Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

MASARRAH – IMO: 7507019

Hoveddata

Billede:
IMO:
7507019
MMSI:
403268000
ENI:
Kaldesignal:
HZND
Hjemhavn:
JEDDAH
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1977
Byggepris:
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
2021
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
44 år
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
119,5meter
Længde imellem perpendikulær:
0
LOA:
129,22meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
20,6meter
Bredde Ext.:
21,2meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
4,67meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
0
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
11,9meter
Dybde til hoveddæk:
6,5meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
4,4meter
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Aalborg Skibsværft A/S
Skrog nr.:
214
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
5
Dæk delvise:
1
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:

Regency Marine

Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

2 stk. SWD TM410 diesel, 4870 kW

Effekt :
9.740KW
BHP:
13.240BHP
IHK:
0
rpm:
0
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:

3 stk. Allen 6BCS 12 DX diesel hjælpemaskine, 650 kW

Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
20,5knob
Servicefart:
19,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
ISO 180
Brændstof-forbrug:
0
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
Stone M propel med justerbare skrueblade
Propel Diameter:
0
Propel RPM:
255
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
KaMeWa
Bovproller Effekt:
670KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. AEG Denny Brown finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

NAMMA INTERNATIONAL TRADING, Jeddah, Saudi-Arabien

Ejer IMO:
5269901
Rederi:

NAMMA SHIPPING LINES, Jeddah, Saudi-Arabien

Rederi IMO:
5127922
ISM Manager:

NAMMA SHIPPING LINES, Jeddah, Saudi-Arabien

ISM IMO:
5127922
Klassen leveret:
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
85243
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
11.690tons
Nettotonnage:
3.539tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
1.945tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
336
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
Note: Lastbiler:
Trailere:
28Trailere
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
450meter
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:

Platform: FH 1,90 meter, 100 biler.
Hoveddæk: FH 4,40 meter, 223 biler, 28 trailere.

FH: frihæjde

Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
101
Besætning fordeling:
Passagerer:
1700PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
16
Dæk med kahytter:
Køjer:
62
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
110
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:

1 x 2 sengs kahyt: 2 PAX
15 x 4 sengs kahyt: 60 PAX
Flysæder: 110 PAX

Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
Køjer besætning:
Beskrivelse:
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:

Hibernia Á la Carte: 260 PAX
Free-flow self service: 360 PAX
Cafeteria: 80 PAX
Truckers Restaurant: 30 PAX
Main show lounge: 276 PAX
Lounges: 60+100 PAX
Video Disco: 40 PAX
Irish Bar: 350 PAX
Cocktail Bar: 100 PAX
Conference: 50 PAX
Casino: 20 PAX

Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:

Figura Arkitekter

Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
0
Balasttanke:
520tons
Brændstof-tanke:
0
Brændstof-tanke:
168,3tons
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
0
Dieselolie:
45,1tons
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
32tons
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
141m3
Frisk Vand:
141tons
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:
Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:

Bov rampe bredde: 4,65 meter.
Hæk rampe bredde: 5,45 meter.

Adgangsveje:
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
SkibsnavnPeriode
St Columba(2. august 1977 - marts 1991)
Stena Hibernia(marts 1991 - 17. januar 1996)
Stena Adventurer(17. januar 1996 - marts 1997)
Express Aphrodite(marts 1997 - 1. februar 2007)
Masarrah(1. januar 2007 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Sealink British Rail, London, England(2. april 1977 - 1984)
Sea Containers Ltd., London, England(1984 - 1990)
Sealink Stena Line Ltd., England(1990 - maj 1997)
Agapitos Express Ferries, Piræus, Grækenland(maj 1997 - 8. november 1999)
Minoan Flying Dolphins Maritime S.A., Piræus, Grækenland(8. november 1999 - januar 2005)
Hellenic Seaways, Piræus, Grækenland(januar 2005 - december 2006)
Namma Shipping Lines, Jeddah, Saudi-Arabien(december 2006 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Sealink British Rail, London, England(2. april 1977 - 1984)
Sea Containers Ltd., London, England(1984 - 1990)
Sealink Stena Line Ltd., England(1990 - maj 1997)
Agapitos Express Ferries, Piræus, Grækenland(maj 1997 - 8. november 1999)
Minoan Flying Dolphins Maritime S.A., Piræus, Grækenland(8. november 1999 - januar 2005)
Hellenic Seaways, Piræus, Grækenland(januar 2005 - december 2006)
Namma Shipping Lines, Jeddah, Saudi-Arabien(december 2006 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
NAMMA SHIPPING LINES(9. juni 2008 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Holyhead - Dun Laoghaire(2. maj 1977 - 30. januar 1996)
Fishguard - Dun Laoghaire (afløserfærge)(starten af 1982)
Piræus - Syros - Tinos - Mykonos(juni 1997 - 1999)
Rafina - Andros - Tinos - Mykonos(september 2004 - januar 2005)
Piræus - det græske øhav(2. februar 2005 - november 2005)
Piræus - det græske øhav(25. juli 2006 - 21. december 2006)
Jeddah - Suez(2007 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Storbritannien(2. april 1977 - maj 1997)
Grækenland(maj 1997 - december 2006)
Panama(december 2006 - 1. juli 2007)
Saudi Arabien(1. juli 2007 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
London(2. april 1977 - maj 1997)
Piræus(maj 1997 - december 2006)
Panama(december 2006 - 1. juli 2007)
Jeddah(1. juli 2007 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
GWOP(2. april 1977 - maj 1997)
3EJC7(december 2006 - 1. juli 2007)
HZND(1. juli 2007 - )
Historiske MMSI:
MMSI nummerPeriode
403268000(1. juli 2007 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
28. november 1975
Kølstrakt:
Søsat:
17. juli 1976
Søsat:
Prøvetur:
18. marts 1977
Prøvetur slut:
20. marts 1977
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
2. august 1977
Leveret:
Døbt:
17. juni 1976
Døbt Sted:
Aalborg
Gudmor:
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
22. oktober 2021
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
2. december 2021
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:

23. oktober 2021
Solgt til skrot.

30. november 2021
Ankommer til ankerpladsen Gadani i Parkistan.

2. december 2021
Sat på stranden i Gadani Plot 69, i Parkistan.

Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
29. marts 2021 12:45
Sidst opdateret:
21. november 2023 21:23
Hvor er MASARRAH?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.