Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

ASA – IMO: 6520507

Hoveddata

Billede:
IMO:
6520507
MMSI:
ENI:
Kaldesignal:
J8TT5
Hjemhavn:
Kingstown
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1965
Byggepris:
DKK 24 millioner
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
D 1258
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
130,07meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
131,65meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
17,21meter
Bredde Ext.:
17,7meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
4,5meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
7meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
4,93meter
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Nakskov Skibsværft A/S, Danmark
Skrog nr.:
174
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. 750VBF90 B&W diesel

Effekt :
6.477KW
BHP:
8.800BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:

4 stk. B&W diesel hjælpemaskine, 1900 kW

Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
18knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
ca. 1800 l. på en dobbelttur Korsør - Nyborg
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
KaMeWa
Bovproller Effekt:
589KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
1 for, 1 agter
Stabilisator:
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

REGENCY PROJECTS LTD

Ejer IMO:
1751583
Rederi:

REGENCY PROJECTS LTD

Rederi IMO:
1751583
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
5.550tons
Nettotonnage:
1.090tons
Bruttoregister-ton:
3.544tons
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
2.000tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
4
Jernbanespor længde:
413meter
Note: Spor:

Midterspor: 125,44 meter
Sidespor: 125,20 meter

Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
12
Besætning fordeling:
Passagerer:
12PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Asa-Thor(17. december 1965 - 8. september 1997)
Asa(8. september 1997 - 18. september 1997)
Historiske ejere:
EjerPeriode
Danske Statsbaner, Danmark(16. december 1965 - 14. november 1995)
DSB Rederi A/S, Korsør, Danmark(14. november 1995 - 1. januar 1997)
Scandlines A/S, Danmark
(1. januar 1997 - 8. september 1997)
Regency Projects Ltd., London, England(8. september 1997 - 18. september 1997)
Regent Sea Projects, Kingstown, Saint Vincent og Grenadinerne(18. september 1997 - 11. november 1997)
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Danske Statsbaner, Danmark (16. december 1965 - 14. november 1995)(16. december 1965 - 14. november 1995)
DSB Rederi A/S, Korsør, Danmark(14. november 1995 - 1. januar 1997)
Scandlines A/S, Danmark(1. januar 1997 - 8. september 1997)
Regency Projects Ltd., London, England(8. september 1997 - 18. september 1997)
Regent Sea Projects, Kingstown, Saint Vincent og Grenadinerne(18. september 1997 - 11. november 1997)
Historiske ISM:
Historiske Ruter:
RutePeriode
Korsør - Nyborg (godsfærge)(4. januar 1966 - 5. april 1997)
Gedser - Warnemünde (godsfærge)(8. oktober 1966 - 9. oktober 1966)
Gedser - Warnemünde (godsfærge)(17. december 1966 - 18. december 1966)
Gedser - Warnemünde (godsfærge)(16. december 1967 - 17. december 1967)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(2. august 1969 - 10. august 1969)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(23. august 1969 - 24. august 1969)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(6. september 1969 - 8. september 1969)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(13. september 1969 - 15. september 1969)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(25. oktober 1969 - 27. oktober 1969)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(1. november 1969 - 3. november 1969)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(15. november 1969 - 17. november 1969)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(21. november 1969 - 24. november 1969)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(29. november 1969 - 1. december 1969)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(13. december 1969 - 15. december 1969)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(17. januar 1970 - 18. januar 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(24. januar 1970 - 26. januar 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(14. februar 1970 - 15. februar 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(28. februar 1970 - 2. marts 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(7. marts 1970 - 9. marts 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(14. marts 1970 - 16. marts 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(21. marts 1970 - 23. marts 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(29. marts 1970 - 31. marts 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(18. april 1970 - 20. april 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(25. april 1970 - 27. april 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(2. maj 1970 - 4. maj 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(9. maj 1970 - 11. marts 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(1. august 1970 - 6. august 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(12. september 1970 - 14. september 1970)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(4. juli 1971)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(12. august 1972 - 14. april 1972)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(25. november 1972 - 27. november 1972)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(2. december 1972 - 4. december 1972)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(16. december 1972 - 18. december 1972)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(10. marts 1973 - 12. marts 1973)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(31. marts 1973 - 2. april 1973)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(19. maj 1973)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(14. juli 1973 - 16. juli 1973)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(21. juli 1973 - 24. juli 1973)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(28. juli 1973)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(30. juli 1973 - 31. juli 1973)
Gedser - Warnemünde (godsfærge)(10. november 1973 - 12. november 1973)
Gedser - Warnemünde (godsfærge)(6. april 1974 - 4. april 1974)
Gedser - Warnemünde (godsfærge)(23. november 1974 - 25. november 1974)
Gedser - Warnemünde (godsfærge)(17. december 1974 - 9. december 1974)
Gedser - Warnemünde (godsfærge)(21. juni 1975 - 23. juni 1975)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(17. juli 1976)
Københavns Frihavn - Malmö (særtransport)(16. juli 1978)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(12. august 1978)
Københavns Frihavn - Malmö (særtransport)(18. august 1984)
Københavns Frihavn - Malmö (godsfærge)(19. august 1985 - 22. august 1985)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Danmark
(17. december 1965 - 8. september 1997)
Saint Vincent og Grenadinerne
(18. september 1997 - 11. november 1997)
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Korsør
(17. december 1965 - 8. september 1997)
Kingstown(18. september 1997 - 11. november 1997)
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OZOR](17. december 1965 - 11. november 1997)
[J8TT5](18. september 1997 - 11. november 1997)
Historiske MMSI:
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
4. juni 1964
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
22. december 1964
Kølstrakt:
Søsat:
18. august 1964
Søsat:
Prøvetur:
17. december 1965
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
17. december 1965
Leveret:
Døbt:
18. august 1965
Døbt Sted:
Nakskov
Gudmor:
Jomfrurejse:
3. januar 1966
Jomfrurejse rute:
Udgået:
5. april 1997
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:

Statistik for 1996:

Sejlede 1593 ture.
Overførte 36.458 godsvogne, heraf 9.637 med farligt godt.
Længden på godsvogne var 535 km.

Oprettet:
25. februar 2021 16:21
Sidst opdateret:
21. november 2023 20:10

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.