Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

ALKYON – IMO: 5197016

Hoveddata

Billede:
IMO:
5197016
MMSI:
ENI:
Kaldesignal:
SVZP
Hjemhavn:
Piræus
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1949
Byggepris:
DKK 12.900.000
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
106,25meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
114,48meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
15,149meter
Bredde Ext.:
15,21meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
5,662meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
8,534meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Helsingør Jernskibs- og maskinbyggeri, Helsingør, Danmark
Skrog nr.:
289
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
3
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:

Awningdæk type. Køleanlæg.

Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. B&W 10-cylindre 1050-VF-90 diesel

Effekt :
0
BHP:
7.100BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
500mm.
Slaglængde:
900mm.
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
20,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Dimitros Ventouris, Piræus, Grækenland

Ejer IMO:
Rederi:

Dimitros Ventouris, Piræus, Grækenland

Rederi IMO:
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
0
Nettotonnage:
0
Bruttoregister-ton:
3.968tons
Nettoregister-ton:
2.292tons
Dødvægt:
1.967tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
20
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Ingen personbilskapacitet (1949 - 1969)
20 personbiler (1969 - 1985)

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
334PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
294
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Kronprinsesse Ingrid(2. juni 1949 - 29. maj 1969)
Copenhagen(29. maj 1969 - 8. november 1969)
Mimika L(8. november 1969 - 1978)
Alkyon(1978 - 10. juni 1985)
Historiske ejere:
EjerPeriode
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark(2. juni 1949 - 29. maj 1969)
Rederi- og Handelsselskabet Montana A/S (Jan Johannes Neleman), København, Danmark(29. maj 1969 - 8. november, 1969)
Costas Spyrou Latsis, Piræus, Grækenland(8. november 1969 - 1976)
Dodekanissos Shipping Enterprise, Piræus, Grækenland(1976 - 1978)
Astir Shipping Enterprise Co., Piræus, Grækenland(1978 - 1980)
Dimitros Ventouris, Piræus, Grækenland(1980 - 23. april 1985)
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark(2. juni 1949 - 29. maj 1969)
Rederi- og Handelsselskabet Montana A/S (Jan Johannes Neleman), København, Danmark(29. maj 1969 - 8. november, 1969)
Costas Spyrou Latsis, Piræus, Grækenland(8. november 1969 - 1976)
Dodekanissos Shipping Enterprise, Piræus, Grækenland(1976 - 1978)
Astir Shipping Enterprise Co., Piræus, Grækenland(1978 - 1980)
Dimitros Ventouris, Piræus, Grækenland(1980 - 23. april 1985)
Historiske ISM:
Historiske Ruter:
RutePeriode
Esbjerg - Harwich(13. juni 1949 - 1966)
København - Oslo (afløserfærge)(7. november 1949 - 2. december 1949)
København - Oslo (afløserfærge)(21. februar 1950 - 12. april 1950)
København - Oslo (afløserfærge)(11. februar 1952 - 29. februar 1952)
København - Oslo (afløserfærge)(19. januar 1957 - 11. marts 1957)
København - Oslo (afløserfærge)(13. oktober 1964 - 20. november 1964)
I Charter til Carlsberg Distributors Ltd., London en enkelt tur Harwich - Kristianssand - Larvik - Gøteborg -København - Harwich(19. maj 1962)
Krydstogt: København - Lisabon - Madeira - Tenerife - Casablanca - Cadiz - Amsterdam -København(15. september 1964 - 5. oktober 1964)
I Charter Bennett´s rejsebureau (2 ture) København - Oslo(8. oktober 1964 - 12. oktober 1964)
Krydstogt: København - Kiel - Lisabon - Funchal - Santa Cruz - Casablanca - Cadiz - Amsterdam -København(15. april 1965 - 5. maj 1965)
Krydstogt: København - Brest - Lisabon - Tanger - La Goulett - Tunesien - Sicilien - Neapel -Corsica - Malaga - La Coruna - Antwerpen - Esbjerg(8. maj 1965 - 31. maj 1965)
Krydstogt: København - Lisabon - Funchal - Tenerife - Casablanca - Cadiz - Amsterdam -København(16. september 1965 - 6. oktober 1965)
Krydstogt: København - Brest - Lisabon - Tanger - Valletta - Catania - Neapel - Ajaccio - Corsica - Malaga - La Coruna - Rouen - København(9. oktober 1965 - 3. november 1965)
Krydstogt: København - Lisabon - Malaga - Tunesien - Catania - Neapel - Tanger - La Coruna -Brest - København(2. april 1966 - 26. april 1966)
Krydstogt: København - Madeira -T enerife - Tanger - København(28. april 1966 - 14. maj 1966)
Krydstogt: København - Lisabon - Cadiz - Cagliari - Ajaccio - Palma - Casablanca - Amsterdam -København(24. september 1966 - 16. oktober 1966)
Esbjerg - Grimsby (en returrejse)(17. januar 1967 - 20. januar 1967)
Roterdam - Oslo (en returrejse)(9. februar 1967 - 14. februar 1967)
Esbjerg - Newcastle(23. juni 1967 - 10. september 1967)
Esbjerg - Newcastle(21. juni 1968 - 8. september 1968)
København - Halmstad(31. maj 1969 - 31. august 1969)
Piræus - Mykonos - Patmos - Leros - Kalymnos - Kos - Rhodos(1970 - 1977)
Piræus - Rhodos(1982 - 1982)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Danmark(2. juni 1949 - 8. november 1969)
Grækenland
(8. november 1969 - 10. juni 1985)
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Esbjerg(2. juni 1949 - 29. maj 1969)
København(29. maj 1969 - 8. november 1969)
Piræus(8. november 1969 - 10. juni 1985)
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OULZ](2. juni 1949 - 8. november 1969)
Historiske MMSI:
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Patra (ex. Kronprins Frederik)5196983
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
21. august 1946
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
23. maj 1947
Kølstrakt:
Søsat:
16. januar 1948
Søsat:
Prøvetur:
1. juni 1949
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
2. juni 1949
Leveret:
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Prinsesse Margrethe
Jomfrurejse:
13. juni 1949
Jomfrurejse rute:
Esbjerg - Newcastle
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
10. juni 1985
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
9. september 1968Oplagt i Esbjerg.
6. maj 1969Salgsaftale med I/S Copenhagen (Montana A/S, Danhol Shipping A/S, Albert Jensen A/S ,  Johs. Van Hagens & Co. A/S, København og Thord Johansson, Gøteborg og Porre Shipping AB, Malmø underskrevet.
17. maj 1969Afsejler fra Esbjerg til Ålborg Værft for dokning.  Udstyret med sideporte. Bil kapacitet ca. 20 personbiler. Salgsaftalen annulleret.
28. maj 1969Solgt til Rederi og Handelsselskabet Montana A/S (Jan Johannes Neleman), København.
29. maj 1969Overtaget af de nye ejere ved Aalborg Værft.
30. maj 1969Ankommer til København fra Halmstad.
1. september 1969Oplagt i København.
3. november 1969Solgt til Costa Spyrou Latsis, Piræus, Grækenland.
8. november 1969Overtaget af de nye ejere. Omdøbt til ”Mimika L”.
21. november 1969Afsejler fra København til Piræus.
1977Oplagt i Piræus pga. finansielle problemer.
oktober 1983Oplagt i Piræus.
23. april 1985Afsejler fra Piræus til Karachi.
9. juni 1985Ankommer til Gadani Beach.
10. juni 1985Ophugning påbegyndt ved firmaet Talha & Haroon.
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
25. september 2022 17:36
Sidst opdateret:
22. november 2023 14:01

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.