Hoveddata

Billede
IMO
9328912
MMSI
369070000
ENI
Kaldesignal
WDI8094
Hjemhavn
Honolulu
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
2007
Byggepris
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Skibsregister-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Levetid
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
92,4meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
106,5meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
23,8meter
Bredde Ext.
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
3,65meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybgang is klasse
0
Dybde
9,4meter
Dybde til hoveddæk
9,4meter
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til top dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Load line længde
0
Load line Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
4,7meter
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Skrog seperation
0
Testdybde
Note Dimensioner

Skrog

Værft
Austal USA, Mobile, Alabama, USA
Skrog nr.
615
Værft Skroget
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Katamaran
Skrog konstruktion
Skot
Skot olie
Gennemgående Dæk
Dæk delvise
Dæk Total
Skrog beskrivelse
Design
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Bro
Vinduer
Døre
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse

4 stk. MTU 20V8000M70 diesel, 8200 kW hver
4 stk. Caterpillar C18 diesel hjælpemaskine, 420 kW hver

Effekt
32.800KW
BHP
44575BHP
rpm
0
Boring
0
Slaglængde
0
Middel effektivt tryk
0
Stempel hastighed
0
Hjælpemaskineri
Batterier
Design Max Hastighed
42,5knob
Trial Speed
0
Servicefart
35knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
MDO lavt svovlindhold
Brændstof-forbrug
0
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Ved 90% 6700 l/timen
Propeller
4
Propeller Type
Rolls-Royce vandjet
Propel Diameter
0
Propel RPM
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
Bovpropel Producent
Bovproller Effekt
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Stabilisator
2 stk. T-foil (en i hvert skrog)
Ride control
Generatorer
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
Akselgeneratorer
Kedler
Kedler Type
Starter type
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
ZF
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Motorovervågning
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Dæks maskineri
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Renseanlæg
Forbrændingsanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Ride control: Austral Sea State

Management

Rederi

BAY FERRIES LTD, Canada

Rederi IMO
1723890
Ejer

UNITED STATES GOVT MSC, USA

Ejer IMO
0554348
ISM Manager
ISM IMO
Klassen leveret
Klassen suspenderet
Skibsregister-nummer
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
Germanischer Lloyd +100A5, HSC-B 0C4 +MC AUT
P&I Forsikrings selskab
Standard P&I Club per Charles Taylor & Co
Station
Mægler
Rute
Sejltid

Tonnage

Bruttotonnage
8.127tons
Nettotonnage
2.438tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Dødvægt
936tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere
0TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
37
Besætning fordeling
Passagerer
866PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Fragtdæk
Kahytter
Dæk med kahytter
Køjer
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
Køjer besætning
Beskrivelse
Biler
282
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Kassetter
Note Trailere
Busser
Lanemeter
342meter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk

Mezzanine, frihøjde 2,6 meter, 118 biler.
Hoved dæk, frihøjde 4,6-4,7 meter, 164 biler, 342 lanemeter.

Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter

Business Lounge: 186 PAX
Midskibs/agter Lounge: 680 PAX

Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
Swimming pool
Spabad
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Tidligere Passager Faciliteter
Note forbrug

Indretning

Indretnings-arkitekt
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Dampa
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Stole
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Laminat
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Beurteaux
Lamper i passager-områder
Lys
Strømforsyning
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
0
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
215m3
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
0
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
1m3
Smøreolie
0
Frisk Vand
7,5m3
Frisk Vand
0
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
10m3
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Teknisk vand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Ferskvands-produktion
Tank Kapacitet
Spildevands-behandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Skralde Kapacitet
0
Note: tanke

Sikkerhed

Rednings-udstyr
Redningsbåde
Redningsbåde type
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
MES kapacitet
MES System
Liferaft Systems Australia
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Keystone/Challenger/Tomoe
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakuerings-system
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper

Hæk rampe 16,2 meter lang.
Intern rampe:
Rampe fra hoved dæk - mezzaine dæk 16,2 x 16,4 meter. (LxB)

Adgangsveje
Linkspan design
Køretøjs-elevator
Udstyr
Elevator
Elevatorer
Rulletrapper
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
Laste computer
TV
Air Condition
Sanyo/Mitsubishi/Carrier
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Zodiacs
Zodiac beskrivelse
Køling
Omvendt osmoseanlæg
Skinner
Aluminiums Paneler
Sapa
Paneler
Toiletter
Vacum toiletter
JETS
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne

Alakai (1. juni 2007 - 1. maj 2012)
USNS Puerto Rico (HST-2) (1. maj 2012 - 5. februar 2016)
HST-2 (5. februar 2016 - 1. marts 2016)
Alakai (1. marts 2016 - )
Marketingnavn: The Cat (juni 2016 - )

Historiske ejere

Hawaii Superferry, Honolulu, Hawai, USA (1. juni 2007 - 13. oktober 2010)
U.S. Department of Transportation, USA (13. oktober 2010 - )

Historiske Rederier

Hawaii Superferry, Honolulu, Hawai, USA (1. juni 2007 - 13. oktober 2010)
U.S. Department of Transportation, USA (13. oktober 2010 - juni 2016)
Bay Ferries Ltd., Canada (juni 2016 - )

Historiske ISM
Historiske Ruter

Honolulu - Nawiliwili / Maalaea - Kawaihae (26. august 2007 - 17. marts 2009)
Yarmouth - Bar Harbour (sommer) (26. juni 2016 - )

Historiske Hjemsteder

Honolulu (1. juni 2007 - )

Historiske Flag

USA (1. juni 2007 - )

Historiske Kaldesignal

WDI8094 (1. juni 2007 - )

Historiske MMSI

369070000 (1. juni 2007 - )

Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe

Guam (ex. Huakai) (9328924)

Projekteret
Bestilt
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
03/06/2004
Kølstrakt
Søsat
18/01/2007
Søsat
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
01/06/2007
Leveret
Døbt
14/04/2007
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
26/08/2007
Jomfrurejse rute
Udgået
Skrottet
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder

17. marts 2009 - En dom i Hawaii Supreme Court fastslog, at det var forfatningsstridigt, at færgen sejlede uden en miljømæssig godkendelse. Færgen foretog herefter en enkelt rundtur, så alle passagerer, der havde ønske derom, kunne returnere til deres hjemø. Rederiet overvejede at finde anden beskæftigelse til færgen samt at genoptage sejladsen når og hvis myndighederne på Hawaii miljøgodkendte færgen. Imidlertid opgav rederiet videre sejlads. Rederiet gik konkurs, og såvel Alakai som Huakai forblev oplagte.

Januar 2010 - U.S. Marine Administration meddelte, at Alakai og søsterskibet Huakai skulle assistere i forbindelse med hjælpearbejdet efter jordskælvet på Haiti.

13. september 2010 - Alakai og søsterskibet Huakai blev solgt på akution U.S. District Courts foranledning. Køber af begge færger var U.S. Department of Transportation.

21. juni - 21. juli 2019 - Sæsonens sejlads skulle starte denne dag, men er forsinket væsentligt på grund af arbejde med færgeterminalen i Bar Harbour.

Horn
Noter

Billeder

Billeder
Hvor er ALAKAI: