Hoveddata

Billede
Billede
IMO
7826867
MMSI
219147000
ENI
Kaldesignal
OYCF2
Hjemhavn
KØBENHAVN
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1982
Byggepris
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
A 443
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
155,75meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
171,06meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
20,2meter
Bredde Ext.
20,82meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
5,27meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybde
13,7meter
Dybde til hoveddæk
6,6meter
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Loadline længde
0
Loadline Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
6meter
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Nuovi Cantieri Apuania SpA., Marina di Carrara, Italien
Skrog nr.
2120
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
2
Dæk delvise
Dæk Total
Design
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse
2 stk. Mirrless Blackstone diesel hjælpemaskine, 1904 bhk 1 stk. MAN diesel hjælpemaskine, 1060 bhk 1 stk. Detroit diesel hjælpemaskine, 2050 bhk 2 stk. MWM TDB511V12 diesel, 4413 kW hver, 12000 bhk (1982 - 1993) 2 stk. Wärtsilä-Vasa diesel, 13380 bhk (1993 - )
Effekt
98.477KW
HK
13380HK
rpm
0
Boring
0
Slaglængde
0
Hjælpemaskineri
Design Max Hastighed
19knob
Trial Speed
0
Servicefart
17,5knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
180 cSt
Brændstof-forbrug
45tons i døgnet
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
ETA Pilot
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
Liaaen propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter
3,2meter
Propel RPM
227
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
3
Bovpropel Producent
1 stk. Liaaen, 750 kW, 1 stk. KaMeWa 750 kW, 1 stk. KaMeWa 1000 kW.
Bovproller Effekt
750KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Stabilisator
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

STENA REDERI A/S

Rederi IMO
5579685
Ejer

STENA REDERI A/S

Ejer IMO
5579685
ISM Manager

STENA MARINE MANAGEMENT APS, Hellerup, Danmark

ISM IMO
5995361
Klassen leveret
Klassen suspenderet
DNV GL id
Lloys's
LRV22607
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
Assuranceforeningen Skuld - Norway
Station
Mægler
Rute
Sejltid

Tonnage

Dødvægt
4550tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Bruttotonnage
13.294tons
Nettotonnage
3.988tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
14
Besætning fordeling
Passagerer
186PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Kahytter
59
Dæk med kahytter
Køjer
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
59 x kahytter = 101 PAX
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Beskrivelse
Biler
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Note Trailere
Busser
Lanemeter
1598meter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Vejrdæk: Frihøjde 5,00 meter max axeltryk 13 tons. Hoveddæk: Frihøjde 6,00 meter max axeltryk 49 tons. Nederste dæk: Frihøjde 4,33 meter max axeltryk 13 tons.
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Restaurant: 94 PAX Lounge: 37 PAX
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
OC Catering
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Note forbrug
Tidligere Passager Faciliteter

Indretning

Indretnings-arkitekt
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
2.701m3
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
486m3
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
0
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
106m3
Smøreolie
0
Frisk Vand
200m3
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
37m3
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Tank Kapacitet
Spildevandsbehandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Note: tanke

Sikkerhed

Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakueringssystem
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper
Bov side rampe: 11,35 x 6,52 meter (LxB) Agter rampe: 15,00 x 13,20 meter (LxB) Intern rampe hoved til vejrdæk: 90 tons. 41,765 x 2,80 meter (LxB) Elevator hoved til vejrdæk: 50 tons. 17,85 x 3,45 meter. (LxB)
Adgangsveje
MacGregor
Køretøjs-elevator
Udstyr
Strømforsyning
220V
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
TV
Air Condition
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne
Lucky Rider (marts 1982 - 1984) Stena Driver (1984 - december 1985) Seafright Freeway (december 1985 - oktober 1988) Serdica (oktober 1988 - 1990) Nordic Hunter (1990 - august 1991) Arka Marine (august 1991 - 23. april 1991) Ask (23. august 1991 - 28. september 2015) Stena Gothica (28. september 2015 - )
Historiske ejere
Delpha Maritime Co. Ltd., Cypern (marts 1982 - 1984) Stena Rederi Ab, Sverige (1984) Stena Challenger Ltd., Nassau, Bahamas (1984 - december 1985) Sealink Ltd., Bahamas (december 1985 - oktober 1988) So Mejdunaroden Automobile Transport (S.M.A.T), Bourgas, Bulgarien (oktober 1988 - 1990) Hornet Shipping Co., Bahamas (1990 - 22. april 1991) Arka Marine K/S, Århus, Danmark (22. april 1991 - 16. august 1994) TDB 400 A/S, Vejle, Danmark (16. august 1994 - 18. september 1997) Scandlines A/S, Danmark (18. september 1997 - 16. juni 1998) Scandlines Aktiengesellschaft Fährgeselschaft, Tyskland (16. juni 1998 - 7. oktober 1998) Scandlines AG, Tyskland (7. oktober 1998 - 15. oktober 1998) Scandlines Danmark A/S, Danmark (15. oktober 1998 - 9. december 2010) Stena Line Baltic A/S, Frederikshavn, Danmark (9. december 2010 - 10. september 2018) Stena Rederi A/S, Hellerup, Danmark (10. september 2018 - )
Historiske Rederier
Rederi AB Nordö, Sverige (23. oktober 1982 - november 1982) Stena Challenger Ltd., Nassau, Bahamas (1984 - december 1985) Sealink Ltd., Bahamas (december 1985 - oktober 1988) So Mejdunaroden Automobile Transport (S.M.A.T), Bourgas, Bulgarien (oktober 1988 - 1990) Swedish Gulf Line, Göteborg, Sverige (1990) Danske Statsbaner, Danmark (marts 1991 - 14. juni 1995) DSB Rederi A/S, Korsør, Danmark (14. juni 1995 - 21. maj 1997) Scandlines A/S, Danmark (21. maj 1997 - 16. juni 1998) Scandlines Aktiengesellschaft Fährgeselschaft, Tyskland (16. juni 1998 - 7. oktober 1998) Scandlines AG, Tyskland (7. oktober 1998 - 15. oktober 1998) Scandlines Danmark A/S, Danmark (15. oktober 1998 - 15. april 2003) Stena Line AB, Sverige (15. april 2003 - 1. april 2005) Isleña Marítima de Contenedores, S.A. (ISCOMAR), Palma de Mallorca, Spanien (juni 2005 - september 2005) Scandlines Danmark A/S, Danmark (september 2005 - 9. december 2010) Stena Line Baltic A/S, Frederikshavn, Danmark (9. december 2010 - 11. juni 2011) SOL Continent Line (Svenska Orient Linien AB), Göteborg, Sverige (11. juni 2011 - 26. juli 2011) Stena Line Baltic A/S, Frederikshavn, Danmark (26. juli 2011 - 10. september 2018) Stena Rederi A/S, Hellerup, Danmark (10. september 2018 - )
Historiske ISM
Historiske Ruter
Malmö - Travemünde (23. oktober 1982 - 3. november 1982) Oplagt (november 1983 - 1984) Göteborg - Travemünde (1984 - 1985) Moss - Frederikshavn (5. maj 1985 - 21. maj 1985) Göteborg - Travemünde (22. maj 1985 - december 1985) Dover - Dunkerque / Zeebrugge (23. juli 1986 - 16. oktober 1988) Århus - Kalundborg (juli 1991 - januar 1998) Oplagt (januar 1998 - 1. april 1999) Travemünde - Klaipeda (1. april 1999 - november 1999) Oplagt (november 1999 - 4. januar 2000) Rostock - Liepaja (4. januar 2000 - 2002) Malmö - Travemünde (2. januar 2002 - 21. december 2002) Trelleborg - Rostock (2003) Karlshamn - Liepaja (marts 2003) Trelleborg - Travemünde (15. april 2003 - 20. april 2005) Nynäshamn - Ventspils (april 2005) Valencia - Palma De Mallorca (juni 2005 - september 2005) Rostock - Ventspils (1. oktober 2005 - 2006) Karlshamn - Ventspils (16. januar 2006 - 5. februar 2006) Rostock - Trelleborg (24. juli 2006 - 26. juli 2006) Nynäshamn - Ventspils (januar 2007 - 12. januar 2007) Rostock - Ventspils (januar 2007 - 2009) Nynäshamn - Ventspils (4. januar 2009 - 2010) Liepaja - Travemünde (januar 2011 - 27. januar 2011) Travemünde - Helsingborg (11. juni 2011 - 26. juli 2011) Liepaja - Travemünde (6. september 2011 - 23. juli 2015) Göteborg - Frederikshavn (afløserfærge) (25. juli 2015 - 8. august 2015) Göteborg - Frederikshavn (26. august 2015 - marts 2016) Ventspils - Karlshamn (afløserfærge) (marts 2016) Ventspils - Travemünde (afløserfærge) (marts 2016) Halmstad - Grenå (afløserfærge) (1. april 2016 - 12. april 2016) Göteborg - Frederikshavn (april 2016 - 2016) Hoek van Holland - Harwich (afløserfærge) (oktober 2016 - 11. november 2016) Liepaja - Travemünde (afløserfærge) (13. november 2016 - februar 2017) Trelleborg - Rostock (afløserfærge) (13. februar 2017 - marts 2017) Göteborg - Frederikshavn (19. marts 2017 - maj 2017) Göteborg - Frederikshavn (juni 2017 - 21. januar 2018) Liepaja - Travemünde (afløserfærge) (22. januar 2018 - 2018) Göteborg - Frederikshavn (5. marts 2018 - 9. september 2018) Harwich - Europoort (afløserfærge) (11. marts 2018 - marts 2018) Göteborg - Frederikshavn (26. marts 2018 - september 2018) Liepaja - Travemünde (16. september 2018 - )
Historiske Hjemsteder
Nassau (1990 - 22. april 1991) Århus (22. april 1991 - 28. september 2015) Göteborg (28. september 2015 - 10. september 2018) København (10. september 2018 - )
Historiske Flag
Bahamas (1990 - 22. april 1991) Danmark (22. april 1991 - 28. september 2015) Sverige (28. september 2015 - 10. september 2018) Danmark (10. september 2018 - )
Historiske Kaldesignal
OUVU (22. april 1991 - 10. februar 1999) OUVU2 (10. februar 1999 - 28. september 2015) SGLH (28. september 2015 - 10. september 2018) OYCF2 (10. september 2018 - )
Historiske MMSI
219000627 (10. februar 1999 - 28. september 2015) 266442000 (28. september 2015 - 10. september 2018) 219147000 (10. september 2018 - )
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe

Urd (ex. Easy Rider) (7826855)

Projekteret
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
20/05/1980
Søsat
16/07/1981
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
30/12/1981
Leveret
31/03/1982
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder
Noter
Dimensioner Længde: 140,83 m, Længde overalt: 150,8 m, Bredde: 20,2 m, Dybgang: 5,4 m (maj 1994) Tonnage BT: 11160, BRT: 5739,43, NT: 3348, NRT: 2406,47 BT: 12061, NT: 3618 (september 2001) BT: 13294, NT: 3988 (september 2001) Kapacitet 240 passagerer, 920 lanemeter (marts 1982) 548 passagerer, 920 lanemeter (1993) Fart Fart: 17 knob (marts 1982)
Horn
Billeder
Billeder