Maritime Billeder & Data

BALTIVIA – IMO: 7931997

Hoveddata

Billede:
IMO:
7931997
MMSI:
309826000
ENI:
Kaldesignal:
C6WN5
Hjemhavn:
Nassau
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1981
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
146,9meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
24,03meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,25meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
8meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Kalmar Varv Ab, Sverige
Skrog nr.:
153
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. Pielstick Lindholmen 8PC2-5L diesel, 3825 kW

Effekt :
15.300KW
BHP:
0
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
19knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Abacus Co. Ltd., Nassau, Bahamas

Ejer IMO:
1823497
Rederi:

Polska Żegluga Baltycka (Polferries), Kolobrzeg, Polen

Rederi IMO:
0102752
ISM Manager:

Polska Żegluga Baltycka (Polferries), Kolobrzeg, Polen

ISM IMO:
0102752
Klassen leveret:
8. maj 2018
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
103114
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Swinoujscie - Ystad
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
17.790tons
Nettotonnage:
9.066tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
5.309tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

BRT: 8226, NRT: 2786, DW: 5492 (1981)
BT: 17790, NT: 9066, DW: 5309 (2006)

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
1408meter
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
178PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
178
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

80 passagerer, 80 køjepladser (1981)
170 passagerer, 170 køjepladser (1989)
178 passagerer, 178 køjepladser (2006)

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
Planlagt skibsnavnPeriode
Sagaland(januar 1981)
SkibsnavnPeriode
Saga Star
(15. december 1981 - 1989)
Girolata(1989 - 23. august 1993)
Saga Star(23. august 1993 - februar 2002)
Dieppe(februar 2002 - november 2006)
Baltivia(november 2006 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Johnsson Line Ab (Oy Silja Line Ab), Sverige(15. december 1981 - januar 1983)
Svelast AB (Svenska Lastbils AB, SLAB), Stockholm, Sverige(januar 1983 - juni 1984)
Swedcarrier AB (Statens Järnväger, SJ), Stockholm, Sverige(juni 1984 - januar 2002)
Conseil général de la Seine-Maritime, Dieppe, Frankrig(januar 2002 - 22. november 2006)
Abacus Co. Ltd., Nassau, Bahamas(22. november 2006 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
TT-Saga-Line (TT-Line GmbH & Co. KG og Saga AB (Scandinavian Ferry Lines (SFL)), Antwerpen, Belgien(15. december 1981 - 1986)
TT-Line GmbH & Co. KG, Hamburg, Tyskland (1986 - oktober 1988)
DFDS A/S, Danmark(oktober 1988 - februar 1989)
Swedcarrier AB (Statens Järnväger, SJ), Stockholm, Sverige(februar 1989 - 23. august 1993)
TT-Line GmbH & Co. KG, Hamburg, Tyskland (23. august 1993 - 1. juni 1995)
TR-Line (TT-Line & Co. KG og Deutsche Seereederei Rostock GmbH), Rostock, Tyskland(1. juni 1995 - juli 1997)
TT-Line GmbH & Co. KG, Hamburg, Tyskland (juli 1997 - januar 2002)
Conseil général de la Seine-Maritime, Dieppe, Frankrig(januar 2002 - 22. november 2006)
Polska Żegluga Baltycka (Polferries), Kolobrzeg, Polen(22. november 2006 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
Polska Żegluga Baltycka (Polferries), Kolobrzeg, Polen(24. februar 2006 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Travemünde - Trelleborg / Helsingborg / Malmö(december 1981 - januar 1983)
Travemünde - Trelleborg(januar 1983 - oktober 1988)
Bremerhaven - Esbjerg - Cuxhaven - Immingham / Harwich(oktober 1988 - februar 1989)
Marseille - Bastia(1989 - 1990)
Travemünde - Trelleborg(23. august 1990 - 1995)
Rostock - Trelleborg(1. juni 1995 - 2001)
Dieppe - Newhaven(marts 2002 - 2006)
Gdansk - Nynäshamn(8. januar 2007 - 25. februar 2007)
Swinoujscie - Ystad(26. februar 2007 - 11. marts 2007)
Gdansk - Nynäshamn(12. marts 2007 - 2012)
Swinoujscie - Ystad(januar 2013 - 3. februar 2017)
Gdansk - Nynäshamn(3. februar 2017 - 16. februar 2017)
Ystad - Swinoujscie(17. februar 2017 - 2. januar 2018)
Gdansk - Nynäshamn(23. februar 2018 - 9. februar 2020)
Swinoujscie - Ystad(10. februar 2020 - 9. marts 2020)
Sassnitz - Klaipeda - Sassnitz (1 tur)(17. marts 2020 - 17. marts 2020)
Gdansk - Nynäshamn(25. marts 2020 -  30. maj 2020)
Swinoujscie - Ystad(31. maj 2020 - 22. juli 2020)
Swinoujscie - Ystad(6. december 2020 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Sverige
(15. december 1981 - 1988)
Frankrig
(1988 - august 1993)
Bahamas
(august 1993 - februar 2003)
Frankrig
(februar 2003 - november 2006)
Panama
(november 2006 - juli 2007)
Bahamas
(juli 2007 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Nassau(august 1993 - februar 2003)
Rouen(februar 2003 - november 2006)
Panama(november 2006 - juli 2007)
Nassau(juli 2007 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[SKAR](15. december 1981 - 1988)
[C6WN5](juli 2007 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
309826000(15. maj 2009 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
P&IPeriode
Steamship Mutual Underwriting Association (Bermuda)(21. marts 2022 - )
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
KlasseselskabPeriode
Bureau Veritas (IACS)(? - 11. januar 2007)
DNV-GL (ex GL) (IACS)(5. januar 2012 - ?)
Polish Register of Shipping (IACS)(8. maj 2018 - )
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
10. juni 1980
Kølstrakt:
Søsat:
3. maj 1981
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
15. december 1981
Leveret:
Døbt:
15. december 1981
Døbt Sted:
Gudmor:
Marieann Nilsson
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
4. april 2022 12:36
Sidst opdateret:
4. april 2022 19:58
Hvor er BALTIVIA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.