MAZOVIA – IMO: 9010814

Hoveddata

Billede
IMO
9010814
MMSI
311000330
ENI
Kaldesignal
C6BP8
Signalflag (kaldesignal)
[]
Hjemhavn
NASSAU
Pennant
Typebetegnelse
Egenskab
Klasse
Byggeår
1996
Byggepris
SEK 300 millioner
Stenfisker-nummer
Kontrol-nummer
Skibsregister-nummer
Havnekending Nr.
Kendings-bogstaver
EU-identifikation
Sejl nr.
Ophugget
Forlist
Udgået
Levetid
0
Levetid
Levetid
Nyt IMO
Tidligere IMO
Note Hoveddata
Søsterskib
0Ingen Poster

    Dimensioner

    Længde
    0
    Længde imellem perpendikulær
    150meter
    LOA
    168,15meter
    Længde incl. klapper
    0
    Længde SOLAS
    0
    Længde bovspryd
    0
    LOA incl. bovspryd
    0
    Bredde
    27,7meter
    Bredde Ext.
    28,3meter
    Bredde Ext. (incl. redningsbåd)
    0
    Bredde hvert skrog
    0
    Højde (Airdraft)
    0
    Skrog højde
    0
    Dybgang
    6,6meter
    Dybgang design
    0
    Dybgang Ro-Ro
    0
    Dybgang Ro-Pax
    0
    Dybgang med ride control
    0
    Dybgang uden ride control
    0
    Dybgang med stabilisator
    0
    Dybgang uden stabilisator
    0
    Dybgang is klasse
    6,014meter
    Dybgang for min
    0
    Dybgang for max
    0
    Dybgang midtskibs min.
    0
    Dybgang midtskibs max.
    0
    Dybgang agter min
    0
    Dybgang agter max
    0
    Dybde
    0
    Dybde til hoveddæk
    9,32meter
    Dybde til øvredæk
    0
    Dybde til vejrdæk
    0
    Dybde nedre dæk
    0
    Dybde shelter dæk
    0
    Dybde båddæk
    0
    Dybde til togdæk
    0
    Dybde til bildæk / RO-RO dæk
    0
    Dybde til top dæk
    0
    Dybde til passager landgang
    0
    Dybde salon dæk
    0
    Dybde til promenadedæk
    0
    Dybde skot dæk
    0
    Load line længde
    0
    Load line Bredde
    0
    Længde bro til stævn
    0
    Længde bro til hæk
    0
    Bredde Brovinger
    0
    Fribord
    0
    Køl til mast
    0
    Køl til skorsten
    0
    Mastetop over havoverfladen
    0
    Højde på skorsten
    0
    Broens øjehøjde
    0
    Højde til båddæk
    0
    Højde til vejrdæk
    0
    Højde til hoveddæk
    0
    Højde øvredæk
    0
    Højde til dæk 3
    0
    Stævn udhæng
    0
    Agter udhæng
    0
    Rise of Floor
    0
    Bulb Længde
    0
    Frihøjde Vogndæk
    4,9meter
    Længde på vogndæk
    0
    Deplacement
    0
    Rækkevidde
    0
    Længde promenade dæk
    0
    Bredde promenade dæk
    0
    Højde promenade dæk
    0
    Skrog seperation
    0
    Dimensionstal
    0
    Testdybde
    Note Dimensioner

    Skrog

    Værft
    Pt Dok Kodja Bahri, Jakarta, Indonesien
    Skrog nr.
    1005
    Værft Skroget
    Skrog nr. / Skrogværft
    Skrogform
    Skrog konstruktion
    Skot
    Skot olie
    Gennemgående Dæk
    Dæk delvise
    Dæk Total
    Skrog beskrivelse
    Design

    Knud E Hansen

    Outfitter
    Towing tank
    Model test
    Aluminium
    Manøvreringstest
    Lugetype
    Vindues vasker
    Koøjer
    Vinduer
    Bro
    Vinduer
    Døre
    Kahytter
    Magrodome
    Luger
    Luger
    Rør
    Maling
    Kabler
    Fortøjningsspil
    Norwinch
    Fast ballast
    0
    Isbrydende Kapacitet
    0

    Maskine

    Beskrivelse

    4 stk. Sulzer 6ZA40S diesel, 4320 kW

    Effekt
    17.280KW
    BHP
    23.500BHP
    IHK
    0
    rpm
    510
    Boring
    0
    Slaglængde
    0
    Middel effektivt tryk
    0
    Stempel hastighed
    0
    Hjælpe-maskineri

    3 stk. Sulzer 9S20 diesel hjælpemaskine, 1170 kW, 900 rpm

    Batterier
    Design Max Hastighed
    0
    Trial Speed
    0
    Servicefart
    20,5knob
    Note servicefart
    Økonomifart
    0
    Hastighed for sejl
    0
    Fart uddykket
    0
    Fart neddykket
    0
    Maskine bygge sted
    Maskine Bygge dato
    Drivmiddel
    Olie
    Brændstof-kvalitet
    IFO 380
    Brændstof-forbrug
    21tons i døgnet
    Havneforbrug
    0
    Brændstof optimering
    Brændstof-forbrug Note
    Propeller
    2
    Propeller Type
    KaMeWa
    Propel Diameter
    4,6meter
    Propel RPM
    115
    Propelaksel længde
    0
    Aksel diameter
    Padlehjul
    Padlehjul effekt
    0
    Padlehjul diameter
    Sidehjul
    Bovpropeller
    2
    Bovpropel Producent
    KaMeWa
    Bovproller Effekt
    1200KW pr. stk.
    Bovproller Effekt
    0
    Bovpropel Effekt
    0
    Bovpropel diameter
    0
    Hækpropeller
    Hækpropel Producent
    Hækpropeller effekt
    0
    Hækpropeller effekt
    0
    Hækpropel Effekt
    0
    Hækpropel diameter
    0
    Ror
    Stabilisator
    2 stk. Brown finne-stabilisator (en i hver side)
    Ride control
    Generatorer
    Strøm-spænding
    0
    Belysnings-spænding
    0
    Frekvens
    0
    Nødgenerator
    Aksel-generatorer
    2 stk. 1300 kW
    Kedler
    Kedler Type
    Starter type
    Udstødnings-gaskedel
    Gear reduktion
    Lohman & Stolterfoht
    Akselsystem
    Fremdriftkontrol
    Integreret fremdrift
    Styremaskine
    Tenfjord
    Trykluft receivers
    Anti vibration
    Vibrations beregning
    Automatisering af maskinrum
    Motorovervågning
    Heeling-system
    Stabilitetsberegning
    Dæks maskineri
    Landstrøm
    Scrubber
    Elinstalationer
    Separatorer
    Kompressorer
    Renseanlæg
    Forbrændingsanlæg
    Master
    Mastehøjde
    0
    Sejl
    Sejl Areal
    0
    Max. Sejl Areal
    0
    Rotorsejl
    Note: Rotorsejl
    Tovværk
    Tovender
    Noter maskinen

    Management

    Rederi

    POLISH BALTIC SHIPPING CO, Kolobrzeg, Polen

    Rederi IMO
    0102752
    Ejer

    POLCONOR LTD

    Ejer IMO
    6152676
    ISM Manager

    POLISH BALTIC SHIPPING CO, Kolobrzeg, Polen

    ISM IMO
    0102752
    Klassen leveret
    8. november 2019
    Klassen suspenderet
    Skibsregister-nummer
    DNV GL id
    Lloys's
    BV Reg
    RI
    ABS
    CRS
    RS
    CHINA CLASSIFICATION SOCIETY
    Nippon Kaiji Kyokai (IACS)
    Korean ship register
    Polish Register of Shipping (IACS)
    103115
    Biro Klasifikasi Indonesia
    Dromon Bureau of Shipping
    TL Register number
    Note: classification
    Station
    Mægler
    Rute
    Sejltid

    Tonnage

    Bruttotonnage
    29.940tons
    Nettotonnage
    7.798tons
    Bruttoregister-ton
    0
    Nettoregister-ton
    0
    Dødvægt
    6.124tons
    Dødvægt design
    0
    Dødvægt Ro-Pax
    0
    Dødvægt Ro-Ro
    0
    Displacement
    0
    Displacement uddykket
    0
    Displacement neddykket
    0
    Bruttotonnage Suez
    0
    Bruttotonnage Panama
    0
    Nettoregisterton Suez
    0
    Nettoregisterton Panama
    0
    Sikkerheds-tonnage
    0
    Note Tonnage

    Kapacitet

    Lastrum
    Dæksplads
    0
    Gods kapacitet
    Lastrum Note:
    Containere
    Containere
    Container 14mt
    Kølecontainere / Reefer plugs
    Note containere
    Udholdenhed
    Pæletræk
    0
    Biler
    800
    Lastbiler
    Note: Lastbiler
    Trailere
    Kassetter
    Note Trailere
    Busser
    Lanemeter
    2400meter
    Camper stik
    Note: RoRo / Bildæk
    DækFrihøjde (FH)LanemeterBiler
    Vejråbent600 LM
    Øvre4,9 m.900 LM
    Hoved4,9 m.900 LM
    Total2400 LM800
    Jernbanespor
    Jernbanespor længde
    0
    Note: Spor
    Cykler
    Lighters
    Note: Kapacitet

    Person Kapacitet

    Person kapacitet
    Besætning
    59
    Besætning fordeling
    Passagerer
    1000PAX
    Passagerer sommer
    Passagerer vinter
    Passagerer oceangående
    Passagerer kystfart
    Passagerer havnefart
    Note Passagerer
    Crew / Pax-forhold
    Elever
    Dæk
    Passagerdæk
    Fragtdæk
    Kahytter
    94
    Dæk med kahytter
    Køjer
    200
    Underkøjer
    Hængekøjer
    Sæder
    Dækspladser
    Kahytter med balkon
    Andel af udvendige kahytter
    Kahytter Typer

    94 x 2 køjes kahyt = 188 PAX

    Kahyts størrelse
    Kahytter Besætning
    35
    Køjer besætning
    43
    Beskrivelse
    AntalTypePersoner
    12Officers enkelt kahyt12
    8dobbelt kahyt16
    15enkelt kahyt15
    Note Person Kapacitet

    Passager faciliteter

    Passager faciliteter
    Restauranter
    Barer
    Barer
    Catering område
    Note Spisesteder
    Swimmingpool
    Swimming pool
    Spabad
    Jacuzzi
    Vand-rutchebaner
    Solarium
    Butikker
    Underholdning & højttaleranlæg
    Audiovisuelt udstyr
    Passager info system
    Teater udstyr
    Underholdningssystem
    Pool udstyr
    Tidligere Passager Faciliteter
    Note forbrug

    Indretning

    Indretnings-arkitekt
    Interiør
    Kahyts lås
    Pengeskabe i kahyt
    Tæpper
    Lofter
    Gulve
    Møbel & gardin-stof
    0
    Stof
    Læder
    Møbler
    Stole
    Flysæder
    Dæk
    Teak dæk
    Dækbelægning
    Fliser
    Marmor
    Laminat
    Skiltning
    Porcelæn
    Minibar
    Flysæder
    Lamper i passager-områder
    Lys
    Strømforsyning
    Telefon system
    Glas dekorationer
    Væg dekorationer
    Væg panel
    Sammenfoldelige vægge
    Galleri udstyr

    Tanke

    Lasttankens kapacitet
    Slop-tank kapacitet
    Balasttanke
    2.888m3
    Balasttanke
    0
    Brændstof-tanke
    918m3
    Brændstof-tanke
    0
    HFO
    0
    HFO
    0
    LNG
    0
    Gasolie
    0
    Gasolie
    0
    Dieselolie
    103m3
    Dieselolie
    0
    Lavsvovl Diesel
    0
    Smøreolie
    0
    Smøreolie
    0
    Frisk Vand
    420m3
    Frisk Vand
    0
    Drikkevand
    0
    Spildevand
    0
    Spildevand
    0
    Kloak Grå
    0
    Kloak Sort
    0
    Urin
    0
    Behandlet Vand
    0
    Slam
    0
    Vaskevand
    0
    Teknisk vand
    0
    Kedelfødevand
    0
    Krængnings-tanke
    0
    Krængnings-tanke
    0
    Trim tanke
    0
    LBC
    0
    Ferskvands-produktion
    Tank Kapacitet
    Spildevands-behandling
    Ballast Kontrol System
    Krængningstanke
    LNG tanke
    Frisk Vand Anlæg
    Brændstof / smøreolie separator
    Skralde Kapacitet
    0
    Note: tanke

    Sikkerhed

    Rednings-udstyr
    Redningsbåde
    Redningsbåde type

    Harding

    Redningsflåder
    0
    Note: Redningsflåde
    Buoyant apparatus
    Note Buoyant apparatus
    Redningsveste
    0
    Redningskrandse
    Design software
    Mob-boat
    CO2 anlæg
    Heien Larsen
    Davits
    Marine evacuation system
    MES kapacitet
    MES System
    Brand detektor system
    Alarm & overvågning
    Brand alarm system
    Brandslukning
    Brandslukningsmaskine
    Ildslukker
    Branddøre
    Sprinkler
    Hi-Pres Svanehöj
    Nødbelysning
    Vandtætte døre
    Survey TV
    Nød belysning
    GMDSS
    Sikkerheds glas
    Marine escape system
    Evakuerings-system
    Nødautomatisering
    Note: sikkerhed

    Udstyr

    Ramper
    Ramper

    Eksterne ramper:
    Hækrampe: 14,0 x 11,5 meter (LxB)

    Interne ramper:
    Løftbar rampe hoved - øvre dæk: 43,2 x 3,9 meter. (LxB)
    Rampe øvre - vejrdæk

    Adgangsveje
    Kvaerner
    Linkspan design
    Køretøjs-elevator
    Udstyr
    Elevator
    Elevatorer
    Rulletrapper
    Tender
    Ankerkæde længde
    0
    Ankerkæde diameter
    0
    Karakter af ankerkæder
    Anker total vægt
    0
    Ankre
    Kraner
    Laste computer
    TV
    Air Condition
    AC-kølere
    Ventilation
    Novenco Hi-Pres
    Fordampere
    Pool sliding dome
    Selvbetjeningstællere
    Dispenser
    Hotel & Management System
    Kabys
    Electrolux
    Pentry
    Kassesystem
    Proviant håndtering
    Drikkevarer dispenser
    Affald behandling
    Affaldsskakt
    Kompostkværne
    Zodiacs
    Zodiac beskrivelse
    Køling
    Omvendt osmoseanlæg
    Skinner
    Aluminiums Paneler
    Paneler
    Toiletter
    Toiletter
    0
    Vacum toiletter
    Badeværelses-enheder
    Elektriske installationer
    Elektronik
    Pooldæk cover
    Lufttørringsanlæg
    Vaskeri
    Bildæk
    Surringsudstyr
    Pumper
    Manifold
    Septic Plant
    Behandling af sort vand
    Tank sounding
    Wet units
    Profiler
    Platformkontrol
    Helipad
    Aluminiumslegering
    Koblinger
    Ben
    Ben Længde
    0
    Hoved Slæbewire
    Note Udstyr

    Historik

    Historiske navne
    NavnPeriode
    Gotland(19. april 1996 - 19. december 1997)
    Finnarrow(18. september 1997 - juli 2013)
    Euroferry Brindisi(juli 2013 - 18. december 2014)
    Mazovia(18. december 2014 - )
    Historiske ejere
    EjerPeriode
    Rederi Ab Gotland, Visby, Sverige(19. april 1996 - 17. december 1997)
    Oy Finnlines, Helsinki, Finland(17. december 1997 - 4. december 2007)
    Ropax IV Arrow AB, Malmö, Sverige(4. december 2007 - 18. december 2014)
    Polska Żegluga Baltycka (Polferries), Kolobrzeg, Polen(18. december 2014 - )
    Historiske Rederier
    RederiPeriode
    Tor Line AB, Göteborg, Sverige(februar 1997 - 16. marts 1997)
    SeaWind Line (Silja Line Oy), Helsinki, Finland(april 1997 - juni 1997)
    SeaWind Line (Silja Line Oy), Helsinki, Finland(12. juni 1997 - december 1997)
    Rederi AB Nordö-Link, Malmö, Sverige(2. januar 2003 - 1. januar 2005)
    Rederi AB Nordö-Link, Malmö, Sverige(2. januar 2006 - 30. marts 2007)
    Scandlines Deutschland GmbH, Tyskland(31. marts 2007 - 2. maj 2007)
    Stena Line AB, Sverige(7. maj 2007 - 2. marts 2011)
    TransRussiaExpress (TRE) (Finnlines Deutschland GmbH), Tyskland(9. september 2011 - 13. oktober 2011)
    Stena Line, Storbritannien(januar 2013 - 2013)
    Grimaldi Group, Genova, Italien(juli 2014 - december 2014)
    Polska Żegluga Baltycka (Polferries), Kolobrzeg, Polen(18. december 2014 - )
    Historiske ISM
    ISMPeriode
    FINNLINES SHIP MANAGEMENT AB(3. marts 2003 - 10. juli 2013)
    GRIMALDI DEEP SEA SPA(10. juli 2013 - 21. december 2014)
    POLISH BALTIC SHIPPING CO(21. december 2014 - )
    Historiske Ruter
    RutePeriode
    Göteborg - Gent(februar 1997 - 16. marts 1997)
    Oxelösund - Sankt Petersborg(11. april 1997 - juni 1997)
    Turku (Åbo) - Stockholm(9. juni 1997 - december 1997)
    Helsinki (Helsingfors) - Lübeck(22. december 1997 - 31. december 1997)
    Helsinki (Helsingfors) - Travemünde(31. december 1997 - 26. maj 1998)
    Kapellskär - Nådendal(2. juli 1998 - 24. december 2002)
    Malmö - Travemünde(2. januar 2003 - 1. januar 2005)
    Kapellskär - Nådendal(2. januar 2005 - 1. januar 2006)
    Malmö - Travemünde(2. januar 2006 - 30. marts 2007)
    Rostock - Ventspils(marts 2007 - 2. maj 2007)
    Karlskrona - Gdynia(7. maj 2007 - december 2010)
    Hoek van Holland - Killingholme(9. december 2010 - 28. februar 2011)
    Malmö - Travemünde(10. marts 2011 - 8. september 2011)
    Lübeck - Sankt Petersborg - Ventspils(9. september 2011 - 13. oktober 2011)
    Kapellskär - Nådendal(17. oktober 2011 - 2012)
    Helsinki - Kalundborg - Århus(28. januar 2012 - februar 2012)
    Kapellskär - Nådendal(17. februar 2012 - 11. januar 2013)
    Holyhead - Dublin(17. januar 2013 - 16. februar 2013)
    Ventspils - Travemünde(marts 2013 - april 2013)
    Swinoujscie - Ystad(15. juni 2015 - )
    Historiske Flag
    FlagstatPeriode
    Sverige(19. april 1996 - december 1997)
    Finland(december 1997 - januar 2003)
    Sverige(januar 2003 - 18. september 2012)
    Finland(18. september 2012 - 5. juli 2013)
    Italien(5. juli 2013 - 19. december 2014)
    Bahamas(19. december 2014 - )
    Historiske Hjemsteder
    HjemstedPeriode
    Visby(19. april 1996 - december 1997)
    Helsinki(december 1997 - januar 2003)
    Malmö(januar 2003 - 18. september 2012)
    Helsinki(18. september 2012 - 5. juli 2013)
    Palermo(5. juli 2013 - 19. december 2014)
    Nassau(19. december 2014 - )
    Historiske Kaldesignal
    KaldesignalPeriode
    OJIG(december 1997 - januar 2003)
    SMQE(januar 2003 - 18. september 2012)
    OJIG(18. september 2012 - 5. juli 2013)
    IBCV(5. juli 2013 - 19. december 2014)
    C6BP8(19. december 2014 - )
    Historiske MMSI
    MMSIPeriode
    266002000(januar 2003 - 18. september 2012)
    230903000(18. september 2012 - 5. juli 2013)
    247366000(5. juli 2013 - 19. december 2014)
    311000330(19. december 2014 - )
    Historik Pennant:
    Historiske Havnekendings Nr.
    Historiske Kontrol-numre
    Historiske P&I forsikrings-selskab
    P&IPeriode
    Steamship Mutual Underwriting Association (Bermuda)(21. oktober 2021 - )
    Historisk type
    Historiske klasseselskaber
    KlasseselskabPeriode
    Registro Italiano Navale (IACS)( - 8. november 2019
    Polish Register of Shipping (IACS)(8. november 2019 - )
    Kaptajn
    Søsterskibe
    Projekteret
    Projekteret
    Bestilt
    Bestilt
    Første Stål Skåret
    Kølstrakt
    30. april 1991
    Kølstrakt
    Søsat
    15. september 1993
    Søsat
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Prøvetur
    Prøvetur slut
    Bilbrev
    Færdig
    Leveret
    19. april 1996
    Leveret
    Døbt
    19. april 1996
    Døbt Sted
    Jakarta, Indonesien
    Gudmor
    Marianne Nilsson
    Jomfrurejse
    Jomfrurejse rute
    Udgået
    Solgt til Skrotning
    Solgt til Skrotning
    Skrottet
    Skrottet
    Forlist
    Renoveret
    Hændelser og særlige begivenheder
    DatoHændelse
    16. februar 2013Da Finnarrow ankom til Holyhead, havde man glemt at trække stabilisatorerne ind. En af disse ramte derfor kajen. Skibet tog vand ind og blev evakueret.
    22. februar 2013 - 21. marts 2013Repareret ved Inchgreen Dry Dock i Greenock, Skotland.
    18. februar 2015Prøveanløb i Ystad
    14. oktober 2016Der udbrød brand i maskinrummet, da Mazovia lå i Ystad. Branden blev hurtigt slukket.
    Horn
    Noter

    Billeder

    Billeder

    Statistik

    Statistik
    Oprettet
    9. november 2021 18:54
    Sidst opdateret
    4. april 2022 17:55
    Hvor er MAZOVIA

    Skriv en kommentar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *