Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

KARNIKA – IMO: 8521220

Hoveddata

Billede:
IMO:
8521220
MMSI:
311000892
ENI:
Kaldesignal:
V4FZ4
Hjemhavn:
Basseterre
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Australia
Byggeår:
1990
Byggepris:
$276.8 million
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
2020
Forlist:
Udgået:
Levetid:
30år
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
204,4meter
LOA:
245,08meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
0
Bredde Ext.:
32,25meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
56meter
Skrog højde:
0
Dybgang:
7,92meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
20,3meter
Dybde til hoveddæk:
0
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
0
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Fincantieri - Cantieri Navali Italiani S.p.A., Italien
Skrog nr.:
5839
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. MAN B&W 8L58/64 diesel, 9720 kW

Effekt :
38.880KW
BHP:
57.600BHP
IHK:
0
rpm:
400
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:

1 stk. MAN B&W 9L25/30 diesel hjælpemaskine, 1600 kW, 900 rpm

Batterier:
Design Max Hastighed:
22,5knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
19,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
fastbladet propel
Propel Diameter:
5meter
Propel RPM:
145
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
1780KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
1
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
2.176KW pr. stk.
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
-1mm
Ror:
Stabilisator:
2 stk. Brown Brothers finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

NKD MARITIME LTD, Chelmsford, Storbritannien

Ejer IMO:
5696918
Rederi:

SILVER STAR SHIP MANAGEMENT, Sharjah, Forenede Arabiske Emirater

Rederi IMO:
5333222
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
70.310tons
Nettotonnage:
36.370tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
6.261tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:
Kahyt (1990)Antal
Suiter*14
Mini Suiter*4
Udvendig*134
Udvendig standard442
Indvendig159
Handikap10
* med balkon

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
671
Besætning fordeling:
Passagerer:
2009PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
1:3,24
Elever:
Dæk:
12
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
837
Dæk med kahytter:
6
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
80%
Kahytter Typer:

14 x Balcony suites = 28 PAX
36 x Balcony minisuites = 72 PAX
134 x Balcony = 268 PAX
436 x Outside = 872 PAX
178 x Inside = 356 PAX

Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

Seminar+Lecture (dæk 2): 11+34 PAX
Computer room (dæk 2): 25 PAX
Patisserie (dæk 5): 51 PAX
Sushi Bar (dæk 7): 25 PAX
Kino (dæk 6): 169 PAX
Buffet Restaurant (dæk 7): 434 PAX
A la Carte Restaurant (dæk 7): 208 PAX
Theater (dæk 7+8): 694 PAX
Arosa Piono (dæk 7): 148 PAX
Arosa Life (dæk 7): 112 PAX

Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Salon (1990)Kapacitet
The Dome Casino & Ballroom138 PAX
Cafe Cabana284 PAX
Presto Pizzeria80 PAX
Characters Bar22 PAX
Flippers Pool Bar14 PAX
Card Room20 PAX
Libary19 PAX
Stage Door Cabaret Lounge243 PAX
International Showlounge740 PAX
Chianti Wine Bar30 PAX
Kipling's Bar106 PAX
Intermezzo Piano Lounge168 PAX
Crown Court Restaurant844 PAX
Princess Theatre169 PAX
La Patisserie Coffee Bar29 PAX
Jammers Disco111 PAX
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
3.850m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
2.670m3
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
340m3
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
2.260tons
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
2 x 350 tons/døgn
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:
Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
Crown Princess(29. juni 1990 - 17. juni 2002)
A'Rosa Blu(17. juni 2002 - 14. juni 2004)
Aida'blu(14. juni 2004 - 23. april 2007)
Ocean Village Two(23. april 2007 - 14. november 2009)
Pacific Jewel(14. november 2009 - 12. marts 2019 )
Karnika(12. marts 2019 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Sitmar Cruises, Liberia (bestiller)(1987)
P&O Cruises, Palermo, Italien(29. juni 1990 - 1992)
Princess Cruises, London, England(1992 - 24. april 2002)
P&O Cruises, Palermo, Italien(24. april 2002 - februar 2004)
CARNIVAL PLC(februar 2004 - november 2004)
Costa Crociere S.p.a., Genova, Italien(november 2004 - 10. april 2007)
Carnival Plc., Hamilton, Bermuda(10. april 2007 - 20. marts 2019)
JALESH CRUISES MAURITIUS LTD(20. marts 2019 - 5. november 2020)
NKD MARITIME LTD(5. november 2020 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
P&O Cruises, Palermo, Italien(29. juni 1990 - 1992)
Princess Cruises, London, England(1992 - 2002)
Aida Cruises GmbH & Co.KG, Rostock, Tyskland(2002 - 2007)
Ocean Village Cruises(2007 - 2009)
Carnival Plc., Hamilton, Bermuda(2009 - februar 2010)
P&O Cruises Ltd., England(februar 2010 - 20. marts 2019 )
Bernhard Schulte Cruise Servs(20. marts 2019 - 20. marts 2020)
Campbell Shipping Co LTD(20. marts 2020 - 5. november 2020)
Historiske ISM:
ISMPeriode
AIDA CRUISES(15. oktober 2004 - 6. juli 2010)
CARNIVAL AUSTRALIA(6. juli 2010 - 20. marts 2019)
BERNHARD SCHULTE CRUISE SERVS(20. marts 2019 - 24. marts 2020)
CAMPBELL CRUISE & YACHT MGMT(24. marts 2020 - 5. november 2020)
Ukendt(5. november 2020 - )
Historiske Ruter:
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Italien
(29. juni 1990 - 1992)
Liberia(1992 - april 2000)
Bermuda
(april 2000 - 17. juni 2002)
Storbritannien
(17. juni 2002 - 1. november 2004)
Italien(1. november 2004 - 23. april 2007)
Storbritannien(23. april 2007 - 20. marts 2019)
Bahamas
(20. marts 2019 - november 2020)
Saint Kitts og Nevis
(november 2020 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Palermo(29. juni 1990 - 1992)
Monrovia(1992 - 2000)
Hamilton(april 2000 - 17. juni 2002)
London(17. juni 2002 - 1. november 2004)
Genova(1. november 2004 - 23. april 2007)
London(23. april 2007 - 20. marts 2019)
Nassau(20. marts 2019 - november 2020)
Basseterre(november 2020 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
[IBNN](14. juni 2004 - 23. april 2007)
[MPRZ](23. april 2007 - 20. marts 2019)
[C6EG9](20. marts 2019 - november 2020)
[V4FZ4](november 2020 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
235051998(23. april 2007 - 20. marts 2019)
311000892(20. marts 2019 - november 2020)
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
KlasseselskabPeriode
Lloyd's Register (IACS)(29. juni 1990 - 20. januar 2021)
Kaptajn:
Søsterskibe:
SøsterskibIMO nummer
Pacific Dawn8521232
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
7. juni 1988
Kølstrakt:
Søsat:
25. maj 1989
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
31. maj 1990
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Quentin Bryce (P&O Australia), Shreyasi Punit Goenka (Jalesh Cruises)
Jomfrurejse:
8. juli 1990
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
2018
Hændelser og særlige begivenheder:

November 2020 - Solgt til indiske ophuggere for $ 11.65 millioner
27/11-2020 - Sat på stranden i Alang, Indien for ophugning.

Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
27. november 2020 13:57
Sidst opdateret:
7. januar 2023 09:28
Hvor er KARNIKA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.