MADRID MÆRSK – IMO 9778791 passerer Storebælt d. 25/05-2018.
Masterne bliver lagt ned for ikke ramme undersiden af broen.

 

Hoveddata

Billede

Madrid Mærsk under Storebæltsbroen

IMO
9778791
MMSI
219836000
ENI
Kaldesignal
OWMD2
Hjemhavn
København
Pennant
Egenskab
Suezmax Ultra Large (ULxx)
Klasse
Triple E
Byggeår
2017
Byggepris
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
D 4759
Havnekending Nr.
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
378,5meter
LOA
399meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
0
Bredde Ext.
58,6meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
17meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybde
33,2meter
Dybde til hoveddæk
0
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Loadline længde
0
Loadline Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
6338mm
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
0
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Note Dimensioner

Skrog

Værft
DAEWOO SHIPBUILDING & MARINE ENGINEERING CO., LTD.
Skrog nr.
4302
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
Dæk delvise
Dæk Total
Design
Outfitter
Towing tank
Model test
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse
Machinery Overview 2 oil engines driving 2 FP propellers at 71 rpm Total Power: Mcr 62,000kW (84,296hp)Service Speed: 18.50kts Prime Mover Detail Design: MAN-B&W, Engine Builder: Doosan Engine Co Ltd - South Korea 2 x 7G80ME-C9, 2 Stroke, Single Acting, In-Line (Vertical) 7 Cy. 800 x 3720, Mcr: 31,000 kW (42,148 hp) at 71 rpm Auxiliary Generators Aux Generator: 2 x 3,840kW a.c., 2 x 2,880kW a.c., 1 x 4,600kW a.c., 2 x 2,000kW a.c. Bunkers Fuel:Capacity - Distillate Fuel: 515 cu m, Residual Fuel: 14,388 cu m Thrusters Thrusters: 2 Tunnel thruster (f)
Effekt
62000KW
HK
rpm
0
Design Max Hastighed
25,3knob
Trial Speed
0
Servicefart
20knob
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
Brændstof-forbrug
0
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
Propeller Type
Propel Diameter
0
Propel RPM
Propelaksel
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropel Producent
Bovpropeller
Bovproller Effekt
Hækpropel Producent
Hækpropeller
Hækpropeller effekt
0
Ror
Stabilisator
Generatorer
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Automatisering af maskinrum
Heeling-system
Landstrøm
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

MÆRSK LINE A/S

Rederi IMO
Ejer

MÆRSK LINE A/S

Ejer IMO
ISM Manager
ISM IMO
Klassen suspenderet
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
Standard P&I Club per Charles Taylor & Co
Station
Mægler
Rute
Sejltid

Kapacitet

Dødvægt
190326tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Bruttotonnage
214.286tons
Nettotonnage
0
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Displacement
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere TEU
20568
Container 14mt
13500
Kølecontainere / Reefer plugs
1000
Pæletræk
0
Person kapacitet
34
Besætning
Besætning fordeling
Passagerer
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Kahytter
Dæk med kahytter
Køjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Beskrivelse
Biler
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Note Trailere
Busser
Lanemeter
Camper stik
Note: Bildæk
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Note forbrug

Indretning

Indretnings-arkitekt
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Skiltning
Porcelæn
Interiør
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
0
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
0
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
0
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
0
Smøreolie
0
Frisk Vand
0
Frisk vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Kedelfødevand
0
Krængningstanke
0
Krængningstanke
0
Tank Kapacitet
Spildevandsbehandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Note: tanke

Sikkerhed

Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Brand detektor system
Marine evacuation system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
MES kapacitet
MES System
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakueringssystem
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper
Adgangsveje
Køretøjs-elevator
Udstyr
Strømforsyning
Elevator
Elevatorer
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
Air Condition
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Kabys
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Affald behandling
Kompostkværne
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Rulletrapper
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Tidligere navne
Tidligere ejere
Tidligere Rederier
Tidligere ISM
Tidligere Ruter
Tidligere Hjemsteder
Tidligere Flag
Tidligere Kaldesignal
Tidligere MMSI
Tidligere P&I forsikringsselskab
Kaptajn
Søsterskibe

Mumbai Mærsk (9780471), Munich Mærsk (9778806), Manchester Mærsk (9780445), Moscow Mærsk (9778818), Manila Mærsk (9780469), Maastricht Mærsk (9780483), Murcia Mærsk (9780457), Milan Mærsk (9778820), Monaco Mærsk (9778832), Marseille Mærsk (9778844)

Bestilt
Første Stål Skåret
11/10/2015
Kølstrakt
21/11/2015
Søsat
11/12/2016
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
08/11/2017
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder
Noter
Horn
Billeder