Hoveddata
- Billede
- Navn
- INDEPENDENCE II
- IMO
- 9070448
- MMSI
- 367318000
- ENI
- Kaldesignal
- 5VHZ8
- Signalflag (kaldesignal)
- []
- Flag
- Togo
- Hjemhavn
- Pennant
- Type
- RO-RO-Skib
- Typebetegnelse
- Kategori
- Bilskib
- Egenskab
- Anvendelses-type
- Klasse
- Service Status
- Skrottet / Ophugget
- Byggeår
- 1994
- Byggepris
- $60 millioner
- Stenfisker-nummer
- Kontrol-nummer
- Skibsregister-nummer
- Havnekending Nr.
- Kendings-bogstaver
- EU-identifikation
- Sejl nr.
- Register
- TGO - Togo
- AIS klasse
- A
- Ophugget
- 2020
- Forlist
- Udgået
- 09/12/2020
- Levetid
- 26år
- Levetid
- Levetid
- Nyt IMO
- Tidligere IMO
- Note Hoveddata
- Søsterskib
- 0Ingen Poster
Dimensioner
- Længde
- 190,5meter
- Længde imellem perpendikulær
- 0
- LOA
- 199,11meter
- Længde incl. klapper
- 0
- Længde SOLAS
- 0
- Længde bovspryd
- 0
- LOA incl. bovspryd
- 0
- Bredde
- 32,26meter
- Bredde Ext.
- 0
- Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
- 0
- Bredde hvert skrog
- 0
- Højde (Airdraft)
- 47,4meter
- Skrog højde
- 0
- Dybgang
- 11,02meter
- Dybgang design
- 0
- Dybgang Ro-Ro
- 0
- Dybgang Ro-Pax
- 0
- Dybgang med ride control
- 0
- Dybgang uden ride control
- 0
- Dybgang med stabilisator
- 0
- Dybgang uden stabilisator
- 0
- Dybgang is klasse
- 0
- Dybgang for min
- 0
- Dybgang for max
- 0
- Dybgang midtskibs min.
- 0
- Dybgang midtskibs max.
- 0
- Dybgang agter min
- 0
- Dybgang agter max
- 0
- Dybde
- 14,05meter
- Dybde til hoveddæk
- 0
- Dybde til øvredæk
- 0
- Dybde til vejrdæk
- 0
- Dybde nedre dæk
- 0
- Dybde shelter dæk
- 0
- Dybde båddæk
- 0
- Dybde til togdæk
- 0
- Dybde til bildæk / RO-RO dæk
- 0
- Dybde til top dæk
- 0
- Dybde til passager landgang
- 0
- Dybde salon dæk
- 0
- Dybde til promenadedæk
- 0
- Dybde skot dæk
- 0
- Load line længde
- 0
- Load line Bredde
- 0
- Længde bro til stævn
- 0
- Længde bro til hæk
- 0
- Bredde Brovinger
- 0
- Fribord
- 3.030mm.
- Køl til mast
- 0
- Køl til skorsten
- 0
- Mastetop over havoverfladen
- 0
- Højde på skorsten
- 0
- Broens øjehøjde
- 0
- Højde til båddæk
- 0
- Højde til vejrdæk
- 0
- Højde til hoveddæk
- 0
- Højde øvredæk
- 32,98meter
- Højde til dæk 3
- 0
- Stævn udhæng
- 0
- Agter udhæng
- 0
- Rise of Floor
- 0
- Bulb Længde
- 0
- Frihøjde Vogndæk
- 0
- Længde på vogndæk
- 0
- Deplacement
- 0
- Rækkevidde
- 0
- Længde promenade dæk
- 0
- Bredde promenade dæk
- 0
- Højde promenade dæk
- 0
- Skrog seperation
- 0
- Dimensionstal
- 0
- Testdybde
- Note Dimensioner
Skrog
- Værft
- Daewoo Shipb. & H.M., Okpo, Sydkorea
- Skrog nr.
- 4411
- Værft Skroget
- Skrog nr. / Skrogværft
- Skrog Materiale
- Stål
- Skrogform
- Strukturel designtype
- Enkeltskrog
- Skrog konstruktion
- Skot
- Skot olie
- Gennemgående Dæk
- Dæk delvise
- Dæk Total
- Skrog beskrivelse
- Design
- Outfitter
- Towing tank
- Model test
- Aluminium
- Manøvreringstest
- Lugetype
- Vindues vasker
- Koøjer
- Vinduer
- Bro
- Vinduer
- Døre
- Kahytter
- Magrodome
- Luger
- Luger
- Rør
- Maling
- Kabler
- Fortøjningsspil
- Aquamaster
- Fast ballast
- 0
- Isklasse
- Polar code
- Isbrydende Kapacitet
- 0
- Bulbstævn
- Ja
Maskine
- Beskrivelse
1 stk. MAN B&W 8S60MC diesel, 14700 kW
- Effekt
- 14.700KW
- BHP
- 19.977BHP
- IHK
- 0
- rpm
- 101
- Boring
- 0
- Slaglængde
- 0
- Middel effektivt tryk
- 0
- Stempel hastighed
- 0
- Hjælpe-maskineri
- Batterier
- Design Max Hastighed
- 0
- Trial Speed
- 0
- Servicefart
- 20,5knob
- Note servicefart
- Økonomifart
- 0
- Hastighed for sejl
- 0
- Fart uddykket
- 0
- Fart neddykket
- 0
- Maskine bygge sted
- Korea Heavy Industries Ship’s service
- Maskine Bygge dato
- Drivmiddel
- Olie
- Brændstof-kvalitet
- 600 cSt
- Brændstof-forbrug
- 53,5tons i døgnet
- Havneforbrug
- 0
- Brændstof optimering
- Brændstof-forbrug Note
- Propeller
- 1
- Propeller Type
- fast propel
- Propel Diameter
- 0
- Propel RPM
- Propelaksel længde
- 0
- Aksel diameter
- Padlehjul
- Padlehjul effekt
- 0
- Padlehjul diameter
- Sidehjul
- Bovpropeller
- 1
- Bovpropel Producent
- Bovproller Effekt
- 1500KW pr. stk.
- Bovproller Effekt
- 0
- Bovpropel Effekt
- 0
- Bovpropel diameter
- 0
- Hækpropeller
- Hækpropel Producent
- Hækpropeller effekt
- 0
- Hækpropeller effekt
- 0
- Hækpropel Effekt
- 0
- Hækpropel diameter
- 0
- Ror
- Schilling
- Stabilisator
- Ride control
- Generatorer
2 stk. Wärtsilä 4R32 diesel, 1400 kW
- Strøm-spænding
- 0
- Belysnings-spænding
- 0
- Frekvens
- 0
- Nødgenerator
- 1 stk. 150 kW diesel generatorset
- Aksel-generatorer
- 1 stk. Taiyo 950 kW
- Kedler
- Kedler Type
Aalborg
- Starter type
- Udstødnings-gaskedel
- Gear reduktion
- Akselsystem
- Fremdriftkontrol
- Integreret fremdrift
- Styremaskine
- Trykluft receivers
- Anti vibration
- Vibrations beregning
- Automatisering af maskinrum
- Motorovervågning
- Heeling-system
- Stabilitetsberegning
- Dæks maskineri
- Landstrøm
- Scrubber
- Elinstalationer
- Separatorer
- Kompressorer
- Renseanlæg
- Forbrændingsanlæg
- Bovspryd
- Master
- Mastehøjde
- 0
- Sejl
- Sejl Areal
- 0
- Max. Sejl Areal
- 0
- Rotorsejl
- Note: Rotorsejl
- Tovværk
- Tovender
- Noter maskinen
Management
- Rederi
DIDO STEEL CORP SA, Monrovia, Liberia
- Rederi IMO
- 1964362
- Ejer
DIDO STEEL CORP SA, Monrovia, Liberia
- Ejer IMO
- 1964362
- ISM Manager
- ISM IMO
- Klassifikations-selskab
- Lloyd's Register (IACS)
- Klassen leveret
- Klassen suspenderet
- 1. februar 2021
- Skibsregister-nummer
- DNV GL id
- Lloys's
- BV Reg
- RI
- ABS
- CRS
- RS
- CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
- Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
- Korean ship register
- Polish Register of Shipping (IACS)
- Biro Klasifikasi Indonesia
- Dromon Bureau of Shipping
- TL Register number
- Note: classification
- Lloyds Register +100A1, vehicle carrier, moveable decks. "Deck 4,6,8 str for ro-ro cargo" +LMC UMS IWS
- P&I Forsikrings selskab
- Station
- Mægler
- Rute
- Sejltid
Navigationsudstyr
- Autonomt
- Magnetisk Kompas
- Gyro Kompas
- Radar
- Radar 9GHz
- 2nd Radar 9GHz
- Radar 2nd Radar 3GHz
- Radare
- Selesmar
- ARPA
- ATA
- AIS
- Ja
- AIS
- VDR
- Speed Log
- Speed Log Over the Ground
- Ekkolod
- Ekkolod
- Rate-of-Turn Indicator
- Heading Control System
- GPS Modtager
- Track Control System
- ECDIS
- Long Range Identification and Tracking
- Sound Reception System
- VHF
- VHF
- VHF/DSC
- Security Alert System
- BNWAS
- GMDSS
- Radio Område
- INMARSAT
- STGTEL
- DSL
- Søkortplotter
- Autopilot
- Sideskanner
- MF/DSC
- Integreret automatik
- Navigation system
- Satellit navigation
- Radio station
- Kortplotter
- Voyage Data
- Kommunikation ombord
- Telekomunikation
- Fiberoptisks system
- Integrated bridge
- Autopilot
- Navtex
- Satelit
- Computer
- Telefon
- Satcom
- Styrhus udstyr
- Skibs Management
- Crew finder
- Note: Navigation
Tonnage
- Bruttotonnage
- 55.598tons
- Nettotonnage
- 23.033tons
- Bruttoregister-ton
- 0
- Nettoregister-ton
- 0
- Dødvægt
- 15.199tons
- Dødvægt design
- 0
- Dødvægt Ro-Pax
- 0
- Dødvægt Ro-Ro
- 0
- Displacement
- 0
- Displacement uddykket
- 0
- Displacement neddykket
- 0
- Bruttotonnage Suez
- 0
- Bruttotonnage Panama
- 0
- Nettoregisterton Suez
- 0
- Nettoregisterton Panama
- 0
- Sikkerheds-tonnage
- 0
- Note Tonnage
Kapacitet
- Lastrum
- Dæksplads
- 52.433m2
- Gods kapacitet
- Lastrum Note:
- Containere
- Containere
- Container 14mt
- Kølecontainere / Reefer plugs
- Note containere
- Udholdenhed
- Pæletræk
- 0
- Biler
- 6134
- Lastbiler
- Note: Lastbiler
- Trailere
- 498Trailere
- Kassetter
- Note Trailere
- Busser
- Lanemeter
- Camper stik
- Note: RoRo / Bildæk
Dæk 13: FH 1,7 meter, 289 biler, 1,2 T/AT
Dæk 12: FH 1,7 meter, 674 biler, 1,2 T/AT
Dæk 11: FH 2,0 meter, 667 biler, 2,0 T/AT
Dæk 10: FH 2,0 meter, 662 biler, 2,0 T/AT
Dæk 9: FH 1,7/2,5 meter, 642 biler 3,5 T/AT
Dæk 8: FH 2,6/3,4/5,0 meter, 560 biler, 197 trailere, 10 T/AT
Dæk 7: FH 1,7/2,5 meter, 600 biler, 3,5 T/AT
Dæk 6: FH 2,6/3,4/5,0 meter, 545 biler, 181 trailere, 25 T/AT
Dæk 5: FH 1,7/2,0 meter, 342 biler, 2,0 T/AT
Dæk 4: FH 2,1/2,4/4,0 meter, 331 biler, 120 trailere, 10 T/AT
Dæk 3: FH 1,7 meter, 287 biler, 1,2 T/AT
Dæk 2: FH 1,7 meter, 282 biler, 1,2 T/AT
Dæk 1: FH 1,7 meter, 253 biler, 2,0 T/AT
- Jernbanespor
- Jernbanespor længde
- 0
- Note: Spor
- Cykler
- Lighters
- Note: Kapacitet
Person Kapacitet
- Person kapacitet
- 30Personer
- Besætning
- 15
- Besætning fordeling
- Passagerer
- Passagerer sommer
- Passagerer vinter
- Passagerer oceangående
- Passagerer kystfart
- Passagerer havnefart
- Note Passagerer
- Crew / Pax-forhold
- Elever
- Dæk
- Passagerdæk
- Fragtdæk
- Kahytter
- Dæk med kahytter
- Køjer
- Underkøjer
- Hængekøjer
- Sæder
- Dækspladser
- Kahytter med balkon
- Andel af udvendige kahytter
- Kahytter Typer
- Kahyts størrelse
- Kahytter Besætning
- Køjer besætning
- Beskrivelse
- Note Person Kapacitet
Passager faciliteter
- Passager faciliteter
- Restauranter
- Barer
- Barer
- Catering område
- Note Spisesteder
- Swimmingpool
- Swimming pool
- Spabad
- Jacuzzi
- Vand-rutchebaner
- Solarium
- Butikker
- Underholdning & højttaleranlæg
- Audiovisuelt udstyr
- Passager info system
- Teater udstyr
- Underholdningssystem
- Pool udstyr
- Tidligere Passager Faciliteter
- Note forbrug
Indretning
- Indretnings-arkitekt
- Interiør
- Kahyts lås
- Pengeskabe i kahyt
- Tæpper
- Lofter
- Gulve
- Møbel & gardin-stof
- 0
- Stof
- Læder
- Møbler
- Stole
- Flysæder
- Dæk
- Teak dæk
- Dækbelægning
- Fliser
- Marmor
- Laminat
- Skiltning
- Porcelæn
- Minibar
- Flysæder
- Lamper i passager-områder
- Lys
- Strømforsyning
- Telefon system
- Glas dekorationer
- Væg dekorationer
- Væg panel
- Sammenfoldelige vægge
- Galleri udstyr
Tanke
- Lasttankens kapacitet
- Slop-tank kapacitet
- Balasttanke
- 0
- Balasttanke
- 8.207tons
- Brændstof-tanke
- 0
- Brændstof-tanke
- 4.481tons
- HFO
- 0
- HFO
- 0
- LNG
- 0
- Gasolie
- 0
- Gasolie
- 0
- Dieselolie
- 0
- Dieselolie
- 0
- Lavsvovl Diesel
- 0
- Smøreolie
- 0
- Smøreolie
- 0
- Frisk Vand
- 0
- Frisk Vand
- 397tons
- Drikkevand
- 0
- Spildevand
- 0
- Spildevand
- 0
- Kloak Grå
- 0
- Kloak Sort
- 0
- Urin
- 0
- Behandlet Vand
- 0
- Slam
- 0
- Vaskevand
- 0
- Teknisk vand
- 0
- Kedelfødevand
- 0
- Krængnings-tanke
- 0
- Krængnings-tanke
- 0
- Trim tanke
- 0
- LBC
- 0
- Ferskvands-produktion
- Tank Kapacitet
- Spildevands-behandling
- Ballast Kontrol System
- Krængningstanke
- LNG tanke
- Frisk Vand Anlæg
- Brændstof / smøreolie separator
- Skralde Kapacitet
- 0
- Note: tanke
Sikkerhed
- Rednings-udstyr
- Redningsbåde
- Redningsbåde type
- Redningsflåder
- 0
- Note: Redningsflåde
- Buoyant apparatus
- Note Buoyant apparatus
- Redningsveste
- 0
- Redningskrandse
- Design software
- Mob-boat
- CO2 anlæg
- Davits
- Marine evacuation system
- MES kapacitet
- MES System
- Brand detektor system
- Alarm & overvågning
- Brand alarm system
- Brandslukning
- Brandslukningsmaskine
- Ildslukker
- Branddøre
- Sprinkler
- Nødbelysning
- Vandtætte døre
- Survey TV
- Nød belysning
- GMDSS
- Sikkerheds glas
- Marine escape system
- Evakuerings-system
- Nødautomatisering
- Note: sikkerhed
Udstyr
- Ramper
- Ramper
Quarter rampe: 45,0 x 7,0 meter (LxB), maksimal belastning 105 tons.
Side rampe SB: 21,0+4,0 x 4,5 meter (LxB), maksimal belastning: 30 tons.Interne ramper:
Interne ramper imellem alle dæk.
Løftbar rampe imellem dæk 6 -4: 37,6 x 5,0 meter. (LxB)
- Adgangsveje
- Kvaerner
- Linkspan design
- Køretøjs-elevator
- Udstyr
- Elevator
- Elevatorer
- Rulletrapper
- Tender
- Ankerkæde længde
- 0
- Ankerkæde diameter
- 0
- Karakter af ankerkæder
- Anker total vægt
- 0
- Ankre
- Kraner
- Laste computer
- TV
- Air Condition
- ABB Stal
- AC-kølere
- Ventilation
- ABB Fläkt
- Fordampere
- Pool sliding dome
- Selvbetjeningstællere
- Dispenser
- Hotel & Management System
- Kabys
- Pentry
- Kassesystem
- Proviant håndtering
- Drikkevarer dispenser
- Affald behandling
- Affaldsskakt
- Kompostkværne
- Zodiacs
- Zodiac beskrivelse
- Køling
- Omvendt osmoseanlæg
- Skinner
- Aluminiums Paneler
- Paneler
- Toiletter
- Toiletter
- 0
- Vacum toiletter
- Badeværelses-enheder
- Elektriske installationer
- Elektronik
- Pooldæk cover
- Lufttørringsanlæg
- Vaskeri
- Bildæk
- Surringsudstyr
- Pumper
- Manifold
- Septic Plant
- Behandling af sort vand
- Tank sounding
- Wet units
- Profiler
- Platformkontrol
- Helipad
- Aluminiumslegering
- Koblinger
- Ben
- Ben Længde
- 0
- Hoved Slæbewire
- Note Udstyr
Historik
- Historiske navne
Titus (1. november 1994 - 14. marts 2008)
INDEPENDENCE II (14. marts 2008 - )
- Historiske ejere
TOTE SERVICES LLC (17. marts 2008 - 2009)
FIDELIO LP (2009 - 23. september 2020)
DIDO STEEL CORP SA (23. september 2020 - )
- Historiske Rederier
WALLENIUS MARINE AB (august 2000 - 17. marts 2008)
TOTE SERVICES LLC (17. marts 2008 - 2009)
AMERICAN ROLL-ON ROLL-OFF (2009 - 23. september 2020)
DIDO STEEL CORP SA (23. september 2020 - )
- Historiske ISM
WALLENIUS LINES AB (18. maj 2000 - 15. juli 2008)
TOTE SERVICES LLC (15. juli 2008 - 4. marts 2010)
Ukendt (4. marts 2010 - 19. juli 2010)
CROWLEY GOVERNMENT SERVICES (19. juli 2010 - 18. januar 2015)
TOTE SERVICES LLC (18. januar 2015 - 26. juli 2018)
AMERICAN ROLL-ON ROLL-OFF (26. juli 2018 - 8. oktober 2020)
Ukendt (8. oktober 2020 - )
- Historiske Ruter
- Historiske Flag
Sverige (1. november 1994 - 17. marts 2008)
USA (17. marts 2008 - 22. september 2020)
Togo (22. september 2020 - )
- Historiske Hjemsteder
Stockholm (1. november 1994 - 17. marts 2008)
Wilmington (17. marts 2008 - 22. september 2020)
Lomé (22. september 2020 - )
- Historiske Kaldesignal
SGAK (1. november 1994 - 17. marts 2008)
WGAX (17. marts 2008 - 22. september 2020)
5VHZ8 (22. september 2020 - )
- Historiske MMSI
367318000 (17. marts 2008 - 22. september 2020)
- Historik Pennant:
- Historiske Havnekendings Nr.
- Historiske Kontrol-numre
- Historiske P&I forsikrings-selskab
- Historisk type
- Historiske klasseselskaber
- Kaptajn
- Søsterskibe
UNDINE (9240160)
BOHÈME (9176565)
ELEKTRA (9176577)
MANON (9179725)
MIGNON (9189251)
TURANDOT (9070450)
DON CARLOS (9122655)
DON JUAN (9082934)
DON PASQUALE (9138513)
DON QUIJOTE (9138525)
- Projekteret
- Projekteret
- Bestilt
- Bestilt
- Første Stål Skåret
- Kølstrakt
- 2. december 1993
- Kølstrakt
- Søsat
- 30. april 1994
- Søsat
- Prøvetur
- Prøvetur slut
- Prøvetur
- Prøvetur slut
- Prøvetur
- Prøvetur slut
- Prøvetur
- Prøvetur slut
- Prøvetur
- Prøvetur slut
- Prøvetur
- Prøvetur slut
- Bilbrev
- Færdig
- Leveret
- 1. november 1994
- Leveret
- Navn afsløret
- Døbt
- Døbt Sted
- Gudmor
- Jomfrurejse
- Jomfrurejse rute
- Udgået
- Solgt til Skrotning
- Solgt til Skrotning
- Skrottet
- Skrottet
- Forlist
- Renoveret
- Hændelser og særlige begivenheder
22. september 2020 - Solgt til Dido Steel co S.A. for ophugning.
- Horn
- Noter
Billeder
- Billeder
Statistik
- Statistik
- Oprettet
- 11. juni 2021 16:48
- Sidst opdateret
- 11. juni 2021 17:51
- Hvor er INDEPENDENCE II