Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

STENA GOTHICA – IMO: 7826867

Hoveddata

Billede:
Stena Gothica i Frederikshavn d. 30. juli 2017. Foto: Nicolaj D. Jepsen
Stena Gothica i Frederikshavn d. 30. juli 2017. Foto: Nicolaj D. Jepsen
IMO:
7826867
MMSI:
219147000
ENI:
Kaldesignal:
OYCF2
Hjemhavn:
KØBENHAVN
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1982
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
A 443
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
155,75meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
171,06meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
20,2meter
Bredde Ext.:
20,82meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde over hjulkasserne:
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
5,27meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
13,7meter
Dybde til hoveddæk:
6,6meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Dybde fra dæksbjælke til top af køl:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Kølhøjde:
Frihøjde Vogndæk:
6meter
Længde på vogndæk:
0
Længde mellem stopbomme:
0
Længde mellem forreste stoppebom og frispormærke:
0
Længde mellem frispormærke og bagerste stoppebom:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Nuovi Cantieri Apuania SpA., Marina di Carrara, Italien
Skrog nr.:
2120
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
2
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Pneumatiske døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Mirrless Blackstone diesel hjælpemaskine, 1904 bhk
1 stk. MAN diesel hjælpemaskine, 1060 bhk
1 stk. Detroit diesel hjælpemaskine, 2050 bhk
2 stk. MWM TDB511V12 diesel, 4413 kW hver, 12000 bhk (1982 - 1993)
2 stk. Wärtsilä-Vasa diesel, 13380 bhk (1993 - )

Effekt :
98.477KW
BHP:
13.380BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
19knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
17,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
180 cSt
Brændstof-forbrug:
45tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
ETA Pilot
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
Liaaen propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
3,2meter
Propel RPM:
227
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
3
Bovpropel Producent:
1 stk. Liaaen, 750 kW, 1 stk. KaMeWa 750 kW, 1 stk. KaMeWa 1000 kW.
Bovproller Effekt:
750KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

STENA REDERI A/S

Ejer IMO:
5579685
Rederi:

STENA REDERI A/S

Rederi IMO:
5579685
ISM Manager:

STENA MARINE MANAGEMENT APS, Hellerup, Danmark

ISM IMO:
5995361
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
LRV22607
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
13.294tons
Nettotonnage:
3.988tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
4.550tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
1598meter
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:

Vejrdæk: Frihøjde 5,00 meter max axeltryk 13 tons.
Hoveddæk: Frihøjde 6,00 meter max axeltryk 49 tons.
Nederste dæk: Frihøjde 4,33 meter max axeltryk 13 tons.

Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
14
Besætning fordeling:
Passagerer:
186PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
59
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Liggestole:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:

59 x kahytter = 101 PAX

Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

Restaurant: 94 PAX
Lounge: 37 PAX

Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
OC Catering
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
220V
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
2.701m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
486m3
Brændstof-tanke:
0
Kulbeholdning:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
106m3
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
200m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
37m3
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Redningsbælter:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:

Bov side rampe: 11,35 x 6,52 meter (LxB)
Agter rampe: 15,00 x 13,20 meter (LxB)
Intern rampe hoved til vejrdæk: 90 tons. 41,765 x 2,80 meter (LxB)
Elevator hoved til vejrdæk: 50 tons. 17,85 x 3,45 meter. (LxB)

Adgangsveje:
MacGregor
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Lucky Rider(31. marts 1982 - 1984)
Stena Driver(1984 - december 1985)
Seafright Freeway(december 1985 - oktober 1988)
Serdica(oktober 1988 - 1990)
Nordic Hunter(1990 - august 1991)
Arka Marine(august 1991 - 23. april 1991)
Ask(23. august 1991 - 28. september 2015)
Stena Gothica(28. september 2015 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Delpha Maritime Co. Ltd., Cypern(31. marts 1982 - 1984)
Stena Rederi Ab, Göteborg, Sverige(1984 - 1984)
Stena Challenger Ltd., Nassau, Bahamas(1984 - december 1985)
Sealink Ltd., Nassau, Bahamas(december 1985 - oktober 1988)
So Mejdunaroden Automobile Transport (S.M.A.T), Bourgas, Bulgarien(oktober 1988 - 1990)
Hornet Shipping Co., Nassau, Bahamas(1990 - 22. april 1991)
Arka Marine K/S, Århus, Danmark(22. april 1991 - 16. august 1994)
TDB 400 A/S, Vejle, Danmark(16. august 1994 - 18. september 1997)
Scandlines A/S, Danmark(18. september 1997 - 16. juni 1998)
Scandlines Aktiengesellschaft Fährgeselschaft, Tyskland(16. juni 1998 - 7. oktober 1998)
Scandlines AG, Tyskland(7. oktober 1998 - 15. oktober 1998)
Scandlines Danmark A/S, Danmark(15. oktober 1998 - 9. december 2010)
Stena Line Baltic A/S, Frederikshavn, Danmark(9. december 2010 - 10. september 2018)
Stena Rederi A/S, Hellerup, Danmark(10. september 2018 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Delpha Maritime Co. Ltd., Cypern(31. marts 1982 - 23. oktober 1982)
Rederi AB Nordö, Sverige(23. oktober 1982 - november 1982)
Delpha Maritime Co. Ltd., Cypern(november 1982 - 1984)
Stena Challenger Ltd., Nassau, Bahamas(1984 - december 1985)
Sealink Ltd., Bahamas(december 1985 - oktober 1988)
So Mejdunaroden Automobile Transport (S.M.A.T), Bourgas, Bulgarien(oktober 1988 - 1990)
Swedish Gulf Line, Göteborg, Sverige(1990 - 1990)
Hornet Shipping Co., Nassau, Bahamas(1990 - 22. marts 1991)
Danske Statsbaner, Danmark(marts 1991 - 14. juni 1995)
DSB Rederi A/S, Korsør, Danmark(14. juni 1995 - 21. maj 1997)
Scandlines A/S, Danmark(21. maj 1997 - 16. juni 1998)
Scandlines Aktiengesellschaft Fährgeselschaft, Tyskland(16. juni 1998 - 7. oktober 1998)
Scandlines AG, Tyskland(7. oktober 1998 - 15. oktober 1998)
Scandlines A/S, Danmark(15. oktober 1998 - 15. april 2003)
Stena Line AB, Göteborg, Sverige(15. april 2003 - 1. april 2005)
Scandlines A/S, Danmark(1. april 2005 - juni 2005)
Isleña Marítima de Contenedores, S.A. (ISCOMAR), Palma de Mallorca, Spanien(juni 2005 - september 2005)
Scandlines A/S, Danmark(september 2005 - 9. december 2010)
Stena Line Baltic A/S, Frederikshavn, Danmark(9. december 2010 - 11. juni 2011)
SOL Continent Line (Svenska Orient Linien AB), Göteborg, Sverige(11. juni 2011 - 26. juli 2011)
Stena Line Baltic A/S, Frederikshavn, Danmark(26. juli 2011 - 10. september 2018)
Stena Rederi A/S, Hellerup, Danmark(10. september 2018 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
Scandlines A/S, Danmark(30. januar 2012 - 23. september 2015)
Stena Line Scandinavia AB, Göteborg, Sverige(23. september 2015 - 19. september 2018)
Stena Rederi A/S, Hellerup, Danmark(19. september 2018 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Malmö - Travemünde(23. oktober 1982 - 3. november 1982)
Oplagt(november 1982 - 1984)
Göteborg - Travemünde(1984 - 1985)
Moss - Frederikshavn(5. maj 1985 - 21. maj 1985)
Göteborg - Travemünde(22. maj 1985 - december 1985)
Dover - Dunkerque / Zeebrugge(23. juli 1986 - 16. oktober 1988)
Århus - Kalundborg(juli 1991 - januar 1998)
Oplagt(januar 1998 - 1. april 1999)
Travemünde - Klaipeda(1. april 1999 - november 1999)
Oplagt(november 1999 - 4. januar 2000)
Rostock - Liepaja(4. januar 2000 - 2002)
Malmö - Travemünde(2. januar 2002 - 21. december 2002)
Trelleborg - Rostock(2003 - 2003)
Karlshamn - Liepaja(marts 2003 - marts 2003)
Trelleborg - Travemünde(15. april 2003 - 20. april 2005)
Nynäshamn - Ventspils(april 2005 - april 2005)
Valencia - Palma De Mallorca(juni 2005 - september 2005)
Rostock - Ventspils(1. oktober 2005 - 2006)
Karlshamn - Ventspils(16. januar 2006 - 5. februar 2006)
Rostock - Trelleborg(24. juli 2006 - 26. juli 2006)
Nynäshamn - Ventspils(januar 2007 - 12. januar 2007)
Rostock - Ventspils(januar 2007 - 2009)
Nynäshamn - Ventspils(4. januar 2009 - 2010)
Liepaja - Travemünde(januar 2011 - 27. januar 2011)
Travemünde - Helsingborg(11. juni 2011 - 26. juli 2011)
Liepaja - Travemünde(6. september 2011 - 23. juli 2015)
Göteborg - Frederikshavn (afløserfærge)(25. juli 2015 - 8. august 2015)
Göteborg - Frederikshavn(26. august 2015 - marts 2016)
Ventspils - Karlshamn (afløserfærge)(marts 2016 - marts 2016)
Ventspils - Travemünde (afløserfærge)(marts 2016 - marts 2016)
Halmstad - Grenå (afløserfærge)(1. april 2016 - 12. april 2016)
Göteborg - Frederikshavn(april 2016 - 2016)
Hoek van Holland - Harwich (afløserfærge)(oktober 2016 - 11. november 2016)
Liepaja - Travemünde (afløserfærge)(13. november 2016 - februar 2017)
Trelleborg - Rostock (afløserfærge)(13. februar 2017 - marts 2017)
Göteborg - Frederikshavn(19. marts 2017 - maj 2017)
Göteborg - Frederikshavn(juni 2017 - 21. januar 2018)
Liepaja - Travemünde (afløserfærge)(22. januar 2018 - 2018)
Göteborg - Frederikshavn(5. marts 2018 - 9. september 2018)
Harwich - Europoort (afløserfærge)(11. marts 2018 - marts 2018)
Göteborg - Frederikshavn(26. marts 2018 - september 2018)
Liepaja - Travemünde(16. september 2018 - december 2021)
Liepāja - Karlskrona - Travemünde (en gang om ugen)(13. august 2020 - december 2021)
Ventspils - Nynäshamn (én dobbelttur)(15. oktober 2020 - 17. oktober 2020)
Ventspils - Nynäshamn (én dobbelttur)(22. april 2021 - 24. april 2021)
Trelleborg - Travemünde(2. januar 2022 - 4. februar 2022)
Karlskrona - Gdynia(4. februar 2022 - april 2022)
Nynäshamn - Hanko(16. maj 2022 - )
Nynäshamn - Ventspils (én dobbelttur)(30. august 2022 - 31. august 2022)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Bermuda(31. marts 1982 - 1990)
Bahamas
(1990 - 22. april 1991)
Danmark
(22. april 1991 - 28. september 2015)
Sverige
(28. september 2015 - 10. september 2018)
Danmark(10. september 2018 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Hamilton(31. marts 1982 - 1990)
Nassau(1990 - 22. april 1991)
Århus(22. april 1991 - 28. september 2015)
Göteborg(28. september 2015 - 10. september 2018)
København(10. september 2018 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
OUVU(22. april 1991 - 10. februar 1999)
OUVU2(10. februar 1999 - 28. september 2015)
SGLH(28. september 2015 - 10. september 2018)
OYCF2(10. september 2018 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
219000627(15. maj 2009 - 28. september 2015)
266442000(28. september 2015 - 10. september 2018)
219147000(10. september 2018 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Urd (ex. Easy Rider)7826855
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
20. maj 1980
Kølstrakt:
Søsat:
16. juli 1981
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
30. december 1981
Leveret:
31. marts 1982
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:

Dimensioner
Længde: 140,83 m, Længde overalt: 150,8 m, Bredde: 20,2 m, Dybgang: 5,4 m (maj 1994)

Tonnage
BT: 11160, BRT: 5739,43, NT: 3348, NRT: 2406,47
BT: 12061, NT: 3618 (september 2001)
BT: 13294, NT: 3988 (september 2001)

Kapacitet
240 passagerer, 920 lanemeter (marts 1982)
548 passagerer, 920 lanemeter (1993)

Fart
Fart: 17 knob (marts 1982)

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
15. februar 2021 21:16
Sidst opdateret:
24. november 2023 13:13
Hvor er STENA GOTHICA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.