STENA JUTLANDICA – IMO 9125944 ved kaj i Frederikshavn d. 2. august 2017

Hoveddata

Billede
IMO
9125944
MMSI
265410000
ENI
Kaldesignal
SEAN
Signalflag (kaldesignal)
Hjemhavn
Gothenburg
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1996
Byggepris
SEK 660 millioner
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Skibsregister-nummer
Havnekending Nr.
Kendings-bogstaver
EU-identifikation
Sejl nr.
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Levetid
Levetid
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata
Søsterskib
0Ingen Poster

    Dimensioner

    Længde
    169,05meter
    Længde imellem perpendikulær
    0
    LOA
    182,35meter
    Længde incl. klapper
    0
    Længde SOLAS
    0
    Længde bovspryd
    0
    LOA incl. bovspryd
    0
    Bredde
    27,8meter
    Bredde Ext.
    28,43meter
    Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
    0
    Bredde hvert skrog
    0
    Højde (Airdraft)
    0
    Skrog højde
    0
    Dybgang
    6meter
    Dybgang design
    5,8meter
    Dybgang Ro-Ro
    0
    Dybgang Ro-Pax
    0
    Dybgang med ride control
    0
    Dybgang uden ride control
    0
    Dybgang med stabilisator
    0
    Dybgang uden stabilisator
    0
    Dybgang is klasse
    0
    Dybgang for min
    0
    Dybgang for max
    0
    Dybgang midtskibs min.
    0
    Dybgang midtskibs max.
    0
    Dybgang agter min
    0
    Dybgang agter max
    0
    Dybde
    15,2meter
    Dybde til hoveddæk
    9,4meter
    Dybde til øvredæk
    0
    Dybde til vejrdæk
    0
    Dybde nedre dæk
    0
    Dybde shelter dæk
    0
    Dybde båddæk
    0
    Dybde til togdæk
    0
    Dybde til bildæk / RO-RO dæk
    0
    Dybde til top dæk
    0
    Dybde til passager landgang
    0
    Dybde salon dæk
    0
    Dybde til promenadedæk
    0
    Dybde skot dæk
    0
    Load line længde
    0
    Load line Bredde
    0
    Længde bro til stævn
    0
    Længde bro til hæk
    0
    Bredde Brovinger
    0
    Fribord
    0
    Køl til mast
    0
    Køl til skorsten
    0
    Mastetop over havoverfladen
    0
    Højde på skorsten
    0
    Broens øjehøjde
    0
    Højde til båddæk
    0
    Højde til vejrdæk
    0
    Højde til hoveddæk
    0
    Højde øvredæk
    0
    Højde til dæk 3
    0
    Stævn udhæng
    0
    Agter udhæng
    0
    Rise of Floor
    0
    Bulb Længde
    0
    Frihøjde Vogndæk
    4,9meter
    Længde på vogndæk
    0
    Deplacement
    0
    Rækkevidde
    0
    Længde promenade dæk
    0
    Bredde promenade dæk
    0
    Højde promenade dæk
    0
    Skrog seperation
    0
    Dimensionstal
    0
    Testdybde
    Note Dimensioner

    Dybde dæk 5: 15,20 meter

    Skrog

    Værft
    Van der Giessen de Noord, Krimpen aan den, Ijssel, Holland
    Skrog nr.
    967
    Værft Skroget
    Skrog nr. / Skrogværft
    Skrogform
    Skrog konstruktion
    Skot
    Skot olie
    Gennemgående Dæk
    Dæk delvise
    Dæk Total
    Skrog beskrivelse
    Design
    Outfitter
    Towing tank
    Model test
    Aluminium
    Manøvreringstest
    Lugetype
    Vindues vasker
    Koøjer
    Vinduer
    Bro
    Vinduer
    Døre
    Kahytter
    Magrodome
    Luger
    Rør
    Maling
    Kabler
    Fortøjningsspil
    Fast ballast
    0
    Isbrydende Kapacitet
    0

    Maskine

    Beskrivelse

    4 stk. 9L48/54 MAN B&W diesel, 6480 kW

    Effekt
    25.920KW
    BHP
    35.240BHP
    rpm
    550
    Boring
    0
    Slaglængde
    0
    Middel effektivt tryk
    0
    Stempel hastighed
    0
    Hjælpe-maskineri

    4 stk. MAN B&W 8L28/32H diesel hjælpemaskine, 1760 kW, 750 rpm

    Batterier
    Batterier, 1017 kWh (2018 - )
    Design Max Hastighed
    24,5knob
    Trial Speed
    0
    Servicefart
    21,5knob
    Note servicefart
    Økonomifart
    0
    Hastighed for sejl
    0
    Fart uddykket
    0
    Fart neddykket
    0
    Maskine bygge sted
    Maskine Bygge dato
    Drivmiddel
    Batteri, Olie
    Brændstof-kvalitet
    380 cSt
    Brændstof-forbrug
    104tons i døgnet
    Havneforbrug
    0
    Brændstof optimering
    Brændstof-forbrug Note
    Propeller
    2
    Propeller Type
    KaMeWa propel med justerbare skrueblade
    Propel Diameter
    4,8meter
    Propel RPM
    150
    Propelaksel længde
    0
    Aksel diameter
    Padlehjul
    Padlehjul effekt
    0
    Padlehjul diameter
    Sidehjul
    Bovpropeller
    2
    Bovpropel Producent
    KaMeWa
    Bovproller Effekt
    1580KW pr. stk.
    Bovproller Effekt
    0
    Bovpropel Effekt
    0
    Bovpropel diameter
    0
    Hækpropeller
    2
    Hækpropel Producent
    KaMeWa
    Hækpropeller effekt
    0
    Hækpropeller effekt
    0
    Hækpropel Effekt
    0
    Hækpropel diameter
    0
    Ror
    Becker
    Stabilisator
    2 stk. Fincantieri finne-stabilisator (en i hver side)
    Ride control
    Generatorer
    Strøm-spænding
    0
    Belysnings-spænding
    0
    Frekvens
    0
    Nødgenerator
    Akselgeneratorer
    Kedler
    Kedler Type
    Starter type
    Udstødnings-gaskedel
    Gear reduktion
    Renk Tacke
    Akselsystem
    Fremdriftkontrol
    Integreret fremdrift
    Styremaskine
    Trykluft receivers
    Anti vibration
    Vibrations beregning
    Automatisering af maskinrum
    Motorovervågning
    Lyngsö Marine
    Heeling-system
    Stabilitetsberegning
    Dæks maskineri
    Landstrøm
    Scrubber
    Elinstalationer
    Separatorer
    Kompressorer
    Renseanlæg
    Alfa Laval
    Forbrændingsanlæg
    Master
    Mastehøjde
    0
    Sejl
    Sejl Areal
    0
    Max. Sejl Areal
    0
    Rotorsejl
    Note: Rotorsejl
    Tovværk
    Tovender
    Noter maskinen

    Management

    Rederi

    STENA LINE SCANDINAVIA AB, Gøteborg, Sverige

    Rederi IMO
    1249369
    Ejer

    STENA NORDICA AB, Gøteborg, Sverige

    Ejer IMO
    5375034
    ISM Manager

    STENA LINE SCANDINAVIA AB, Gøteborg, Sverige

    ISM IMO
    1249369
    Klassen leveret
    24. januar 1997
    Klassen suspenderet
    Skibsregister-nummer
    DNV GL id
    Lloys's
    LRV24644
    BV Reg
    RI
    ABS
    CRS
    RS
    CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
    Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
    Korean ship register
    Polish Register of Shipping (IACS)
    Biro Klasifikasi Indonesia
    Dromon Bureau of Shipping
    TL Register number
    Note: classification
    Lloyd's Register 100 A1 Ro-Ro Cargo/Train/Passenger Ferry, Ice 1A, LMC, IWS, SCM, LNC (AA)
    Station
    Mægler
    Rute
    Göteborg - Frederikshavn
    Sejltid

    Tonnage

    Bruttotonnage
    29.691tons
    Nettotonnage
    9.046tons
    Bruttoregister-ton
    0
    Nettoregister-ton
    0
    Dødvægt
    6.559tons
    Dødvægt design
    0
    Dødvægt Ro-Pax
    0
    Dødvægt Ro-Ro
    0
    Displacement
    0
    Displacement uddykket
    0
    Displacement neddykket
    0
    Bruttotonnage Suez
    0
    Bruttotonnage Panama
    0
    Nettoregisterton Suez
    0
    Nettoregisterton Panama
    0
    Note Tonnage

    Kapacitet

    Lastrum
    Dæksplads
    0
    Gods kapacitet
    Lastrum Note:
    Containere
    Container 14mt
    Kølecontainere / Reefer plugs
    Note containere
    Udholdenhed
    Pæletræk
    0
    Biler
    550
    Lastbiler
    Note: Lastbiler
    Trailere
    122Trailere
    Kassetter
    Note Trailere
    Busser
    Lanemeter
    2111meter
    Camper stik
    Note: RoRo / Bildæk

    Platform: FH 2,1 m., 144 biler
    Øvre: FH 2,7 m., 1052 LM
    Hoved: FH 4,9 m., 1059 LM

    Jernbanespor
    Jernbanespor længde
    571meter
    Note: Spor

    Jernbanespor blev fjernet i efteråret 1999.

    Cykler
    Lighters
    Note: Kapacitet

    Person Kapacitet

    Person kapacitet
    Besætning
    102
    Besætning fordeling

    Besætning: 32
    Catering: 12 - 70

    Passagerer
    1500PAX
    Passagerer sommer
    Passagerer vinter
    Passagerer oceangående
    Passagerer kystfart
    Passagerer havnefart
    Note Passagerer
    Crew / Pax-forhold
    Elever
    Dæk
    Passagerdæk
    Fragtdæk
    Kahytter
    64
    Dæk med kahytter
    Køjer
    200
    Underkøjer
    Hængekøjer
    Sæder
    Dækspladser
    Kahytter med balkon
    Andel af udvendige kahytter
    Kahytter Typer

    24 x 4 køjer = 96 PAX
    40 x 2 køjer = 80 PAX

    Kahyts størrelse
    Kahytter Besætning
    Køjer besætning
    Beskrivelse
    Note Person Kapacitet

    Passager faciliteter

    Passager faciliteter

    Self service: 220 PAX
    Bar: 300 PAX
    Drivers restaurant: 250 PAX
    Casino: 80 PAX
    Bar: 260 PAX
    Bar: 140 PAX

    Restauranter
    Barer
    Barer
    Catering område
    Note Spisesteder
    Swimmingpool
    Swimming pool
    Spabad
    Jacuzzi
    Solarium
    Butikker
    Underholdning & højttaleranlæg
    Audiovisuelt udstyr
    Passager info system
    Teater udstyr
    Underholdningssystem
    Pool udstyr
    Tidligere Passager Faciliteter
    Note forbrug

    Indretning

    Indretnings-arkitekt

    Claus Horn

    Interiør
    Kahyts lås
    Pengeskabe i kahyt
    Tæpper
    Lofter
    Gulve
    Møbel & gardin-stof
    0
    Stof
    Læder
    Møbler
    Stole
    Flysæder
    Dæk
    Teak dæk
    Dækbelægning
    Fliser
    Marmor
    Laminat
    Skiltning
    Porcelæn
    Minibar
    Flysæder
    Lamper i passager-områder
    Lys
    Strømforsyning
    220V
    Telefon system
    Glas dekorationer
    Væg dekorationer
    Væg panel
    Sammenfoldelige vægge
    Galleri udstyr

    Tanke

    Lasttankens kapacitet
    Slop-tank kapacitet
    Balasttanke
    2.817m3
    Balasttanke
    0
    Brændstof-tanke
    0
    Brændstof-tanke
    0
    HFO
    879m3
    HFO
    0
    LNG
    0
    Gasolie
    0
    Gasolie
    0
    Dieselolie
    0
    Dieselolie
    0
    Lavsvovl Diesel
    0
    Smøreolie
    142m3
    Smøreolie
    0
    Frisk Vand
    600m3
    Frisk Vand
    0
    Drikkevand
    0
    Spildevand
    0
    Spildevand
    0
    Kloak Grå
    0
    Kloak Sort
    0
    Urin
    0
    Behandlet Vand
    0
    Slam
    0
    Vaskevand
    0
    Teknisk vand
    0
    Kedelfødevand
    0
    Krængnings-tanke
    0
    Krængnings-tanke
    0
    Trim tanke
    0
    LBC
    0
    Ferskvands-produktion
    Tank Kapacitet
    Spildevands-behandling
    Ballast Kontrol System
    Krængningstanke
    LNG tanke
    Frisk Vand Anlæg
    Brændstof / smøreolie separator
    Skralde Kapacitet
    0
    Note: tanke

    Sikkerhed

    Rednings-udstyr
    Redningsbåde
    4
    Redningsbåde type

    4 x 150 PAX Harding redningsbåd = 600 PAX

    Redningsflåder
    0
    Note: Redningsflåde

    DFO

    Buoyant apparatus
    Note Buoyant apparatus
    Redningsveste
    0
    Redningskrandse
    Design software
    Mob-boat
    CO2 anlæg
    Davits
    Marine evacuation system
    4 x 300 PAX / 30 min.
    MES kapacitet
    1200PAX
    MES System
    Selandic
    Brand detektor system
    Alarm & overvågning
    Brand alarm system
    Brandslukning
    SeaKureTy
    Brandslukningsmaskine
    Ildslukker
    Branddøre
    Sprinkler
    Nødbelysning
    Vandtætte døre
    Survey TV
    Nød belysning
    GMDSS
    Sikkerheds glas
    Marine escape system
    Evakuerings-system
    Nødautomatisering
    Note: sikkerhed

    Udstyr

    Ramper
    Ramper

    Bov rampe 16,0 x 5,8 m. (LxB)
    Hæk rampe 14,0 x 16,0 m. (LxB)
    2 stk. sideramper øvre dæk 6,4 x 6,0 m. (LxB)
    Interne ramper:
    Der er direkte adgang øvre dæk via. landbaserede ramper.

    Adgangsveje
    Kvaerner Ships Eq.
    Linkspan design
    Køretøjs-elevator
    Udstyr
    Elevator
    Elevatorer
    Rulletrapper
    Tender
    Ankerkæde længde
    0
    Ankerkæde diameter
    0
    Karakter af ankerkæder
    Anker total vægt
    0
    Ankre
    Kraner
    Laste computer
    TV
    Air Condition
    Carrier
    AC-kølere
    Ventilation
    Fordampere
    Pool sliding dome
    Selvbetjeningstællere
    Dispenser
    Hotel & Management System
    Kabys
    Electrolux
    Pentry
    Kassesystem
    Proviant håndtering
    Drikkevarer dispenser
    Affald behandling
    Affaldsskakt
    Kompostkværne
    Zodiacs
    Zodiac beskrivelse
    Køling
    Omvendt osmoseanlæg
    Skinner
    Aluminiums Paneler
    Paneler
    Toiletter
    Toiletter
    0
    Vacum toiletter
    Badeværelses-enheder
    Elektriske installationer
    Elektronik
    Pooldæk cover
    Lufttørringsanlæg
    Vaskeri
    Bildæk
    Surringsudstyr
    Pumper
    Manifold
    Septic Plant
    Behandling af sort vand
    Tank sounding
    Wet units
    Profiler
    Platformkontrol
    Helipad
    Aluminiumslegering
    Koblinger
    Ben
    Ben Længde
    0
    Hoved Slæbewire
    Note Udstyr

    Historik

    Historiske navne

    Stena Jutlandica (2. marts, 1996 - 11. juni, 1996)
    Stena Jutlandica III (11. juni, 1996 - 8. august, 1996)

    Historiske ejere

    SESSAN JUTLANDICA AB (23. december 2002 - juni 2011)
    STENA SESSAN REDERI AB (juni 2011 - november 2017)
    STENA NORDICA AB (november 2017 - )

    Historiske Rederier

    STENA LINE SCANDINAVIA AB (11. juni 1996 - )

    Historiske ISM

    STENA LINE SCANDINAVIA AB (11. juni 1996 - )

    Historiske Ruter

    Göteborg - Frederikshavn (25. juni 1996 - )

    Historiske Flag

    Sverige (11. juni 1996 - )

    Historiske Hjemsteder

    Göteborg (11. juni 1996 - )

    Historiske Kaldesignal

    SEAN (11. juni 1996 - )

    Historiske MMSI

    265410000 (11. juni 1996 - )

    Historik Pennant:
    Historiske Havnekendings Nr.
    Historiske Kontrol-numre
    Historiske P&I forsikrings-selskab

    Sveriges Angfartys Assurans Forening (Swedish Club) (20. februar 2021 - )

    Historisk type
    Historiske klasseselskaber

    Lloyd's Register (IACS) (24. januar 1997 - )

    Kaptajn
    Søsterskibe

    Isle of inishmore (9142605)

    Projekteret
    Projekteret
    Bestilt
    Bestilt
    Første Stål Skåret
    Kølstrakt
    18. juli 1995
    Kølstrakt
    Søsat
    2. marts 1996
    Søsat
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Bilbrev
    Færdig
    Leveret
    10. juni 1996
    Leveret
    Døbt
    Døbt Sted
    Gudmor
    Jomfrurejse
    25. juni 1996
    Jomfrurejse rute
    Göteborg - Frederikshavn
    Udgået
    Solgt til Skrotning
    Solgt til Skrotning
    Skrottet
    Forlist
    Renoveret
    2015
    Hændelser og særlige begivenheder

    22. juni 2012
    Som den første færge i verden har Stena Jutlandica fået monteret to vindmøller på fordækket. Vindmøllerne skal dække en del af elforbruget ombord, og skal desuden reducere færgens luftmodstand. Der er tale om vertikal vindmøller, som tåler turbulens bedre end traditionelle møller.

    19. juli 2015
    På vej mod Göteborg kolliderede Stena Jutlandica med det danske tankskib Ternvind (IMO: 9425356) i nærheden af Vinga. Stena Jutlandica fik et hul i bagbords side over vandlinien og et mindre under vandlinien. Stena Jutlandica tog vand ind, men kunne fortsætte sejladsen til Göteborg for egene maskiner. Ingen kom til skade.

    20. juli 2015
    Efter midlertidig reparation afsejlede Stena Jutlandica først på aftenen fra Göteborg mod Lindø for reparation hos Fayard. Færgen blev ledsaget af bugserbåden Frigga (IMO 9175250).

    6. august 2015
    Stena Jutandica sejlede retur til Göteborg efter endt reparation og gik i fart dagen efter.

    Horn
    Noter

    Billeder

    Billeder

    Statistik

    Statistik
    Oprettet
    18. oktober 2020 17:10
    Sidst opdateret
    6. december 2021 22:30
    Hvor er STENA JUTLANDICA