
Astoria – IMO 5383304 ved Langelinie d. 30/03-2018.
Astoria er verden ældste krydstogtskib, i d. 7. februar 2020 rundede hun 72 år. Aktuelt er hun under slæb fra Tilbury i England til Lisabon i Portugal for oplægning.




Hoveddata
- Navn:
- ASTORIA
- IMO:
- 5383304
- MMSI:
- 255801380
- ENI:
- Kaldesignal:
- CQRV
- Flag:
- Portugal
- Hjemhavn:
- MADEIRA
- Pennant:
- Type:
- Krydstogtskib
- Typebetegnelse:
- Kategori:
- Egenskab:
- Anvendelses-type:
- Klasse:
- Service Status:
- Oplagt
- Byggeår:
- 1948
- Byggepris:
- $150 millioner
- Stenfisker-nummer:
- Kontrol-nummer:
- Skibsregister-nummer:
- Havnekending Nr.:
- Kendings-bogstaver:
- EU-identifikation:
- Sejl nr.:
- Register:
- MAR - Marokko
- AIS klasse:
- A
- Ophugget:
- Forlist:
- Udgået:
- Levetid:
- 0
- Levetid:
- Levetid:
- Nyt IMO:
- Tidligere IMO:
- Note Hoveddata:
Dimensioner
- Længde:
- 146,47meter
- Længde imellem perpendikulær:
- 0
- LOA:
- 160,07meter
- Længde incl. klapper:
- 0
- Længde SOLAS:
- 0
- Længde bovspryd:
- 0
- LOA incl. bovspryd:
- 0
- Bredde:
- 0
- Bredde Ext.:
- 21meter
- Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
- 21,03
- Bredde hvert skrog:
- 0
- Højde (Airdraft):
- 0
- Skrog højde:
- 0
- Dybgang:
- 7,6meter
- Dybgang design:
- 0
- Dybgang Ro-Ro:
- 0
- Dybgang Ro-Pax:
- 0
- Dybgang med ride control:
- 0
- Dybgang uden ride control:
- 0
- Dybgang med stabilisator:
- 0
- Dybgang uden stabilisator:
- 0
- Dybgang is klasse:
- 0
- Dybgang for min:
- 0
- Dybgang for max:
- 0
- Dybgang midtskibs min.:
- 0
- Dybgang midtskibs max.:
- 0
- Dybgang agter min:
- 0
- Dybgang agter max:
- 0
- Dybde:
- 11,73meter
- Dybde til hoveddæk:
- 11,73meter
- Dybde til øvredæk:
- 0
- Dybde til vejrdæk:
- 0
- Dybde nedre dæk:
- 0
- Dybde shelter dæk:
- 0
- Dybde båddæk:
- 0
- Dybde til togdæk:
- 0
- Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
- 0
- Dybde til top dæk:
- 0
- Dybde til passager landgang:
- 0
- Dybde salon dæk:
- 0
- Dybde til promenadedæk:
- 0
- Dybde skot dæk:
- 0
- Load line længde:
- 0
- Load line Bredde:
- 0
- Længde bro til stævn:
- 0
- Længde bro til hæk:
- 0
- Bredde Brovinger:
- 0
- Fribord:
- 1.710mm.
- Køl til mast:
- 0
- Køl til skorsten:
- 0
- Mastetop over havoverfladen:
- 0
- Højde på skorsten:
- 0
- Broens øjehøjde:
- 0
- Højde til båddæk:
- 0
- Højde til vejrdæk:
- 0
- Højde til hoveddæk:
- 0
- Højde øvredæk:
- 0
- Højde til dæk 3:
- 0
- Stævn udhæng:
- 0
- Agter udhæng:
- 0
- Rise of Floor:
- 0
- Bulb Længde:
- 0
- Frihøjde Vogndæk:
- 0
- Længde på vogndæk:
- 0
- Deplacement:
- 0
- Rækkevidde:
- 0
- Længde promenade dæk:
- 0
- Bredde promenade dæk:
- 0
- Højde promenade dæk:
- 0
- Skrog seperation:
- 0
- Dimensionstal:
- 0
- Testdybde:
- Note Dimensioner:
Skrog
- Værft:
- Götaverken, Göteborg, Sverige
- Skrog nr.:
- 611
- Værft Skroget:
- Skrog nr. / Skrogværft:
- Skrog Materiale:
- Stål
- Skrogform:
- Strukturel designtype:
- Enkeltskrog
- Skrog konstruktion:
- Skot:
- 11
- Skot olie:
- Gennemgående Dæk:
- Dæk delvise:
- Dæk Total:
- Skrog beskrivelse:
- Design:
- Outfitter:
- Towing tank:
- Model test:
- Aluminium:
- Manøvreringstest:
- Lugetype:
- Vindues vasker:
- Koøjer:
- Vinduer:
- Bro:
- Vinduer:
- Døre:
- Kahytter:
- Arredo In
- Magrodome:
- Luger:
- Luger:
- Rør:
- Maling:
- Kabler:
- Fortøjningsspil:
- Fast ballast:
- 0
- Isklasse:
- Polar code:
- Isbrydende Kapacitet:
- 0
- Bulbstævn:
- Nej
Maskine
- Beskrivelse:
2 stk. 8-cylindret Götaverken diesel, 12000 hk (1948 - 1992)
2 stk. Wärtsilä 16V32 diesel, 5332 kW (1992 - )
3 stk. Wärsilä 6R32 diesel hjælpemaskine, 2300 kW, 70 rpm
- Effekt :
- 10.708KW
- BHP:
- 14.550BHP
- IHK:
- 0
- rpm:
- 720
- Boring:
- 0
- Slaglængde:
- 0
- Middel effektivt tryk:
- 0
- Stempel hastighed:
- 0
- Hjælpe-maskineri:
- Batterier:
- Design Max Hastighed:
- 22knob
- Trial Speed:
- 0
- Servicefart:
- 14knob
- Note servicefart:
- Økonomifart:
- 0
- Hastighed for sejl:
- 0
- Hastighed på batteri:
- 0
- Fart uddykket:
- 0
- Fart neddykket:
- 0
- Maskine bygge sted:
- Maskine Bygge dato:
- Drivmiddel:
- Olie
- Brændstof-kvalitet:
- op til 700 cSt
- Brændstof-forbrug:
- 0
- Havneforbrug:
- 0
- Brændstof optimering:
- Brændstof-forbrug Note:
- Propeller:
- 2
- Propeller Type:
- Wichmann propel med justerbare skrueblade 809 kW hver
- Propel Diameter:
- 0
- Propel RPM:
- 125
- Propelaksel længde:
- 0
- Aksel diameter:
- Padlehjul:
- Padlehjul effekt:
- 0
- Padlehjul diameter:
- Sidehjul:
- Bovpropeller:
- Bovpropel Producent:
- Bovproller Effekt:
- Bovproller Effekt:
- 0
- Bovpropel Effekt:
- 0
- Bovpropel diameter:
- 0
- Hækpropeller:
- Hækpropel Producent:
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropel Effekt:
- 0
- Hækpropel diameter:
- 0
- Ror:
- Ulstein
- Stabilisator:
- 2 stk. Denny-Brown finne-stabilisator (en i hver side) (1956 - )
- Ride control:
- Trim Control:
- Generatorer:
3 stk. Wärsilä 844 kVA, 675 kW, 3016 HP
- Strøm-spænding:
- 0
- Belysnings-spænding:
- 0
- Frekvens:
- 0
- Nødgenerator:
- 1 stk. Wärsilä 625 kVA, 500 kW, 679 HP
- Aksel-generatorer:
- Kedler:
- 4
- Kedler Type:
2 stk. Unex CHR 101.00 m² / 7.00 bar
2 stk. Unex CHO 465.00 m² / 7.00 bar
- Starter type:
- Udstødnings-gaskedel:
- Gear reduktion:
- Valmet
- Akselsystem:
- Fremdriftkontrol:
- Integreret fremdrift:
- Styremaskine:
- Trykluft receivers:
- Anti vibration:
- Vibrations beregning:
- Automatisering af maskinrum:
- Icis Automa
- Motorovervågning:
- Heeling-system:
- Stabilitetsberegning:
- Dæks maskineri:
- Landstrøm:
- Scrubber:
- Elinstalationer:
- Separatorer:
- Kompressorer:
- Renseanlæg:
- Forbrændingsanlæg:
- Bovspryd:
- Master:
- Mastehøjde:
- 0
- Sejl:
- Sejl Areal:
- 0
- Max. Sejl Areal:
- 0
- Rotorsejl:
- Note: Rotorsejl:
- Tovværk:
- Tovender:
- Noter maskinen:
Management
- Ejer:
Teamson LDA, Funchal, Madeira
- Ejer IMO:
- 6226250
- Rederi:
Teamson LDA, Funchal, Madeira
- Rederi IMO:
- 6226250
- ISM Manager:
Global Cruise Lines Ltd., Athen, Grækenland
- ISM IMO:
- 5362170
- Klassifikations-selskab:
- Bureau Veritas (IACS)
- Klassen leveret:
- Klassen suspenderet:
- Skibsregister-nummer:
- DNV GL id:
- Lloys's:
- BV Reg:
- 11071L
- RI:
- ABS:
- CRS:
- RS:
- CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
- Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
- Korean ship register:
- Polish Register of Shipping (IACS):
- Biro Klasifikasi Indonesia:
- Dromon Bureau of Shipping:
- TL Register number:
- Note: classification:
- P&I Forsikrings selskab:
- Station:
- Mægler:
- Rute:
- Sejltid:
Navigationsudstyr
- Autonomt:
- Magnetisk Kompas:
- Magnetisk Kompas:
- Gyro Kompas:
- Gyro Kompas:
- Radar:
- Radar 9GHz:
- 2nd Radar 9GHz:
- Radar 2nd Radar 3GHz:
- Radare:
- Kelvin Hughes
- ARPA:
- ATA:
- AIS:
- Ja
- AIS:
- VDR:
- Speed Log:
- Speed Log:
- Speed Log Over the Ground:
- Ekkolod:
- Ekkolod:
- Rate-of-Turn Indicator:
- Heading Control System:
- GPS Modtager:
- Track Control System:
- ECDIS:
- Long Range Identification and Tracking:
- Sound Reception System:
- VHF:
- Ja
- VHF:
- VHF/DSC:
- Security Alert System:
- BNWAS:
- GMDSS:
- Radio Område:
- INMARSAT:
- STGTEL:
- DSL:
- Søkortplotter:
- Autopilot:
- Sideskanner:
- MF/DSC:
- Integreret automatik:
- Navigation system:
- Satellit navigation:
- Radio station:
- Kortplotter:
- Voyage Data:
- Kommunikation ombord :
- Telekomunikation:
- Fiberoptisks system:
- Integrated bridge:
- Autopilot:
- Navtex:
- Satelit:
- Computer:
- Telefon:
- Satcom:
- Styrhus udstyr:
- Skibs Management:
- Crew finder:
- Fløjte:
- Søgelys:
- Navigationslys:
- Note: Navigation:
Tonnage
- Bruttotonnage:
- 16.144tons
- Nettotonnage:
- 5.931tons
- Bruttoregister-ton:
- 0
- Nettoregister-ton:
- 0
- Dødvægt:
- 2.153tons
- Dødvægt design:
- 0
- Dødvægt Ro-Pax:
- 0
- Dødvægt Ro-Ro:
- 0
- Displacement:
- 0
- Displacement uddykket:
- 0
- Displacement neddykket:
- 0
- Bruttotonnage Suez:
- 0
- Bruttotonnage Panama:
- 0
- Nettoregisterton Suez:
- 0
- Nettoregisterton Panama:
- 0
- Sikkerheds-tonnage:
- 0
- Note Tonnage:
Kapacitet
- Lastrum:
- Dæksplads:
- 0
- Gods kapacitet:
- Lastrum Note::
- Containere:
- Containere:
- Container 14mt:
- Kølecontainere / Reefer plugs:
- Note containere:
- Udholdenhed:
- Pæletræk:
- 0
- Biler:
- Lanemeter Biler:
- 0
- Lastbiler:
- Note: Lastbiler:
- Trailere:
- Kassetter:
- Note Trailere:
- Busser:
- Lanemeter:
- Bane bredde:
- 0
- Camper stik:
- Note: RoRo / Bildæk:
- Jernbanespor:
- Jernbanespor længde:
- 0
- Note: Spor:
- Cykler:
- Lighters:
- Note: Kapacitet:
Person Kapacitet
- Person kapacitet:
- Besætning:
- 200
- Besætning fordeling:
- Passagerer:
- 600PAX
- Passagerer sommer:
- Passagerer vinter:
- Passagerer oceangående:
- Passagerer kystfart:
- Passagerer havnefart:
- Note Passagerer:
- Crew / Pax-forhold:
- Elever:
- Dæk:
- 8
- Passagerdæk:
- Fragtdæk:
- Kahytter:
- 277
- Dæk med kahytter:
- 8
- Køjer:
- Underkøjer:
- Hængekøjer:
- Sæder:
- Dækspladser:
- Kahytter med balkon:
- 43
- Andel af udvendige kahytter:
- Kahytter Typer:
Suiter: 9
Kahytter med udsigt: 229
Indvendige: 49
- Kahyts størrelse:
10,92m2 til 30,35m2
37 kahytter på Sun deck: 91 PAX
46 kahytter på Amalfi deck: 101 PAX
91 kahytter på Portofino deck: 220 PAX
29 kahytter på San Remo deck: 60 PAX
47 kahytter på Taormina deck: 94 PAX
- Kahytter Besætning:
- Køjer besætning:
- Beskrivelse:
- Note Person Kapacitet:
Passager faciliteter
- Passager faciliteter:
Libary: 16 PAX
Auditorium: 350 PAX
Restaurant Grand'Italia: 520 PAX
Le Machere Lounge: 480 PAX
Piano bar Duetto: 160 PAX
Incontro Meeting bar: 30 PAX
Card room: 39 PAX
Il Giardino Lido Buffet: 285 PAX
Night Disco Selene: 85 PAX
Pool, Casino, fitnessrum
- Restauranter:
- Barer:
- Barer:
- Catering område:
- Note Spisesteder:
- Swimmingpool:
- Swimming pool:
- Spabad:
- Jacuzzi:
- Vand-rutchebaner:
- Solarium:
- Butikker:
- Underholdning & højttaleranlæg:
- Audiovisuelt udstyr:
- Passager info system:
- Teater udstyr:
- Underholdningssystem:
- Pool udstyr:
- Tidligere Passager Faciliteter:
- Note forbrug:
Indretning
- Indretnings-arkitekt:
Studio di Jorio
- Interiør:
- Kahyts lås:
- Pengeskabe i kahyt:
- Tæpper:
- Lofter:
- Gulve:
- Møbel & gardin-stof:
- 0
- Stof:
- Læder:
- Møbler:
- Stole:
- Flysæder:
- Dæk:
- Teak dæk:
- Dækbelægning:
- Fliser:
- Marmor:
- Laminat:
- Skiltning:
- Porcelæn:
- Minibar:
- Flysæder:
- Lamper i passager-områder:
- Lys:
- Strømforsyning:
- Telefon system:
- Glas dekorationer:
- Væg dekorationer:
- Væg panel:
- Sammenfoldelige vægge:
- Galleri udstyr:
Tanke
- Lasttankens kapacitet:
- Slop-tank kapacitet:
- Balasttanke:
- 0
- Balasttanke:
- 0
- Brændstof-tanke:
- 917,5m3
- Brændstof-tanke:
- 0
- HFO:
- 0
- HFO:
- 0
- LNG:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Dieselolie:
- 0
- Dieselolie:
- 0
- Lavsvovl Diesel:
- 0
- Smøreolie:
- 0
- Smøreolie:
- 0
- Hydraulikolie:
- 0
- Frisk Vand:
- 0
- Frisk Vand:
- 0
- Drikkevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Kloak Grå:
- 0
- Kloak Sort:
- 0
- Urin:
- 0
- Behandlet Vand:
- 0
- Slam:
- 0
- Vaskevand:
- 0
- Teknisk vand:
- 0
- Kedelfødevand:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Trim tanke:
- 0
- LBC:
- 0
- Ferskvands-produktion:
- Tank Kapacitet:
- Spildevands-behandling:
- Ballast Kontrol System:
- Krængningstanke:
- LNG tanke:
- Frisk Vand Anlæg:
- Brændstof / smøreolie separator:
- Skralde Kapacitet:
- 0
- Note: tanke:
Sikkerhed
- Rednings-udstyr:
- Redningsbåde:
- Redningsbåde type:
- Redningsflåder:
- 0
- Note: Redningsflåde:
- Buoyant apparatus:
- Note Buoyant apparatus:
- Redningsveste:
- 0
- Redningskrandse:
- Design software:
- Mob-boat:
- CO2 anlæg:
- Davits:
- Marine evacuation system:
- MES kapacitet:
- MES System:
- Brand detektor system:
- Alarm & overvågning:
- Brand alarm system:
- Brandslukning:
- Brandslukningsmaskine:
- Ildslukker:
- Minimax
- Branddøre:
- Sprinkler:
- Nødbelysning:
- Vandtætte døre:
- Survey TV:
- Nød belysning:
- GMDSS:
- Sikkerheds glas:
- Marine escape system:
- Evakuerings-system:
- Nødautomatisering:
- Note: sikkerhed:
Udstyr
- Ramper:
- Ramper:
- Adgangsveje:
- Linkspan design:
- Køretøjs-elevator:
- Udstyr:
- Elevator:
- 2
- Elevatorer:
Schindler
- Rulletrapper:
- Tender:
- Ankerkæde længde:
- 0
- Ankerkæde diameter:
- 0
- Karakter af ankerkæder:
- Anker total vægt:
- 0
- Ankre:
- Kraner:
- Laste computer:
- TV:
- Air Condition:
- Tecnavi Orion
- AC-kølere:
- Ventilation:
- Fordampere:
- Pool sliding dome:
- Selvbetjeningstællere:
- Dispenser:
- Hotel & Management System:
- Kabys:
- Savi
- Pentry:
- Kassesystem:
- Proviant håndtering:
- Drikkevarer dispenser:
- Affald behandling:
- Isir
- Affaldsskakt:
- Kompostkværne:
- Zodiacs:
- Zodiac beskrivelse:
- Køling:
- Omvendt osmoseanlæg:
- Skinner:
- Aluminiums Paneler:
- Paneler:
- Toiletter:
- Toiletter:
- 0
- Vacum toiletter:
- EVAC
- Badeværelses-enheder:
- Elektriske installationer:
- Elektronik:
- Pooldæk cover:
- Lufttørringsanlæg:
- Vaskeri:
- Bildæk:
- Surringsudstyr:
- Pumper:
- Manifold:
- Septic Plant:
- Behandling af sort vand:
- Tank sounding:
- Wet units:
- Profiler:
- Platformkontrol:
- Helipad:
- Aluminiumslegering:
- Koblinger:
- Ben:
- Ben Længde:
- 0
- Hoved Slæbewire:
- Note Udstyr:
- Tenderbåde:
Historik
- Historiske navne:
Skibsnavn Periode Stockholm (7. februar 1948 - 3. januar 1960) Völkerfreundschaft (3. januar 1960 - april 1985) Volker (april 1985 - 20. december 1986) Fridtjof Nansen (20. december 1986 - 1993) Italia I (1993 - oktober 1994) Italia Prima (oktober 1994 - september 1998) Valtur Prima (september 1998 - december 2002) Caribe (december 2002 - 7. januar 2005) Athena (7. januar 2005 - september 2013) Azores (september 2013 - 7. marts 2016) Astoria (7. marts 2016 - )
- Historiske ejere:
Ejer Periode Svenska Amerika Linjen AB, Sverige (7. februar 1948 - 3. januar 1960) Freier Deutscher Gewerkschaftsbund, Østtyskland (3. januar 1960 - 1974) VEB Deutsche Seereederei, Rostock, Østtyskland (1974 - april 1985) Neptunus Rex Enterprises, Panama (april 1985 - maj 1989) Starlauro SpA, Napoli, Italien (maj 1989 - oktober 1994) Nina Cia. di Navigazione, Italien (oktober 1994 - 2002) Nina SpA, Portugal (2002 - 6. januar 2005) CIC Classic Intl Cruises Sa., Lissabon, Portugal (6. januar 2005 - 12. december 2008) First Qualiti Cruises Inc. (12. december 2008 - september 2013) Islands Cruises Transportes Maritimos, Unipessoal Lda, Lissabon, Portugal (5734657) (september 2013 - 1. august 2021) Teamson LDA, Funchal, Madeira (6226250) (1. august 2021 - )
- Historiske Rederier:
Rederi Periode Svenska Amerika Linjen AB, Sverige (7. februar 1948 - 3. januar 1960) Freier Deutscher Gewerkschaftsbund, Østtyskland (3. januar 1960 - 1974) VEB Deutsche Seereederei, Rostock, Østtyskland (1974 - april 1985) Neptunus Rex Enterprises, Panama (april 1985 - maj 1989) Starlauro SpA, Napoli, Italien (maj 1989 - oktober 1994) Nina Cia. di Navigazione, Italien (oktober 1994 - 2003) Festival Cruises, Cuba (2003 - 6. januar 2005) Arcalia Shipping Co. Ltd. (6. januar 2005 - 8. oktober 2008) World Cruises Agency (8. oktober 2008 - september 2013) SCMA, Lisabon, Portugal (5093505) (september 2013 - 1. august 2021) Teamson LDA, Funchal, Madeira (6226250) (1. august 2021 - ) Charter Periode Stena Line AB, Göteborg, Sverige (1966 - 1985) Neckermann Seereisen, Tyskland (21. december 1995 - 6. januar 1998) Valtur Tourist, Tyskland (september 1998 - 2001) Festival Cruises, Cuba (december 2002 - 2003) Classic International Cruises, Lissabon, Portugal (2004 - april 2009) Phoenix Reisen GmbH, Bonn, Tyskland (juni 2009 - oktober 2009) Classic International Cruises, Lissabon, Portugal (november 2009 - 2013) Cruise & Maritime Voyages (CMV), Dartford, England (januar 2015 - 2020)
- Historiske ISM:
ISM Periode World Cruises Agency (12. marts 2008 - 10. september 2013) Ukendt (10. september 2013 - 11. marts 2014) SCMA, Lisabon, Portugal (5093505) (11. marts 2014 - 22. januar 2015) Global Cruise Lines Ltd., Athen, Grækenland (5362170) (22. januar 2015 - )
- Historiske Ruter:
- Historiske Flag:
Flagstat Periode Sverige (7. februar 1948 - januar 1960) Østtyskland (januar 1960 - 1985) Panama (1985 - 1985) Norge (1985 - 1986) Vanuatu (1986 - 1993) Italien (1993 - 2004) Portugal (2004 - )
- Historiske Hjemsteder:
Hjemhavn Periode Göteborg (7. februar 1948 - januar 1960) Rostock (januar 1960 - 1985) Panama City (1985 - 1985) Napoli (1993 - 2004) Madeira (2004 - )
- Historiske Kaldesignal:
Kaldesignal Periode ICZU (1993 - 2004) CQRV (2004 - )
- Historiske MMSI:
MMSI nummer Periode 255801380 (15. maj 2009 - )
- Historik Pennant::
- Historiske Havnekendings Nr.:
- Historiske Kontrol-numre:
- Historiske P&I forsikrings-selskab:
- Historisk type:
- Historiske klasseselskaber:
- Kaptajn:
- Søsterskibe:
- Projekteret:
- Projekteret:
- Bestilt:
- Bestilt:
- Første Stål Skåret:
- Kølstrakt:
- Kølstrakt:
- Søsat:
- 9. september 1946
- Søsat:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Bilbrev:
- Færdig:
- Leveret:
- 7. februar 1948
- Leveret:
- Navn afsløret :
- Døbt:
- 9. september 1946
- Døbt Sted:
- Gudmor:
- Jomfrurejse:
- 21. februar 1948
- Jomfrurejse rute:
- Udgået:
- Solgt til Skrotning:
- Solgt til Skrotning:
- Skrottet :
- Skrottet:
- Forlist:
- Renoveret:
- 2020
- Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / Periode Begivenhed / Hændelse 25. juli 1956 Afgik Stockholm fra New York, med kurs mod Gøteborg, det var hendes 103. østgående krydsning af Atlanterhavet. Der var tæt tåge den aften, hun nærmede sig Nantucket med 18 knob, da hun ca. kl. 23:10 kolliderede med den noget større Andrea Doria, som var på vej mod New York fra Genoa, med 22,5 knob. Stockholms stævn ramte Andrea Doria med næsten 90 grader i styrbordsside. Andrea Doria fik slagside og sank næste morgen. Der omkom 46 ved ulykken. 26. januar 2015 Jumfrurejsen for CMV
- Horn:
- Noter:
Jomfrurejsen gik fra Gøteborg til New York
- Søskende:
Billeder
- Billeder:
-
Astoria – IMO 5383304 ved Langelinie d. 30/03-2018. Foto: Nicolaj D. Jepsen Astoria – IMO 5383304 ved Langelinie d. 30/03-2018. Foto: Nicolaj D. Jepsen Astoria – IMO 5383304 ved Langelinie d. 30/03-2018. Foto: Nicolaj D. Jepsen Astoria – IMO 5383304 ved Langelinie d. 30/03-2018. Foto: Nicolaj D. Jepsen Astoria – IMO 5383304 ved Langelinie d. 30/03-2018. Foto: Nicolaj D. Jepsen Astoria – IMO 5383304 ved Langelinie d. 30/03-2018. Foto: Nicolaj D. Jepsen Astoria – IMO 5383304 ved Langelinie d. 30/03-2018. Foto: Nicolaj D. Jepsen
Statistik
- Statistik:
- Oprettet:
- 6. december 2020 19:50
- Sidst opdateret:
- 13. marts 2023 12:08
- Hvor er ASTORIA?:
Skriv et svar