Hoveddata

Billede
IMO
9227390
MMSI
231200000
ENI
Kaldesignal
OZ2040
Hjemhavn
TÓRSHAVN
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
2003
Byggepris
€93,9 millioner
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Skibsregister-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Levetid
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
152,43meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
164,56meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
30meter
Bredde Ext.
33,5meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
6,1meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybgang is klasse
0
Dybde
9,1meter
Dybde til hoveddæk
9,1meter
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til top dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Load line længde
0
Load line Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
4,7meter
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Skrog seperation
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Flender Werft AG Lübeck, Tyskland
Skrog nr.
694
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
9
Dæk delvise
Dæk Total
Skrog beskrivelse
Design

Knud E. Hansen A/S

Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Bro
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse

4 stk. Caterpillar 6M43 diesel
3 stk. MAK (2 x 9M20 + 1 x 6M20) diesel hjælpemaskine, 4560 kW total

Effekt
21.600KW
BHP
29354BHP
rpm
0
Boring
0
Slaglængde
0
Middel effektivt tryk
0
Stempel hastighed
0
Hjælpemaskineri
Batterier
Design Max Hastighed
22,5knob
Trial Speed
0
Servicefart
20,8knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
HFO
Brændstof-forbrug
77,1tons i døgnet
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
Wismar Schottel azimuth propel
Propel Diameter
5,2meter
Propel RPM
115
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
2
Bovpropel Producent
Brunvoll
Bovproller Effekt
1750KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Stabilisator
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Starter type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Motorovervågning
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Dæks maskineri
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Forbrændingsanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

SMYRIL LINE PF, Torshavn, Færøerne

Rederi IMO
1042552
Ejer

SMYRIL LINE PF, Torshavn, Færøerne

Ejer IMO
1042552
ISM Manager
ISM IMO
Klassen leveret
Klassen suspenderet
Skibsregister-nummer
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
96390
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
Assuranceforeningen Skuld - Norway
Station
Mægler
Rute
Hirtshals - Tórshavn - Seyðisfjörður
Sejltid

Tonnage

Bruttotonnage
35.966tons
Nettotonnage
15.922tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Dødvægt
6.113tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere
0TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
118
Besætning fordeling
Passagerer
1482PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
8
Passagerdæk
Fragtdæk
Kahytter
318
Dæk med kahytter
4
Køjer
1012
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer

1 x Suite = 2 PAX
12 x 2 sengs de luxe = 24 PAX
93 x 2 sengs udvendig = 186
28 x 3 sengs udvendig = 84 PAX
12 x 3 sengs indvendig = 36 PAX
31 x 4 sengs indvendig = 124 PAX
135 x 4 sengs = 540 PAX
6 x 4 sengs = 24 PAX
Køjepladser: 324 PAX

Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
72
Køjer besætning
Beskrivelse

26 x enkelt officer & besætningskahyt = 26
46 x dobbelt besætningskahyt = 92 PAX

Biler
634
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Kassetter
Note Trailere
Busser
Lanemeter
1870meter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk

Hængedæk: frihøjde 2,0 meter, 90 biler.
Øvre dæk: frihøjde 4,7/2,7 meter, 270 biler, 920 lanemeter.
Hoveddæk: frihøjde 4,7 meter, 274 biler, 950 lanemeter.

Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter

Norröna Buffet: 208 PAX
Naust Lounge Bar: 111 PAX
Simmer Dim a la carte: 78 PAX
Smyril Café: 298 PAX
Viking Club: 249 PAX
Shop arcade: 2 PAX
Pool bar: 17 PAX

Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Tidligere Passager Faciliteter
Note forbrug

Indretning

Indretnings-arkitekt
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Stole
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Laminat
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Strømforsyning
220V
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
0
Balasttanke
1.130tons
Brændstof-tanke
0
Brændstof-tanke
1.370tons
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
0
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
0
Smøreolie
112tons
Frisk Vand
610m3
Frisk Vand
610tons
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Teknisk vand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Ferskvands-produktion
Tank Kapacitet
Spildevands-behandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Skralde Kapacitet
0
Note: tanke

Sikkerhed

Rednings-udstyr
Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakuerings-system
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper

Agterrampe: 10,3+2,7 x 20 meter (LxB)

Intern rampe:
Sænkbar rampe til øvre dæk: 45,2 x 4,6 meter (LxB)

Adgangsveje
Linkspan design
Køretøjs-elevator
Udstyr
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
Laste computer
TV
Air Condition
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Zodiacs
Zodiac beskrivelse
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne

Norröna (7. april 2002 - )

Historiske ejere

Smyril Line, Tórshavn, Færøerne (7. april 2002 - )

Historiske Rederier

Smyril Line, Tórshavn, Færøerne (7. april 2002 - )

Historiske ISM
Historiske Ruter

Hanstholm - Bergen - Lerwick - Tórshavn - Seyðisfjörður (11. april 2003 - 2007)
Hanstholm - Bergen - Lerwick - Scrabster - Tórshavn - Seyðisfjörður (2007 - 2008)
Esblerg / Hanstholm - Tórshavn - Seyðisfjörður (2008 - 30. september 2010)
Tórshavn - Bergen - Frederikshavn (20. januar 2008 - 28. februar 2008)
Hotelskib under FN klimakonferencen i København (6. december 2009 - 18. december 2009)
Hirtshals - Tórshavn - Seyðisfjörður (1. oktober 2010 - februar 2013)
Tórshavn - Vágur (18. februar 2013 - 14. marts 2013)
Hirtshals - Tórshavn - Seyðisfjörður (15. marts 2013 - )

Historiske Hjemsteder

Tórshavn (7. april 2003 - )

Historiske Flag

Færøerne (7. april 2003 - )

Historiske Kaldesignal

OZ2040 (7. april 2003 - )

Historiske MMSI

231200000 (7. april 2003 - )

Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe
Projekteret
Bestilt
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
07/01/2002
Kølstrakt
Søsat
24/08/2002
Søsat
Prøvetur
21/02/2003
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
07/04/2003
Leveret
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Skrottet
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder

15. januar 2004 - Kolliderede med kajen i Torshavn og fik en 10 meter lang flænge i skroget.

26. januar 2004 - Ankom til Blohm & Voss, Hamburg for reparation.

18. marts 2004 - Afgik fra Hamburg.

20. marts 2004 - I trafik igen.

11. november 2006 - Anløber Frederikshavn i stedet for Hanstholm pga. hårdt vejr.

27. oktober 2007 - 10. november 2007 - På værft ved Blohm & Voss, Hamburg for bla. at få repareret stabilisatorerne.

6. - 18. december 2009 - Fungerede som hotelskib under COP 15 i København.

18. februar - 14. marts 2013 - Norröna afløste for Smyril i dennes dokningsperiode. Imidlertid er Norröna for stor til at kunne gå i havn i Tvøroyri. Problemet løstes ved at lave små ændringer i Vágur, så denne havn kunne benyttes under vikariatet.

19. december 2020 - Forsejlet fra Hirtshals til Lindø.

20. december 2020 - Ankommer til Lindø, for ombygning og vedligehold hos Fayard.

19. januar 2021 - Dokkede ud.

1. marts 2021 - Forsejlet fra Lindø til Hirtshals.

2. marts 2021 - Ankommet til Hirtshals.

Horn
Noter

Billeder

Billeder
Hvor er NORRÖNA: