Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

MAX – IMO 9176058 anløber Odden Færgehavn d. 28/07-2020

MAX – IMO 9176058 anløber Odden Færgehavn d. 28/07-2020
Max måtte vente lidt uden for havnen, da Express 4 var forsinket.

Hoveddata

Billede:
Foto: Nicolaj D. Jepsen
IMO:
9176058
MMSI:
219601000
ENI:
Kaldesignal:
OZQH
Hjemhavn:
Aarhus
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1998
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
A 487
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
77,8meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
92meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
0
Bredde Ext.:
26meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
3,7meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
4,08meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Incat Australia Pty Ltd, Hobart, Tasmanien, Australien
Skrog nr.:
048
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Katamaran
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. 20RK270 Ruston diesel, 28320 kW
4 stk. Caterpillar diesel hjælpemaskine, 1028 kW
4 stk. vandjet

Effekt :
28.324KW
BHP:
0
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
44knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
44knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
Propeller Type:
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Molslinjen A/S, Aarhus, Danmark 

Ejer IMO:
0251203
Rederi:

Molslinjen A/S, Aarhus, Danmark 

Rederi IMO:
0251203
ISM Manager:

Molslinjen A/S, Aarhus, Danmark 

ISM IMO:
0251203
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
20063
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Rønne - Ystad
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
5.617tons
Nettotonnage:
0
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
500tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
240
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
900PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Cat-Link IV(22. maj 1998 - 2. februar 1999)
Max Mols(2. februar 1999 - 3. april 2004)
Marketingnavn: Caen Express(3. april 2004 - 10. oktober 2004)
Max Mols(10. oktober 2004 - 22. januar 2019)
Max(22. januar 2019 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Cat-Link A/S, Århus, Danmark(22. maj 1998 - 29. april 1999)
Mols-Linien A/S, Aarhus, Danmark (29. april 1999 - 19. april 2017)
Molslinjen A/S, Aarhus, Danmark (19. april 2017 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Cat-Link A/S, Århus, Danmark(22. maj 1998 - 29. april 1999)
Mols-Linien A/S, Aarhus, Danmark (29. april 1999 - 19. april 2017)
Molslinjen A/S, Aarhus, Danmark (19. april 2017 - )
CharterPeriode
Marine Atlantic, St. John, Canada(1. maj 2000 - november 2000)
Scandlines, Sverige(9. juli 2001 - 18. juli 2001)
Riga Sea Line, Riga, Letland(18. april 2002 - september 2002)
P&O Ferries Ltd., England(marts 2004 - oktober 2004)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Molslinjen A/S, Aarhus, Danmark (8. marts 2012 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Århus - Kalundborg(22. maj 1998 - 25. maj 1999)
Århus - Odden(26. maj 1999 - 4. april 2000)
North Sydney - Port Aux Basques(23. juni 2000 - 16. september 2000)
Århus - Odden(3. marts 2001 - 4. april 2001)
Rønne - Sassnitz(9. juli 2001 - 18. juli 2001)
Riga - Nynäshamn(25. april 2002 - 19. september 2002)
Århus - Odden(2. februar 2003 - 3. marts 2004)
Portsmouth - Caen(3. april 2004 - 10. oktober 2004)
Århus - Odden(11. november 2004 - 31. maj 2017)
Ebeltoft - Odden (også)(oktober 2012 - 1. juni 2017)
Ebeltoft - Odden(2. juni 2017 - 29. juni 2017)
Århus - Odden (afløserfærge)(30. juni 2017 - 16. september 2017)
Ebeltoft - Odden (også, weekender og ferieperioder)(30. juni 2017 - 16. september 2017)
Århus - Odden(13. november 2017 - 13. marts 2019)
Rønne - Ystad(13. april 2019 - )
Århus - Odden (spidsbelastningsfærge)(22. december 2019 - 23. december 2019)
Århus - Odden (spidsbelastningsfærge)(26. december 2019 - 27. december 2019)
Århus - Odden(januar 2020 - 16. marts 2020)
Rønne - Ystad(april 2020 - 17. juni 2020)
Århus - Odden(18. juni 2020 - 18. august 2020)
Ebeltoft - Odden (også, weekender og ferieperioder)(19. juni 2020 - 16. august 2020)
Rønne - Ystad(19. august 2020 - december 2020)
Århus - Odden(21. december 2020 - 28. december 2020)
Århus - Odden (afløserfærge)(8. februar 2021 - 11. februar 2021)
Rønne - Ystad (spidsbelastningsfærge)(26. februar 2021 - 24. oktober 2021)
Århus - Odden (afløserfærge)(27. oktober 2021 - november 2021)
Århus - Odden (spidsbelastningsfærge)(22. december 2021 - 28. december 2021)
Århus - Odden (afløserfærge)(17. januar 2022 - 6. april 2022)
Århus - Odden (afløserfærge)(2. november 2022 - 15. november 2022)
Århus - Odden (spidsbelastningsfærge)(22. december 2022 - 27. december 2022)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Danmark
(20. maj 1998 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Aarhus(20. maj 1998 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OZQH](20. maj 1998 - 8. maj 2000)
[OZQH2](8. maj 2000 - 5. december 2000)
[OZQH]
(5. december 2000 - 4. januar 2001)
[OZQH2](4. januar 2001 5. marts 2001)
[OZQH]
(5. marts 2001 - 8. juli 2001)
[OZQH2](8. juli 2001 - 9. juli 2001)
[OZQH]
(9. juli 2001 - 7. november 2001)
[OZQH2]
(7. november 2001 - 12. april 2002)
[OZQH](12. april 2002 - 25. november 2002)
[OZQH2](25. november 2002 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
219601000(15. maj 2009 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibPeriode
T&T Express9172076
SUPEREXPRESS9176046
SKANE JET9176060
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
27. juli 1997
Kølstrakt:
Søsat:
29. marts 1998
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
2. april 1998
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
12. november 2020 12:23
Sidst opdateret:
6. marts 2023 11:32
Hvor er MAX?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.