cook strædet tabte Aratere styrbords propeller, da akslen bristede.

17. november 2013 - Aratere kom atter i drift, sejlende med en skrue. Færgen sejlede kun som fragtfærge. Efter få dage blev sejladsen indstillet, og færgen blev oplagt i Wellington, mens der indhentedes tilbud på reparation. Efterfølgende blev færgen repareret i Singaport.

10. juli 2014 - Prøvetur imellem Wellington - Picton.

14. juli 2014 - Atter i ordinær drift igen.

Noter
Dimensioner: Længde overalt: 150,0 m, Bredde: 20,25 m, Dybgang: 5,50 m (1998) Længde: 168,36 m, Længde overalt: 183,69 m, Bredde: 20,25 m, Dybgang: 5,50 m, Dybde: 12,78 m (2011) Tonnage: BT: 12596, NT: 3779, DW: 3036 (1998) BT: 17816, NT: 5344, DW: 5464 (2011)
Horn
Billeder
Billeder