Maritime Billeder & Data

EMPRESS – IMO: 8716899

Hoveddata

Billede:
IMO:
8716899
MMSI:
311000515
ENI:
Kaldesignal:
C6CM8
Hjemhavn:
Nassau
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Empress
Byggeår:
1990
Byggepris:
$170 millioner
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
176meter
Længde imellem perpendikulær:
176meter
LOA:
210,81meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
30,7meter
Bredde Ext.:
31,07meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
54meter
Skrog højde:
0
Dybgang:
7,3meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
9,4meter
Dybde til hoveddæk:
21,1meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
17,9meter.
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
177,218meter
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Chantiers de L’Antlantique, St. Nazaire, Frankrig
Skrog nr.:
G29
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. Wärtsilä 8R 32 E diesel, 4860 kW

Effekt :
16.200KW
BHP:
22.025BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:

3 stk. dieselhjælpemaskine, 3000 kW

Batterier:
Design Max Hastighed:
19,5knob
Trial Speed:
21knob
Servicefart:
19,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
380 cSt
Brændstof-forbrug:
60tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
KaMeWa propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
105
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
KaMeWa 2400/BSM.CP
Bovproller Effekt:
1500KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
1
Hækpropel Producent:
KaMeWa 2400/BSM.CP
Hækpropeller effekt:
1.200KW pr. stk.
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. Denny Brown finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

STELLA SEAWAY LTD

Ejer IMO:
6197757
Rederi:

CAMPBELL CRUISE & YACHT MGMT (Cordelia Cruises)

Rederi IMO:
6148210
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
G107404
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
48.563tons
Nettotonnage:
26.821tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
4.978tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
671
Besætning fordeling:
Passagerer:
1910PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
1:2,85
Elever:
Dæk:
11
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
796
Dæk med kahytter:
5
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
AntalKahytKapacitet
4Suites8 PAX
56de luxe112 PAX
745standard
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
SalonKapacitet
Carmen Restaurant600 PAX
Upper Carmen430 PAX
Theatre Strike up the Band630 PAX
Balcony theatre230 PAX
Aft. Lounge High Society420 PAX
Palm Bay Café562 PAX
Disco On Your Toes250 PAX
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:

Njaal R Elde, Per Höydahl, Petter Yran

Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
1.800m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
2.440m3
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
140m3
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
2.165m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Consilium
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
660meter
Ankerkæde diameter:
78mm.
Karakter af ankerkæder:
GL - K3
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
SeaKing
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
EDCO
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Nordic Empress(31. maj 1990 - 1. maj 2004)
Empress of the Seas(1. maj 2004 - 1. marts 2008)
Empress(1. marts 2008 - 23. februar 2016)
Empress of the Seas(23. februar 2016 - 28. december 2020)
Empress(28. december 2020 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
PULLMANTUR CRUISES EMPRESS LTD(12. MARTS 2008 - 24. februar 2016)
NORDIC EMPRESS SHIPPING INC(24. februar 2016 - 28. december 2020)
STELLA SEAWAY LTD(28. december 2020 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
PULLMANTUR CRUISES SHIP MGMT(12. marts 2008 - 24. februar 2016)
ROYAL CARIBBEAN CRUISES LTD(24. februar 2016 - 28. december 2020)
CAMPBELL CRUISE & YACHT MGMT(28. december 2020 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
ROYAL CARIBBEAN CRUISES LTD(11. februar 2002 - 12. marts 2008)
PULLMANTUR CRUISES SHIP MGMT
(12. marts 2008 - 14. marts 2008)
Ukendt
(14. marts 2008 - 6. september 2008)
PULLMANTUR SHIP MANAGEMENT(6. september 2008 - 24. februar 2016)
ROYAL CARIBBEAN CRUISES LTD
(24. februar 2016 - 28. december 2020)
Ukendt
(28. december 2020 - )
Historiske Ruter:
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Liberia(31. maj 1990 - 1. januar 2002)
Bahamas
(1. januar 2002 - 1. marts 2008)
Malta(1. marts 2008 - 23. februar 2016)
Bahamas(23. februar 2016 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Monrovia(31. maj 1990 - 1. januar 2002)
Nassau
(1. januar 2002 - 1. marts 2008)
Valletta(1. marts 2008 - 23. februar 2016)
Nassau(23. februar 2016 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[9HJE9](1. marts 2008 - 23. februar 2016)
[C6CM8](23. februar 2016 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummer
Periode
249056000(1. marts 2008 - 23. februar 2016)
311000515(23. februar 2016 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
P&IPeriode
The West of England Shipowners
American Steamship Owner P&I association(15. september 2021 - )
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
KlasseselskabPeriode
DNV-GL (ex DNV) (IACS)(? - 3. december 2009)
DNV-GL (ex GL) (IACS)(1. juni 2010 - 27. august 2014)
DNV (IACS)(27. august 2014 - )
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
1. december 1987
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
30. november 1988
Kølstrakt:
Søsat:
26. august 1989
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
1. maj 1990
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Gloria Estefan
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
2016
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
26. januar 2021 09:47
Sidst opdateret:
8. januar 2023 02:36
Hvor er EMPRESS?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.