Maritime Billeder & Data

VIKING CINDERELLA – IMO: 8719188

Hoveddata

Billede:
Foto: Nicolaj D. Jepsen
IMO:
8719188
MMSI:
266027000
ENI:
Kaldesignal:
SEAI
Hjemhavn:
Stockholm
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1989
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
169,6meter
Længde imellem perpendikulær:
169meter
LOA:
191meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
29meter
Bredde Ext.:
35,84meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,755meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
14,65meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
169,6meter
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
4,6meter
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:
Dybde dæk 514,65 meter

Skrog

Værft:
Wärtsilä Marine, Åbo, Finland.
Skrog nr.:
1302
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
15
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
11
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. Wärtsilä-Sulzer 12ZAV 40S diesel, 7200 kW

Effekt :
28.800KW
BHP:
39.175BHP
IHK:
0
rpm:
530
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:

4 stk. Wärtsilä Vasa 6R32E diesel hjælpemaskine, 2430 kW, 720 rpm

Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
22knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
KaMeWa 171 XF 3/4 propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
5,2meter
Propel RPM:
137,4
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
KaMeWa 2400D/AS-CP
Bovproller Effekt:
1300KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
1 stk. Caterpillar 3508 DITA diesel
Aksel-generatorer:
Kedler:
10
Kedler Type:

1 stk. Sunrod EGB I ME (hovedmaskine) hjælpekedel, udstødningsgas opvarmet 1 (hovedmaskine BB agter)
1 stk. Sunrod EGB I ME (hovedmaskine) hjælpekedel, udstødningsgas opvarmet 2 (hovedmaskine BB forrest)
1 stk. Sunrod EGB I ME (hovedmaskine) hjælpekedel, udstødningsgas opvarmet 3 (hovedmaskine SB agter)
1 stk. Sunrod EGB I ME (hovedmaskine) hjælpekedel, udstødningsgas opvarmet 4 (hovedmaskine SB forrest)
1 stk. Sunrod EGB (hjælpemaskine) hjælpekedel, udstødningsgas opvarmet 5 (hjælpemaskine BB agter)
1 stk. Sunrod EGB (hjælpemaskine) hjælpekedel, udstødningsgas opvarmet 6 (hjælpemaskine BB forrest)
1 stk. Sunrod EGB (hjælpemaskine) hjælpekedel, udstødningsgas opvarmet 7 (hjælpemaskine SB agter)
1 stk. Sunrod EGB (hjælpemaskine) hjælpekedel, udstødningsgas opvarmet 8 (hjælpemaskine SB forrest)
1 stk. Sunrod CPDB-45 hjælpekedel, oliefyret forrest
1 stk. Sunrod CPDB-45 hjælpekedel, oliefyret agter

Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Renk-Tecke NDSHL 4000
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Viking Rederi AB (Viking Line)

Ejer IMO:
4010396
Rederi:

Viking Rederi AB (Viking Line)

Rederi IMO:
4010396
ISM Manager:

Viking Rederi AB (Viking Line)

ISM IMO:
4010396
Klassen leveret:
26. september 2019
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
15837
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Mariehamn - Stockholm (4. september 2003 - )
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
46.398tons
Nettotonnage:
29.223tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
4.228tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
550
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
94Trailere
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
800meter
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
DækFrihøjde (FH)TrailereBiler
Platform1,95 meter0130
Hoved4,6/2,65 meter94420
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
224
Besætning fordeling:
Passagerer:
2560PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
12
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
914
Dæk med kahytter:
7
Køjer:
2810
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:

38 x de luxe = 76 PAX
8 x suiter = 16 PAX
155 x A2-kahytter = 310 PAX
96 x B2-kahytter = 192 PAX
152 x A4-kahytter = 608 PAX
297 x B4-kahytter = 1188 PAX
102 x E2-kahytter = 204 PAX
42 x D4-kahytter = 168 PAX
22 x chauffør kahytter = 44 PAX
2 x handikapvenlig = 4 PAX

Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
224
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

10 stk. konferencerum = 550 PAX
Rainbow Club = 1000 PAX
La Belle Epoque = 254 PAX
Sea Food Marseilles = 62 PAX
Banquet = 118 PAX
Rotisseur = 82 PAX
Chambre de Guimard = 20 PAX
Buffet Baltica = 500 PAX
NY Express = 100 PAX
Serenade Cafe = 150 PAX
Admiral Hornblower's Pub = 150 PAX
Saunaer
Solarier
Indendørs pool
Jaccuzzi

Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:

Arkitektkontoret Robert Tillberg AB
Ei-des Arkitektkontor
BPW Associates

Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
943m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:

Bovport: 7,3 meter bred.
Bovrampe: 16,0 x 7,0 meter (LxB).
2 x hækport: hver 7,1 meter bredde.
2 x hækramper: hver 9,2 x 7,0 meter (LxB).
Løftbar rampe fra hoved - platforn dæk.

Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
N-sh
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Cinderella(31. oktober 1989 - august 2003)
Viking Cinderella(august 2003 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
SF-Line Oy, Mariehamn, Finland(31. oktober 1989 - 1995)
Viking Line, Mariehamn, Finland(1995 - august 2003)
Viking Rederi AB, Stockholm, Sverige(august 2003 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
SF-Line Oy, Mariehamn, Finland(31. oktober 1989 - 1995)
Viking Line, Mariehamn, Finland(1995 - august 2003)
Viking Rederi AB, Stockholm, Sverige(august 2003 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
Viking Line ABP(29. oktober 1989 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Stockholm - Helsinki - Tallinn (Tax-Free ture uden ophold i Tallinn)(8. november 1989 - 23. april 1993)
Stockholm - Helsinki (Helsingfors)(8. november 1989 - 6. september 1994)
Helsinki (Helsingfors) - Tallinn(6. september 1994 - 11. juni 1995)
Turku (Åbo) - Mariehamn - Stockholm(12. juni 1995 - 23. august 1995)
Helsinki (Helsingfors) - Tallinn(24. august 1995 - 16. juni 1996)
Turku (Åbo) - Mariehamn - Stockholm(17. juni 1996 - 18. august 1996)
Helsinki (Helsingfors) - Tallinn(19. august 1996 - august 2000)
Helsinki (Helsingfors) - Tallinn(22. september 2000 - 17. august 2003)
Mariehamn - Stockholm(4. september 2003 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Finland(31. oktober 1989 - august 2003)
Sverige(august 2003 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Mariehamn(31. oktober 1989 - august 2003)
Stockholm(august 2003 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
OIZS(31. oktober 1989 - august 2003)
SEAI(august 2003 - )
Historiske MMSI:
MMSIPeriode
266027000(august 2003 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
P&IPeriode
Assuranceforeningen Gard - Norway(4. november 2021 - )
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
KlasseselskabPeriode
DNV (IACS)(31. oktober 1989 - )
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
15. december 1988
Kølstrakt:
Søsat:
15. april 1989
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
31. oktober 1989
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
18. oktober 2020 01:30
Sidst opdateret:
8. januar 2023 14:32
Hvor er VIKING CINDERELLA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.