Hoveddata

Billede
Billede
IMO
7361312
MMSI
247162200
ENI
Kaldesignal
IBQI
Hjemhavn
NAPOLI
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1975
Byggepris
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
166,94meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
184,36meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
26,4meter
Bredde Ext.
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
6,3meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybde
13,4meter
Dybde til hoveddæk
13,4meter
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
8meter.
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Loadline længde
163,186meter
Loadline Bredde
23,4meter
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
7900mm.
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
4,5meter
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Lübecker Flender-Werke AG, Lübeck, Tyskland
Skrog nr.
608
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
9
Dæk delvise
Dæk Total
Design
Knud E. Hansen A/S: forslag Salenrederiena (Tor Line)
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse
4 stk. SEMT-Pielstick PC3V diesel, 8385 kW 6 stk. Wärtsilä 824TS diesel hjælpemaskine, 941 kW
Effekt
33.540KW
HK
45600HK
rpm
0
Boring
0
Slaglængde
0
Hjælpemaskineri
Design Max Hastighed
27,5knob
Trial Speed
26knob
Servicefart
24,5knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
Brændstof-forbrug
0
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
KaMeWa propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter
0
Propel RPM
195
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
2
Bovpropel Producent
KaMeWa
Bovproller Effekt
735KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Stabilisator
2 stk. AEG Denny Brown finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

MOBY SPA, Livorno, Italien

Rederi IMO
0254141
Ejer

MOBY SPA, Livorno, Italien

Ejer IMO
0254141
ISM Manager

MOBY SPA, Livorno, Italien

ISM IMO
0254141
Klassen leveret
Klassen suspenderet
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
81719
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
Standard P&I Club per Charles Taylor & Co
Station
Mægler
Rute
Sejltid

Tonnage

Dødvægt
3335tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Bruttotonnage
22.528tons
Nettotonnage
12.518tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
140
Besætning fordeling
Passagerer
1704PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Kahytter
Dæk med kahytter
Køjer
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
11 x Commodore: 8 PAX 116 x 4 sengs udvendig kahyt: 464 PAX 44 x 3 sengs udvendig kahyt: 132 PAX 26 x 2 sengs udvendig kahyt: 52 PAX 86 x 4 sengs indvendig kahyt: 344 PAX 44 x 3 sengs indvendig kahyt: 132 PAX 20 x 4 sengs alagi: 80 PAX 4 x handicap: 8 PAX Sovesal:
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Beskrivelse
Biler
375
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
70
Note Trailere
Busser
Lanemeter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Hængedæk: FH 1,80 meter, 150 biler. Hoveddæk: FH 4,50 meter, 225 biler, 70 lanemeter. FH: frihøjde
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
A la carte Blue Riband: 280 PAX Seven Seas Buffet: 308 PAX Jolly roger Self Service: 212 PAX Columbus Night Club: 276 PAX Video disco: 212 PAX Admiral pub: 100 PAX Arcade bar: 90 PAX Conferance Room*: 170 PAX Cinemas: 33+26 PAX * 9 rum
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Note forbrug
Tidligere Passager Faciliteter

Indretning

Indretnings-arkitekt
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
0
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
0
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
0
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
0
Smøreolie
0
Frisk Vand
0
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Tank Kapacitet
Spildevandsbehandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Note: tanke

Sikkerhed

Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakueringssystem
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper
Side port: 1,80 x 3,5 meter (HxB) 2 hæk ramper på hver: 12 x 9 meter. (LxB)
Adgangsveje
Køretøjs-elevator
Udstyr
Strømforsyning
220V
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
TV
Air Condition
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne
Tor Britannia (10. oktober 1974 - 10. november 1981) Scandinavian Star (10. november 1981 - 26. marts 1982) Tor Britannia (26. marts 1982 - 21. november 1990) Prince of Scandinavia (21. november 1990 - 28. november 2003) Moby Drea (28. november 2003 - )
Historiske ejere
Rederi AB Salénia, Saléinvest AB & Rederi AB Tranatlantic, Göteborg, Sverige (16. maj 1975 - 23. november 1981) Scandinavian Seaways Ltd. (DFDS A/S), Nassau, Bahamas (22. oktober 1981 - 26. marts 1982) DFDS A/S, Danmark (26. marts 1982 - 31. juli 2000) DFDS Seaways A/S, København, Danmark (31. juli 2000 - 27. november 2003) DFDS A/S, Danmark (27. november 2003 - 28. november 2003) Moby S. p. A., Italien (28. november 2003 - )
Historiske Rederier
Tor Line AB, Göteborg, Sverige (16. maj 1975 - 22. oktober 1981) Scandinavian Seaways Ltd. (DFDS A/S), Nassau, Bahamas (22. oktober 1981 - 26. marts 1982) DFDS A/S, Danmark (26. marts 1982 - 28. maj 1996) Compagnie Tunisienne de Navigation (Cotunav, CTN), Tunesien (28. maj 1996 - 26. september 1996) DFDS A/S, Danmark (26. september 1996 - 31. juli 2000) DFDS Seaways A/S, København, Danmark (31. juli 2000 - 27. november 2003) DFDS A/S, Danmark (27. november 2003 - 28. november 2003) Moby S. p. A., Italien (28. november 2003 - )
Historiske ISM
Moby S. p. A., Italien (20. maj 2005 - )
Historiske Ruter
Göteborg - Harwich og Göteborg - København (4. januar 1884 - 17. februar 1994) Göteborg - Felixstowe og Göteborg - Amsterdam (21. maj 1975 - november 1981) Göteborg - Amsterdam (29. marts 1982 - 26. maj 1982) Göteborg - Felixstowe og Göteborg - Amsterdam (26. maj 1982 - 1. oktober 1982) Göteborg - Felixstowe (2. oktober 1982 - 29. marts 1983) Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam (1. april 1983 - 2. oktober 1983) Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich (4. oktober 1983 - 9. januar 1984) Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich (21. januar 1984 - 1. juni 1984) Esbjerg - Harwich (1. juni 1984 - 10. september 1984) Göteborg - Harwich (11. september 1984 - 20. september 1984) Esbjerg - Harwich (21. september 1984 - 12. december 1984) Göteborg - Harwich (12. december 1984 - 18. januar 1985) Esbjerg - Harwich (18. januar 1985 - 7. juni 1985) Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich (7. juni 1985 - 2. december 1985) Esbjerg - Harwich og Göteborg - Harwich (6. februar 1986 - 28. november 1986) Göteborg - Harwich (28. november 1986 - 14. januar 1987) Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam (14. januar 1987 - 30. oktober 1987) Göteborg - Harwich (30. oktober 1987 - 26. januar 1988) Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam (10. februar 1988 - 7. november 1988) Göteborg - Harwich (8. november 1988 - 17. juni 1989) Göteborg - Harwich og Göteborg - Newcastle (17. juni 1989 - 28. august 1989) Göteborg - Harwich (28. august 1989 - 2. oktober 1989) Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam (2. oktober 1989 - 7. november 1989) Göteborg - Harwich og Göteborg - København (7. november 1989 - 14. december 1989) Asylcenter (23. december 1989 - 15. marts 1990) Esbjerg - Harwich Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam (20. marts 1990 - 4. november 1990) Göteborg - Harwich (16. januar 1991 - 24. marts 1991) Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam (26. marts 1991 - 15. juni 1991) Göteborg - Harwich og Göteborg - Newcastle (16. juni 1991 - 26. august 1991) Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam (28. august 1991 - 7. oktober 1991) Göteborg - Harwich og Göteborg - København (8. oktober 1991 - 4. november 1991) Göteborg - Harwich og Göteborg - København (18. februar 1992 - 16. marts 1992) Esbjerg - Harwich Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam (18. marts 1992 - 9. juni 1992) Göteborg - Felixstowe og Göteborg - Amsterdam (10. juni 1992 - 17. august 1992) Esbjerg - Harwich Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam (17. august 1992 - 1. november 1992) Göteborg - Harwich og Göteborg - København (3. november 1992 - 16. december 1992) Göteborg - Harwich (17. december 1992 - 4. januar 1993) Göteborg - Harwich og Göteborg - København (4. februar 1993 - 5. april 1993) Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam (5. april 1993 - 12. juni 1993) Göteborg - Harwich Göteborg - Amsterdam og Göteborg - Newcastle (12. juni 1993 - 23. august 1993) Göteborg - Harwich og Göteborg - Amsterdam (23. august 1993 - 1. november 1993) Göteborg - Harwich og Göteborg - København (2. november 1993 - 15. november 1993) Göteborg - Harwich (16. december 1993 - 3. januar 1994) Göteborg - Ijmuiden og Göteborg - København (24. marts 1994 - 6. juni 1994) Kristiansand - Ijmuiden Göteborg - København og Göteborg - Ijmuiden (6. juni 1994 - 7. september 1994) Göteborg - Harwich og Göteborg - København (10. september 1994 - 14. december 1994) Göteborg - Harwich (15. december 1994 - 9. januar 1995) Göteborg - Harwich og Göteborg - København (10. januar 1995 - 8. februar 1995) Hotelskib og garage for sikkerhedspersonale under FN konferencen i København (10. februar 1995 - 13. marts 1995) Göteborg - Ijmuiden (9. april 1995 - 24. marts 1995) Kristiansand - Ijmuiden Göteborg - København og Göteborg - Ijmuiden (25. maj 1995 - 14. september 1995) Göteborg - Ijmuiden (14. september 1995 - 3. oktober 1995) Esbjerg - Harwich (10. april 1996 - 17. april 1996) Tunis - Genova / Marseille (28. maj 1996 - 26. oktober 1996) Hamburg - Harwich (28. februar 1997 - 2. november 1997) Göteborg - Harwich og Göteborg - København (20. januar 1998 - 16. marts 1998) Hamburg - Harwich (24. marts 1998 - 23. maj 1998) Hamburg - Harwich og Hamburg - Newcastle (23. maj 1998 - 10. september 1998) Hamburg - Harwich (10. september 1998 - 18. marts 1999) Hamburg - Harwich og Hamburg - Newcastle (18. maj 1999 - 19. september 1999) Göteborg - Kristiansand - Newcastle (23. september 1999 - 2. februar 2000) København - Oslo (5. februar 2000 - 14. februar 2000) Göteborg - Kristiansand - Newcastle (20. februar 2000 - 4. april 2000) Hamburg - Harwich (20. april 2000 - 27. januar 2001) Ijmuiden - Newcastle (28. januar 2001 - 28. november 2003) Livorno - Olbia (27. maj 2004 - 2007) Genova - Olbia (maj 2007 - )
Historiske Hjemsteder
Göteborg (16. maj 1975 - 1981) Nassau (1981 - 16. april 1982) Esbjerg (16. april 1982 - 21. november 1990) København (21. november 1990 - 28. november 2003) Madeira (28. november 2003 - 4. juni 2006) Napoli (4. juni 2006 - )
Historiske Flag
Sverige (16. maj 1975 - 1981) Bahamas (1981 - 16. april 1982) Danmark (16. april 1982 - 28. november 2003) Portugal (28. november 2003 - 1. juni 2006) Italien (4. juni 2006 - )
Historiske Kaldesignal
OVRY (16. april 1982 - 22. august 1988) OVRY2 (22. august 1988 - 28. november 2003) IBQI (4. juni 2006 - )
Historiske MMSI
247162200 (4. juni 2006 - )
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe

Moby Otta (ex. Tor Scandinavia) (7361324)

Projekteret
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
21/01/1974
Søsat
10/10/1974
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
16/05/1975
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder

8. november 1990 - 11. januar 1991 - Omfattende ombygninger og moderniseringer blev foretaget ved Blom + Voss AG, Hamburg, Tyskland for 33.000.000 DM

5. november 1997 - 14. januar 1998 - Fik monteret sidetanke på Remontowa S.A., Gdansk, Polen for at opfylde nye stabilitets- og sikkerhedskrav. Bulbstævn og ducktail blev ved samme lejlighed ændret.

Noter
Dimensioner: Længde overalt: 182,35 m, Bredde: 23,44 m, Dybgang: 6,2 m (1991) Længde: 166,94 m, Længde overalt: 184,36 m, Bredde: 26,4 m, Dybgang: 6,3 m (1998) Tonnage: BRT: 14905, NRT: 7933,34, DW: 3335 (1975) BRT: 15729,93, NRT: 8119,06 (1991) BT: 22528, NT: 12518 (1998)
Horn
Billeder
Billeder