Maritime Billeder & Data

ASA – IMO: 6520507

Hoveddata

Billede:
IMO:
6520507
MMSI:
ENI:
Kaldesignal:
J8TT5
Hjemhavn:
Kingstown
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1965
Byggepris:
DKK 24 millioner
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
D 1258
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
130,07meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
131,65meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
17,21meter
Bredde Ext.:
17,7meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
4,5meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
7meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
4,93meter
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Nakskov Skibsværft A/S, Danmark
Skrog nr.:
174
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. 750VBF90 B&W diesel

Effekt :
6.477KW
BHP:
8.800BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:

4 stk. B&W diesel hjælpemaskine, 1900 kW

Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
18knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
ca. 1800 l. på en dobbelttur Korsør - Nyborg
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
KaMeWa
Bovproller Effekt:
589KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
1 for, 1 agter
Stabilisator:
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

REGENCY PROJECTS LTD

Ejer IMO:
1751583
Rederi:

REGENCY PROJECTS LTD

Rederi IMO:
1751583
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
5.550tons
Nettotonnage:
1.090tons
Bruttoregister-ton:
3.544tons
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
2.000tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
4
Jernbanespor længde:
413meter
Note: Spor:

Midterspor: 125,44 meter
Sidespor: 125,20 meter

Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
12
Besætning fordeling:
Passagerer:
12PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Asa-Thor(17. december 1965 - 8. september 1997)
Asa(8. september 1997 - 18. september 1997)
Historiske ejere:
EjerPeriode
Danske Statsbaner, Danmark(16. december 1965 - 14. november 1995)
DSB Rederi A/S, Korsør, Danmark(14. november 1995 - 1. januar 1997)
Scandlines A/S, Danmark
(1. januar 1997 - 8. september 1997)
Regency Projects Ltd., London, England(8. september 1997 - 18. september 1997)
Regent Sea Projects, Kingstown, Saint Vincent og Grenadinerne(18. september 1997 - 11. november 1997)
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Danske Statsbaner, Danmark (16. december 1965 - 14. november 1995)(16. december 1965 - 14. november 1995)
DSB Rederi A/S, Korsør, Danmark(14. november 1995 - 1. januar 1997)
Scandlines A/S, Danmark(1. januar 1997 - 8. september 1997)
Regency Projects Ltd., London, England(8. september 1997 - 18. september 1997)
Regent Sea Projects, Kingstown, Saint Vincent og Grenadinerne(18. september 1997 - 11. november 1997)
Historiske ISM:
Historiske Ruter:
RutePeriode
Korsør - Nyborg (godsfærge)(4. januar 1966 - 5. april 1997)
Gedser - Warnemünde (godsfærge)(8. oktober 1966 - 9. oktober 1966)
Gedser - Warnemünde (godsfærge)(17. december 1966 - 18. december 1966)
Gedser - Warnemünde (godsfærge)(16. december 1967 - 17. december 1967)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(2. august 1969 - 10. august 1969)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(23. august 1969 - 24. august 1969)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(6. september 1969 - 8. september 1969)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(13. september 1969 - 15. september 1969)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(25. oktober 1969 - 27. oktober 1969)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(1. november 1969 - 3. november 1969)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(15. november 1969 - 17. november 1969)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(21. november 1969 - 24. november 1969)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(29. november 1969 - 1. december 1969)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(13. december 1969 - 15. december 1969)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(17. januar 1970 - 18. januar 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(24. januar 1970 - 26. januar 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(14. februar 1970 - 15. februar 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(28. februar 1970 - 2. marts 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(7. marts 1970 - 9. marts 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(14. marts 1970 - 16. marts 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(21. marts 1970 - 23. marts 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(29. marts 1970 - 31. marts 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(18. april 1970 - 20. april 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(25. april 1970 - 27. april 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(2. maj 1970 - 4. maj 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(9. maj 1970 - 11. marts 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(1. august 1970 - 6. august 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(12. september 1970 - 14. september 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(4. juli 1971)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(12. august 1972 - 14. april 1972)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(25. november 1972 - 27. november 1972)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(2. december 1972 - 4. december 1972)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(16. december 1972 - 18. december 1972)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(10. marts 1973 - 12. marts 1973)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(31. marts 1973 - 2. april 1973)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(19. maj 1973)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(14. juli 1973 - 16. juli 1973)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(21. juli 1973 - 24. juli 1973)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(28. juli 1973)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(30. juli 1973 - 31. juli 1973)
Gedser - Warnemünde (godsfærge)(10. november 1973 - 12. november 1973)
Gedser - Warnemünde (godsfærge)(6. april 1974 - 4. april 1974)
Gedser - Warnemünde (godsfærge)(23. november 1974 - 25. november 1974)
Gedser - Warnemünde (godsfærge)(17. december 1974 - 9. december 1974)
Gedser - Warnemünde (godsfærge)(21. juni 1975 - 23. juni 1975)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(17. juli 1976)
Københavns Frihavn - Malmö (særtransport)(16. juli 1978)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(12. august 1978)
Københavns Frihavn - Malmö (særtransport)(18. august 1984)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(19. august 1985 - 22. august 1985)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Danmark
(17. december 1965 - 8. september 1997)
Saint Vincent og Grenadinerne
(18. september 1997 - 11. november 1997)
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Korsør
(17. december 1965 - 8. september 1997)
Kingstown(18. september 1997 - 11. november 1997)
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OZOR](17. december 1965 - 11. november 1997)
[J8TT5](18. september 1997 - 11. november 1997)
Historiske MMSI:
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
4. juni 1964
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
22. december 1964
Kølstrakt:
Søsat:
18. august 1964
Søsat:
Prøvetur:
17. december 1965
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
17. december 1965
Leveret:
Døbt:
18. august 1965
Døbt Sted:
Nakskov
Gudmor:
Jomfrurejse:
3. januar 1966
Jomfrurejse rute:
Udgået:
5. april 1997
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:

Statistik for 1996:

Sejlede 1593 ture.
Overførte 36.458 godsvogne, heraf 9.637 med farligt godt.
Længden på godsvogne var 535 km.

Oprettet:
25. februar 2021 16:21
Sidst opdateret:
8. januar 2023 11:43

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.