Hoveddata

Billede
Billede
IMO
9254898
MMSI
258505000
ENI
Kaldesignal
LLPN
Hjemhavn
Molde
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
2002
Byggepris
NOK 80 millioner
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
84,1meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
87,6meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
16meter
Bredde Ext.
16,4meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
3,85meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybde
5,35meter
Dybde til hoveddæk
5,35meter
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Loadline længde
0
Loadline Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
5meter
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Gdańska Stocznia Remontowa, Gdansk, Polen
Skrog nr.
827
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Dobbeltender
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
Dæk delvise
Dæk Total
Design
Kverndook & Eldoy
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Vinduer
Bohamet AS
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Jotun
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse
2 stk. Caterpillar 3512 TAHD-B diesel 2 stk. Caterpillar 3406TA diesel hjælpemaskine, 170 kW hver
Effekt
2.500KW
HK
3400HK
rpm
0
Boring
0
Slaglængde
0
Hjælpemaskineri
Batterier
Design Max Hastighed
13,4knob
Trial Speed
0
Servicefart
12,5knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
MSD
Brændstof-forbrug
0
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
Schottel azimuth propel (1 for, 1 agter)
Propel Diameter
2,05meter
Propel RPM
210
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
Bovpropel Producent
Bovproller Effekt
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Stabilisator
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Motorovervågning
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Dæks maskineri
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

FJORD1 ASA, Norge

Rederi IMO
4096970
Ejer

FJORD1 ASA, Norge

Ejer IMO
4096970
ISM Manager
ISM IMO
Klassen leveret
Klassen suspenderet
Skibsregister-nummer
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
Station
Mægler
Rute
Magerholm - Ørsneset
Sejltid
15 minutter

Tonnage

Dødvægt
655tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Bruttotonnage
1.986tons
Nettotonnage
595tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
5
Besætning fordeling
Passagerer
298PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Fragtdæk
Kahytter
Dæk med kahytter
Køjer
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Køjer besætning
Beskrivelse
Biler
86
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Note Trailere
Busser
Lanemeter
56meter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Hoveddæk, frihøjde 5,0 meter, 86 biler. eller 31 biler, 56 lanemeter.
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Lounge: 129 PAX
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Note forbrug
Tidligere Passager Faciliteter

Indretning

Indretnings-arkitekt
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Strømforsyning
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
80m3
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
100m3
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
0
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
15m3
Smøreolie
0
Frisk Vand
40m3
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
7m3
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Teknisk vand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Ferskvandsproduktion
Tank Kapacitet
Spildevandsbehandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Skralde Kapacitet
0
Note: tanke

Sikkerhed

Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Regatta
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
Vestdavit AS
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Solberg Scandinavian AS
Brandslukningsmaskine
Unitor
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Scana Moland
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakueringssystem
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper
Bov port: 5,0 x 10,5 meter. (HxB) Hæk port: 5,0 x 9,6 meter. (HxB)
Adgangsveje
TTS Ships Equipment
Linkspan design
Køretøjs-elevator
Udstyr
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
TV
Air Condition
AC-kølere
Ventilation
Novenco
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Electrolux
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Famos
Toiletter
Vacum toiletter
Jets Vacuumm
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne
Volda (17. juni 2002 - )
Historiske ejere
Møre og Romsdal Fylkesbåtar AS (MRF), Molde, Norge (17. juni 2002 - 2005) Fjord1 MRF AS, Molde, Norge (2005 - )
Historiske Rederier
Møre og Romsdal Fylkesbåtar AS (MRF), Molde, Norge (17. juni 2002 - 2005) Fjord1 MRF AS, Molde, Norge (2005 - )
Historiske ISM
Historiske Ruter
Volda - Folkestad (2002 - 2006) Magerholm - Ørsneset (2006 - )
Historiske Hjemsteder
Molde (17. juni 2002 - )
Historiske Flag
Norge (17. juni 2002 - )
Historiske Kaldesignal
LLPN (17. juni 2002 - )
Historiske MMSI
258505000 (17. juni 2002 - )
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe

Eira (9261621)

Projekteret
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
Søsat
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
17/06/2002
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder
Noter
Horn
Billeder
Billeder