Ohamana

MAN – IMO: 8905373

Hoveddata

Billede
Ohamana
Joamm Tall, CC BY-SA 2.0, via Wikimedia Commons
IMO
8905373
MMSI
374150000
ENI
Kaldesignal
H9LG
Signalflag (kaldesignal)
Hjemhavn
Pennant
Typebetegnelse
Egenskab
Klasse
Byggeår
1989
Byggepris
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Skibsregister-nummer
Havnekending Nr.
Kendings-bogstaver
EU-identifikation
Sejl nr.
Ophugget
2017
Forlist
Udgået
Levetid
28år
Levetid
896.490.000 år
Levetid
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata
Søsterskib
0Ingen Poster

    Dimensioner

    Længde
    132,95meter
    Længde imellem perpendikulær
    130meter
    LOA
    141,5meter
    Længde incl. klapper
    0
    Længde SOLAS
    0
    Længde bovspryd
    0
    LOA incl. bovspryd
    0
    Bredde
    22meter
    Bredde Ext.
    22meter
    Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
    0
    Bredde hvert skrog
    0
    Højde (Airdraft)
    0
    Skrog højde
    0
    Dybgang
    6,216meter
    Dybgang design
    0
    Dybgang Ro-Ro
    0
    Dybgang Ro-Pax
    0
    Dybgang med ride control
    0
    Dybgang uden ride control
    0
    Dybgang med stabilisator
    0
    Dybgang uden stabilisator
    0
    Dybgang is klasse
    0
    Dybgang for min
    0
    Dybgang for max
    0
    Dybgang midtskibs min.
    0
    Dybgang midtskibs max.
    0
    Dybgang agter min
    0
    Dybgang agter max
    0
    Dybde
    13,8meter
    Dybde til hoveddæk
    7,6meter
    Dybde til øvredæk
    0
    Dybde til vejrdæk
    0
    Dybde nedre dæk
    0
    Dybde shelter dæk
    0
    Dybde båddæk
    0
    Dybde til togdæk
    0
    Dybde til bildæk / RO-RO dæk
    0
    Dybde til top dæk
    0
    Dybde til passager landgang
    0
    Dybde salon dæk
    0
    Dybde til promenadedæk
    0
    Dybde skot dæk
    0
    Load line længde
    0
    Load line Bredde
    0
    Længde bro til stævn
    0
    Længde bro til hæk
    0
    Bredde Brovinger
    0
    Fribord
    1.414mm.
    Køl til mast
    0
    Køl til skorsten
    0
    Mastetop over havoverfladen
    0
    Højde på skorsten
    0
    Broens øjehøjde
    0
    Højde til båddæk
    0
    Højde til vejrdæk
    0
    Højde til hoveddæk
    0
    Højde øvredæk
    0
    Højde til dæk 3
    0
    Stævn udhæng
    0
    Agter udhæng
    0
    Rise of Floor
    0
    Bulb Længde
    0
    Frihøjde Vogndæk
    6,25meter
    Længde på vogndæk
    0
    Deplacement
    0
    Rækkevidde
    0
    Længde promenade dæk
    0
    Bredde promenade dæk
    0
    Højde promenade dæk
    0
    Skrog seperation
    0
    Dimensionstal
    0
    Testdybde
    Note Dimensioner
    Dybde til dæk C13,85 meter

    Skrog

    Værft
    Mitsubishi Heavy Industr., Shimonoseki, Japan
    Skrog nr.
    928
    Værft Skroget
    Skrog nr. / Skrogværft
    Skrogform
    Skrog konstruktion
    Skot
    8
    Skot olie
    Gennemgående Dæk
    2
    Dæk delvise
    Dæk Total
    Skrog beskrivelse
    Design
    Outfitter
    Towing tank
    Model test
    Aluminium
    Manøvreringstest
    Lugetype
    Vindues vasker
    Koøjer
    Vinduer
    Bro
    Vinduer
    Døre
    Kahytter
    Magrodome
    Luger
    Luger
    Rør
    Maling
    Kabler
    Fortøjningsspil
    Fast ballast
    0
    Isbrydende Kapacitet
    0

    Maskine

    Beskrivelse

    1 stk. Pielstick 12PC2-6V diesel, 5957 kW, 502 rpm
    1 stk. Pielstick 12PC2-6V diesel, 6620 kW, 520 rpm

    Effekt
    12.577KW
    BHP
    18.000BHP
    IHK
    0
    rpm
    520
    Boring
    0
    Slaglængde
    0
    Middel effektivt tryk
    0
    Stempel hastighed
    0
    Hjælpe-maskineri

    3 stk. diesel hjælpemaskine, 880 kW, 720 rpm

    Batterier
    Design Max Hastighed
    0
    Trial Speed
    23,7knob
    Servicefart
    21knob
    Note servicefart
    Økonomifart
    0
    Hastighed for sejl
    0
    Fart uddykket
    0
    Fart neddykket
    0
    Maskine bygge sted
    NKK CORPORATION - YOKOHAMA - april 1989
    Maskine Bygge dato
    Drivmiddel
    Olie
    Brændstof-kvalitet
    3500 cSt
    Brændstof-forbrug
    55,5tons i døgnet
    Havneforbrug
    0
    Brændstof optimering
    Brændstof-forbrug Note
    Propeller
    2
    Propeller Type
    150/155 rpm
    Propel Diameter
    0
    Propel RPM
    155
    Propelaksel længde
    0
    Aksel diameter
    Padlehjul
    Padlehjul effekt
    0
    Padlehjul diameter
    Sidehjul
    Bovpropeller
    1
    Bovpropel Producent
    Bovproller Effekt
    790KW pr. stk.
    Bovproller Effekt
    0
    Bovpropel Effekt
    0
    Bovpropel diameter
    0
    Hækpropeller
    1
    Hækpropel Producent
    Hækpropeller effekt
    680KW pr. stk.
    Hækpropeller effekt
    0
    Hækpropel Effekt
    0
    Hækpropel diameter
    0
    Ror
    Stabilisator
    Ride control
    Generatorer
    Strøm-spænding
    0
    Belysnings-spænding
    0
    Frekvens
    0
    Nødgenerator
    Aksel-generatorer
    Kedler
    Kedler Type
    Starter type
    Udstødnings-gaskedel
    Gear reduktion
    Akselsystem
    Fremdriftkontrol
    Integreret fremdrift
    Styremaskine
    Trykluft receivers
    Anti vibration
    Vibrations beregning
    Automatisering af maskinrum
    Motorovervågning
    Heeling-system
    Stabilitetsberegning
    Dæks maskineri
    Landstrøm
    Scrubber
    Elinstalationer
    Separatorer
    Kompressorer
    Renseanlæg
    Forbrændingsanlæg
    Master
    Mastehøjde
    0
    Sejl
    Sejl Areal
    0
    Max. Sejl Areal
    0
    Rotorsejl
    Note: Rotorsejl
    Tovværk
    Tovender
    Noter maskinen

    Management

    Rederi

    BEST OASIS LTD-HKG, Hong Kong

    Rederi IMO
    5545105
    Ejer

    BEST OASIS LTD-HKG, Hong Kong

    Ejer IMO
    5545105
    ISM Manager
    ISM IMO
    Klassen leveret
    Klassen suspenderet
    22. december 2014
    Skibsregister-nummer
    DNV GL id
    Lloys's
    BV Reg
    RI
    ABS
    CRS
    RS
    CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
    Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
    Korean ship register
    Polish Register of Shipping (IACS)
    Biro Klasifikasi Indonesia
    Dromon Bureau of Shipping
    TL Register number
    Note: classification
    Station
    Mægler
    Rute
    Sejltid

    Tonnage

    Bruttotonnage
    6.322tons
    Nettotonnage
    0
    Bruttoregister-ton
    0
    Nettoregister-ton
    0
    Dødvægt
    3.435tons
    Dødvægt design
    0
    Dødvægt Ro-Pax
    0
    Dødvægt Ro-Ro
    0
    Displacement
    0
    Displacement uddykket
    0
    Displacement neddykket
    0
    Bruttotonnage Suez
    0
    Bruttotonnage Panama
    0
    Nettoregisterton Suez
    0
    Nettoregisterton Panama
    0
    Sikkerheds-tonnage
    0
    Note Tonnage

    Kapacitet

    Lastrum
    Dæksplads
    0
    Gods kapacitet

    Balle: 318㎥

    Lastrum Note:
    Containere
    70TEU
    Containere
    Container 14mt
    Kølecontainere / Reefer plugs
    Note containere
    Udholdenhed
    Pæletræk
    0
    Biler
    52
    Lastbiler
    Note: Lastbiler
    Trailere
    80Trailere
    Kassetter
    Note Trailere

    10 meter trailere

    Busser
    Lanemeter
    Camper stik
    Note: RoRo / Bildæk
    DækFrihøjde (FH)BilerTrailere
    C6,25 meter2631
    D3,10 meter2649
    Jernbanespor
    Jernbanespor længde
    0
    Note: Spor
    Cykler
    Lighters
    Note: Kapacitet

    Person Kapacitet

    Person kapacitet
    Besætning
    37
    Besætning fordeling
    Passagerer
    695PAX
    Passagerer sommer
    Passagerer vinter
    Passagerer oceangående
    Passagerer kystfart
    Passagerer havnefart
    Note Passagerer
    Crew / Pax-forhold
    Elever
    Dæk
    Passagerdæk
    Fragtdæk
    Kahytter
    45
    Dæk med kahytter
    Køjer
    695
    Underkøjer
    Hængekøjer
    Sæder
    Dækspladser
    Kahytter med balkon
    Andel af udvendige kahytter
    Kahytter Typer
    AntalTypeKapacitet (total)
    3Suiter6 PAX
    151st. klasse rum95 PAX
    272nd klasse rum594 PAX
    Kahyts størrelse
    Kahytter Besætning
    34
    Køjer besætning
    Beskrivelse
    Note Person Kapacitet

    Passager faciliteter

    Passager faciliteter
    SalonKapacitet
    Restaurant108 PAX
    View Lounge70 PAX
    Konference rum24 PAX
    Coffee Shop20 PAX
    Restauranter
    Barer
    Barer
    Catering område
    Note Spisesteder
    Swimmingpool
    Swimming pool
    Spabad
    Jacuzzi
    Vand-rutchebaner
    Solarium
    Butikker
    Underholdning & højttaleranlæg
    Audiovisuelt udstyr
    Passager info system
    Teater udstyr
    Underholdningssystem
    Pool udstyr
    Tidligere Passager Faciliteter
    Note forbrug

    Indretning

    Indretnings-arkitekt
    Interiør
    Kahyts lås
    Pengeskabe i kahyt
    Tæpper
    Lofter
    Gulve
    Møbel & gardin-stof
    0
    Stof
    Læder
    Møbler
    Stole
    Flysæder
    Dæk
    Teak dæk
    Dækbelægning
    Fliser
    Marmor
    Laminat
    Skiltning
    Porcelæn
    Minibar
    Flysæder
    Lamper i passager-områder
    Lys
    Strømforsyning
    Telefon system
    Glas dekorationer
    Væg dekorationer
    Væg panel
    Sammenfoldelige vægge
    Galleri udstyr

    Tanke

    Lasttankens kapacitet
    Slop-tank kapacitet
    Balasttanke
    2.361,4m3
    Balasttanke
    0
    Brændstof-tanke
    533,3m3
    Brændstof-tanke
    0
    HFO
    0
    HFO
    0
    LNG
    0
    Gasolie
    0
    Gasolie
    0
    Dieselolie
    91m3
    Dieselolie
    0
    Lavsvovl Diesel
    0
    Smøreolie
    37m3
    Smøreolie
    0
    Frisk Vand
    415,4m3
    Frisk Vand
    0
    Drikkevand
    0
    Spildevand
    0
    Spildevand
    0
    Kloak Grå
    0
    Kloak Sort
    0
    Urin
    0
    Behandlet Vand
    0
    Slam
    0
    Vaskevand
    0
    Teknisk vand
    0
    Kedelfødevand
    0
    Krængnings-tanke
    0
    Krængnings-tanke
    0
    Trim tanke
    0
    LBC
    0
    Ferskvands-produktion
    Tank Kapacitet
    Spildevands-behandling
    Ballast Kontrol System
    Krængningstanke
    LNG tanke
    Frisk Vand Anlæg
    Brændstof / smøreolie separator
    Skralde Kapacitet
    0
    Note: tanke

    Sikkerhed

    Rednings-udstyr
    Redningsbåde
    Redningsbåde type
    Redningsflåder
    0
    Note: Redningsflåde
    Buoyant apparatus
    Note Buoyant apparatus
    Redningsveste
    0
    Redningskrandse
    Design software
    Mob-boat
    CO2 anlæg
    Davits
    Marine evacuation system
    MES kapacitet
    MES System
    Brand detektor system
    Alarm & overvågning
    Brand alarm system
    Brandslukning
    Brandslukningsmaskine
    Ildslukker
    Branddøre
    Sprinkler
    Nødbelysning
    Vandtætte døre
    Survey TV
    Nød belysning
    GMDSS
    Sikkerheds glas
    Marine escape system
    Evakuerings-system
    Nødautomatisering
    Note: sikkerhed

    Udstyr

    Ramper
    Ramper

    Eksterne ramper:
    2 x hæk quarterrampe: 17,5 x 7,0 meter (LxB)

    Interne ramper:
    Rampe imellem D og C (kun biler)

    Adgangsveje
    Linkspan design
    Køretøjs-elevator
    Udstyr
    Elevator
    Elevatorer

    Elevator fra dæk A-D og dæk B-C

    Rulletrapper
    Tender
    Ankerkæde længde
    0
    Ankerkæde diameter
    62mm.
    Karakter af ankerkæder
    Grade II
    Anker total vægt
    0
    Ankre
    Kraner
    1 x 25 tons på fordæk
    Laste computer
    TV
    Air Condition
    AC-kølere
    Ventilation
    Fordampere
    Pool sliding dome
    Selvbetjeningstællere
    Dispenser
    Hotel & Management System
    Kabys
    Pentry
    Kassesystem
    Proviant håndtering
    Drikkevarer dispenser
    Affald behandling
    Affaldsskakt
    Kompostkværne
    Zodiacs
    Zodiac beskrivelse
    Køling
    Omvendt osmoseanlæg
    Skinner
    Aluminiums Paneler
    Paneler
    Toiletter
    Toiletter
    0
    Vacum toiletter
    Badeværelses-enheder
    Elektriske installationer
    Elektronik
    Pooldæk cover
    Lufttørringsanlæg
    Vaskeri
    Bildæk
    Surringsudstyr
    Pumper
    Manifold
    Septic Plant
    Behandling af sort vand
    Tank sounding
    Wet units
    Profiler
    Platformkontrol
    Helipad
    Aluminiumslegering
    Koblinger
    Ben
    Ben Længde
    0
    Hoved Slæbewire
    Note Udstyr

    Historik

    Historiske navne
    SkibsnavnPeriode
    Ferry Akebono(22. juni 1989 - januar 2003)
    Ohamana(januar 2003 - oktober 2017)
    Man(oktober 2017 - )
    Historiske ejere
    EjerPeriode
    CHONGHAEJIN MARINE CO LTD(31. januar 2003 - 14. oktober 2015)
    SEO DONG MARITIME CO LTD(14. oktober 2015 - oktober 2017)
    BEST OASIS LTD-HKG(oktober 2017 - )
    Historiske Rederier
    RederiPeriode
    CHONGHAEJIN MARINE CO LTD(31. januar 2003 - 14. oktober 2015)
    SEO DONG MARITIME CO LTD(14. oktober 2015 - oktober 2017)
    BEST OASIS LTD-HKG(oktober 2017 - )
    Historiske ISM
    ISMPeriode
    Ukendt(1. november 1997 - )
    Historiske Ruter
    Historiske Flag
    FlagstatPeriode
    Japan(22. juni 1989 - januar 2003)
    Sydkorea(januar 2003 - 14. oktober 2015)
    Panama(14. oktober 2015 - oktober 2017)
    Palau(oktober 2017 - )
    Historiske Hjemsteder
    HjemstedPeriode
    Naze(22. juni 1989 - januar 2003)
    Inchon(januar 2003 - 14. oktober 2015)
    Panama(14. oktober 2015 - oktober 2017)
    Historiske Kaldesignal
    KaldesignalPeriode
    JNKY(22. juni 1989 - januar 2003)
    033258(januar 2003 - 14. oktober 2015)
    H9LG(14. oktober 2015 - oktober 2017)
    Historiske MMSI
    MMSi nummerPeriode
    440001960(januar 2003 - 14. oktober 2015)
    374150000(14. oktober 2015 - oktober 2017)
    Historik Pennant:
    Historiske Havnekendings Nr.
    Historiske Kontrol-numre
    Historiske P&I forsikrings-selskab
    Historisk type
    Historiske klasseselskaber
    KlasseselskabPeriode
    Korean Register (IACS)(? - 22. december 2014)
    Kaptajn
    Søsterskibe
    Projekteret
    Projekteret
    Bestilt
    Bestilt
    Første Stål Skåret
    Kølstrakt
    26. april 1989
    Kølstrakt
    Søsat
    Søsat
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Bilbrev
    Færdig
    Leveret
    22. juni 1989
    Leveret
    Døbt
    Døbt Sted
    Gudmor
    Jomfrurejse
    Jomfrurejse rute
    Udgået
    Solgt til Skrotning
    Solgt til Skrotning
    Skrottet
    18. november 2017
    Skrottet
    Forlist
    Renoveret
    Hændelser og særlige begivenheder

    2017
    Solgt for $315 /tons, som beset med levering i Indien, solgt videre til Bangladesh.

    10. november 2017
    Ankom til ankerplads ved Chittagong, Bangladesh

    18. november 2017
    Sat på stranden i Chittagong, Bangladesh

    Horn
    Noter

    Billeder

    Billeder
    Ohamana
    Joamm Tall, CC BY-SA 2.0, via Wikimedia Commons

    Statistik

    Statistik
    Oprettet
    19. november 2021 14:25
    Sidst opdateret
    6. december 2021 19:57
    Hvor er MAN

    Skriv en kommentar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *