Maritime Billeder & Data

ATHENA SEAWAYS – IMO: 9350680

Hoveddata

Billede:
IMO:
9350680
MMSI:
277504000
ENI:
Kaldesignal:
LYAC
Hjemhavn:
Klaipeda
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
2007
Byggepris:
€56,25 millioner
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
176,92meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
199,14meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
26,6meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,4meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
9,6meter
Dybde til hoveddæk:
9,6meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
182,664meter
Load line Bredde:
27meter
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Nuovi Cantieri Apuania SpA., Marina di Carrara, Italien
Skrog nr.:
1237
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
5
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
1
Dæk delvise:
1
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
MARIN
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Wärtsilä 12V46 diesel, 12000 kW hver
3 stk. Wärtsilä 9L20 diesel hjælpemaskine, 1600 kW hver

Effekt :
25.200KW
BHP:
34.247BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
26knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
24,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
IFO 380
Brændstof-forbrug:
96tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
Rolls-Royce propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
5,1meter
Propel RPM:
137
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Rolls-Royce
Bovproller Effekt:
1300KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Rolls-Royce
Stabilisator:
2 stk. Blohm + Voss finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Renk
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

DFDS SEAWAYS AB-LITHUANIA

Ejer IMO:
1898166
Rederi:

DFDS SEAWAYS AB-LITHUANIA

Rederi IMO:
1898166
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
82929
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
RINA C +HULL +MACH, Ro-Ro Passenger Ship, AUT-MS, AUT-PORT, MON-SHAFT
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
25.993tons
Nettotonnage:
12.375tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
8.500tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
120
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
2593meter
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:

Øvre dæk, frihøjde 4,60 meter, 1226 lanemeter.
Hoved dæk, frihøjde 4,60 meter, 35 biler + 1032 lanemeter.
Dæk 2, frihøjde 4,30 meter, 89 biler eller 300 lanemeter.
Dæk 1, frihøjde 2,10 meter, 85 biler.

Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
52
Besætning fordeling:
Passagerer:
472PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
7
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
268
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:

1 x 2 sengs suite: 2 PAX
65 x 4 sengs indvendig: 260 PAX
1 x 2+1 sengs handicap: 3 PAX

Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
32
Køjer besætning:
Beskrivelse:

32 besætnings kahytter med plads til 63 PAX

Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

A la carte: 78 PAX
Cafeteria: 182 PAX
Piano bar: 121 PAX
Snack bar: 34 PAX
Reception lounge: 84 PAX
Flystole: 112 PAX

Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:

Studio de Jorio

Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Gerolama Scorza
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Incisioni Industriali
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
220V
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
4.013m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
1.205m3
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
177m3
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
508m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
350m3
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:

Umoe Schat-Harding

Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Viking Life-Saving
Brand detektor system:
Autronica
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
De Martina
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Winel
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:

Hæk rampe BB 6,3 x 7,6 meter. (LxB)
Hæk rampe SB 6,3 x 13,9 meter. (LxB)

Interne ramper:
Fast rampe hoved dæk - dæk 2 med luge 41,0 x 4,5 meter. (LxB)

Adgangsveje:
TTS Ships Equipment
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:

Schindler

Rulletrapper:
Schindler
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
2 x Kraner 2 tons SWL 2 x Kraner 1 ton SWL 1 x Kran 0.5 ton SWL
Laste computer:
TV:
Air Condition:
Atisa
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Oxin
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Uson Marine
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Gerolama Scorza
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Jets
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Coraggio(29. marts 2007 - 4. december 2013)
Athena Seaways(4. december 2013 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Grimaldi Holdings SpA, Genova, Italien(30. marts 2007 - januar 2017)
DFDS Seaways AB-Lithuania, Klaipeda, Litauen(januar 2017 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Grandi Navi Veloci SpA, (GNV), Palermo, Italien(30. marts 2007 - 16. marts 2011)
Stena Line B.V.(16. marts 2011 - december 2011)
Grandi Navi Veloci SpA, (GNV), Palermo, Italien(december 2011 - 3. december 2013)
DFDS Seaways AB-Lithuania, Klaipeda, Litauen(3. december 2013 - )
CharterPeriode
Acciona Trasmediterranea S.A, Madrid, Spanien(19. marts 2010 - 25. maj 2010)
Sardegna Regionale Marittima S.p.A. (SAREMAR), Cagliari, Italien(juni 2012 - september 2012)
Anek Lines, Piræus, Grækenland(november 2012 - december 2012)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Ukendt(4. april 2007 - 17. september 2007)
Grandi Navi Veloci SpA, (GNV), Palermo, Italien(17. september 2007 - 10. september 2010)
Northern Marine Management Ltd.(10. september 2010 - 16. marts 2011)
Stena Line B. V.(16. marts 2011 - 2. december 2011)
Ukendt(2. december 2011 - 20. december 2011)
Grimaldi Holdings SpA, Genova, Italien(20. december 2011 - 3. december 2013)
DFDS Seaways AB-Lithuania, Klaipeda, Litauen(3. december 2013 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Genova - Valletta / Tunis(april 2007 - oktober 2007)
Livorno - Palermo(oktober 2007 - marts 2010)
Valencia - Palma De Mallorca(19. marts 2010 - 25. maj 2010)
Hoek van Holland - Killingholme(30. september 2010 - 7. november 2011)
Savona - Porto Torres(juni 2012 - september 2012)
Venedig - Igoumenitsa - Patras(november 2012 - november 2013)
Klaipeda - Kiel(december 2013 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Italien(29. marts 2007 - 3. december 2013)
Litauen
(3. december 2013 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Palermo(29. marts 2007 - 3. december 2013)
Klaipeda(3. december 2013 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[IBYQ](29. marts 2007 - 3. december 2013)
[LYAC]
(3. december 2013 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
247188200(29. marts 2007 - 3. december 2013)
277504000(3. december 2013 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Rizhao Orient (ex. Audacia)9350692
Tenacia9350707
Superfast I9350719
Victoria Seaways (ex. Lisco Maxima)9350721
Superfast II9458511
Forza9458523
Regina Seaways (ex. Energia)9458535
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
15. marts 2005
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
19. oktober 2005
Kølstrakt:
Søsat:
24. november 2006
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
24. marts 2007
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
marts 2015Fik installeret scrubber på Remontowa værftet i Polen.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
3. februar 2021 14:22
Sidst opdateret:
8. januar 2023 03:15
Hvor er ATHENA SEAWAYS?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.