Hoveddata

Billede
IMO
9137997
MMSI
209293000
ENI
Kaldesignal
5BAD5
Hjemhavn
Limassol
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1999
Byggepris
$81 millioner
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Skibsregister-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Levetid
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
170meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
188,3meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
28,7meter
Bredde Ext.
29,3meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
6,3meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybgang is klasse
0
Dybde
15,1meter
Dybde til hoveddæk
9,1meter
Dybde til øvredæk
15,1meter
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til top dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Load line længde
172,132meter
Load line Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
5meter
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Skrog seperation
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Astilleros Españoles S.A. (AESA), Puerto Real, Spanien
Skrog nr.
78
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
5
Dæk delvise
4
Dæk Total
Skrog beskrivelse
Design

Deltamarin

Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Bro
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse

4 stk. Sulzer 8ZAL40S diesel, 5760 kW
3 stk. Sulzer 8S20 diesel hjælpemaskine, 870 kW

Effekt
23.040KW
BHP
31325BHP
rpm
0
Boring
0
Slaglængde
0
Middel effektivt tryk
0
Stempel hastighed
0
Hjælpemaskineri
Batterier
Design Max Hastighed
22,2knob
Trial Speed
0
Servicefart
22knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
IFO 380
Brændstof-forbrug
80tons i døgnet
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
KaMeWa propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter
0
Propel RPM
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
2
Bovpropel Producent
KaMeWa
Bovproller Effekt
1200KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Harding
Stabilisator
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Starter type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Motorovervågning
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Dæks maskineri
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Forbrændingsanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

BALEARIA EUROLINEAS MARITIMAS, Alicante, Spanien

Rederi IMO
1151878
Ejer

ROPAX I CLIPPER AB, Malmå Sverige

Ejer IMO
5139810
ISM Manager

BALEARIA EUROLINEAS MARITIMAS, Alicante, Spanien

ISM IMO
1151878
Klassen leveret
Klassen suspenderet
Skibsregister-nummer
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
88164
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
Steamship Mutual Underwriting Association (Bermuda)
Station
Mægler
Rute
Barcelona - Palma de Mallorca
Sejltid
7 timer, 30 minutter

Tonnage

Bruttotonnage
33.958tons
Nettotonnage
0
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Dødvægt
7.823tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere
0TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
40
Besætning fordeling

Officerer: 13
Lods: 2
Besætning: 25

Passagerer
440PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Fragtdæk
Kahytter
192
Dæk med kahytter
Køjer
452
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
47
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer

153 x 2 sengs kahyt: 306 PAX
35 x 4 sengs kahyt: 140 PAX
2 x handicap kahyt: 4 PAX
2 x VIP kahyt: 2 PAX

Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Køjer besætning
Beskrivelse
Biler
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Kassetter
Note Trailere
Busser
Lanemeter
3079meter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk

Øvre: FH 5,0 meter, 1100 lanemeter.
Hoved: FH 5,0 meter, 1050 lanemeter.
Tanktop: FH 5,0 meter, 350 lanemeter.

Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter

Freeflow restaurant: 350 PAX
Drivers lounge: 52 PAX
Conference room: 10 PAX
Flysæder: 47 PAX
Drivers recreation: 29 PAX

Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Tidligere Passager Faciliteter
Note forbrug

Indretning

Indretnings-arkitekt
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Stole
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Laminat
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Strømforsyning
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
2.000m3
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
1.000m3
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
400m3
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
80m3
Smøreolie
0
Frisk Vand
400m3
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Teknisk vand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
600m3
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Ferskvands-produktion
Tank Kapacitet
Spildevands-behandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Skralde Kapacitet
0
Note: tanke

Sikkerhed

Rednings-udstyr
Redningsbåde
Redningsbåde type

Harding

Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakuerings-system
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper

Hæk rampe: 12,0+2,0 x 15,0/19,5 meter. (LxB)
Bov rampe: 18,5 x 6,5 meter. (LxB)

Interne ramper:
Vipbar rampe hoved-øvre dæk max 240 tons. 50,0 x 5,9 meter. (LxB)
Fast rampe hoved-tanktop 49,0 x 3,2 meter. (LxB)
3 sektion side hængslet luge: 47,0 x 3,35 meter. (LxB)
Løftbar rampe hoved-tanktop max 80 tons. 33,75 x 2,9 meter. (LxB)
4 jalousi vandtætte døre på hoveddækket. 6,65 x 5,0 meter. (BxH)

Adgangsveje
MacGregor
Linkspan design
Køretøjs-elevator
Udstyr
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
Laste computer
TV
Air Condition
Novenco
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Zodiacs
Zodiac beskrivelse
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne

Finnclipper (19. maj 1999 - 31. maj 2018)
Rosalind Franklin (31. maj 2018 - )

Historiske ejere

Stena Rederi Ab, Sverige (19. maj 1999)
Poseidon Schiffahrts AG, Lübeck, Tyskland (19. maj 1999 - 19. december 2001)
Finnlines Oy, Helsinki, Finland (19. december 2001 - januar 2005)
Ropax I Clipper AB, Malmø, Sverige (januar 2005 - )

Historiske Rederier

Stena Rederi Ab, Sverige (19. maj 1999)
Poseidon Schiffahrts AG, Lübeck, Tyskland (19. maj 1999 - 19. december 2001)
Finnlines Oy, Helsinki, Finland (19. december 2001 - 14. januar 2017)
Stena Line AB, Sverige (14. januar 2017 - 12. februar 2017)
Finnlines Oy, Helsinki, Finland (14. januar 2017 - 9. maj 2018)
Baleària S.A. (Eurolines Maritimes), Spanien (9. maj 2018 - )

Historiske ISM
Historiske Ruter

Travemünde - Helsinki (Helsingfors) (10. juni 1999 - januar 2003)
Kapellskär - Nådendal (7. januar 2003 - 1. januar 2005)
Malmö - Travemünde (2. januar 2005 - 2005)
Kapellskär - Nådendal (2. januar 2006 - januar 2012)
Helsinki (Helsingfors) - Århus (18. februar 2012 - februar 2012)
Malmö - Travemünde (21. februar 2012 - 22. februar 2012)
Lübeck - Mukran - Sankt Petersborg (23. februar 2012 - februar 2012)
Malmö - Travemünde (29. februar 2012 - marts 2012)
Travemünde - Sankt Petersborg (marts 2012 - december 2014)
Malmö - Travemünde (december 2014 - maj 2015)
Kapellskär - Långnäs - Nådendal (10. maj 2015 - januar 2016)
Hanko - Gdynia (én tur) (1. februar 2016 - februar 2016)
Malmö - Travemünde (4. februar 2016 - 24. februar 2016)
Travemünde - Helsinki (Helsingfors) (én tur) (24. februar 2016 - 25. februar 2016)
Kapellskär - Långnäs - Nådendal (21. maj 2016 - januar 2017)
Malmö - Travemünde (10. januar 2017 - 11. januar 2017)
Rostock - Trelleborg (15. januar 2017 - 12. februar 2017)
Malmö - Travemünde (13. februar 2017 - marts 2017)
Kapellskär - Långnäs - Nådendal (28. maj 2017 - 8. maj 2018)
Barcelona - Palma de Mallorca (8. juni 2018 - )

Historiske Hjemsteder

Lübeck (maj 1999 - januar 2002)
Malmö (januar 2002 - april 2002)
Lübeck (april 2002 - maj 2002)
Helsinki (maj 2002 - januar 2005)
Malmö (januar 2005 - januar 2018)
Limassol (januar 2018 - )

Historiske Flag

Tyskland (maj 1999 - januar 2002)
Sverige (januar 2002 - april 2002)
Tyskland (april 2002 - maj 2002)
Finland (maj 2002 - januar 2005)
Sverige (januar 2005 - januar 2018)
Cypern (januar 2018 - )

Historiske Kaldesignal

SFZO (januar 2005 - januar 2018)
5BAD5 (januar 2018 - )

Historiske MMSI

265587000 (januar 2005 - januar 2018)
209293000 (januar 2018 - )

Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe
Projekteret
Bestilt
06/10/1995
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
14/02/1997
Kølstrakt
Søsat
01/02/1998
Søsat
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
19/05/1999
Leveret
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Skrottet
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder
Horn
Noter

Billeder

Billeder
Hvor er ROSALIND FRANKLIN: