Hoveddata
- Billede:
- Navn:
- ANE LÆSØ
- IMO:
- 9107370
- MMSI:
- 219000734
- ENI:
- Kaldesignal:
- OXXL
- Flag:
- Danmark
- Hjemhavn:
- VESTERØ HAVN
- Pennant:
- Type:
- Færge RO-PAX
- Typebetegnelse:
- Kategori:
- Egenskab:
- Anvendelses-type:
- Klasse:
- Service Status:
- Aktiv / Idrift
- Byggeår:
- 1995
- Byggepris:
- Stenfisker-nummer:
- Kontrol-nummer:
- A 459
- Skibsregister-nummer:
- Havnekending Nr.:
- Kendings-bogstaver:
- EU-identifikation:
- Sejl nr.:
- Register:
- DAS - Dansk Skibsregister
- AIS klasse:
- A
- Ophugget:
- Forlist:
- Udgået:
- Levetid:
- 0
- Levetid:
- Levetid:
- Nyt IMO:
- Tidligere IMO:
- Note Hoveddata:
Dimensioner
- Længde:
- 49,28meter
- Længde imellem perpendikulær:
- 0
- LOA:
- 53,8meter
- Længde incl. klapper:
- 0
- Længde SOLAS:
- 0
- Længde bovspryd:
- 0
- LOA incl. bovspryd:
- 0
- Bredde:
- 14,8meter
- Bredde Ext.:
- 0
- Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
- 0
- Bredde over hjulkasserne:
- 0
- Bredde hvert skrog:
- 0
- Højde (Airdraft):
- 0
- Skrog højde:
- 0
- Dybgang:
- 2,85meter
- Dybgang design:
- 0
- Dybgang Ro-Ro:
- 0
- Dybgang Ro-Pax:
- 0
- Dybgang med ride control:
- 0
- Dybgang uden ride control:
- 0
- Dybgang med stabilisator:
- 0
- Dybgang uden stabilisator:
- 0
- Dybgang is klasse:
- 0
- Dybgang for min:
- 0
- Dybgang for max:
- 0
- Dybgang midtskibs min.:
- 0
- Dybgang midtskibs max.:
- 0
- Dybgang agter min:
- 0
- Dybgang agter max:
- 0
- Dybde:
- 8,85meter
- Dybde til hoveddæk:
- 0
- Dybde til øvredæk:
- 0
- Dybde til vejrdæk:
- 0
- Dybde nedre dæk:
- 0
- Dybde shelter dæk:
- 0
- Dybde båddæk:
- 0
- Dybde til togdæk:
- 0
- Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
- 0
- Dybde til top dæk:
- 0
- Dybde til passager landgang:
- 0
- Dybde salon dæk:
- 0
- Dybde til promenadedæk:
- 0
- Dybde skot dæk:
- 0
- Dybde fra dæksbjælke til top af køl:
- 0
- Load line længde:
- 0
- Load line Bredde:
- 0
- Længde bro til stævn:
- 0
- Længde bro til hæk:
- 0
- Bredde Brovinger:
- 0
- Fribord:
- 0
- Køl til mast:
- 0
- Køl til skorsten:
- 0
- Mastetop over havoverfladen:
- 0
- Mastetop over dæk:
- 0
- Højde på skorsten:
- 0
- Broens øjehøjde:
- 0
- Højde til båddæk:
- 0
- Højde til vejrdæk:
- 0
- Højde til hoveddæk:
- 0
- Højde øvredæk:
- 0
- Højde til dæk 3:
- 0
- Stævn udhæng:
- 0
- Agter udhæng:
- 0
- Rise of Floor:
- 0
- Bulb Længde:
- 0
- Kølhøjde:
- Frihøjde Vogndæk:
- 0
- Længde på vogndæk:
- 0
- Længde mellem stopbomme:
- 0
- Længde mellem forreste stoppebom og frispormærke:
- 0
- Længde mellem frispormærke og bagerste stoppebom:
- 0
- Deplacement:
- 0
- Rækkevidde:
- 0
- Længde promenade dæk:
- 0
- Bredde promenade dæk:
- 0
- Højde promenade dæk:
- 0
- Skrog seperation:
- 0
- Dimensionstal:
- 0
- Testdybde:
- Note Dimensioner:
Skrog
- Værft:
- Ørskov Christensens Staalskibsværft ,Frederikshavn, Danmark
- Skrog nr.:
- 202
- Værft Skroget:
- Skrog nr. / Skrogværft:
- Skrog Materiale:
- Stål
- Skrogform:
- Strukturel designtype:
- Enkeltskrog
- Skrog konstruktion:
- Skot:
- Skot olie:
- Gennemgående Dæk:
- 4
- Dæk delvise:
- Dæk Total:
- Skrog beskrivelse:
- Design:
- Outfitter:
- Towing tank:
- Model test:
- Aluminium:
- Manøvreringstest:
- Lugetype:
- Vindues vasker:
- Vinduer:
- Koøjer:
- Vinduer:
- Isolering:
- Bro:
- Døre:
- Pneumatiske døre:
- Kahytter:
- Magrodome:
- Luger:
- Luger:
- Rør:
- Maling:
- Kabler:
- Fortøjningsspil:
- Fast ballast:
- 0
- Isklasse:
- ICE III
- Polar code:
- Isbrydende Kapacitet:
- 0
- Bulbstævn:
- Nej
Maskine
- Beskrivelse:
2 stk. B&W Alpha 6L23/30-DKV diesel
2 stk. Volvo Penta diesel hjælpemaskine, 570 kW
- Effekt :
- 1.766KW
- BHP:
- 2.400BHP
- IHK:
- 0
- rpm:
- 0
- Boring:
- 0
- Slaglængde:
- 0
- Middel effektivt tryk:
- 0
- Stempel hastighed:
- 0
- Hjælpe-maskineri:
- Batterier:
- Design Max Hastighed:
- 12,6knob
- Trial Speed:
- 0
- Servicefart:
- 11,7knob
- Note servicefart:
- Økonomifart:
- 0
- Hastighed for sejl:
- 0
- Hastighed på batteri:
- 0
- Fart uddykket:
- 0
- Fart neddykket:
- 0
- Maskine bygge sted:
- Maskine Bygge dato:
- Drivmiddel:
- Olie
- Brændstof-kvalitet:
- Brændstof-forbrug:
- 0
- Havneforbrug:
- 0
- Brændstof optimering:
- Brændstof-forbrug Note:
- Propeller:
- 2
- Propeller Type:
- propel med justerbare skrueblade
- Propel Diameter:
- 0
- Propel RPM:
- Propelaksel længde:
- 0
- Aksel diameter:
- Padlehjul:
- Padlehjul effekt:
- 0
- Padlehjul diameter:
- Sidehjul:
- Bovpropeller:
- 2
- Bovpropel Producent:
- Bovproller Effekt:
- Bovproller Effekt:
- 0
- Bovpropel Effekt:
- 0
- Bovpropel diameter:
- 0
- Hækpropeller:
- Hækpropel Producent:
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropeller effekt:
- 0
- Hækpropel Effekt:
- 0
- Hækpropel diameter:
- 0
- Ror:
- Stabilisator:
- Ride control:
- Trim Control:
- Generatorer:
3 x 234 kVA - 187 kW
- Strøm-spænding:
- 0
- Belysnings-spænding:
- 0
- Frekvens:
- 0
- Nødgenerator:
- Aksel-generatorer:
- Kedler:
- Kedler Type:
- Starter type:
- Udstødnings-gaskedel:
- Gear reduktion:
- Akselsystem:
- Fremdriftkontrol:
- Integreret fremdrift:
- Styremaskine:
- Trykluft receivers:
- Anti vibration:
- Vibrations beregning:
- Automatisering af maskinrum:
- Motorovervågning:
- Heeling-system:
- Stabilitetsberegning:
- Dæks maskineri:
- Landstrøm:
- Scrubber:
- Elinstalationer:
- Separatorer:
- Kompressorer:
- Renseanlæg:
- Forbrændingsanlæg:
- Bovspryd:
- Master:
- Mastehøjde:
- 0
- Sejl:
- Sejl Areal:
- 0
- Max. Sejl Areal:
- 0
- Rotorsejl:
- Note: Rotorsejl:
- Tovværk:
- Tovender:
- Noter maskinen:
Management
- Rederi Brand:
- Ejer:
- Ejer IMO:
- 6143474
- Rederi:
- Rederi IMO:
- 6143474
- ISM Manager:
- ISM IMO:
- Klassifikations-selskab:
- Bureau Veritas (IACS)
- Klassen leveret:
- Klassen suspenderet:
- Skibsregister-nummer:
- DNV GL id:
- Lloys's:
- BV Reg:
- 39R345
- RI:
- ABS:
- CRS:
- RS:
- CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
- Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
- Korean ship register:
- Polish Register of Shipping (IACS):
- Biro Klasifikasi Indonesia:
- Dromon Bureau of Shipping:
- TL Register number:
- Note: classification:
- P&I Forsikrings selskab:
- US Coast Guard no.:
- Station:
- Mægler:
- Rute:
- Sejltid:
Navigationsudstyr
- Autonomt:
- Magnetisk Kompas:
- Magnetisk Kompas:
- Gyro Kompas:
- Gyro Kompas:
- Radar:
- Radar 9GHz:
- 2nd Radar 9GHz:
- Radar 2nd Radar 3GHz:
- Radare:
- ARPA:
- ATA:
- AIS:
- Ja
- AIS:
- VDR:
- Speed Log:
- Speed Log:
- Speed Log Over the Ground:
- Ekkolod:
- Ekkolod:
- Rate-of-Turn Indicator:
- Heading Control System:
- GPS Modtager:
- GPS:
- Track Control System:
- ECDIS:
- Long Range Identification and Tracking:
- Sound Reception System:
- VHF:
- VHF:
- VHF/DSC:
- Security Alert System:
- BNWAS:
- GMDSS:
- Radio Område:
- INMARSAT:
- STGTEL:
- DSL:
- Søkortplotter:
- Autopilot:
- Autopilot:
- Sideskanner:
- MF/DSC:
- Rorindikator:
- Rorindikator:
- PA Anlæg:
- PA Anlæg:
- Integreret automatik:
- Navigation system:
- Satellit navigation:
- Radio station:
- Kortplotter:
- Voyage Data:
- Kommunikation ombord :
- Telekomunikation:
- Fiberoptisks system:
- Integrated bridge:
- Navtex:
- Satelit:
- Computer:
- Telefon:
- Satcom:
- Styrhus udstyr:
- Skibs Management:
- Crew finder:
- Fløjte:
- Søgelys:
- Navigationslys:
- Note: Navigation:
Tonnage
- Bruttotonnage:
- 2.208tons
- Nettotonnage:
- 662tons
- Bruttoregister-ton:
- 0
- Nettoregister-ton:
- 0
- Dødvægt:
- 364tons
- Dødvægt design:
- 0
- Dødvægt Ro-Pax:
- 0
- Dødvægt Ro-Ro:
- 0
- Displacement:
- 0
- Displacement uddykket:
- 0
- Displacement neddykket:
- 0
- Bruttotonnage Suez:
- 0
- Bruttotonnage Panama:
- 0
- Nettoregisterton Suez:
- 0
- Nettoregisterton Panama:
- 0
- Sikkerheds-tonnage:
- 0
- Note Tonnage:
Kapacitet
- Lastrum:
- Dæksplads:
- 0
- Gods kapacitet:
- Lastrum Note::
- Containere:
- Containere:
- Container 14mt:
- Kølecontainere / Reefer plugs:
- Note containere:
- Udholdenhed:
- Pæletræk:
- 0
- Biler:
- 74
- Lanemeter Biler:
- 0
- Lastbiler:
- Note: Lastbiler:
- Trailere:
- Kassetter:
- Note Trailere:
- Busser:
- Lanemeter:
- Bane bredde:
- 0
- Camper stik:
- Note: RoRo / Bildæk:
- Jernbanespor:
- Jernbanespor længde:
- 0
- Note: Spor:
- Cykler:
- Lighters:
- Note: Kapacitet:
Person Kapacitet
- Person kapacitet:
- Besætning:
- Besætning fordeling:
- Passagerer:
- 440PAX
- Passagerer sommer:
- Passagerer vinter:
- Passagerer oceangående:
- Passagerer kystfart:
- Passagerer havnefart:
- Pladsforhold:
- 5,018
- PAX / Crew forhold:
- 0
- Note Passagerer:
- Elever:
- Dæk:
- Passagerdæk:
- Fragtdæk:
- Kahytter:
- Dæk med kahytter:
- Køjer:
- Underkøjer:
- Hængekøjer:
- Flysæder:
- Dækspladser:
- Liggestole:
- Kahytter med balkon:
- Andel af udvendige kahytter:
- Kahytter Typer:
- Kahyts størrelse:
- Kahytter Besætning:
- Køjer besætning:
- Beskrivelse:
- Note Person Kapacitet:
Passager faciliteter
- Passager faciliteter:
- Restauranter:
- Barer:
- Barer:
- Catering område:
- Note Spisesteder:
- Swimmingpool:
- Swimming pool:
- Spabad:
- Jacuzzi:
- Vand-rutchebaner:
- Solarium:
- Butikker:
- Underholdning & højttaleranlæg:
- Audiovisuelt udstyr:
- Passager info system:
- Teater udstyr:
- Underholdningssystem:
- Pool udstyr:
- Tidligere Passager Faciliteter:
- Note forbrug:
Indretning
- Indretnings-arkitekt:
- Interiør:
- Kahyts lås:
- Pengeskabe i kahyt:
- Tæpper:
- Lofter:
- Gulve:
- Møbel & gardin-stof:
- 0
- Stof:
- Læder:
- Møbler:
- Stole:
- Flysæder:
- Dæk:
- Teak dæk:
- Dækbelægning:
- Fliser:
- Marmor:
- Laminat:
- Skiltning:
- Porcelæn:
- Minibar:
- Flysæder:
- Lamper i passager-områder:
- Lys:
- Strømforsyning:
- 220V
- Telefon system:
- Glas dekorationer:
- Væg dekorationer:
- Væg panel:
- Sammenfoldelige vægge:
- Galleri udstyr:
Tanke
- Lasttankens kapacitet:
- Slop-tank kapacitet:
- Balasttanke:
- 0
- Balasttanke:
- 0
- Brændstof-tanke:
- 135m3
- Brændstof-tanke:
- 0
- Kulbeholdning:
- 0
- HFO:
- 0
- HFO:
- 0
- LNG:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Gasolie:
- 0
- Dieselolie:
- 0
- Dieselolie:
- 0
- Lavsvovl Diesel:
- 0
- Smøreolie:
- 0
- Smøreolie:
- 0
- Hydraulikolie:
- 0
- Frisk Vand:
- 0
- Frisk Vand:
- 0
- Drikkevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Spildevand:
- 0
- Kloak Grå:
- 0
- Kloak Sort:
- 0
- Urin:
- 0
- Behandlet Vand:
- 0
- Slam:
- 0
- Vaskevand:
- 0
- Teknisk vand:
- 0
- Kedelfødevand:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Krængnings-tanke:
- 0
- Trim tanke:
- 0
- LBC:
- 0
- Ferskvands-produktion:
- Tank Kapacitet:
- Spildevands-behandling:
- Ballast Kontrol System:
- Krængningstanke:
- LNG tanke:
- Frisk Vand Anlæg:
- Brændstof / smøreolie separator:
- Skralde Kapacitet:
- 0
- Note: tanke:
Sikkerhed
- Rednings-udstyr:
- Redningsbåde:
- Redningsbåde type:
- Redningsflåder:
- 0
- Note: Redningsflåde:
- Buoyant apparatus:
- Note Buoyant apparatus:
- Redningsveste:
- 0
- Redningskrandse:
- Redningsbælter:
- Design software:
- Mob-boat:
- CO2 anlæg:
- Davits:
- Marine evacuation system:
- MES kapacitet:
- MES System:
- Brand detektor system:
- Alarm & overvågning:
- Brand alarm system:
- Brandslukning:
- Brandslukningsmaskine:
- Ildslukker:
- Branddøre:
- Sprinkler:
- Nødbelysning:
- Vandtætte døre:
- EPIRB:
- Radar transponder SART:
- Survey TV:
- Nød belysning:
- GMDSS:
- Sikkerheds glas:
- Marine escape system:
- Evakuerings-system:
- Nødautomatisering:
- Note: sikkerhed:
Udstyr
- Ramper:
- Ramper:
- Adgangsveje:
- Linkspan design:
- Køretøjs-elevator:
- Udstyr:
- Elevator:
- Elevatorer:
- Rulletrapper:
- Tender:
- Ankerkæde længde:
- 0
- Ankerkæde diameter:
- 0
- Karakter af ankerkæder:
- Anker total vægt:
- 0
- Ankre:
- Kraner:
- Laste computer:
- TV:
- Air Condition:
- AC-kølere:
- Ventilation:
- Fordampere:
- Pool sliding dome:
- Selvbetjeningstællere:
- Dispenser:
- Hotel & Management System:
- Kabys:
- Pentry:
- Kassesystem:
- Proviant håndtering:
- Drikkevarer dispenser:
- Affald behandling:
- Affaldsskakt:
- Kompostkværne:
- Zodiacs:
- Zodiac beskrivelse:
- Køling:
- Omvendt osmoseanlæg:
- Skinner:
- Aluminiums Paneler:
- Paneler:
- Toiletter:
- Toiletter:
- 0
- Vacum toiletter:
- Badeværelses-enheder:
- Elektriske installationer:
- Elektronik:
- Pooldæk cover:
- Lufttørringsanlæg:
- Vaskeri:
- Bildæk:
- Surringsudstyr:
- Pumper:
- Manifold:
- Septic Plant:
- Behandling af sort vand:
- Tank sounding:
- Wet units:
- Profiler:
- Platformkontrol:
- Helipad:
- Aluminiumslegering:
- Koblinger:
- Ben:
- Ben Længde:
- 0
- Hoved Slæbewire:
- Jernbanespor:
- Stopbomme:
- Note Udstyr:
- Tenderbåde:
Historik
- Historiske navne:
Skibsnavn Periode Vesborg (9. juni 1995 - 2. november 2011) Ane Læsø (2. november 2011 - )
- Historiske ejere:
Ejer Periode Samsø Linien ApS, Sælvig, Danmark (9. juni 1995 - 17. april 2000) Samsø Linien A/S, Danmark (17. august 2000 - 1. oktober 2008) Nordic Ferry Services A/S, Danmark (1. oktober 2008 - 1. marts 2011) Danske Færger A/S, Rønne, Danmark (1. marts 2011 - 2. november 2011) Færgeselskabet Læsø K/S, Vesterø Havn, Danmark (2. november 2011 - 10. december 2019) Læsø Kommune, Læsø, Danmark (10. december 2019 - )
- Historiske Rederier:
Rederi Periode Samsø Linien ApS, Sælvig, Danmark (9. juni 1995 - 17. april 2000) Samsø Linien A/S, Danmark (17. august 2000 - 1. oktober 2008) Samsøtrafikken A/S (Nordic Ferry Services A/S), Danmark (1. oktober 2008 - 14. juli 2009) Langelandstrafikken (Nordic Ferry Services A/S), Danmark (15. juli 2009 - 6. august 2009) Samsøtrafikken A/S (Nordic Ferry Services A/S), Danmark (7. august 2009 - 17. august 2009) Langelandstrafikken (Nordic Ferry Services A/S), Danmark (18. august 2009 - 14. januar 2011) Danske Færger A/S, Rønne, Danmark (14. januar 2011 - 2. november 2011) Færgeselskabet Læsø K/S, Vesterø Havn, Danmark (2. november 2011 - 10. december 2019) Læsø Kommune, Læsø, Danmark (10. december 2019 - )
- Historiske ISM:
- Historiske Ruter:
Rute Periode Hou - Sælvig (24. juni 1995 - 11. januar 1998) Sælvig - Kalundborg (12. januar 1998 - 12. september 1998) Hou - Sælvig (13. september 1998 - 17. august 2008) Kolby Kås - Kalundborg (1. december 1998 - 9. december 1998) Kolby Kås - Hou (18. august 2008 - 14. juli 2009) Spodsbjerg - Tårs (spidsbelastningsfærge) (15. juli 2009 - 6. august 2009) Kolby Kås - Hou (afløserfærge) (7. august 2009 - 17. august 2009) Spodsbjerg - Tårs (spidsbelastningsfærge) (18. august 2009 - 2009) Kolby Kås - Kalundborg (afløserfærge) (4. januar 2010 - 16. januar 2010) Spodsbjerg - Tårs (afløserfærge) (1. marts 2010 - 23. marts 2010) Kolby Kås - Hou (afløserfærge) (25. april 2010 - 11. maj 2010) Spodsbjerg - Tårs (spidsbelastningsfærge) (21. maj 2010 - efterår 2010) Vesterø Havn - Frederikshavn (spidsbelastnings- og afløserfærge) (maj 2012 - ) Kolby Kås - Kalundborg (afløserfærge) (22. oktober 2012 - 2. november 2012) Kolby Kås - Hou (afløserfærge) (4. november 2012 - 17. november 2012) Hou - Sælvig (afløserfærge) (1. oktober 2014 - 28. februar 2015) Kolby Kås - Hou (afløserfærge) (19. marts 2015 - 27. marts 2015) Kolby Kås - Hou (afløserfærge) (1. februar 2016 - 5. februar 2016) Kolby Kås - Kalundborg (afløserfærge) (23. januar 2017 - 20. februar 2017) Kolby Kås - Hou (afløserfærge) (13. januar 2018) Hou - Sælvig (afløserfærge) (14. januar 2018 - 20. januar 2018) Kolby Kås - Kalundborg (afløserfærge) (25. februar 2019 - 16. marts 2019) Hou - Sælvig (afløserfærge) (12. januar 2020 - 20. januar 2020) Kolby Kås - Kalundborg (afløserfærge) (24. januar 2022 - 9. februar 2022) Hou - Sælvig (afløserfærge) (25. januar 2023 - 9. februar 2023)
- Historiske Flag:
Flagstat Periode Danmark (9. juni 1995 - )
- Historiske Hjemsteder:
Hjemsted Periode Sælvig (9. juni 1995 - 2. november 2011) Vesterø Havn (2. november 2011 - )
- Historiske Kaldesignal:
Kaldesignal Periode OXXL (9. juni 1995 - )
- Historiske MMSI:
MMSI nummer Periode 219000734 (9. juni 1995 - )
- Historik Pennant::
- Historiske Havnekendings Nr.:
- Historiske Kontrol-numre:
- Historiske P&I forsikrings-selskab:
- Historisk type:
- Historiske klasseselskaber:
- Kaptajn:
- Søsterskibe:
- Projekteret:
- Projekteret:
- Bestilt:
- Bestilt:
- Første Stål Skåret:
- Kølstrakt:
- Kølstrakt:
- Søsat:
- 29. januar 1995
- Søsat:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Prøvetur:
- Prøvetur slut:
- Bilbrev:
- Færdig:
- Leveret:
- 9. juni 1995
- Leveret:
- Navn afsløret :
- Døbt:
- Døbt Sted:
- Gudmor:
- Jomfrurejse:
- Jomfrurejse rute:
- Udgået:
- Solgt til Skrotning:
- Solgt til Skrotning:
- Skrottet :
- Skrottet:
- Forlist:
- Renoveret:
- Hændelser og særlige begivenheder:
- Horn:
- Noter:
Billeder
- Billeder:
-
- Hvor er ANE LÆSØ?:
Skriv et svar