Hoveddata

Billede
Billede
IMO
9264312
MMSI
ENI
Kaldesignal
Hjemhavn
Lomé
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
2003
Byggepris
€ 42 millioner
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
2015
Forlist
Udgået
Levetid
12år
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
168,5meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
186,5meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
25,26meter
Bredde Ext.
25,6meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
6,62meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybde
9,15meter
Dybde til hoveddæk
9,15meter
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Loadline længde
0
Loadline Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
5,15meter
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Cantiere Navale "Visentini" di Visentini Francesco & C., Donada, Italien
Skrog nr.
197
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
Dæk delvise
Dæk Total
Design
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse
2 stk. B&W MAN 9L48/60 diesel 3 stk. Caterpillar 3516B diesel, 1800 kW hver
Effekt
18.900KW
HK
25685HK
rpm
0
Boring
0
Slaglængde
0
Hjælpemaskineri
Design Max Hastighed
23knob
Trial Speed
0
Servicefart
22,5knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
HFO 380
Brændstof-forbrug
80tons i døgnet
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
KaMeWa propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter
4,4meter
Propel RPM
130
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
2
Bovpropel Producent
KaMeWa
Bovproller Effekt
1300KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Stabilisator
Fincantieri
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen
Akselgenerator 2 x 1800 kW

Management

Rederi

GRIMALDI GROUP SPA

Rederi IMO
0213721
Ejer

GRIMALDI EUROMED SPA

Ejer IMO
0187017
ISM Manager
ISM IMO
Klassen leveret
Klassen suspenderet
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
Station
Mægler
Rute
Sejltid

Tonnage

Dødvægt
7150tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Bruttotonnage
25.984tons
Nettotonnage
7.500tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
46
Besætning fordeling
Passagerer
1000PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Kahytter
93
Dæk med kahytter
Køjer
400
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
2 x 4 sengs suiter = 8 PAX 27 x 4 sengs udvendig = 108 PAX 62 x 4 sengs indvendig = 248 PAX 2 x 3 sengs = 6 PAX
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
33
Beskrivelse
33 x kahytter for besætningen = 46 PAX
Biler
160
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Note Trailere
Busser
Lanemeter
2244meter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Vejrdæk: Frihøjde 5,10 meter, 85 biler. Dæk 4: Frihøjde 4,88 meter, 975 lanemeter. Dæk 3: Frihøjde 4,88/5,15 meter, 890 lanemeter. Dæk 2: Frihøjde 1,85 meter, 75 biler. Dæk 1: Frihøjde 4,34 meter, 245 lanemeter.
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Lounge/bar/restaurant: 280 PAX Club Vesuvio: 40 PAX Cinema/TV lounge: 64 PAX
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Note forbrug
Tidligere Passager Faciliteter

Indretning

Indretnings-arkitekt
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
7.500m3
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
1.280m3
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
287m3
Dieselolie
0
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
150m3
Smøreolie
0
Frisk Vand
460m3
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Tank Kapacitet
Spildevandsbehandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Note: tanke

Sikkerhed

Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakueringssystem
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper
Agter rampe: 13,9+3,0 x 16,5 meter (LxB) Interne ramper: Fast rampe dæk 3-1, 55,2 x 3,5 meter. Dæksel: 40,7 x 3,8 meter. Fast rampe dæk 3-4, 48,3 x7,0 meter. Løftbar rampe dæk 4-vejrdæk, 2,6 meter bred.
Adgangsveje
Køretøjs-elevator
Udstyr
Strømforsyning
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
TV
Air Condition
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne
Eurostar Valencia (16. juni 2003 - 13. november 2006) Sorrento (13. november 2003 - 1. marts 2016) Rento (1. marts 2016 - )
Historiske ejere
Grimaldi Lines, Napoli, Italien (16. juni 2003 - )
Historiske Rederier
Grimaldi Lines, Napoli, Italien (16. juni 2003 - 27. januar 2005) Grimaldi - Louis Dreyfus Lnes (GLD), Italien (27. januar 2005 - sommeren 2011) Grimaldi Lines, Napoli, Italien (sommeren 2011 - )
Historiske ISM
Historiske Ruter
Salerno / Valencia / Palermo - Valletta - Tunis (juli 2003 - januar 2005) Civitavecchia - Toulon (27. januar 2005 - juni 2005) Civitavecchia - Cagliari (25. juni 2006 - september 2009) Civitavecchia - Trapani - Tunis - Palermo - Salerno - Tunis - Civitavecchia (2009 - 2010) Livorno - Valencia (juli 2010 - 28. april 2015)
Historiske Hjemsteder
Palermo (16. juni 2003 - 1. marts 2016) Lomé (1. marts 2016 - )
Historiske Flag
Italien (16. juni 2003 - 1. marts 2016) Togo (1. marts 2016 - )
Historiske Kaldesignal
IBDD (16. juni 2003 - 1. marts 2016)
Historiske MMSI
247086300 (16. juni 2003 - 1. marts 2016)
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe

Catania (ex. Eurostar Salerno) (9261554)
Florencia (ex. Golfo Aranci) (9287584)
Albayzin (ex. Golfo Degli Angeli) (9304631)
Stena Lagan (ex. Lagan Viking) (9329849)
Stena Mersey (ex. Mersey Viking) (9329851)
Stena Horizon (ex. Cartour Beta) (9332559)
Cartour Gamma (9349758)
Asterion (ex. Borja) (9349760)
Dimonios (ex. Borja Dos) (9349772)
Stena Flavia (ex. Watling Street) (9417919)
Etretat (ex. Norman Voyager) (9420423)
Scottish Viking (9435454)
Norman Atlantic (ex. Akeman Street) (9435466)
Visemar One (9498743)
Cartour Delta (9539042)
Epsilon (ex. Cartour Epsilon) (9539054)
Hypatia de Alejandria (9498755)
Marie Curie (9498767)

Projekteret
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
Søsat
18/01/2003
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
16/06/2003
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder

28. april 2015 - På vej fra Palma de Mallorca til Valencia udbrød der brand om bord ca 15 sømil fra Mallorca. Der var 156 om bord. Fire besætningsmedlemmer kom til skade og blev transporteret til hospitalet i Palma de Mallorca med redningshelikopter. Passagererne og resten af besætningen gik i bådene og blev reddet af de tililende færger Publia og Visemar One.

24. marts 2016 - Ankom under bugsering til Aliaga, Tyrkiet. Efterfølgende ophugget.

Noter
Horn
Billeder
Billeder