Hoveddata

Billede
Billede
IMO
7325095
MMSI
247315500
ENI
Kaldesignal
ICTF
Hjemhavn
CATANIA
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1974
Byggepris
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
110meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
125,66meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
18,5meter
Bredde Ext.
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
5,2meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybde
18,5meter
Dybde til hoveddæk
6,55meter
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Loadline længde
114,048meter
Loadline Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
4,1meter
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Cantiere navale Luigi Orlando, Livorno, Italien
Skrog nr.
139
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
Dæk delvise
Dæk Total
Design
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse
2 stk. GMT 14-cylindret diesel, 5150 kW 4 stk. Fiat diesel hjælpemaskine, 723 kW
Effekt
10.300KW
HK
14000HK
rpm
0
Boring
0
Slaglængde
0
Hjælpemaskineri
Design Max Hastighed
21,6knob
Trial Speed
0
Servicefart
19knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
IFO 120
Brændstof-forbrug
36tons i døgnet
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
Lips propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter
0
Propel RPM
290
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
1
Bovpropel Producent
Lips
Bovproller Effekt
600KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Stabilisator
2 stk. Sperry finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

CARONTE & TOURIST ISOLE MINORI, Milazzo, Italien

Rederi IMO
5936198
Ejer

CARONTE & TOURIST ISOLE MINORI, Milazzo, Italien

Ejer IMO
5936198
ISM Manager

CARONTE & TOURIST ISOLE MINORI, Milazzo, Italien

ISM IMO
5936198
Klassen leveret
Klassen suspenderet
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
50753
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
R.I.Na. *100A1
P&I Forsikrings selskab
Standard P&I Club per Charles Taylor & Co
Station
Mægler
Rute
Sejltid

Tonnage

Dødvægt
2254tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Bruttotonnage
9.183tons
Nettotonnage
0
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
78
Besætning fordeling
Passagerer
828PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Kahytter
189
Dæk med kahytter
Køjer
600
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
128 x 2+1 sengs kahyt: 384 PAX 45 x 2+2 sengs kahyt: 184 PAX 4 x 1+1 sengs kahyt: 8 PAX 12 x 2 sengs kahyt: 24 PAX
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Beskrivelse
Biler
221
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
30
Note Trailere
Busser
Lanemeter
370meter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Hængedæk: FH 1,80 meter, 69 biler. Hoveddæk: FH 4,10 meter, 134 biler, 22* trailere. Nedredæk: FH 1,85 meter, 18 biler. * eller 30 trailere og 45 biler. FH: frihøjde
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Restaurant: 128 PAX Selvbetjenings cafeteria: 138 PAX Bar Veranda: 318 PAX Bar Lido: 56 PAX
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Note forbrug
Tidligere Passager Faciliteter

Indretning

Indretnings-arkitekt
Cantu
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
1.064m3
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
467m3
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
0
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
105m3
Smøreolie
0
Frisk Vand
280m3
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Tank Kapacitet
Spildevandsbehandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Note: tanke

Sikkerhed

Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakueringssystem
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper
2 hæk ramper: 8 x 7+1,8 meter. (LxB) rampe til hængedæk og nedre dæk.
Adgangsveje
SGI
Køretøjs-elevator
Udstyr
Strømforsyning
220V
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
TV
Air Condition
Tecnavi
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Mareno-Baratta
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne
Espresso Cagliari (1974 - 1980) Espresso Egitto (1980 - juni 1991) Egitto Express (juni 1991 - 1. juni 2004) Riviera del Conero (1. juni 2004 - 1. juli 2012) AF Michela (1. juli 2012 - 1. september 2015) Lampedusa (1. september 2015 - )
Historiske ejere
Trans Tirreno Express, Olbia, Italien (1974 - 1980) Adriatica di Navigazione SpA , Venedig, Italien (1980 - august 2008) ADRIA FERRIES SPA (1. juni 2012 - april 2015) TRAGHETTI DELLE ISOLE (april 2015 - 11. september 2019) CARONTE & TOURIST ISOLE MINORI (11. september 2019 - )
Historiske Rederier
FRITTELLI MARITIME GROUP SPA (9. juni 2004 - 15. februar 2013) ADRIA FERRIES SPA (15. februar 2013 - april 2015) TRAGHETTI DELLE ISOLE (april 2015 - 11. september 2019) CARONTE & TOURIST ISOLE MINORI (11. september 2019 - )
Historiske ISM
ADRIATICA DI NAVIGAZIONE SPA (27. marts 2003 - 31. marts 2005) Ukendt (31. marts 2005 - 3. oktober 2005) TRAJEKT DOO (3. oktober 2005 - 23. oktober 2006) NORBULK ENTERPRISE SHIP MGMT (23. oktober 2006 - 22. februar 2008) INTERFREIGHT SRL (22. februar 2008 - 30. april 2011) TECHBOAT SRL (30. april 2011 - 8. januar 2013) ADRIA FERRIES SPA (8. januar 2013 - 30. april 2015) Ukendt (30. april 2015 - 7. juli 2016) TRAGHETTI DELLE ISOLE (7. juli 2016 - 11. september 2019) CARONTE & TOURIST ISOLE MINORI (11. september 2019 - )
Historiske Ruter
Livorno - Olbia (1974 - juni 1974) Ancona - Korint - Iraklio (juni 1974 - december 1974) Venedig - Piræus - Iraklio - Alexandria (december 1974 - 1993) Brindisi - Igoumenitsa - Ancona (1993 - 1996) Venedig - Piræus - Iraklio - Alexandria (1996 - 199?) Igoumenitsa - Brindisi (sommeren 2001) Igoumenitsa - Brindisi (sommeren 2002) Bari - Durres (september 2002 - oktober 2002) Genova - Olbia (oktober 2002 - 2003) Bari - Durres (2003 - marts 2004) Ancona - Durres (august 2004 - 20??) Bari - Durres (20?? - )
Historiske Hjemsteder
Venedig (1974 - 1. juni 2004) Panama (1. juni 2004 - 1. december 2011) Limassol (1. december 2011 - 1. juli 2012) Napoli (1. juli 2012 - 1. september 2015) Catania (1. september 2015 - )
Historiske Flag
Italien (1974 - 1. juni 2004) Panama (1. juni 2004 - 1. december 2011) Cypern (1. december 2011 - 1. juli 2012) Italien (1. juli 2012 - )
Historiske Kaldesignal
IBSD (1974 - 1. juni 2004) H8QY (1. juni 2004 - 1. december 2011) 5BMG3 (1. december 2011 - 1. juli 2012) ICTF (1. juli 2012 - )
Historiske MMSI
353707000 (1. juni 2004 - 1. december 2011) 209538000 (1. december 2011 - 1. juli 2012) 247315500 (1. juli 2012 - )
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe

Grecia (ex. Espresso Livorno) (7224514)
Express Pegasus (ex. Espresso Venezia) (7521651)
Venezia (ex. Espresso Ravenna) (7521663)

Projekteret
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
23/11/1971
Søsat
06/08/1973
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
01/04/1974
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder
Noter
Horn
Billeder
Billeder