Hoveddata
- Billede
- Navn
- A NEPITA
- IMO
- 9211511
- MMSI
- 226269000
- ENI
- Kaldesignal
- FNKG
- Signalflag (kaldesignal)
- Flag
- Frankrig
- Hjemhavn
- Ajaccio
- Pennant
- Type
- Færge RO-PAX
- Typebetegnelse
- Kategori
- Egenskab
- Anvendelses-type
- Klasse
- Service Status
- Aktiv / Idrift
- Byggeår
- 2002
- Byggepris
- €130 millioner
- Stenfisker-nummer
- Kontrol-nummer
- Skibsregister-nummer
- Havnekending Nr.
- Kendings-bogstaver
- EU-identifikation
- Sejl nr.
- Register
- FRA - Frankrig
- AIS klasse
- A
- Ophugget
- Forlist
- Udgået
- Levetid
- 0
- Levetid
- Levetid
- Nyt IMO
- Tidligere IMO
- Note Hoveddata
- Søsterskib
- 0Ingen Poster
Dimensioner
- Længde
- 0
- Længde imellem perpendikulær
- 185,6meter
- LOA
- 203,24meter
- Længde incl. klapper
- 0
- Længde SOLAS
- 0
- Længde bovspryd
- 0
- LOA incl. bovspryd
- 0
- Bredde
- 25,4meter
- Bredde Ext.
- 25,43meter
- Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
- 0
- Bredde hvert skrog
- 0
- Højde (Airdraft)
- 0
- Skrog højde
- 0
- Dybgang
- 6,665meter
- Dybgang design
- 0
- Dybgang Ro-Ro
- 0
- Dybgang Ro-Pax
- 0
- Dybgang med ride control
- 0
- Dybgang uden ride control
- 0
- Dybgang med stabilisator
- 0
- Dybgang uden stabilisator
- 0
- Dybgang is klasse
- 0
- Dybgang for min
- 0
- Dybgang for max
- 0
- Dybgang midtskibs min.
- 0
- Dybgang midtskibs max.
- 0
- Dybgang agter min
- 0
- Dybgang agter max
- 0
- Dybde
- 18,5meter
- Dybde til hoveddæk
- 0
- Dybde til øvredæk
- 0
- Dybde til vejrdæk
- 0
- Dybde nedre dæk
- 0
- Dybde shelter dæk
- 0
- Dybde båddæk
- 0
- Dybde til togdæk
- 0
- Dybde til bildæk / RO-RO dæk
- 0
- Dybde til top dæk
- 0
- Dybde til passager landgang
- 0
- Dybde salon dæk
- 0
- Dybde til promenadedæk
- 0
- Dybde skot dæk
- 0
- Load line længde
- 187,164meter
- Load line Bredde
- 0
- Længde bro til stævn
- 0
- Længde bro til hæk
- 0
- Bredde Brovinger
- 0
- Fribord
- 0
- Køl til mast
- 0
- Køl til skorsten
- 0
- Mastetop over havoverfladen
- 0
- Højde på skorsten
- 0
- Broens øjehøjde
- 0
- Højde til båddæk
- 0
- Højde til vejrdæk
- 0
- Højde til hoveddæk
- 0
- Højde øvredæk
- 0
- Højde til dæk 3
- 0
- Stævn udhæng
- 0
- Agter udhæng
- 0
- Rise of Floor
- 0
- Bulb Længde
- 0
- Frihøjde Vogndæk
- 0
- Længde på vogndæk
- 0
- Deplacement
- 0
- Rækkevidde
- 0
- Længde promenade dæk
- 0
- Bredde promenade dæk
- 0
- Højde promenade dæk
- 0
- Skrog seperation
- 0
- Dimensionstal
- 0
- Testdybde
- Note Dimensioner
Skrog
- Værft
- Howaltswerke Deutsche Werft AG, Kiel, Tyskland
- Skrog nr.
- 360
- Værft Skroget
- Skrog nr. / Skrogværft
- Skrog Materiale
- Stål
- Skrogform
- Strukturel designtype
- Enkeltskrog
- Skrog konstruktion
- Skot
- Skot olie
- Gennemgående Dæk
- Dæk delvise
- Dæk Total
- Skrog beskrivelse
- Design
- Outfitter
- Towing tank
- Model test
- Aluminium
- Manøvreringstest
- Lugetype
- Vindues vasker
- Koøjer
- Vinduer
- Bro
- Vinduer
- Døre
- Kahytter
- Magrodome
- Luger
- Luger
- Rør
- Maling
- Kabler
- Fortøjningsspil
- Fast ballast
- 0
- Isklasse
- Polar code
- Isbrydende Kapacitet
- 0
- Bulbstævn
- Ja
Maskine
- Beskrivelse
4 stk. Wärtsilä-Sulzer 16ZAV-40S diesel hovedmaskine, 11520 kW
- Effekt
- 46.080KW
- BHP
- 0
- IHK
- 0
- rpm
- 0
- Boring
- 0
- Slaglængde
- 0
- Middel effektivt tryk
- 0
- Stempel hastighed
- 0
- Hjælpe-maskineri
4 stk. MAN B&W 8L28/32H diesel hjælpemaskine, 1848 kW total 7392 kW
- Batterier
- Design Max Hastighed
- 28,6knob
- Trial Speed
- 0
- Servicefart
- 22knob
- Note servicefart
- Økonomifart
- 0
- Hastighed for sejl
- 0
- Fart uddykket
- 0
- Fart neddykket
- 0
- Maskine bygge sted
- Maskine Bygge dato
- Drivmiddel
- Olie
- Brændstof-kvalitet
- Brændstof-forbrug
- 0
- Havneforbrug
- 0
- Brændstof optimering
- Brændstof-forbrug Note
- Propeller
- 2
- Propeller Type
- KaMeWa 179XF5/4S SL propel med justerbare skrueblade
- Propel Diameter
- 0
- Propel RPM
- Propelaksel længde
- 0
- Aksel diameter
- Padlehjul
- Padlehjul effekt
- 0
- Padlehjul diameter
- Sidehjul
- Bovpropeller
- 3
- Bovpropel Producent
- TT 2000
- Bovproller Effekt
- Bovproller Effekt
- 0
- Bovpropel Effekt
- 0
- Bovpropel diameter
- 0
- Hækpropeller
- 1
- Hækpropel Producent
- TT 2200K/CP-KII
- Hækpropeller effekt
- 0
- Hækpropeller effekt
- 0
- Hækpropel Effekt
- 0
- Hækpropel diameter
- 0
- Ror
- Stabilisator
- 2 stk. Blohm + Voss finne-stabilisator (en i hver side)
- Ride control
- Generatorer
- Strøm-spænding
- 0
- Belysnings-spænding
- 0
- Frekvens
- 0
- Nødgenerator
- Aksel-generatorer
- Kedler
- Kedler Type
- Starter type
- Udstødnings-gaskedel
- Gear reduktion
- Akselsystem
- Fremdriftkontrol
- Integreret fremdrift
- Styremaskine
- Trykluft receivers
- Anti vibration
- Vibrations beregning
- Automatisering af maskinrum
- Motorovervågning
- Heeling-system
- Stabilitetsberegning
- Dæks maskineri
- Landstrøm
- Scrubber
- Elinstalationer
- Separatorer
- Kompressorer
- Renseanlæg
- Forbrændingsanlæg
- Bovspryd
- Master
- Mastehøjde
- 0
- Sejl
- Sejl Areal
- 0
- Max. Sejl Areal
- 0
- Rotorsejl
- Note: Rotorsejl
- Tovværk
- Tovender
- Noter maskinen
Management
- Rederi
Maximaria Marine Co Ltd.
- Rederi IMO
- 6146213
- Ejer
Corsica Linea, Ajaccio, Frankrig
- Ejer IMO
- 5899324
- ISM Manager
- ISM IMO
- Klassifikations-selskab
- DNV (IACS)
- Klassen leveret
- 16. februar 2007
- Klassen suspenderet
- Skibsregister-nummer
- DNV GL id
- 27604
- Lloys's
- BV Reg
- RI
- ABS
- CRS
- RS
- CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
- Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
- Korean ship register
- Polish Register of Shipping (IACS)
- Biro Klasifikasi Indonesia
- Dromon Bureau of Shipping
- TL Register number
- Note: classification
- P&I Forsikrings selskab
- The West of England Shipowners
- Station
- Mægler
- Rute
- Marseille - Bastia
- Sejltid
Navigationsudstyr
- Autonomt
- Magnetisk Kompas
- Gyro Kompas
- Radar
- Radar 9GHz
- 2nd Radar 9GHz
- Radar 2nd Radar 3GHz
- Radare
- ARPA
- ATA
- AIS
- Ja
- AIS
- VDR
- Speed Log
- Speed Log Over the Ground
- Ekkolod
- Ekkolod
- Rate-of-Turn Indicator
- Heading Control System
- GPS Modtager
- Track Control System
- ECDIS
- Long Range Identification and Tracking
- Sound Reception System
- VHF
- Ja
- VHF
- VHF/DSC
- Security Alert System
- BNWAS
- GMDSS
- Radio Område
- INMARSAT
- STGTEL
- DSL
- Søkortplotter
- Autopilot
- Sideskanner
- MF/DSC
- Integreret automatik
- Navigation system
- Satellit navigation
- Radio station
- Kortplotter
- Voyage Data
- Kommunikation ombord
- Telekomunikation
- Fiberoptisks system
- Integrated bridge
- Autopilot
- Navtex
- Satelit
- Computer
- Telefon
- Satcom
- Styrhus udstyr
- Skibs Management
- Crew finder
- Note: Navigation
Tonnage
- Bruttotonnage
- 30.551tons
- Nettotonnage
- 9.165tons
- Bruttoregister-ton
- 0
- Nettoregister-ton
- 0
- Dødvægt
- 6.920tons
- Dødvægt design
- 0
- Dødvægt Ro-Pax
- 0
- Dødvægt Ro-Ro
- 0
- Displacement
- 0
- Displacement uddykket
- 0
- Displacement neddykket
- 0
- Bruttotonnage Suez
- 0
- Bruttotonnage Panama
- 0
- Nettoregisterton Suez
- 0
- Nettoregisterton Panama
- 0
- Sikkerheds-tonnage
- 0
- Note Tonnage
Kapacitet
- Lastrum
- Dæksplads
- 0
- Gods kapacitet
- Lastrum Note:
- Containere
- Containere
- Container 14mt
- Kølecontainere / Reefer plugs
- Note containere
- Udholdenhed
- Pæletræk
- 0
- Biler
- 480
- Lastbiler
- Note: Lastbiler
- Trailere
- Kassetter
- Note Trailere
- Busser
- Lanemeter
- 1891meter
- Camper stik
- Note: RoRo / Bildæk
- Jernbanespor
- Jernbanespor længde
- 0
- Note: Spor
- Cykler
- Lighters
- Note: Kapacitet
653 personbiler (2002 - 2008)
Person Kapacitet
- Person kapacitet
- Besætning
- Besætning fordeling
- Passagerer
- 1200PAX
- Passagerer sommer
- Passagerer vinter
- Passagerer oceangående
- Passagerer kystfart
- Passagerer havnefart
- Note Passagerer
- Crew / Pax-forhold
- Elever
- Dæk
- 10
- Passagerdæk
- Fragtdæk
- Kahytter
- 364
- Dæk med kahytter
- Køjer
- 728
- Underkøjer
- Hængekøjer
- Sæder
- Dækspladser
- Kahytter med balkon
- Andel af udvendige kahytter
- Kahytter Typer
- Kahyts størrelse
- Kahytter Besætning
- Køjer besætning
- Beskrivelse
- Note Person Kapacitet
626 passagerer, 626 køjepladser (2002 - 2004)
717 passagerer, 717 køjepladser (2004 - 2008)
Passager faciliteter
- Passager faciliteter
- Restauranter
- Barer
- Barer
- Catering område
- Note Spisesteder
- Swimmingpool
- Swimming pool
- Spabad
- Jacuzzi
- Vand-rutchebaner
- Solarium
- Butikker
- Underholdning & højttaleranlæg
- Audiovisuelt udstyr
- Passager info system
- Teater udstyr
- Underholdningssystem
- Pool udstyr
- Tidligere Passager Faciliteter
- Note forbrug
Indretning
- Indretnings-arkitekt
- Interiør
- Kahyts lås
- Pengeskabe i kahyt
- Tæpper
- Lofter
- Gulve
- Møbel & gardin-stof
- 0
- Stof
- Læder
- Møbler
- Stole
- Flysæder
- Dæk
- Teak dæk
- Dækbelægning
- Fliser
- Marmor
- Laminat
- Skiltning
- Porcelæn
- Minibar
- Flysæder
- Lamper i passager-områder
- Lys
- Strømforsyning
- Telefon system
- Glas dekorationer
- Væg dekorationer
- Væg panel
- Sammenfoldelige vægge
- Galleri udstyr
Tanke
- Lasttankens kapacitet
- Slop-tank kapacitet
- Balasttanke
- 2.582,4m3
- Balasttanke
- 0
- Brændstof-tanke
- 0
- Brændstof-tanke
- 0
- HFO
- 0
- HFO
- 0
- LNG
- 0
- Gasolie
- 0
- Gasolie
- 0
- Dieselolie
- 0
- Dieselolie
- 0
- Lavsvovl Diesel
- 0
- Smøreolie
- 0
- Smøreolie
- 0
- Frisk Vand
- 0
- Frisk Vand
- 0
- Drikkevand
- 0
- Spildevand
- 0
- Spildevand
- 0
- Kloak Grå
- 0
- Kloak Sort
- 0
- Urin
- 0
- Behandlet Vand
- 0
- Slam
- 0
- Vaskevand
- 0
- Teknisk vand
- 0
- Kedelfødevand
- 0
- Krængnings-tanke
- 0
- Krængnings-tanke
- 0
- Trim tanke
- 0
- LBC
- 0
- Ferskvands-produktion
- Tank Kapacitet
- Spildevands-behandling
- Ballast Kontrol System
- Krængningstanke
- LNG tanke
- Frisk Vand Anlæg
- Brændstof / smøreolie separator
- Skralde Kapacitet
- 0
- Note: tanke
Sikkerhed
- Rednings-udstyr
- Redningsbåde
- Redningsbåde type
- Redningsflåder
- 0
- Note: Redningsflåde
- Buoyant apparatus
- Note Buoyant apparatus
- Redningsveste
- 0
- Redningskrandse
- Design software
- Mob-boat
- CO2 anlæg
- Davits
- Marine evacuation system
- MES kapacitet
- MES System
- Brand detektor system
- Alarm & overvågning
- Brand alarm system
- Brandslukning
- Brandslukningsmaskine
- Ildslukker
- Branddøre
- Sprinkler
- Nødbelysning
- Vandtætte døre
- Survey TV
- Nød belysning
- GMDSS
- Sikkerheds glas
- Marine escape system
- Evakuerings-system
- Nødautomatisering
- Note: sikkerhed
Udstyr
- Ramper
- Ramper
- Adgangsveje
- Linkspan design
- Køretøjs-elevator
- Udstyr
- Elevator
- Elevatorer
- Rulletrapper
- Tender
- Ankerkæde længde
- 605meter
- Ankerkæde diameter
- 66mm.
- Karakter af ankerkæder
- K3
- Anker total vægt
- 0
- Ankre
- Kraner
- Laste computer
- TV
- Air Condition
- AC-kølere
- Ventilation
- Fordampere
- Pool sliding dome
- Selvbetjeningstællere
- Dispenser
- Hotel & Management System
- Kabys
- Pentry
- Kassesystem
- Proviant håndtering
- Drikkevarer dispenser
- Affald behandling
- Affaldsskakt
- Kompostkværne
- Zodiacs
- Zodiac beskrivelse
- Køling
- Omvendt osmoseanlæg
- Skinner
- Aluminiums Paneler
- Paneler
- Toiletter
- Toiletter
- 0
- Vacum toiletter
- Badeværelses-enheder
- Elektriske installationer
- Elektronik
- Pooldæk cover
- Lufttørringsanlæg
- Vaskeri
- Bildæk
- Surringsudstyr
- Pumper
- Manifold
- Septic Plant
- Behandling af sort vand
- Tank sounding
- Wet units
- Profiler
- Platformkontrol
- Helipad
- Aluminiumslegering
- Koblinger
- Ben
- Ben Længde
- 0
- Hoved Slæbewire
- Note Udstyr
Historik
- Historiske navne
Skibsnavn Periode Superfast X (26. februar 2002 - 12. februar 2007) Jean Nicoli (12. februar 2007 - april 2008) Seafrance Moliere (april 2008 - 18. juni 2012) Moliere (18. juni 2012 - 30. oktober 2012) Dieppe Seaways (30. oktober 2012 - 4. februar 2015) Stena Superfast X (4. februar 2015 - 12. juni 2020) A Nepita (12. juni 2020 - )
- Historiske ejere
Ejer Periode Superfast Ferries, Piræus, Grækenland (26. februar 2002 - 12. februar 2007) Veolia Transport Nord AS, Hammerfest, Norge (12. februar 2007 - 1. juli 2008) Seafrance (Société Nationale des Chemins de fer Français, SNCF), Frankrig (1. juli 2008 - juli 2012) Scapino Shipping Ltd., Valletta, Malta (juli 2012 - februar 2014) Stena Line North Sea Ltd. (februar 2014 - februar 2015) Stena North Sea Ltd. (februar 2015 - 16. juni 2020) Maximaria Marine Co Ltd. (16. juni 2020 - )
- Historiske Rederier
Rederi Periode Superfast Ferries, Piræus, Grækenland (26. februar 2002 - 12. februar 2007) Veolia Transport Nord AS, Hammerfest, Norge (12. februar 2007 - 1. juli 2008) Seafrance (Société Nationale des Chemins de fer Français, SNCF), Frankrig (1. juli 2008 - juni 2012) V Ships Leisure Sam (juni 2012 - 20. september 2012) LD Transmanche Ferries Sasu (20. september 2012 - maj 2014) DFDS A/S, København, Danmark (maj 2014 - februar 2015) Stena Line B.V. (februar 2015 - 16. juni 2020) Corsica Linea Sasu (16. juni 2020 - ) Charter Periode Compagnie Tunisienne de Navigation (Cotunav, CTN), Tunesien (april 2007 - april 2007) DFDS Seaways A/S, København, Danmark (november 2012 - maj 2014)
- Historiske ISM
ISM Periode LD Transmanche Ferries Sasu (20. september 2012 - 13. maj 2014) DFDS A/S, København, Danmark (13. maj 2014 - 1. februar 2015) Northern Marine Ferries Ltd. (1. februar 2015 - 25. juni 2020) Ukendt (25. juni 2020 - )
- Historiske Ruter
Rute Periode Rostock - Hanko (27. februar 2002 - 19. april 2002) Rosyth - Zeegrugge (17. maj 2002 - 27. januar 2007) Tunis - Frankrig / Italien (april 2007 - april 2007) Patras - Igoumenitsa - Korfu - Venedig (8. september 2007 - 2. oktober 2007) Dover - Calais (godsfærge) (august 2008 - 1. oktober 2008) Dover - Calais (1. oktober 2008 - 16. november 2011) Dover - Calais (6. november 2012 - 29. november 2014) Holyhead - Dublin (9. marts 2015 - 28. januar 2016) Belfast - Cairnryan (3. februar 2016 - 15. februar 2016) Rosslare - Cherbourg (16. februar 2016 - januar 2020) Belfast - Cairnryan (14. januar 2020 - januar 2020) Rosslare - Cherbourg (23. januar 2020 - februar 2020) Belfast - Cairnryan (1. marts 2020 - 3. marts 2020) Marseille - Bastia (23. juni 2020 - )
- Historiske Flag
Flagstat Periode Grækenland (26. februar 2002 - 12. februar 2007) Frankrig (12. februar 2007 - 4. juli 2012) Malta (4. juli 2012 - 30. oktober 2012) Frankrig (30. oktober 2012 - 4. februar 2015) Storbritannien (4. februar 2015 - 10. marts 2020) Cypern (10. marts 2020 - 12. juni 2020) Frankrig (12. juni 2020 - )
- Historiske Hjemsteder
Hjemsted Periode Piræus (26. februar 2002 - 12. februar 2007) Ajaccio (12. februar 2007 - 2008) Calais (2008 - 4. juli 2012) Valletta (4. juli 2012 - 30. oktober 2012) Le Havre (30. oktober 2012 - 4. februar 2015) Cardiff (4. februar 2015 - 10. marts 2020) Limassol (10. marts 2020 - 12. juni 2020) Ajaccio (12. juni 2020 - )
- Historiske Kaldesignal
Kaldesignal Periode [FNKG] (12. februar 2007 - 4. juli 2012) [9HA3102] (4. juli 2012 - 30. oktober 2012) [FNKG] (30. oktober 2012 - 4. februar 2015) [2IBK4] (4. februar 2015 - 10. marts 2020) [5BLZ5] (10. marts 2020 - 12. juni 2020) [FNKG] (12. juni 2020 - )
- Historiske MMSI
MMSI nummer Periode 226269000 (12. februar 2007 - 4. juli 2012) 229142000 (4. juli 2012 - 30. oktober 2012) 226269000 (30. oktober 2012 - 4. februar 2015) 235108315 (4. februar 2015 - 10. marts 2020) 209939000 (10. marts 2020 - 12. juni 2020) 226269000 (12. juni 2020 - )
- Historik Pennant:
- Historiske Havnekendings Nr.
- Historiske Kontrol-numre
- Historiske P&I forsikrings-selskab
- Historisk type
- Historiske klasseselskaber
- Kaptajn
- Søsterskibe
Søsterskib IMO Stena Superfast VII 9198941 Stena Superfast VIII 9198953 Atlantic Vision 9211509
- Projekteret
- Projekteret
- Bestilt
- Bestilt
- Første Stål Skåret
- Kølstrakt
- 29. juni 1999
- Kølstrakt
- Søsat
- 25. august 2001
- Søsat
- Prøvetur
- Prøvetur slut
- Prøvetur
- Prøvetur slut
- Prøvetur
- Prøvetur slut
- Prøvetur
- Prøvetur slut
- Prøvetur
- Prøvetur slut
- Prøvetur
- Prøvetur slut
- Bilbrev
- Færdig
- Leveret
- 26. februar 2002
- Leveret
- Navn afsløret
- Døbt
- Døbt Sted
- Gudmor
- Jomfrurejse
- Jomfrurejse rute
- Udgået
- Solgt til Skrotning
- Solgt til Skrotning
- Skrottet
- Skrottet
- Forlist
- Renoveret
- Hændelser og særlige begivenheder
Tid / Periode Begivenhed / Hændelse 1. maj 2014 Kort før ankomst til Dover opstod der brand i kedelrummet om bord på Dieppe Seaways. 10 besætningsmedlemmer og brandfolk fik brandsår under slukningsarbejdet, da en stikflamme slog ud fra kedelrummet. Nogle blev behandlet lokalt, men 6 måtte til behandling på hospitalet. En enkelt måtte overnatte på hospitalet på grund af røgforgiftning. Efterfølgende blev Dieppe Seaways taget ud af drift og repareret langs kaj i Dover. 5. maj 2014 Atter i fart. 6. december 2014 Afsejlede fra Holyhed mod Gdynia for tilpasning og vedligehold. Færgen fik blandt andet nye ramper. 22. februar 2015 Afsejlede fra Gdynia mod Holyhead. 3. - 10. marts 2020 Forsejlet fra Belfast til Perema. 10. marts - 8. juni 2020 Ombygget i Perema for tilpasning til sejladsen på Middelhavet. Fik installeret scrubber. Kahytskapaciteten udviddet. 8. - 11. juni 2020 Forsejlet fra Perema til Marseille.
- Horn
- Noter
Billeder
- Billeder
Statistik
- Statistik
- Oprettet
- 26. august 2022 16:04
- Sidst opdateret
- 5. september 2022 13:44
- Hvor er A NEPITA