Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

A NEPITA – IMO: 9211511

Hoveddata

Billede:
IMO:
9211511
MMSI:
226269000
ENI:
Kaldesignal:
FNKG
Hjemhavn:
Ajaccio
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
2002
Byggepris:
€130 millioner
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
185,6meter
LOA:
203,24meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
25,4meter
Bredde Ext.:
25,43meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,665meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
18,5meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
187,164meter
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Howaltswerke Deutsche Werft AG, Kiel, Tyskland
Skrog nr.:
360
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. Wärtsilä-Sulzer 16ZAV-40S diesel hovedmaskine, 11520 kW

Effekt :
46.080KW
BHP:
0
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:

4 stk. MAN B&W 8L28/32H diesel hjælpemaskine, 1848 kW total 7392 kW

Batterier:
Design Max Hastighed:
28,6knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
22knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
KaMeWa 179XF5/4S SL propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
3
Bovpropel Producent:
TT 2000
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
1
Hækpropel Producent:
TT 2200K/CP-KII
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. Blohm + Voss finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Corsica Linea, Ajaccio, Frankrig

Ejer IMO:
5899324
Rederi:

Maximaria Marine Co Ltd.

Rederi IMO:
6146213
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
16. februar 2007
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
27604
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Marseille - Bastia
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
30.551tons
Nettotonnage:
9.165tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
6.920tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
480
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
1891meter
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

653 personbiler (2002 - 2008)

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
1200PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
10
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
364
Dæk med kahytter:
Køjer:
728
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

626 passagerer, 626 køjepladser (2002 - 2004)
717 passagerer, 717 køjepladser (2004 - 2008)

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
2.582,4m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
605meter
Ankerkæde diameter:
66mm.
Karakter af ankerkæder:
K3
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Superfast X(26. februar 2002 - 12. februar 2007)
Jean Nicoli(12. februar 2007 - april 2008)
Seafrance Moliere(april 2008 - 18. juni 2012)
Moliere(18. juni 2012 - 30. oktober 2012)
Dieppe Seaways(30. oktober 2012 - 4. februar 2015)
Stena Superfast X(4. februar 2015 - 12. juni 2020)
A Nepita(12. juni 2020 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Superfast Ferries, Piræus, Grækenland(26. februar 2002 - 12. februar 2007)
Veolia Transport Nord AS, Hammerfest, Norge(12. februar 2007 - 1. juli 2008)
Seafrance (Société Nationale des Chemins de fer Français, SNCF), Frankrig(1. juli 2008 - juli 2012)
Scapino Shipping Ltd., Valletta, Malta(juli 2012 - februar 2014)
Stena Line North Sea Ltd.(februar 2014 - februar 2015)
Stena North Sea Ltd.(februar 2015 - 16. juni 2020)
Maximaria Marine Co Ltd.(16. juni 2020 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Superfast Ferries, Piræus, Grækenland(26. februar 2002 - 12. februar 2007)
Veolia Transport Nord AS, Hammerfest, Norge(12. februar 2007 - 1. juli 2008)
Seafrance (Société Nationale des Chemins de fer Français, SNCF), Frankrig(1. juli 2008 - juni 2012)
V Ships Leisure Sam(juni 2012 - 20. september 2012)
LD Transmanche Ferries Sasu(20. september 2012 - maj 2014)
DFDS A/S, København, Danmark(maj 2014 - februar 2015)
Stena Line B.V.(februar 2015 - 16. juni 2020)
Corsica Linea Sasu(16. juni 2020 - )
CharterPeriode
Compagnie Tunisienne de Navigation (Cotunav, CTN), Tunesien(april 2007 - april 2007)
DFDS Seaways A/S, København, Danmark(november 2012 - maj 2014)
Historiske ISM:
ISMPeriode
LD Transmanche Ferries Sasu(20. september 2012 - 13. maj 2014)
DFDS A/S, København, Danmark(13. maj 2014 - 1. februar 2015)
Northern Marine Ferries Ltd.(1. februar 2015 - 25. juni 2020)
Ukendt(25. juni 2020 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Rostock - Hanko(27. februar 2002 - 19. april 2002)
Rosyth - Zeegrugge(17. maj 2002 - 27. januar 2007)
Tunis - Frankrig / Italien(april 2007 - april 2007)
Patras - Igoumenitsa - Korfu - Venedig(8. september 2007 - 2. oktober 2007)
Dover - Calais (godsfærge)(august 2008 - 1. oktober 2008)
Dover - Calais(1. oktober 2008 - 16. november 2011)
Dover - Calais(6. november 2012 - 29. november 2014)
Holyhead - Dublin(9. marts 2015 - 28. januar 2016)
Belfast - Cairnryan(3. februar 2016 - 15. februar 2016)
Rosslare - Cherbourg(16. februar 2016 - januar 2020)
Belfast - Cairnryan(14. januar 2020 - januar 2020)
Rosslare - Cherbourg(23. januar 2020 - februar 2020)
Belfast - Cairnryan(1. marts 2020 - 3. marts 2020)
Marseille - Bastia(23. juni 2020 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Grækenland
(26. februar 2002 - 12. februar 2007)
Frankrig(12. februar 2007 - 4. juli 2012)
Malta
(4. juli 2012 - 30. oktober 2012)
Frankrig
(30. oktober 2012 - 4. februar 2015)
Storbritannien
(4. februar 2015 - 10. marts 2020)
Cypern
(10. marts 2020 - 12. juni 2020)
Frankrig
(12. juni 2020 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Piræus(26. februar 2002 - 12. februar 2007)
Ajaccio(12. februar 2007 - 2008)
Calais(2008 - 4. juli 2012)
Valletta(4. juli 2012 - 30. oktober 2012)
Le Havre(30. oktober 2012 - 4. februar 2015)
Cardiff(4. februar 2015 - 10. marts 2020)
Limassol(10. marts 2020 - 12. juni 2020)
Ajaccio(12. juni 2020 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[FNKG](12. februar 2007 - 4. juli 2012)
[9HA3102](4. juli 2012 - 30. oktober 2012)
[FNKG](30. oktober 2012 - 4. februar 2015)
[2IBK4](4. februar 2015 - 10. marts 2020)
[5BLZ5](10. marts 2020 - 12. juni 2020)
[FNKG](12. juni 2020 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
226269000(12. februar 2007 - 4. juli 2012)
229142000(4. juli 2012 - 30. oktober 2012)
226269000(30. oktober 2012 - 4. februar 2015)
235108315(4. februar 2015 - 10. marts 2020)
209939000(10. marts 2020 - 12. juni 2020)
226269000(12. juni 2020 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Stena Superfast VII9198941
Stena Superfast VIII9198953
Atlantic Vision9211509
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
29. juni 1999
Kølstrakt:
Søsat:
25. august 2001
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
26. februar 2002
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
1. maj 2014Kort før ankomst til Dover opstod der brand i kedelrummet om bord på Dieppe Seaways. 10 besætningsmedlemmer og brandfolk fik brandsår under slukningsarbejdet, da en stikflamme slog ud fra kedelrummet. Nogle blev behandlet lokalt, men 6 måtte til behandling på hospitalet. En enkelt måtte overnatte på hospitalet på grund af røgforgiftning. Efterfølgende blev Dieppe Seaways taget ud af drift og repareret langs kaj i Dover.
5. maj 2014Atter i fart.
6. december 2014Afsejlede fra Holyhed mod Gdynia for tilpasning og vedligehold. Færgen fik blandt andet nye ramper.
22. februar 2015Afsejlede fra Gdynia mod Holyhead.
3. - 10. marts 2020Forsejlet fra Belfast til Perema.
10. marts - 8. juni 2020Ombygget i Perema for tilpasning til sejladsen på Middelhavet. Fik installeret scrubber. Kahytskapaciteten udviddet.
8. - 11. juni 2020Forsejlet fra Perema til Marseille.
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
26. august 2022 16:04
Sidst opdateret:
22. november 2023 01:03
Hvor er A NEPITA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.