Hoveddata
- Billede:
- Navn:
- ALKYON
- IMO:
- 5197016
- MMSI:
- ENI:
- Kaldesignal:
- SVZP
- Flag:
- Grækenland
- Hjemhavn:
- Piræus
- Pennant:
- Type:
- Passagerskib med fragt
- Typebetegnelse:
- Kategori:
- Egenskab:
- Anvendelses-type:
- Klasse:
- Service Status:
- Skrottet / Ophugget
- Byggeår:
- 1949
- Byggepris:
- DKK 12.900.000
- Stenfisker-nummer:
- Kontrol-nummer:
- Skibsregister-nummer:
- Havnekending Nr.:
- Kendings-bogstaver:
- EU-identifikation:
- Sejl nr.:
- Register:
- GRC - Grækenland - Hellenic Register
- AIS klasse:
- Ophugget:
- Forlist:
- Udgået:
- Levetid:
- 0
- Levetid:
- Levetid:
- Nyt IMO:
- Tidligere IMO:
- Note Hoveddata:
Dimensioner
- Længde:
- 106,25meter
- Længde imellem perpendikulær:
- 0
- LOA:
- 114,48meter
- Længde incl. klapper:
- 0
- Længde SOLAS:
- 0
- Længde bovspryd:
- 0
- LOA incl. bovspryd:
- 0
- Bredde:
- 15,149meter
- Bredde Ext.:
- 15,21meter
- Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
- 0
- Bredde hvert skrog:
- 0
- Højde (Airdraft):
- 0
- Skrog højde:
- 0
- Dybgang:
- 5,662meter
- Dybgang design:
- 0
- Dybgang Ro-Ro:
- 0
- Dybgang Ro-Pax:
- 0
- Dybgang med ride control:
- 0
- Dybgang uden ride control:
- 0
- Dybgang med stabilisator:
- 0
- Dybgang uden stabilisator:
- 0
- Dybgang is klasse:
- 0
- Dybgang for min:
- 0
- Dybgang for max:
- 0
- Dybgang midtskibs min.:
- 0
- Dybgang midtskibs max.:
- 0
- Dybgang agter min:
- 0
- Dybgang agter max:
- 0
- Dybde:
- 8,534meter
- Dybde til hoveddæk:
- 0
- Dybde til øvredæk:
- 0
- Dybde til vejrdæk:
- 0
- Dybde nedre dæk:
- 0
- Dybde shelter dæk:
- 0
- Dybde båddæk:
- 0
- Dybde til togdæk:
- 0
- Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
- 0
- Dybde til top dæk:
- 0
- Dybde til passager landgang:
- 0
- Dybde salon dæk:
- 0
- Dybde til promenadedæk:
- 0
- Dybde skot dæk:
- 0
- Load line længde:
- 0
- Load line Bredde:
- 0
- Længde bro til stævn:
- 0
- Længde bro til hæk:
- 0
- Bredde Brovinger:
- 0
- Fribord:
- 0
- Køl til mast:
- 0
- Køl til skorsten:
- 0
- Mastetop over havoverfladen:
- 0
- Højde på skorsten:
- 0
- Broens øjehøjde:
- 0
- Højde til båddæk:
- 0
- Højde til vejrdæk:
- 0
- Højde til hoveddæk:
- 0
- Højde øvredæk:
- 0
- Højde til dæk 3:
- 0
- Stævn udhæng:
- 0
- Agter udhæng:
- 0
- Rise of Floor:
- 0
- Bulb Længde:
- 0
- Frihøjde Vogndæk:
- 0
- Længde på vogndæk:
- 0
- Deplacement:
- 0
- Rækkevidde:
- 0
- Længde promenade dæk:
- 0
- Bredde promenade dæk:
- 0
- Højde promenade dæk:
- 0
- Skrog seperation:
- 0
- Dimensionstal:
- 0
- Testdybde:
- Note Dimensioner:
Skrog
- Værft:
- Helsingør Jernskibs- og maskinbyggeri, Helsingør, Danmark
- Skrog nr.:
- 289
- Værft Skroget:
- Skrog nr. / Skrogværft:
- Skrog Materiale:
- Stål
- Skrogform:
- Strukturel designtype:
- Enkeltskrog
- Skrog konstruktion:
- Skot:
- Skot olie:
- Gennemgående Dæk:
- 3
- Dæk delvise:
- Dæk Total:
- Skrog beskrivelse:
Awningdæk type. Køleanlæg.
- Design:
- Outfitter:
- Towing tank:
- Model test:
- Aluminium:
- Manøvreringstest:
- Lugetype:
- Vindues vasker:
- Koøjer:
- Vinduer:
- Bro:
- Vinduer:
- Døre:
- Kahytter:
- Magrodome:
- Luger:
- Luger:
- Rør:
- Maling:
- Kabler:
- Fortøjningsspil:
- Fast ballast:
- 0
- Isklasse:
- Polar code:
- Isbrydende Kapacitet:
- 0
- Bulbstævn:
Maskine
- Beskrivelse:
2 stk. B&W 10-cylindre 1050-VF-90 diesel
- Effekt :
- 0
- BHP:
- 7.100BHP
- IHK:
- 0
- rpm:
- 0
- Boring:
- 500mm.
- Slaglængde:
- 900mm.
- Middel effektivt tryk:
- 0
- Stempel hastighed:
- 0
- Hjælpe-maskineri:
- Batterier:
- Design Max Hastighed:
- 0
- Trial Speed:
- 0
- Servicefart:
- 20,5knob
- Note servicefart:
- Økonomifart:
- 0
- Hastighed for sejl:
- 0
- Fart uddykket:
- 0
- Fart neddykket:
- 0
- Maskine bygge sted:
- Maskine Bygge dato:
- Drivmiddel:
- Olie
- Brændstof-kvalitet:
- Brændstof-forbrug:
- 0
- Havneforbrug:
- 0
- Brændstof optimering:
- Brændstof-forbrug Note:
- Propeller:
- 2
- Propeller Type:
- propel
- Propel Diameter:
- 0
- Propel RPM:
- Propelaksel længde:
- 0
- Aksel diameter:
- Padlehjul:
- Padlehjul effekt:
- 0
- Padlehjul diameter:
- Sidehjul:
- Bovpropeller:
- Bovpropel Producent:
- Bovproller Effekt:
- Bovproller Effekt:
- 0
- Bovpropel Effekt:
- 0
- Bovpropel diameter:
- 0
- Hækpropeller:
- Hækpropel Producent:
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropel Effekt:
- 0
- Hækpropel diameter:
- 0
- Ror:
- Stabilisator:
- Ride control:
- Generatorer:
- Strøm-spænding:
- 0
- Belysnings-spænding:
- 0
- Frekvens:
- 0
- Nødgenerator:
- Aksel-generatorer:
- Kedler:
- Kedler Type:
- Starter type:
- Udstødnings-gaskedel:
- Gear reduktion:
- Akselsystem:
- Fremdriftkontrol:
- Integreret fremdrift:
- Styremaskine:
- Trykluft receivers:
- Anti vibration:
- Vibrations beregning:
- Automatisering af maskinrum:
- Motorovervågning:
- Heeling-system:
- Stabilitetsberegning:
- Dæks maskineri:
- Landstrøm:
- Scrubber:
- Elinstalationer:
- Separatorer:
- Kompressorer:
- Renseanlæg:
- Forbrændingsanlæg:
- Bovspryd:
- Master:
- Mastehøjde:
- 0
- Sejl:
- Sejl Areal:
- 0
- Max. Sejl Areal:
- 0
- Rotorsejl:
- Note: Rotorsejl:
- Tovværk:
- Tovender:
- Noter maskinen:
Management
- Ejer:
Dimitros Ventouris, Piræus, Grækenland
- Ejer IMO:
- Rederi:
Dimitros Ventouris, Piræus, Grækenland
- Rederi IMO:
- ISM Manager:
- ISM IMO:
- Klassifikations-selskab:
- Klassen leveret:
- Klassen suspenderet:
- Skibsregister-nummer:
- DNV GL id:
- Lloys's:
- BV Reg:
- RI:
- ABS:
- CRS:
- RS:
- CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
- Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
- Korean ship register:
- Polish Register of Shipping (IACS):
- Biro Klasifikasi Indonesia:
- Dromon Bureau of Shipping:
- TL Register number:
- Note: classification:
- P&I Forsikrings selskab:
- Station:
- Mægler:
- Rute:
- Sejltid:
Navigationsudstyr
- Autonomt:
- Magnetisk Kompas:
- Gyro Kompas:
- Radar:
- Radar 9GHz:
- 2nd Radar 9GHz:
- Radar 2nd Radar 3GHz:
- Radare:
- ARPA:
- ATA:
- AIS:
- AIS:
- VDR:
- Speed Log:
- Speed Log Over the Ground:
- Ekkolod:
- Ekkolod:
- Rate-of-Turn Indicator:
- Heading Control System:
- GPS Modtager:
- Track Control System:
- ECDIS:
- Long Range Identification and Tracking:
- Sound Reception System:
- VHF:
- VHF:
- VHF/DSC:
- Security Alert System:
- BNWAS:
- GMDSS:
- Radio Område:
- INMARSAT:
- STGTEL:
- DSL:
- Søkortplotter:
- Autopilot:
- Sideskanner:
- MF/DSC:
- Integreret automatik:
- Navigation system:
- Satellit navigation:
- Radio station:
- Kortplotter:
- Voyage Data:
- Kommunikation ombord :
- Telekomunikation:
- Fiberoptisks system:
- Integrated bridge:
- Autopilot:
- Navtex:
- Satelit:
- Computer:
- Telefon:
- Satcom:
- Styrhus udstyr:
- Skibs Management:
- Crew finder:
- Note: Navigation:
Tonnage
- Bruttotonnage:
- 0
- Nettotonnage:
- 0
- Bruttoregister-ton:
- 3.968tons
- Nettoregister-ton:
- 2.292tons
- Dødvægt:
- 1.967tons
- Dødvægt design:
- 0
- Dødvægt Ro-Pax:
- 0
- Dødvægt Ro-Ro:
- 0
- Displacement:
- 0
- Displacement uddykket:
- 0
- Displacement neddykket:
- 0
- Bruttotonnage Suez:
- 0
- Bruttotonnage Panama:
- 0
- Nettoregisterton Suez:
- 0
- Nettoregisterton Panama:
- 0
- Sikkerheds-tonnage:
- 0
- Note Tonnage:
Kapacitet
- Lastrum:
- Dæksplads:
- 0
- Gods kapacitet:
- Lastrum Note::
- Containere:
- Containere:
- Container 14mt:
- Kølecontainere / Reefer plugs:
- Note containere:
- Udholdenhed:
- Pæletræk:
- 0
- Biler:
- 20
- Lastbiler:
- Note: Lastbiler:
- Trailere:
- Kassetter:
- Note Trailere:
- Busser:
- Lanemeter:
- Camper stik:
- Note: RoRo / Bildæk:
- Jernbanespor:
- Jernbanespor længde:
- 0
- Note: Spor:
- Cykler:
- Lighters:
- Note: Kapacitet:
Ingen personbilskapacitet (1949 - 1969)
20 personbiler (1969 - 1985)
Person Kapacitet
- Person kapacitet:
- Besætning:
- Besætning fordeling:
- Passagerer:
- 334PAX
- Passagerer sommer:
- Passagerer vinter:
- Passagerer oceangående:
- Passagerer kystfart:
- Passagerer havnefart:
- Note Passagerer:
- Crew / Pax-forhold:
- Elever:
- Dæk:
- Passagerdæk:
- Fragtdæk:
- Kahytter:
- Dæk med kahytter:
- Køjer:
- 294
- Underkøjer:
- Hængekøjer:
- Sæder:
- Dækspladser:
- Kahytter med balkon:
- Andel af udvendige kahytter:
- Kahytter Typer:
- Kahyts størrelse:
- Kahytter Besætning:
- Køjer besætning:
- Beskrivelse:
- Note Person Kapacitet:
Passager faciliteter
- Passager faciliteter:
- Restauranter:
- Barer:
- Barer:
- Catering område:
- Note Spisesteder:
- Swimmingpool:
- Swimming pool:
- Spabad:
- Jacuzzi:
- Vand-rutchebaner:
- Solarium:
- Butikker:
- Underholdning & højttaleranlæg:
- Audiovisuelt udstyr:
- Passager info system:
- Teater udstyr:
- Underholdningssystem:
- Pool udstyr:
- Tidligere Passager Faciliteter:
- Note forbrug:
Indretning
- Indretnings-arkitekt:
- Interiør:
- Kahyts lås:
- Pengeskabe i kahyt:
- Tæpper:
- Lofter:
- Gulve:
- Møbel & gardin-stof:
- 0
- Stof:
- Læder:
- Møbler:
- Stole:
- Flysæder:
- Dæk:
- Teak dæk:
- Dækbelægning:
- Fliser:
- Marmor:
- Laminat:
- Skiltning:
- Porcelæn:
- Minibar:
- Flysæder:
- Lamper i passager-områder:
- Lys:
- Strømforsyning:
- Telefon system:
- Glas dekorationer:
- Væg dekorationer:
- Væg panel:
- Sammenfoldelige vægge:
- Galleri udstyr:
Tanke
- Lasttankens kapacitet:
- Slop-tank kapacitet:
- Balasttanke:
- 0
- Balasttanke:
- 0
- Brændstof-tanke:
- 0
- Brændstof-tanke:
- 0
- HFO:
- 0
- HFO:
- 0
- LNG:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Dieselolie:
- 0
- Dieselolie:
- 0
- Lavsvovl Diesel:
- 0
- Smøreolie:
- 0
- Smøreolie:
- 0
- Frisk Vand:
- 0
- Frisk Vand:
- 0
- Drikkevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Kloak Grå:
- 0
- Kloak Sort:
- 0
- Urin:
- 0
- Behandlet Vand:
- 0
- Slam:
- 0
- Vaskevand:
- 0
- Teknisk vand:
- 0
- Kedelfødevand:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Trim tanke:
- 0
- LBC:
- 0
- Ferskvands-produktion:
- Tank Kapacitet:
- Spildevands-behandling:
- Ballast Kontrol System:
- Krængningstanke:
- LNG tanke:
- Frisk Vand Anlæg:
- Brændstof / smøreolie separator:
- Skralde Kapacitet:
- 0
- Note: tanke:
Sikkerhed
- Rednings-udstyr:
- Redningsbåde:
- Redningsbåde type:
- Redningsflåder:
- 0
- Note: Redningsflåde:
- Buoyant apparatus:
- Note Buoyant apparatus:
- Redningsveste:
- 0
- Redningskrandse:
- Design software:
- Mob-boat:
- CO2 anlæg:
- Davits:
- Marine evacuation system:
- MES kapacitet:
- MES System:
- Brand detektor system:
- Alarm & overvågning:
- Brand alarm system:
- Brandslukning:
- Brandslukningsmaskine:
- Ildslukker:
- Branddøre:
- Sprinkler:
- Nødbelysning:
- Vandtætte døre:
- Survey TV:
- Nød belysning:
- GMDSS:
- Sikkerheds glas:
- Marine escape system:
- Evakuerings-system:
- Nødautomatisering:
- Note: sikkerhed:
Udstyr
- Ramper:
- Ramper:
- Adgangsveje:
- Linkspan design:
- Køretøjs-elevator:
- Udstyr:
- Elevator:
- Elevatorer:
- Rulletrapper:
- Tender:
- Ankerkæde længde:
- 0
- Ankerkæde diameter:
- 0
- Karakter af ankerkæder:
- Anker total vægt:
- 0
- Ankre:
- Kraner:
- Laste computer:
- TV:
- Air Condition:
- AC-kølere:
- Ventilation:
- Fordampere:
- Pool sliding dome:
- Selvbetjeningstællere:
- Dispenser:
- Hotel & Management System:
- Kabys:
- Pentry:
- Kassesystem:
- Proviant håndtering:
- Drikkevarer dispenser:
- Affald behandling:
- Affaldsskakt:
- Kompostkværne:
- Zodiacs:
- Zodiac beskrivelse:
- Køling:
- Omvendt osmoseanlæg:
- Skinner:
- Aluminiums Paneler:
- Paneler:
- Toiletter:
- Toiletter:
- 0
- Vacum toiletter:
- Badeværelses-enheder:
- Elektriske installationer:
- Elektronik:
- Pooldæk cover:
- Lufttørringsanlæg:
- Vaskeri:
- Bildæk:
- Surringsudstyr:
- Pumper:
- Manifold:
- Septic Plant:
- Behandling af sort vand:
- Tank sounding:
- Wet units:
- Profiler:
- Platformkontrol:
- Helipad:
- Aluminiumslegering:
- Koblinger:
- Ben:
- Ben Længde:
- 0
- Hoved Slæbewire:
- Note Udstyr:
Historik
- Historiske navne:
Skibsnavn Periode Kronprinsesse Ingrid (2. juni 1949 - 29. maj 1969) Copenhagen (29. maj 1969 - 8. november 1969) Mimika L (8. november 1969 - 1978) Alkyon (1978 - 10. juni 1985)
- Historiske ejere:
Ejer Periode Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (2. juni 1949 - 29. maj 1969) Rederi- og Handelsselskabet Montana A/S (Jan Johannes Neleman), København, Danmark (29. maj 1969 - 8. november, 1969) Costas Spyrou Latsis, Piræus, Grækenland (8. november 1969 - 1976) Dodekanissos Shipping Enterprise, Piræus, Grækenland (1976 - 1978) Astir Shipping Enterprise Co., Piræus, Grækenland (1978 - 1980) Dimitros Ventouris, Piræus, Grækenland (1980 - 23. april 1985)
- Historiske Rederier:
Rederi Periode Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (2. juni 1949 - 29. maj 1969) Rederi- og Handelsselskabet Montana A/S (Jan Johannes Neleman), København, Danmark (29. maj 1969 - 8. november, 1969) Costas Spyrou Latsis, Piræus, Grækenland (8. november 1969 - 1976) Dodekanissos Shipping Enterprise, Piræus, Grækenland (1976 - 1978) Astir Shipping Enterprise Co., Piræus, Grækenland (1978 - 1980) Dimitros Ventouris, Piræus, Grækenland (1980 - 23. april 1985)
- Historiske ISM:
- Historiske Ruter:
Rute Periode Esbjerg - Harwich (13. juni 1949 - 1966) København - Oslo (afløserfærge) (7. november 1949 - 2. december 1949) København - Oslo (afløserfærge) (21. februar 1950 - 12. april 1950) København - Oslo (afløserfærge) (11. februar 1952 - 29. februar 1952) København - Oslo (afløserfærge) (19. januar 1957 - 11. marts 1957) København - Oslo (afløserfærge) (13. oktober 1964 - 20. november 1964) I Charter til Carlsberg Distributors Ltd., London en enkelt tur Harwich - Kristianssand - Larvik - Gøteborg -København - Harwich (19. maj 1962) Krydstogt: København - Lisabon - Madeira - Tenerife - Casablanca - Cadiz - Amsterdam -København (15. september 1964 - 5. oktober 1964) I Charter Bennett´s rejsebureau (2 ture) København - Oslo (8. oktober 1964 - 12. oktober 1964) Krydstogt: København - Kiel - Lisabon - Funchal - Santa Cruz - Casablanca - Cadiz - Amsterdam -København (15. april 1965 - 5. maj 1965) Krydstogt: København - Brest - Lisabon - Tanger - La Goulett - Tunesien - Sicilien - Neapel -Corsica - Malaga - La Coruna - Antwerpen - Esbjerg (8. maj 1965 - 31. maj 1965) Krydstogt: København - Lisabon - Funchal - Tenerife - Casablanca - Cadiz - Amsterdam -København (16. september 1965 - 6. oktober 1965) Krydstogt: København - Brest - Lisabon - Tanger - Valletta - Catania - Neapel - Ajaccio - Corsica - Malaga - La Coruna - Rouen - København (9. oktober 1965 - 3. november 1965) Krydstogt: København - Lisabon - Malaga - Tunesien - Catania - Neapel - Tanger - La Coruna -Brest - København (2. april 1966 - 26. april 1966) Krydstogt: København - Madeira -T enerife - Tanger - København (28. april 1966 - 14. maj 1966) Krydstogt: København - Lisabon - Cadiz - Cagliari - Ajaccio - Palma - Casablanca - Amsterdam -København (24. september 1966 - 16. oktober 1966) Esbjerg - Grimsby (en returrejse) (17. januar 1967 - 20. januar 1967) Roterdam - Oslo (en returrejse) (9. februar 1967 - 14. februar 1967) Esbjerg - Newcastle (23. juni 1967 - 10. september 1967) Esbjerg - Newcastle (21. juni 1968 - 8. september 1968) København - Halmstad (31. maj 1969 - 31. august 1969) Piræus - Mykonos - Patmos - Leros - Kalymnos - Kos - Rhodos (1970 - 1977) Piræus - Rhodos (1982 - 1982)
- Historiske Flag:
Flagstat Periode Danmark (2. juni 1949 - 8. november 1969) Grækenland (8. november 1969 - 10. juni 1985)
- Historiske Hjemsteder:
Hjemsted Periode Esbjerg (2. juni 1949 - 29. maj 1969) København (29. maj 1969 - 8. november 1969) Piræus (8. november 1969 - 10. juni 1985)
- Historiske Kaldesignal:
Kaldesignal Periode [OULZ] (2. juni 1949 - 8. november 1969)
- Historiske MMSI:
- Historik Pennant::
- Historiske Havnekendings Nr.:
- Historiske Kontrol-numre:
- Historiske P&I forsikrings-selskab:
- Historisk type:
- Historiske klasseselskaber:
- Kaptajn:
- Søsterskibe:
Søsterskib IMO Patra (ex. Kronprins Frederik) 5196983
- Projekteret:
- Projekteret:
- Bestilt:
- 21. august 1946
- Bestilt:
- Første Stål Skåret:
- Kølstrakt:
- 23. maj 1947
- Kølstrakt:
- Søsat:
- 16. januar 1948
- Søsat:
- Prøvetur:
- 1. juni 1949
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Bilbrev:
- Færdig:
- 2. juni 1949
- Leveret:
- Leveret:
- Navn afsløret :
- Døbt:
- Døbt Sted:
- Gudmor:
- Prinsesse Margrethe
- Jomfrurejse:
- 13. juni 1949
- Jomfrurejse rute:
- Esbjerg - Newcastle
- Udgået:
- Solgt til Skrotning:
- Solgt til Skrotning:
- Skrottet :
- 10. juni 1985
- Skrottet:
- Forlist:
- Renoveret:
- Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / Periode Begivenhed / Hændelse 9. september 1968 Oplagt i Esbjerg. 6. maj 1969 Salgsaftale med I/S Copenhagen (Montana A/S, Danhol Shipping A/S, Albert Jensen A/S , Johs. Van Hagens & Co. A/S, København og Thord Johansson, Gøteborg og Porre Shipping AB, Malmø underskrevet. 17. maj 1969 Afsejler fra Esbjerg til Ålborg Værft for dokning. Udstyret med sideporte. Bil kapacitet ca. 20 personbiler. Salgsaftalen annulleret. 28. maj 1969 Solgt til Rederi og Handelsselskabet Montana A/S (Jan Johannes Neleman), København. 29. maj 1969 Overtaget af de nye ejere ved Aalborg Værft. 30. maj 1969 Ankommer til København fra Halmstad. 1. september 1969 Oplagt i København. 3. november 1969 Solgt til Costa Spyrou Latsis, Piræus, Grækenland. 8. november 1969 Overtaget af de nye ejere. Omdøbt til ”Mimika L”. 21. november 1969 Afsejler fra København til Piræus. 1977 Oplagt i Piræus pga. finansielle problemer. oktober 1983 Oplagt i Piræus. 23. april 1985 Afsejler fra Piræus til Karachi. 9. juni 1985 Ankommer til Gadani Beach. 10. juni 1985 Ophugning påbegyndt ved firmaet Talha & Haroon.
- Horn:
- Noter:
- Søskende:
Billeder
- Billeder:
Statistik
- Statistik:
- Oprettet:
- 25. september 2022 17:36
- Sidst opdateret:
- 25. september 2022 21:12
Skriv et svar