Maritime Billeder & Data

SANTA CRUISE – IMO: 6916885

Hoveddata

Billede:
IMO:
6916885
MMSI:
247816000
ENI:
Kaldesignal:
ICRA
Hjemhavn:
Freetown
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1969
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
2012
Forlist:
Udgået:
27/02/2012
Levetid:
44år
Levetid:
42 år
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
171,64meter
Længde imellem perpendikulær:
170,64meter
LOA:
187,69meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
25,75meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
8,2meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
13,15meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
2.256mm.
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:
Dimensioner som containerskib
LOA174,20 meter
Bredde25,75 meter
Dybgang10,39 meter

Skrog

Værft:
Wärtsilä Marine, Åbo, Finland
Skrog nr.:
1170
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
13
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. Wärtsilä-Pielstick 6R46 diesel, 5850 kW

Effekt :
23.400KW
BHP:
31.380BHP
IHK:
0
rpm:
500
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
22knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
20,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

COSTA CROCIERE SPA, Genova, Italien

Ejer IMO:
0196718
Rederi:

COSTA CROCIERE SPA, Genova, Italien

Rederi IMO:
0196718
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
28.597tons
Nettotonnage:
7.391tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
6.968tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
466
Besætning fordeling:
Passagerer:
1066PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
9
Passagerdæk:
8
Fragtdæk:
Kahytter:
410
Dæk med kahytter:
Køjer:
1072
Underkøjer:
820stk
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
10
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:

Udvendige kahytter: 218
Indvendige kahytter: 192
Handikapvenlige kahytter: 8

Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
1
Swimming pool:
1 stk. udendørs
Spabad:
2
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
110V, 220V
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
4
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Annie Johnson(4. december 1969 - 8. august 1986)
Regent Moon(8. august 1986 - maj 1988)
Alexandra(maj 1988 - 16. november 1992)
Costa Allegra(16. november 1992 - 4. oktober 2012)
Santa Cruise(4. oktober 2012 - 24. oktober 2012)
Historiske ejere:
EjerPeriode
Rederi AB Nordstjernan, Stockholm, Sverige(4. december 1969 - 8. august 1986)
Peleus Marine Co. (Regency Cruise Line), Limassol, Cypern(8. august 1986 - maj 1988)
Compania Naviera Panalexandra SA, Panama(maj 1988 - 28. april 1990)
Costa Crociere S.p.a., Genova, Italien(28. august 1990 - 3. september 2012)
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Rederi AB Nordstjernan, Stockholm, Sverige(4. december 1969 - 8. august 1986)
Peleus Marine Co. (Regency Cruise Line), Limassol, Cypern(8. august 1986 - maj 1988)
Compania Naviera Panalexandra SA, Panama(maj 1988 - 28. april 1990)
Costa Crociere S.p.a., Genova, Italien(28. august 1990 - 3. september 2012)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Costa Crociere S.p.a., Genova, Italien(11. februar 2003 - 29. oktober 2012)
Ukendt(29. oktober 2012 - )
Historiske Ruter:
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Sverige(4. december 1969 - 8. august 1986)
Cypern(8. august 1986 - maj 1988)
Panama(maj 1988 - september 1990)
Italien(september 1990 - oktober 1994)
Liberia(oktober 1994 - november 2000)
Italien(november 2000 - 4. oktober 2012)
Sierra Leone(4. oktober 2012 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Stockholm(4. december 1969 - 8. august 1986)
Limassol(8. august 1986 - maj 1988)
Panama(maj 1988 - september 1990)
Napoli(september 1990 - oktober 1994)
Monrovia(oktober 1994 - november 2000)
Genova(november 2000 - 4. oktober 2012)
Freetown(4. oktober 2012 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
3ELY6(maj 1988 - september 1990)
ICRA(september 1990 - oktober 1994)
ICRA(november 2000 - 4. oktober 2012)
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
247816000(november 2000 - 4. oktober 2012)
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
SkibstypePeriode
Containerskib(4. december 1969 - 16. november 1992)
Krydstogtskib(16. november 1992 - )
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO nummer
AXEL JOHNSON6910544
ANTONIA JOHNSON7120342
MARGARET JOHNSON6929258
SAN FRANSISCO7013616
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
Kølstrakt:
Søsat:
29. april 1969
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
4. december 1969
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
24. oktober 2012
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:

1. september 1990 - 16. november 1992
Ombygget fra containerskib til krydstogtskib og forlænget ved T. Mariotti, Genova.

27. februar 2012
Der udbrød brand ombord sydvest for Seychellerne, da Costa Allegra var på vej fra Madagaskar til Seychellerne. Branden blev slukket, men skibet var uden motorkraft, og måtte slæbes til Seychellerne. Ingen af de 636 passagerer 413 besætningsmedlemmer kom til skade.

1. marts 2012
Efter tre dage på slæb efter det franske fiskefartøj Trevignon kom Costa Allegra endelig i havn på Seychellerne. Selvom to kraftige slæbebåde tilbød assistance, afviste man fra Trevignon, antageligt på grund af udsigten til en større bjærgeløn.

15. marts 2012
Rederiet bekendtgjorde, at skibet, der allerede var sat til salg inden branden, ikke vil blive repareret.

3. september 2012
Solgt til ophugning i Tyrkiet.

13. oktober 2012
Bugseres fra Genova, Italien

24. oktober 2012
Ankom på slæb til Aliaga, Tyrkiet.

Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
28. november 2021 20:29
Sidst opdateret:
6. december 2021 20:15
Hvor er SANTA CRUISE?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.