Hoveddata

Billede
Billede
IMO
9088859
MMSI
226245000
ENI
Kaldesignal
FPOD
Hjemhavn
BASTIA
Pennant
Egenskab
Klasse
Byggeår
1995
Byggepris
GRD 19 milliarder
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Havnekending Nr.
EU-identifikation
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata

Dimensioner

Længde
165,4meter
Længde imellem perpendikulær
0
LOA
177,3meter
Længde bovspryd
0
LOA incl. bovspryd
0
Bredde
27meter
Bredde Ext.
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
0
Bredde hvert skrog
0
Højde (Airdraft)
0
Dybgang
6,41meter
Dybgang design
0
Dybgang Ro-Ro
0
Dybgang Ro-Pax
0
Dybgang med ride control
0
Dybgang uden ride control
0
Dybgang med stabilisator
0
Dybgang uden stabilisator
0
Dybde
20,5meter
Dybde til hoveddæk
9,1meter
Dybde til øvredæk
0
Dybde til vejrdæk
0
Dybde nedre dæk
0
Dybde shelter dæk
0
Dybde båddæk
0
Dybde til togdæk
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk
0
Dybde til passager landgang
0
Dybde salon dæk
0
Dybde til promenadedæk
0
Dybde skot dæk
0
Loadline længde
0
Loadline Bredde
0
Længde bro til stævn
0
Længde bro til hæk
0
Bredde Brovinger
0
Fribord
2714mm.
Køl til mast
0
Køl til skorsten
0
Mastetop over havoverfladen
0
Højde på skorsten
0
Broens øjehøjde
0
Højde til båddæk
0
Højde til vejrdæk
0
Højde til hoveddæk
0
Højde øvredæk
0
Højde til dæk 3
0
Stævn udhæng
0
Agter udhæng
0
Bulb Længde
0
Frihøjde Vogndæk
4,6meter
Deplacement
0
Rækkevidde
0
Længde promenade dæk
0
Bredde promenade dæk
0
Højde promenade dæk
0
Testdybde
Note Dimensioner
Dybde dæ 2: 14,70 meter

Skrog

Værft
Fosen Mek. Verksteder AS, Rissa, Norge
Skrog nr.
56
Værft Skroget
Bruce Shipyard, Landskrona, Sverige
Skrog nr. / Skrogværft
Skrogform
Skrog konstruktion
Skot
11
Skot olie
Gennemgående Dæk
1
Dæk delvise
2
Dæk Total
Design
Projet: Nordvestconsult
Outfitter
Towing tank
Model test
Aluminium
Manøvreringstest
Vindues vasker
Koøjer
Vinduer
Vinduer
Døre
Alvedoors
Kahytter
Luger
Rør
Maling
Fortøjningsspil
Brattvåg
Isbrydende Kapacitet
0

Maskine

Beskrivelse
4 stk. MAN 8L48/60 diesel, 7800 W 3 stk. MAN 6L28/32 H diesel hjælpemaskine, 1265 kW, 750 rpm
Effekt
31.200KW
HK
42420HK
rpm
450
Boring
0
Slaglængde
0
Hjælpemaskineri
Design Max Hastighed
25knob
Trial Speed
0
Servicefart
23,8knob
Note servicefart
Økonomifart
0
Hastighed for sejl
0
Fart uddykket
0
Fart neddykket
0
Maskine bygge sted
Maskine Bygge dato
01/01/1994
Drivmiddel
Olie
Brændstof-kvalitet
IF 380
Brændstof-forbrug
150tons i døgnet
Havneforbrug
0
Brændstof optimering
Brændstof-forbrug Note
Propeller
2
Propeller Type
KaMeWa propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter
0
Propel RPM
153
Propelaksel længde
0
Aksel diameter
Padlehjul
Padlehjul effekt
0
Padlehjul diameter
Bovpropeller
2
Bovpropel Producent
KaMeWa
Bovproller Effekt
1200KW pr. stk.
Bovproller Effekt
0
Bovpropel diameter
0
Hækpropeller
Hækpropel Producent
Hækpropeller effekt
0
Hækpropeller effekt
0
Hækpropel diameter
0
Ror
Becker
Stabilisator
2 stk. B+V finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control
Generatorer
3 stk. 1265 kVA - 1012 kW - 1810 HP
Strømspænding
0
Belysnings-spænding
0
Frekvens
0
Nødgenerator
1 stk. 220 kVA - 176 kW - 336 HP
Akselgeneratorer
2 stk. Leroy Somer 1500 kW
Kedler
6
Kedler Type
3 stk. CHR AALBORG 149.60 m² / 9.00 bar 2 stk. CHO AALBORG 45.80 m² / 10.00 bar 1 stk. CHS AALBORG 1.00 m² / 10.00 bar
Udstødnings-gaskedel
Gear reduktion
Lohmann & Stolterfoht
Akselsystem
Fremdriftkontrol
Styremaskine
Frydenbö
Trykluft receivers
Anti vibration
Vibrations beregning
Automatisering af maskinrum
Heeling-system
Stabilitetsberegning
Landstrøm
Scrubber
Elinstalationer
Separatorer
Kompressorer
Hamworthy
Renseanlæg
Master
Mastehøjde
0
Sejl
Sejl Areal
0
Rotorsejl
Note: Rotorsejl
Tovværk
Tovender
Noter maskinen

Management

Rederi

LA MERIDIONALE, Marseille, Frankrig

Rederi IMO
0194742
Ejer

LA MERIDIONALE, Marseille, Frankrig

Ejer IMO
0194742
ISM Manager

LA MERIDIONALE, Marseille, Frankrig

ISM IMO
0194742
Klassen leveret
Klassen suspenderet
DNV GL id
Lloys's
BV Reg
03205L
RI
ABS
CRS
RS
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
Korean ship register
Polish Register of Shipping (IACS)
Biro Klasifikasi Indonesia
Dromon Bureau of Shipping
Note: classification
P&I Forsikrings selskab
The West of England Shipowners
Station
Mægler
Brax Shipping
Rute
Sejltid

Tonnage

Dødvægt
5848tons
Dødvægt design
0
Dødvægt Ro-Ro
0
Dødvægt Ro-Pax
0
Bruttotonnage
28.417tons
Nettotonnage
9.985tons
Bruttoregisterton
0
Nettoregisterton
0
Displacement
0
Displacement uddykket
0
Displacement neddykket
0
Bruttotonnage Suez
0
Bruttotonnage Panama
0
Nettoregisterton Suez
0
Nettoregisterton Panama
0
Note Tonnage

Kapacitet

Lastrum
Dæksplads
0
Gods kapacitet
Lastrum Note:
Containere TEU
Container 14mt
Kølecontainere / Reefer plugs
Udholdenhed
Pæletræk
0
Person kapacitet
Besætning
102
Besætning fordeling
Passagerer
1500PAX
Note Passagerer
Crew / Pax-forhold
Elever
Dæk
Passagerdæk
Kahytter
125
Dæk med kahytter
Køjer
500
Underkøjer
Hængekøjer
Sæder
Dækspladser
Kahytter med balkon
Andel af udvendige kahytter
Kahytter Typer
125 x 4 sengs kahyt: 500 PAX
Kahyts størrelse
Kahytter Besætning
56
Beskrivelse
30 x besætnings kahytter: 76 PAX 26 x officers kahytter: 26 PAX
Biler
900
Lastbiler
Note: Lastbiler
Trailere
Note Trailere
Busser
Lanemeter
2250meter
Camper stik
Note: RoRo / Bildæk
Øvre: FH 4,6 meter, 1000 lanemeter. Hoved: FH 4,6 meter, 1030 lanemeter. Nedre: FH 4,4 meter, 220 lanemeter.
Jernbanespor
Jernbanespor længde
0
Note: Spor
Cykler
Lighters
Note: Kapacitet

Passager faciliteter

Passager faciliteter
Restaurant/café: 375 PAX Bar Lounge/VIP Lounge: 300 PAX Disco Bar: 200 PAX Agter bar: 125 PAX Liggestole: 250 PAX Casino, toldfri butik
Restauranter
Barer
Barer
Catering område
Note Spisesteder
Swimmingpool
1
Swimming pool
Spabad
1
Solarium
Butikker
Underholdning & højttaleranlæg
Audiovisuelt udstyr
Passager info system
Teater udstyr
Underholdningssystem
Pool udstyr
Note forbrug
Tidligere Passager Faciliteter

Indretning

Indretnings-arkitekt
Finne Aritet
Interiør
Kahyts lås
Pengeskabe i kahyt
Tæpper
Lofter
Gulve
Møbel & gardin-stof
0
Stof
Læder
Møbler
Flysæder
Dæk
Teak dæk
Dækbelægning
Fliser
Marmor
Skiltning
Porcelæn
Minibar
Flysæder
Lamper i passager-områder
Lys
Glamox
Telefon system
Glas dekorationer
Væg dekorationer
Sammenfoldelige vægge
Galleri udstyr

Tanke

Lasttankens kapacitet
Slop-tank kapacitet
Balasttanke
3.375m3
Balasttanke
0
Brændstof-tanke
875m3
Brændstof-tanke
0
HFO
0
HFO
0
LNG
0
Gasolie
0
Dieselolie
75m3
Dieselolie
0
Lavsvovl Diesel
0
Smøreolie
0
Smøreolie
0
Frisk Vand
950m3
Frisk Vand
-1tons
Spildevand
0
Spildevand
0
Kloak Grå
0
Kloak Sort
0
Urin
0
Behandlet Vand
0
Slam
0
Vaskevand
0
Kedelfødevand
0
Krængnings-tanke
0
Krængnings-tanke
0
Trim tanke
0
LBC
0
Tank Kapacitet
Spildevandsbehandling
Ballast Kontrol System
LNG tanke
Frisk Vand Anlæg
Brændstof / smøreolie separator
Note: tanke

Sikkerhed

Redningsbåde
Redningsbåde type
2 x Harding redningsbåd 150 PAX 2 x Harding redningsbåd 100 PAX 2 x Harding redningsbåd 6 PAX
Redningsflåder
0
Note: Redningsflåde
Viking
Buoyant apparatus
Note Buoyant apparatus
Redningsveste
0
Redningskrandse
Design software
Mob-boat
CO2 anlæg
Davits
Marine evacuation system
2 stk.
MES kapacitet
MES System
Brand detektor system
Alarm & overvågning
Brand alarm system
Brandslukning
Brandslukningsmaskine
Ildslukker
Branddøre
Sprinkler
Nødbelysning
Vandtætte døre
Survey TV
Nød belysning
GMDSS
Sikkerheds glas
Marine escape system
Evakueringssystem
Nødautomatisering
Note: sikkerhed

Udstyr

Ramper
Ramper
Bov rampe: 16,6 x 6,6 meter (LxB) Hæk rampe: 16 x 7,4 meter (LxB) Hæk rampe: 16 x 11 meter (LxB) Interne ramper: 2 ramper hoved-øvre: 47 x 3,5 meter. (LxB) Fast rampe hoved-nedre: 3,5 meter bred.
Adgangsveje
MacGregor
Køretøjs-elevator
Udstyr
Strømforsyning
Elevator
Elevatorer
Danlift
Rulletrapper
Danlift
Tender
Ankerkæde længde
0
Ankerkæde diameter
0
Karakter af ankerkæder
Anker total vægt
0
Ankre
Kraner
TV
Air Condition
Novenco Hi-Pres
AC-kølere
Ventilation
Fordampere
Pool sliding dome
Selvbetjeningstællere
Dispenser
Kabys
Electrolux
Pentry
Kassesystem
Proviant håndtering
Drikkevarer dispenser
Affald behandling
Affaldsskakt
Kompostkværne
Køling
Omvendt osmoseanlæg
WWS
Skinner
Aluminiums Paneler
Paneler
Lautex / NORAC
Toiletter
Vacum toiletter
EVAC
Badeværelses-enheder
Elektriske installationer
Elektronik
Pooldæk cover
Lufttørringsanlæg
Vaskeri
Bildæk
Surringsudstyr
Pumper
Manifold
Septic Plant
Behandling af sort vand
Tank sounding
Wet units
Profiler
Platformkontrol
Helipad
Aluminiumslegering
Koblinger
Ben
Ben Længde
0
Hoved Slæbewire
Note Udstyr

Historik

Historiske navne
Aretousa (9. juni 1995 - 1. januar 2002) Girolata (1. januar 2002 - )
Historiske ejere
LA MERIDIONALE (januar 2002 - juni 2010) VIA MARE (juni 2010 - marts 2016) LA MERIDIONALE (marts 2016 - )
Historiske Rederier
LA MERIDIONALE (januar 2002 - )
Historiske ISM
LA MERIDIONALE (1. januar 2002 - )
Historiske Ruter
Historiske Hjemsteder
Iraklion (9. juni 1995 - 1. januar 2002) Bastia (1. januar 2002 - )
Historiske Flag
Grækenland (9. juni 1995 - 1. januar 2002) Frankrig (1. januar 2002 - )
Historiske Kaldesignal
SXND (9. juni 1995 - 1. januar 2002) FPOD (1. januar 2002 - )
Historiske MMSI
226245000 (1. januar 2002 - )
Historik Pennant:
Historiske Havnekendings Nr.
Historiske Kontrol-numre
Historiske P&I forsikringsselskab
Historisk type
Historiske klasseselskaber
Kaptajn
Søsterskibe
Projekteret
Bestilt
Første Stål Skåret
Kølstrakt
Søsat
15/12/1994
Prøvetur
Prøvetur slut
Prøvetur
Prøvetur slut
Bilbrev
Færdig
Leveret
09/06/1995
Døbt
Døbt Sted
Gudmor
Jomfrurejse
Jomfrurejse rute
Udgået
Renoveret
Hændelser og særlige begivenheder
Noter
Horn
Billeder
Billeder