Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

EUROPA I – IMO: 5405542

Hoveddata

Billede:
IMO:
5405542
MMSI:
720444000
ENI:
Kaldesignal:
V4YF
Hjemhavn:
Basseterre
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1963
Byggepris:
DM 11.500.000
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
14. februar 2010
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
46 år
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
80meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
88,1meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
16,18meter
Bredde Ext.:
16,21meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
4,22meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
5,34meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Bremer Vulkan AG, Bremen-Vegesack, Tyskland
Skrog nr.:
15600
Værft Skroget:
Bartrams & Sons, Sunderland, England
Skrog nr. / Skrogværft:
397
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:

Knud E. Hansen A/S

Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk MAN G9V 30/45A.L (9-cylindre) diesel, 977 kW

Effekt :
3.908KW
BHP:
5.240BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
300mm.
Slaglængde:
450mm.
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
17knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Inver Shipping Ltd., Kingstown, Saint Vincent og Grenadinerne

Ejer IMO:
1802332
Rederi:

Globetrotter SRL, Brindisi, Italien

Rederi IMO:
1891813
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Brindisi - Vlorë
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
0
Nettotonnage:
0
Bruttoregister-ton:
2.964tons
Nettoregister-ton:
1.464tons
Dødvægt:
737tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
100
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
1000PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
268
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Liggestole:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Jens Kofoed(4. august 1963 - 4. december 1964)
Skipper Clement(4. december 1964 - 8. april 1976)
Slavija(8. april 1976 - 16. september 1976)
Slavija I(16. september 1976 - september 1998)
Europa I(september 1998 - 14. februar 2010)
Historiske ejere:
EjerPeriode
Bornholmsfærgen af 1962 (Børge Jepsen), Rønne, Danmark(4. august 1963 - 8. december 1964)
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (8. december 1964 - 4. maj 1971)
DFDS A/S, Danmark (4. maj 1971 - 16. september 1976)
Jadranska Linijska Plovidba, Rijeka, Jugoslavien(16. september 1976 - 1991)
Jadrolinija P.O., Rijeka, Kroatien(1991 - september 1998)
Inver Shipping Ltd., Kingstown, Saint Vincent og Grenadinerne(september 1998 - februar 2010)
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Bornholmsfærgen af 1962 (Børge Jepsen), Rønne, Danmark(4. august 1963 - 8. december 1964)
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (8. december 1964 - 4. maj 1971)
DFDS A/S, Danmark (4. maj 1971 - 26. juni 1974)
BP, England(26. juni 1974 - 6. juli 1974)
DFDS A/S, Danmark (6. juli 1974 - 11. august 1974)
BP, England(11. august 1974 - 22. august 1974)
DFDS A/S, Danmark (22. august 1974 - juni 1975)
Aznar Line, Spanien(juni 1975 - september 1975)
DFDS A/S, Danmark (september 1975 - 8. april 1976)
Jadranska Linijska Plovidba, Rijeka, Jugoslavien(8. april 1976 - 1991)
Jadrolinija P.O., Rijeka, Kroatien(1991 - september 1998)
Inver Shipping Ltd., Kingstown, Saint Vincent og Grenadinerne(september 1998 - 1. februar 2007)
Globetrotter SRL, Brindisi, Italien(1. februar 2007 - februar 2010)
Historiske ISM:
ISMPeriode
Ukendt(1. november 1997 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
København - Rønne - Ystad(5. august 1963 - december 1964)
Rønne - Swinoujscie(2. april 1964 - december 1964)
København - Aalborg(22. december 1964 - 30. december 1964)
København - Aalborg(2. januar 1965 - 3. januar 1965)
Frederikshavn - Oslo(20. februar 1965 - 18. december 1965)
Frederikshavn - Oslo(16. marts 1966 - 1. oktober 1966)
Ebeltoft - Odden(4. oktober 1966 - oktober 1966)
København - Aalborg(24. oktober 1966 - november 1966)
Ebeltoft - Odden(4. december 1966 - december 1966)
København - Aalborg(22. december 1966 - 3. januar 1966)
Frederikshavn - Oslo(5. januar 1967 - januar 1967)
Ebeltoft - Odden(22. januar 1967 - 25. februar 1967)
København - Aalborg(21. marts 1967 - 23. april 1967)
København - Århus(24. april 1967 - marts 1967)
København - Aalborg(12. maj 1967 - marts 1967)
Frederikshavn - Oslo(19. maj 1967 - efterår 1967)
Frederikshavn - Oslo(sommertrafik) (1968 - 1971)
Aalborg - Oslo(1. september 1971 - januar 1974)
Trafik fra Newcastle til olieplatform(16. juni 1974 - 6. juli 1974)
Trafik fra Leith til olieplatform(11. august 1974 - 22. august 1974)
København - Oslo(21. oktober 1974 - 3. november 1974)
Port Vendres - Alcudia (Mallorca)(juni 1975 - september 1975)
Rijeka - Rab - Zadar - Sibenik - Split Hvar - Korcula - Dubrovnik - Bar - Korfu - Igoumenitsa(1976 - 1992)
Rijeka - Rab - Zadar - Split - Hvar - Korcula - Dubrovnik(1992 - 1998)
Split - Hvar - Vis(1992 - 1998)
Brindisi - Durres(1998 - 2010)
Brindisi - Vlorë(1999 - 2010)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Danmark(4. august 1963 - 16. september 1976)
Jugoslavien
(16. september 1976 - 1991)
Kroatien
(1991 - 1998)
Saint Vincent og Grenadinerne
(oktober 1998 - 2002)
Bolivia
(2002 - juni 2008)
Sierra Leone
(juni 2008 - 2009)
Saint Kitts og Nevis
(2009 - februar 2010)
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Rønne(4. august 1963 - 8. december 1964)
København(8. december 1964 - 16. september 1976)
Kingstown(oktober 1998 - 2002)
La Paz(2002 - juni 2008)
Freetown(juni 2008 - 2009)
Basseterre(2009 - februar 2010)
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OZGC](4. august 1963 - 16. september 1976)
[V4YF](oktober 1998 - 2002)
[CPB544](2002 - juni 2008)
[V4YF](2009 - februar 2010)
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
720444000(? - juni 2008)
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
11. august 1962
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
28. januar 1963
Kølstrakt:
Søsat:
27. maj 1963
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
4. august 1963
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
14. februar 2010
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeHændelse / Begivenhed
februar 2010Solgt til tyrkiske ophyggere.
14. februar 2010
Ankom til Aliaga,Tyrkiet for ophugning.
juni 2010
Ophugning afsluttet.
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
26. februar 2022 23:21
Sidst opdateret:
22. november 2023 00:03

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.