Hoveddata

Billede
Billede
IMO
9100748
MMSI
232616000
ENI
Kaldesignal
MZBC8
Hjemhavn
LONDON
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1995
Byggepris
£18 millioner
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata
Oprindeligt bygget som Ro-Ro skib i 1994, men ombygget til kabelskib i 2000.

Dimensioner

Længde
114meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
137,5meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
21meter
Bredde Ext.
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
6meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybde
7,5meter
Dybde til hoveddæk
7,5meter
Dybde til øvredæk
14,7meter
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Loadline længde
0
Loadline Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
1231mm.
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
9,8meter
Agter udhæng
6meter
Bulb Længde
6meter
Frihøjde Vogndæk
0
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Testdybde
Note Dimensioner
Længde: 118,5 meter (1994 - 2000) LOA: 126,40 meter (1994 - 2000)

Skrog

Værft
Koninklijke Schelde Groep BV, Vlissingen, Holland
Skrog nr.
376
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
Dæk delvise
Dæk Total
Design
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse
2 stk. MAK 6M552C diesel, 4300 kW 2 stk. Caterpillar 3512 STD diesel hjælpemaskine, 755 kW, 1200 rpm
Effekt
8.600KW
HK
11692HK
rpm
500
Boring
0
Slaglængde
0
Hjælpemaskineri
Design Max Hastighed
0
Trial Speed
0
Servicefart
18,5knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
IF 380
Brændstof-forbrug
35tons i døgnet
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
Berg propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter
4meter
Propel RPM
145
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
3
Bovpropel Producent
Berg
Bovproller Effekt
590KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
2
Hækpropel Producent
Berg
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Hinze
Stabilisator
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Royal Schelde
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

GLOBAL MARINE SYSTEMS LTD, Chelmsford, Storbritannien

Rederi IMO
1063315
Ejer

GLOBAL MARINE SYSTEMS LTD, Chelmsford, Storbritannien

Ejer IMO
1063315
ISM Manager

GLOBAL MARINE SYSTEMS LTD, Chelmsford, Storbritannien

ISM IMO
1063315
Klassen leveret
Klassen suspenderet
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
ABS
95146745
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
The Ship owners' Mutual P&I Association (Luxembourg)
Station
Mægler
Rute
Sejltid

Tonnage

Dødvægt
4488tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Bruttotonnage
12.330tons
Nettotonnage
3.700tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Displacement
10.291tons
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
19
Besætning fordeling
Passagerer
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Kahytter
Dæk med kahytter
Køjer
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
19
Beskrivelse
alle med bad og toilet
Biler
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Note Trailere
Busser
Lanemeter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet
Som Ro-Ro skib (1994 - 2000): Øvredæk: FH 5,00 meter, 40 trailere, 114 TEU Hoveddæk: FH 6,20 meter, 41 trailere, 164 TEU Nedredæk: FH 5,00 meter, 14 trailere, 28 TEU Reefer plug: 40 stk. Luften udskiftes 30 gange i timen i havn.

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Note forbrug
Tidligere Passager Faciliteter

Indretning

Indretnings-arkitekt
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
2.750m3
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
719m3
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
110m3
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
43m3
Smøreolie
0
Frisk Vand
157m3
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Tank Kapacitet
Spildevandsbehandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Note: tanke

Sikkerhed

Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakueringssystem
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
MACOR
Ramper
Adgangsveje
Køretøjs-elevator
Udstyr
Strømforsyning
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
TV
Air Condition
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne
Island Commodore (14. juni 1995 - 1. februar 2000) Wave Sentinel (1. februar 2000 - )
Historiske ejere
GLOBAL CABLE II AS (december 2011 - juni 2018) GLOBAL MARINE SYSTEMS LTD (juni 2018 - )
Historiske Rederier
GLOBAL MARINE SYSTEMS LTD (september 1999 - )
Historiske ISM
GLOBAL MARINE SYSTEMS LTD (23. april 2002 - )
Historiske Ruter
Historiske Hjemsteder
Nassau (14. juni 1995 - 1. februar 2000) London (1. februar 2000 - )
Historiske Flag
Bahamas (14. juni 1995 - 1. februar 2000) Storbritannien (1. februar 2000 - )
Historiske Kaldesignal
C6NF4 (14. juni 1995 - 1. februar 2000) MZBC8 (1. februar 2000 - )
Historiske MMSI
232616000 (1. februar 2000 - )
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
The Ship owners' Mutual P&I Association (Luxembourg) (27. september 1999 - )
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe

COMMODORE GOODWILL (9117985)

Projekteret
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
27/06/1994
Søsat
04/02/1995
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
14/06/1995
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder

Juli 1999 - Solgt til Global Marine Systems, England, for $24 millioner.

26. september 1999 - Sidste dag i trafik for Commodore Ferries.

Noter
Horn
Billeder
Billeder