Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

MAN – IMO: 8905373

Hoveddata

Billede:
IMO:
8905373
MMSI:
374150000
ENI:
Kaldesignal:
H9LG
Hjemhavn:
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1989
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
2017
Forlist:
Udgået:
Levetid:
28år
Levetid:
28 år
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
132,95meter
Længde imellem perpendikulær:
130meter
LOA:
141,5meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
22meter
Bredde Ext.:
22meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,216meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
13,8meter
Dybde til hoveddæk:
7,6meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
1.414mm.
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
6,25meter
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:
Dybde til dæk C13,85 meter

Skrog

Værft:
Mitsubishi Heavy Industr., Shimonoseki, Japan
Skrog nr.:
928
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
8
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
2
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

1 stk. Pielstick 12PC2-6V diesel, 5957 kW, 502 rpm
1 stk. Pielstick 12PC2-6V diesel, 6620 kW, 520 rpm

Effekt :
12.577KW
BHP:
18.000BHP
IHK:
0
rpm:
520
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:

3 stk. diesel hjælpemaskine, 880 kW, 720 rpm

Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
23,7knob
Servicefart:
21knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
NKK CORPORATION - YOKOHAMA - april 1989
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
3500 cSt
Brændstof-forbrug:
55,5tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
150/155 rpm
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
155
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
790KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
1
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
680KW pr. stk.
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

BEST OASIS LTD-HKG, Hong Kong

Ejer IMO:
5545105
Rederi:

BEST OASIS LTD-HKG, Hong Kong

Rederi IMO:
5545105
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
22. december 2014
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
6.322tons
Nettotonnage:
0
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
3.435tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:

Balle: 318㎥

Lastrum Note::
Containere:
70TEU
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
52
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
80Trailere
Kassetter:
Note Trailere:

10 meter trailere

Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
DækFrihøjde (FH)BilerTrailere
C6,25 meter2631
D3,10 meter2649
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
37
Besætning fordeling:
Passagerer:
695PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
45
Dæk med kahytter:
Køjer:
695
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
AntalTypeKapacitet (total)
3Suiter6 PAX
151st. klasse rum95 PAX
272nd klasse rum594 PAX
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
34
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
SalonKapacitet
Restaurant108 PAX
View Lounge70 PAX
Konference rum24 PAX
Coffee Shop20 PAX
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
2.361,4m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
533,3m3
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
91m3
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
37m3
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
415,4m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:

Eksterne ramper:
2 x hæk quarterrampe: 17,5 x 7,0 meter (LxB)

Interne ramper:
Rampe imellem D og C (kun biler)

Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:

Elevator fra dæk A-D og dæk B-C

Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
62mm.
Karakter af ankerkæder:
Grade II
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
1 x 25 tons på fordæk
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Ferry Akebono(22. juni 1989 - januar 2003)
Ohamana(januar 2003 - oktober 2017)
Man(oktober 2017 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
CHONGHAEJIN MARINE CO LTD(31. januar 2003 - 14. oktober 2015)
SEO DONG MARITIME CO LTD(14. oktober 2015 - oktober 2017)
BEST OASIS LTD-HKG(oktober 2017 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
CHONGHAEJIN MARINE CO LTD(31. januar 2003 - 14. oktober 2015)
SEO DONG MARITIME CO LTD(14. oktober 2015 - oktober 2017)
BEST OASIS LTD-HKG(oktober 2017 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
Ukendt(1. november 1997 - )
Historiske Ruter:
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Japan(22. juni 1989 - januar 2003)
Sydkorea(januar 2003 - 14. oktober 2015)
Panama(14. oktober 2015 - oktober 2017)
Palau(oktober 2017 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Naze(22. juni 1989 - januar 2003)
Inchon(januar 2003 - 14. oktober 2015)
Panama(14. oktober 2015 - oktober 2017)
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
JNKY(22. juni 1989 - januar 2003)
033258(januar 2003 - 14. oktober 2015)
H9LG(14. oktober 2015 - oktober 2017)
Historiske MMSI:
MMSi nummerPeriode
440001960(januar 2003 - 14. oktober 2015)
374150000(14. oktober 2015 - oktober 2017)
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
KlasseselskabPeriode
Korean Register (IACS)(? - 22. december 2014)
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
26. april 1989
Kølstrakt:
Søsat:
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
22. juni 1989
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
18. november 2017
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:

2017
Solgt for $315 /tons, som beset med levering i Indien, solgt videre til Bangladesh.

10. november 2017
Ankom til ankerplads ved Chittagong, Bangladesh

18. november 2017
Sat på stranden i Chittagong, Bangladesh

Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
19. november 2021 14:25
Sidst opdateret:
6. december 2021 19:57
Hvor er MAN?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.