Maritime Billeder & Data

GIGANTE – IMO: 7617735

Hoveddata

Billede:
IMO:
7617735
MMSI:
341192000
ENI:
Kaldesignal:
V4MM2
Hjemhavn:
Basseterre
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1977
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
16. september 2012
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
35 år
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
171,12meter
LOA:
188,76meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
20,62meter
Bredde Ext.:
21,04meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
7,52meter
Dybgang design:
7,1meter
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
14,7meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Længde: 145,22 m, Længde overalt: 162,77 m, Bredde: 20,62 m, Dybgang: 7,52 m, Dybde: 14,70 m (1977)
Længde: 171,12 m, Længde overalt: 188,76 m, Bredde: 20,62 m, Dybgang: 7,52 m, Dybde: 14,70 m (1990)

Skrog

Værft:
Framnæs Mekaniske Værksted A/S, Sandefjord, Norge
Skrog nr.:
189
Værft Skroget:
Frederikstad Mekaniske Verksted, Norge
Skrog nr. / Skrogværft:
434
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Pielstick 12PC2V-400 diesel, 6000 bhk

Effekt :
0
BHP:
12.000BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
18,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
1
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

Elektrans Shipping pvt ltd, Mumbai, Indien

Ejer IMO:
5269359
Rederi:

Elektrans Shipping pvt ltd, Mumbai, Indien

Rederi IMO:
5269359
ISM Manager:

Argo Systems fze, Dubai, Forenede Arabiske Emirater

ISM IMO:
5033555
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
8. juni 2012
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
14.765tons
Nettotonnage:
4.307tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
12.211tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

BRT: 5056, NRT: 2936, DW: 9882 (1977)
BRT: 5983, NRT: 3495, DW: 12200 (1990)
BT: 14424, NT: 4307, DW: 12200 (2001)

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
1950meter
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

1300 lanemeter (1977)
1950 lanemeter (1990)

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
Besætning fordeling:
Passagerer:
12PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
12
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Tor Caledonia(7. juli 1977 - maj 1984)
Gothic Wasa(maj 1984 - december 1984)
Galloway(december 1984 - juni 1985)
Tor Caledonia(juni 1985 - 14. november 2001)
Strada Gigante(14. november 2001 - juni 2012)
Gigante(juni 2012 - 2012)
Historiske ejere:
EjerPeriode
Whitwill, Cole & Co. Ltd. (Tor Line AB), Bristol, England(7. juli 1977 - 1982)
Spanocean Line Ltd. (Salen UK Ship Management Ltd.), Bristol, England(1982 - 1984)
Midland Bank, London, England(1984 - 1985)
Initial Plc. (Benholm Ship Management Ltd.), Hamilton, Bermuda(1985 - 1986)
Stratton House Leasing Ltd. (Benholm Ship Management Ltd.), Hamilton, Bermuda(1986 - 23. december 1988)
DFDS A/S, Danmark(23. december 1988 - 31. juli 2000)
DFDS Tor Line A/S, København, Danmark(31. juli 2000 - 14. november 2001)
Locat S.p.A, Bologna, Italien(14. november 2001 - 8. juni 2012)
Argo Systems Fze(8. juni 2012 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Tor Line AB, Göteborg, Sverige(7. juli 1977 - maj 1984)
Grimaldi Lines, Napoli, Italien(maj 1984 - 1985)
Tor Line AB, Göteborg, Sverige(juni 1985 - 23. december 1988)
DFDS A/S, Danmark(23. december 1988 - 31. juli 2000)
DFDS Tor Line A/S, København, Danmark(31. juli 2000 - 14. november 2001)
Strade Blu S.r.l., Cagliari, Italien(14. november 2001 - 8. juni 2012)
Elektrans Shipping pvt ltd(8. juni 2012 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
K-Ships srl(15. oktober 2003 - 16. august 2004)
Seaquest Shipmanagement srl(16. august 2004 - 15. september 2008)
Martinoli & C srl(15. september 2008 - 5. januar 2010)
Cima srl(5. januar 2010 - 26. april 2012)
Medinvest spa(26. april 2012 - 8. juni 2012)
Elektrans Shipping pvt ltd(8. juni 2012 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Trafik til Mellemøsten(juli 1977 - 1979)
Trafik på Nordsøen(1979 - 1982)
Transport af materiel til Falklandsøerne(20. maj 1982 - august 1982)
Göteborg - Felixstowe - Immingham (hovedrute)(januar 1989 - juli 1990)
Immingham - Rotterdam  (birute)(januar 1989 - juli 1990)
Göteborg - Gent (birute)(august 1990)
Göteborg - Felixstowe - Immingham (hovedrute)(august 1990 - 1991)
Voltri (Genova) - Termini Imerse (Korsika)(november 2001 - april 2004)
Voltri (Genova) - Cagliari - Termini(april 2002 - marts 2012)
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Storbritannien
(7. juli 1977 - 1985)
Bermuda(1985 - 28. april 1989)
Danmark
(28. april 1989 - 14. november 2001)
Italien
(14. november 2001 - 8. juni 2012)
Saint Kitts og Nevis
(8. juni 2012 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Bristol (7. juli 1977 - 1985)
Hamilton(1985 - 28. april 1989)
København (28. april 1989 - 14. november 2001)
Cagliari (14. november 2001 - 8. juni 2012)
Basseterre (8. juni 2012 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[OZBW6](28. april 1989 - 14. november 2001)
[IZFZ](14. november 2001 - 8. juni 2012)
[V4MM2](8. juni 2012 - )
Historiske MMSI:
MMSIPeriode
247050400(23. juni 2009 - 8. juni 2012)
341192000(8. juni 2012 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO
Fichtelberg7383451
Melbourne Trader7383138
Tor Belgia7211971
Tor Belgia7116913
Tor Dania7321972
Tor Finlandia7369039
Tor Nerlandia7230680
Union Hobart7431090
Union Lyttelton7502942
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
21. oktober 1976
Kølstrakt:
Søsat:
28. februar 1977
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
7. juli 1977
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
juni 2012
Skrottet :
17. september 2012
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
Tid / PeriodeBegivenhed / Hændelse
28. februar 1977Søsat og bugseret til Sandefjord for udrustning.
16. juli 1990 - 19. august 1990Forlænget ved Flensburger Schiffsbau-Gesellschaft.
juni 2012
Solgt til ophugning.
20. juni 2012
Afsejlede fra Vado Ligure mod Chittagong, Bangladesh.
17. september 2012Rapporteret ophugget, Chittagong, Bangladesh.
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
9. april 2022 10:24
Sidst opdateret:
13. april 2022 09:48

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.