Maritime Billeder & Data

LISCO GLORIA – IMO: 9212151

Hoveddata

Billede:
IMO:
9212151
MMSI:
ENI:
Kaldesignal:
LYQT
Hjemhavn:
Klaipeda
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
2001
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
2011
Forlist:
Udgået:
Levetid:
10år
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
186,45meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
199,4meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
23,4meter
Bredde Ext.:
25meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,32meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
8,2meter
Dybde til hoveddæk:
8,2meter
Dybde til øvredæk:
14,2meter
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
4,9meter
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Stocznia Szczecinska im A.Warskiego, Szczecin, Polen
Skrog nr.:
B591-I/1
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:
Outfitter:
Towing tank:
Vienna
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Koøjer:
Vinduer:
Bro:
Vinduer:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. Wärtsilä diesel, 18900 kW
3 stk. diesel hjælpemaskine, 4320 kW

Effekt :
18.900KW
BHP:
25.685BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:
Batterier:
Design Max Hastighed:
22knob
Trial Speed:
0
Servicefart:
22knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
Brændstof-forbrug:
72tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
Lips propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
4,8meter
Propel RPM:
131
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
ABB Zamech
Bovproller Effekt:
800KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side) (2005 - )
Ride control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Flender
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

RASA MULTIPURPOSE SHIPPING (DFDS A/S)

Ejer IMO:
1829598
Rederi:

DFDS SEAWAYS AB-LITHUANIA

Rederi IMO:
1898166
ISM Manager:
ISM IMO:
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
American Bureau of shipping +1A(E) Ro-Ro Passenger Ferry + AMS +ACCU OMBO
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
20.140tons
Nettotonnage:
6.352tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
7.620tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
46
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
2494meter
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:

Øvre dæk: frihøjde 4,9 meter, 2,5 t/m2.
Hoved dæk: frihøjde 4,9 meter, 3,0 t/m2.
Nedre dæk: frihøjde 4,9 meter, 3,0 t/m2.

Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
32
Besætning fordeling:
Passagerer:
302PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Note Passagerer:
Crew / Pax-forhold:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
77
Dæk med kahytter:
Køjer:
302
Underkøjer:
Hængekøjer:
Sæder:
158
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:
Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
220V
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
1.150m3
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
80m3
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Frisk Vand:
0
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Unitor
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Consilium
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Marioff
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:

Agter rampe: 13,0+3,0 x 19,0 meter (LxB)

Intern rampe:
Fast rampe til øvre dæk: 7,0 x 6,5 meter. (LxB)
Fast rampe til tanktop: 3,6 meter bred

Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Note Udstyr:

Historik

Historiske navne:

Golfo Dei Coralli (27. januar 2001 - 12. juni 2002)
Dana Gloria (12. august 2002 - 17. juni 2003)
Lisco Gloria (17. juni 2003 - februar 2011)

Historiske ejere:

LLOYD SARDEGNA COMPAGNIA (20. december 2001 - 19. juli 2002)
DFDS TOR LINE AS (19. juli 2002 - 17. juni 2003)
RASA MULTIPURPOSE SHIPPING (17. juni 2003 - )

Historiske Rederier:

SARDA DI NAVIGAZIONE MARITTIMA (20. december 2001 - 17. juni 2003)
DFDS SEAWAYS AB-LITHUANIA (17. juni 2003 - )

Historiske ISM:
Historiske Ruter:
Historiske Flag:

Danmark (12. august 2002 - 23. juli 2003)
Litauen (23. juli 2003 - februar 2011)

Historiske Hjemsteder:

København (12. august 2002 - 23. juli 2003)
Klaipeda (23. juli 2003 - februar 2011)

Historiske Kaldesignal:

OUKN2 (12. august 2002 - 23. juli 2003)
LYQT (23. juli 2003 - februar 2011)

Historiske MMSI:

277279000 (23. juli 2003 - februar 2011)

Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:

SIRENA SEAWAYS (9212163)

Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
31. marts 1999
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
20. september 2000
Kølstrakt:
Søsat:
27. januar 2001
Søsat:
Prøvetur:
10. december 2001
Prøvetur slut:
Prøvetur:
16. juli 2002
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
20. december 2001
Leveret:
Døbt:
Døbt Sted:
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:

9. oktober 2010 - Kort efter midnat udbrød der brand efter en eksplosion ombord på Lisco Gloria, hun var på vej fra Kiel til Klaipeda. Alle 204 passagerer og 32 besætningsmedlemmer blev evakueret. I løbet af natten drev færgen op syd for Langeland, hvor det om formiddagen lykkedes redningsmandskab at komme ombord og kaste anker. Ilden blussede senere op igen efter en ny eksplosion. I løbet af dagen fik Lisco Gloria 20 graders slagside på grund af den store mængde vand fra slukningsarbejdet, og man besluttede at indstille slukningen på grund af risiko for kæntring. Skibets ydersider blev fortsat kølet.

10. oktober 2010 - Branden ombord begyndte at ebbe ud, og kølingen af skroget fortsatte.

11. oktober 2010 - Røgdykkere fra bjærgningsselskabet SMIT var ombord for at inspicere skibet og efterslukke. Færgens VDR (Voyage Data Recorder) blev fundet. Bjærgningsselskabet rapporterer, at der ikke er observeret væsentlige skader efter brand eller slukning i Lisco Glorias maskinrum.

22. oktober 2010 - I løbet af eftermiddagen ankom Lisco Gloria til FAYARD, Lindø, assisteret af tre slæbebåde. Der var stadig brand ombord.

23. oktober 2010 - De sidste brande blev slukket, og de brandtekniske undersøgelser kunne starte.

3. januar 2011 - Efter at have indhentet priser på reparation af Lisco Gloria efter branden, valgte forsikringsselskabet at erklære skibet totalskadet. Lisco Gloria skal herefter ophugges.

18. februar 2011 - Påbegyndt bugsering af Lisco Gloria til Klaipeda i Litaun, hvor færgen skal ophugges.

22. februar 2011 - Ankom til Klaipeda.

1. februar 2012 - Ophugning tilendebragt.

Horn:
Noter:
Søskende:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
7. februar 2021 22:35
Sidst opdateret:
8. januar 2023 03:28
Hvor er LISCO GLORIA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Tryk på ESC for at lukke

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.