Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

Otto Sverdrup afsejler fra Esbjerg d. 5. august 2023

Otto Sverdrup afsejler fra Esbjerg d. 5. august 2023

Otto Sverdrup kom fra Hamburg og gik videre til Norge.

Hoveddata

Billede:
Otto Sverdrup afsejler fra Esbjerg d. 5. august 2023 Foto: Nicolaj D. Jepsen
Otto Sverdrup afsejler fra Esbjerg d. 5. august 2023 Foto: Nicolaj D. Jepsen
IMO:
9231951
MMSI:
259210000
ENI:
Kaldesignal:
LDBE3
Hjemhavn:
Tromsø
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
2002
Byggepris:
$91 millioner
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
116,6meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
138,5meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
21,5meter
Bredde Ext.:
21,5meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde over hjulkasserne:
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
29,6meter
Skrog højde:
0
Dybgang:
5,15meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
7,2meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Dybde fra dæksbjælke til top af køl:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
1.756mm.
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Kølhøjde:
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Længde mellem stopbomme:
0
Længde mellem forreste stoppebom og frispormærke:
0
Længde mellem frispormærke og bagerste stoppebom:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Kleven Maritime AS, Kleven Verft, Ulsteinvik, Norge
Skrog nr.:
292
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
10
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
8
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Pneumatiske døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Wärtsilä-Pielstick 9L32 diesel
2 stk. Wärtsilä-Pielstick 6L32 diesel

Effekt :
13.852KW
BHP:
18.820BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
19knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
18knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
MDO
Brændstof-forbrug:
33,1tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
3
Propeller Type:
2 stk. propel med justerbare skrueblade 1 stk. azimuth propel
Propel Diameter:
3,5meter
Propel RPM:
155 / 135
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Brunvoll
Bovproller Effekt:
1000KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. Blohm + Voss finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Hurtigruten Expedition Fleet, Tromsø, Norge

Ejer IMO:
6259029
Rederi:

Hurtigruten Expedition Fleet, Tromsø, Norge

Rederi IMO:
6259029
ISM Manager:

Hurtigruten Expedition Tech,  Hamburg, Tyskland

ISM IMO:
6202736
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
22853
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
15.690tons
Nettotonnage:
6.113tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
945tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
150
Besætning fordeling:
Passagerer:
526PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
8
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
263
Dæk med kahytter:
6
Køjer:
526
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Liggestole:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:

15 x Balcony suites = 30 PAX
18 x Minisuites = 36 PAX
176 x Outside 2 senge = 352 PAX
6 x Familly outside 2+2 senge = 12 PAX
4 x Outside 3 senge = 12 PAX
22 x Outside 3/4 senge = 84 PAX
37 x Indside = 104 PAX
3 x Handicap = 6 PAX
6 x Allergy = 15 PAX
2 x Dogowner = 4 PAX

Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

1000 passagerer, 643 køjepladser, 47 personbiler (2002 - 2004)
1000 passagerer, 639 køjepladser, 47 personbiler (2004 - 2006)
1000 passagerer, 624 køjepladser, 47 personbiler (2006 - 2011)
1000 passagerer, 578 køjepladser, 47 personbiler (2011 - 2013)
1000 passagerer, 628 køjepladser, 47 personbiler (2013 - 2021)

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

Conference rooms (dæk 4): 202 PAX
Flöybaren (dæk 4): 139 PAX
Fiinstuen Club Room (dæk 4): 20 PAX
Kystarkaden (dæk 4): 29 PAX
Mörestuen Wine Bar (dæk 4): 73 PAX
Finmarken Dining Room (dæk 4): 332 PAX
Stifsstaden (dæk 7): 81 PAX
Babettes Kafé (dæk 7): 85 PAX
Brotoppen Observation (dæk 8): 222 PAX

Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
220V
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
7.260,1m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
690m3
Brændstof-tanke:
0
Kulbeholdning:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
96m3
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
451m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
40m3
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
4
Redningsbåde type:

4 stk. lukkede redningsbåde

Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Redningsbælter:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
2
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
577,5meter
Ankerkæde diameter:
58mm.
Karakter af ankerkæder:
K3 / F
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Finnmarken(3. april 2002 - 26. maj 2021)
Otto Sverdrup(26. maj 2021 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Ofotens og Vesteraalens Dampskibsselskab ASA (OVDS), Narvik, Norge(3. april 2002 - marts 2006)
Hurtigruten ASA, Tromsø, Norge (marts 2006 - 1. februar 2015)
Hurtigruten AS, Tromsø, Norge(1. februar 2015 - 16. januar 2019)
Hurtigruten Cruise AS, Tromsø, Norge(16. januar 2019 - 15. november 2021)
Hurtigruten Expedition Fleet, Tromsø, Norge(15. november 2021 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Hurtigruten AS, Tromsø, Norge(3. april 2002 - 16. januar 2019)
Hurtigruten Cruise AS, Tromsø, Norge(16. januar 2019 - 15. november 2021)
Hurtigruten Expedition Fleet, Tromsø, Norge(15. november 2021 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
Hurtigruten AS, Tromsø, Norge(28. september 2006 - 16. januar 2019)
Hurtigruten Coastal AS, Tromsø, Norge(16. januar 2019 - 15. juli 2021)
Hurtigruten Expedition Tech,  Hamburg, Tyskland(15. juli 2021 - )
Historiske Ruter:
Rute / AndvendelsePeriode
Bergen - Kirkenes (20. april 2002 - november 2009)
Hotel ved Greater Gorgon Gas Fields, Australien(marts 2010 - november 2011)
Bergen - Kirkenes (16. februar 2012 - 2020)
Krydstogter(2021 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Norge
(3. april 2002 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Narvik(3. april 2002 - 7. november 2013)
Tromsø(7. november 2013 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
LLRY(3. april 2002 - 3. december 2009)
LLRY3(3. december 2009 - 8. februar 2012)
LDBE(8. februar 2012 - 12. maj 2021)
LDBE3(12. maj 2021 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
259210000(26. maj 2021 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
29. maj 2000
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
10. november 2000
Kølstrakt:
Søsat:
15. september 2001
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
3. april 2002
Leveret:
Døbt:
4. april 2002
Døbt Sted:
Bergen
Gudmor:
Jomfrurejse:
6. april 2002
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
2020
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
19. januar 2021 15:16
Sidst opdateret:
18. november 2023 10:01
Hvor er OTTO SVERDRUP?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.