Maritime Billeder & Data

KYDON – IMO: 8916607

Hoveddata

Billede:
IMO:
8916607
MMSI:
311000966
ENI:
Kaldesignal:
C6EP8
Hjemhavn:
Nassau
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1990
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
175meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
192meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
27meter
Bredde Ext.:
0
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,7meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
9,9meter
Dybde til hoveddæk:
9,9meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
177,22meter
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
5,4meter
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Mitsubishi Heavy Industries, Japan
Skrog nr.:
937
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
2
Dæk delvise:
4
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:

Knud E Hansen

Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. NKK Pielstick 12PC4-2V diesel, 13091 kW
1 stk. Daihatsu 6DL-26 diesel hjælpemaskine, 1020 kW

Effekt :
26.182KW
BHP:
35.600BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
25knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
24knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
180 cSt
Brændstof-forbrug:
92tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
cpp
Propel Diameter:
4,8meter
Propel RPM:
160
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
Bovproller Effekt:
1070KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
1070
Hækpropel Producent:
1
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. Sperry finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

CARIBBEAN VESSELS LLC, Grækenland

Ejer IMO:
6148356
Rederi:

ANEK LINES SA, Grækenland

Rederi IMO:
0517231
ISM Manager:

ANEK LINES SA. Chania, Grækenland

ISM IMO:
0517231
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
84417
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
H 100 A1
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
29.378tons
Nettotonnage:
8.813tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
6.987tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
1100
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
1934meter
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:

Øvre: FH 5,40 meter, 18 biler, 787 lanemeter.
Hoved: FH 5,40 meter, 1147 lanemeter.
Nedre: 56 biler.

FH: Frihøjde

Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
87
Besætning fordeling:
Passagerer:
1600PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:

A2: 70 PAX
AB2: 6 PAX
A3: 244 PAX
AB4: 324 PAX

Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

Main Lounge: 491 PAX
Restaurant: 46 PAX
Night club: 204 PAX
Cinema: 18 PAX
Self service: 210 PAX

Restauranter:
Barer:
Barer:
Voyatzakis
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:

Knud E Hansen

Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Tsironis
Lofter:
Gulve:
Tsironis
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Silvestridis
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
4.053m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
985m3
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
164m3
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
172m3
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
1.101m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
6
Redningsbåde type:

2 stk. 150 PAX
2 stk. 114 PAX
2 stk. redningsbåde

Redningsflåder:
52
Note: Redningsflåde:

50 stk. 25 PAX
2 stk. 140 PAX

Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:

Hæk SB rampe: 14,5 x 6,0 meter. (LxB)
Hæk BB rampe: 18,3 x 6,5 meter. (LxB)

Intern løftbar rampe til øvre dæk for: 39,0 x 3,8 meter. (LxB)
Intern løftbar rampe til øvre dæk agter: 42,0 x 3,8 meter. (LxB)

Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:

Zarco

Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
Marenco
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Voyatzakis
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:

Hermes (1. juli 1990 - 1999)
S Venizelos (1999 - juni 1999)
Sophocles V (juni 1999 - 2012)
Elisabeth L (2012 - 2013)
Sophocles V (2013 - 2015)
Kydon (2015 - )

Historiske ejere:

HELLAS 1 LEASING MARITIME CO (1. august 2014 - 14. juli 2015)
ANEK LINES SA (14. juli 2015 - juli 2020)
CARIBBEAN VESSELS LLC (juli 2020 - )

Historiske Rederier:

Higashi Nippon Ferry (1. juli 1990 - 1999)
Anek Lines (1999 - 2012)
Jeju Cruise Line (2012 - 2013)
Anek Lines (2013 - 2014)
Go in Sardinia (2014 - 2014)
Algerie Ferries (2014 - 1. august 2014)
HELLAS MARITIME SA (1. august 2014 - 14. juli 2015)
ANEK LINES SA (14. juli 2015 - )

Historiske ISM:
Historiske Ruter:
Historiske Flag:

Japan (1. juli 1990 - januar 1999)
Grækenland (januar 1999 - 1. juli 2020)
Bahamas (1. juli 2020 - )

Historiske Hjemsteder:

Chania (januar 1999 - 1. juli 2020)
Nassau (1. juli 2020 - )

Historiske Kaldesignal:

SWBZ (januar 1999 - 1. juli 2020)
C6EP8 (1. juli 2020 - )

Historiske MMSI:

239593000 (januar 1999 - 1. juli 2020)
311000966 (1. juli 2020 - )

Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
1. juli 1989
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
20. oktober 1989
Kølstrakt:
Søsat:
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
1. juli 1990
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Renoveret i 1999 for $11 millioner.
Hændelser og særlige begivenheder:
Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
17. marts 2021 14:25
Sidst opdateret:
8. januar 2023 12:25
Hvor er KYDON?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.