Tryk på ESC for at lukke

Maritime Billeder & Data

MAZOVIA – IMO: 9010814

Hoveddata

Billede:
IMO:
9010814
MMSI:
311000330
ENI:
Kaldesignal:
C6BP8
Hjemhavn:
NASSAU
Pennant:
Typebetegnelse:
Egenskab:
Klasse:
Byggeår:
1996
Byggepris:
SEK 300 millioner
Stenfisker-nummer:
Kontrol-nummer:
Skibsregister-nummer:
Havnekending Nr.:
Kendings-bogstaver:
EU-identifikation:
Sejl nr.:
Ophugget:
Forlist:
Udgået:
Levetid:
0
Levetid:
Levetid:
Nyt IMO:
Tidligere IMO:
Note Hoveddata:

Dimensioner

Længde:
0
Længde imellem perpendikulær:
150meter
LOA:
168,15meter
Længde incl. klapper:
0
Længde SOLAS:
0
Længde bovspryd:
0
LOA incl. bovspryd:
0
Bredde:
27,7meter
Bredde Ext.:
28,3meter
Bredde Ext. (incl. redningsbåd):
0
Bredde hvert skrog:
0
Højde (Airdraft):
0
Skrog højde:
0
Dybgang:
6,6meter
Dybgang design:
0
Dybgang Ro-Ro:
0
Dybgang Ro-Pax:
0
Dybgang med ride control:
0
Dybgang uden ride control:
0
Dybgang med stabilisator:
0
Dybgang uden stabilisator:
0
Dybgang is klasse:
6,014meter
Dybgang for min:
0
Dybgang for max:
0
Dybgang midtskibs min.:
0
Dybgang midtskibs max.:
0
Dybgang agter min:
0
Dybgang agter max:
0
Dybde:
0
Dybde til hoveddæk:
9,32meter
Dybde til øvredæk:
0
Dybde til vejrdæk:
0
Dybde nedre dæk:
0
Dybde shelter dæk:
0
Dybde båddæk:
0
Dybde til togdæk:
0
Dybde til bildæk / RO-RO dæk:
0
Dybde til top dæk:
0
Dybde til passager landgang:
0
Dybde salon dæk:
0
Dybde til promenadedæk:
0
Dybde skot dæk:
0
Load line længde:
0
Load line Bredde:
0
Længde bro til stævn:
0
Længde bro til hæk:
0
Bredde Brovinger:
0
Fribord:
0
Køl til mast:
0
Køl til skorsten:
0
Mastetop over havoverfladen:
0
Højde på skorsten:
0
Broens øjehøjde:
0
Højde til båddæk:
0
Højde til vejrdæk:
0
Højde til hoveddæk:
0
Højde øvredæk:
0
Højde til dæk 3:
0
Stævn udhæng:
0
Agter udhæng:
0
Rise of Floor:
0
Bulb Længde:
0
Frihøjde Vogndæk:
4,9meter
Længde på vogndæk:
0
Deplacement:
0
Rækkevidde:
0
Længde promenade dæk:
0
Bredde promenade dæk:
0
Højde promenade dæk:
0
Skrog seperation:
0
Dimensionstal:
0
Testdybde:
Note Dimensioner:

Skrog

Værft:
Pt Dok Kodja Bahri, Jakarta, Indonesien
Skrog nr.:
1005
Værft Skroget:
Skrog nr. / Skrogværft:
Skrogform:
Skrog konstruktion:
Skot:
Skot olie:
Gennemgående Dæk:
Dæk delvise:
Dæk Total:
Skrog beskrivelse:
Design:

Knud E Hansen

Outfitter:
Towing tank:
Model test:
Aluminium:
Manøvreringstest:
Lugetype:
Vindues vasker:
Vinduer:
Koøjer:
Vinduer:
Isolering:
Bro:
Døre:
Kahytter:
Magrodome:
Luger:
Luger:
Rør:
Maling:
Kabler:
Fortøjningsspil:
Norwinch
Fast ballast:
0
Isbrydende Kapacitet:
0

Maskine

Beskrivelse:

4 stk. Sulzer 6ZA40S diesel, 4320 kW

Effekt :
17.280KW
BHP:
23.500BHP
IHK:
0
rpm:
510
Boring:
0
Slaglængde:
0
Middel effektivt tryk:
0
Stempel hastighed:
0
Hjælpe-maskineri:

3 stk. Sulzer 9S20 diesel hjælpemaskine, 1170 kW, 900 rpm

Batterier:
Design Max Hastighed:
0
Trial Speed:
0
Servicefart:
20,5knob
Note servicefart:
Økonomifart:
0
Hastighed for sejl:
0
Hastighed på batteri:
0
Fart uddykket:
0
Fart neddykket:
0
Maskine bygge sted:
Maskine Bygge dato:
Drivmiddel:
Olie
Brændstof-kvalitet:
IFO 380
Brændstof-forbrug:
21tons i døgnet
Havneforbrug:
0
Brændstof optimering:
Brændstof-forbrug Note:
Propeller:
2
Propeller Type:
KaMeWa
Propel Diameter:
4,6meter
Propel RPM:
115
Propelaksel længde:
0
Aksel diameter:
Padlehjul:
Padlehjul effekt:
0
Padlehjul diameter:
Sidehjul:
Bovpropeller:
2
Bovpropel Producent:
KaMeWa
Bovproller Effekt:
1200KW pr. stk.
Bovproller Effekt:
0
Bovpropel Effekt:
0
Bovpropel diameter:
0
Hækpropeller:
Hækpropel Producent:
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropeller effekt:
0
Hækpropel Effekt:
0
Hækpropel diameter:
0
Ror:
Stabilisator:
2 stk. Brown finne-stabilisator (en i hver side)
Ride control:
Trim Control:
Generatorer:
Strøm-spænding:
0
Belysnings-spænding:
0
Frekvens:
0
Nødgenerator:
Aksel-generatorer:
2 stk. 1300 kW
Kedler:
Kedler Type:
Starter type:
Udstødnings-gaskedel:
Gear reduktion:
Lohman & Stolterfoht
Akselsystem:
Fremdriftkontrol:
Integreret fremdrift:
Styremaskine:
Tenfjord
Trykluft receivers:
Anti vibration:
Vibrations beregning:
Automatisering af maskinrum:
Motorovervågning:
Heeling-system:
Stabilitetsberegning:
Dæks maskineri:
Landstrøm:
Scrubber:
Elinstalationer:
Separatorer:
Kompressorer:
Renseanlæg:
Forbrændingsanlæg:
Master:
Mastehøjde:
0
Sejl:
Sejl Areal:
0
Max. Sejl Areal:
0
Rotorsejl:
Note: Rotorsejl:
Tovværk:
Tovender:
Noter maskinen:

Management

Ejer:

POLCONOR LTD

Ejer IMO:
6152676
Rederi:

POLISH BALTIC SHIPPING CO, Kolobrzeg, Polen

Rederi IMO:
0102752
ISM Manager:

POLISH BALTIC SHIPPING CO, Kolobrzeg, Polen

ISM IMO:
0102752
Klassen leveret:
8. november 2019
Klassen suspenderet:
Skibsregister-nummer:
DNV GL id:
Lloys's:
BV Reg:
RI:
ABS:
CRS:
RS:
CHINA CLASSIFICATION SOCIETY:
Nippon Kaiji Kyokai (IACS):
Korean ship register:
Polish Register of Shipping (IACS):
103115
Biro Klasifikasi Indonesia:
Dromon Bureau of Shipping:
TL Register number:
Note: classification:
US Coast Guard no.:
Station:
Mægler:
Rute:
Sejltid:

Tonnage

Bruttotonnage:
29.940tons
Nettotonnage:
7.798tons
Bruttoregister-ton:
0
Nettoregister-ton:
0
Dødvægt:
6.124tons
Dødvægt design:
0
Dødvægt Ro-Pax:
0
Dødvægt Ro-Ro:
0
Displacement:
0
Displacement uddykket:
0
Displacement neddykket:
0
Bruttotonnage Suez:
0
Bruttotonnage Panama:
0
Nettoregisterton Suez:
0
Nettoregisterton Panama:
0
Sikkerheds-tonnage:
0
Note Tonnage:

Kapacitet

Lastrum:
Dæksplads:
0
Gods kapacitet:
Lastrum Note::
Containere:
Containere:
Container 14mt:
Kølecontainere / Reefer plugs:
Note containere:
Udholdenhed:
Pæletræk:
0
Biler:
800
Lanemeter Biler:
0
Lastbiler:
140
Note: Lastbiler:

18 meter

Trailere:
Kassetter:
Note Trailere:
Busser:
Lanemeter:
2400meter
Bane bredde:
0
Camper stik:
Note: RoRo / Bildæk:
DækFrihøjde (FH)LanemeterBiler
Vejråbent600 LM
Øvre4,9 m.900 LM
Hoved4,9 m.900 LM
Total2400 LM800
Jernbanespor:
Jernbanespor længde:
0
Note: Spor:
Cykler:
Lighters:
Note: Kapacitet:

Person Kapacitet

Person kapacitet:
Besætning:
59
Besætning fordeling:
Passagerer:
1000PAX
Passagerer sommer:
Passagerer vinter:
Passagerer oceangående:
Passagerer kystfart:
Passagerer havnefart:
Pladsforhold:
PAX / Crew forhold:
Note Passagerer:
Elever:
Dæk:
Passagerdæk:
Fragtdæk:
Kahytter:
506
Dæk med kahytter:
Køjer:
Underkøjer:
Hængekøjer:
Flysæder:
Dækspladser:
Kahytter med balkon:
Andel af udvendige kahytter:
Kahytter Typer:

94 x 2 køjes kahyt = 188 PAX

Kahyts størrelse:
Kahytter Besætning:
35
Køjer besætning:
43
Beskrivelse:
AntalTypePersoner
12Officers enkelt kahyt12
8dobbelt kahyt16
15enkelt kahyt15
Note Person Kapacitet:

Passager faciliteter

Passager faciliteter:
Restauranter:
Barer:
Barer:
Catering område:
Note Spisesteder:
Swimmingpool:
Swimming pool:
Spabad:
Jacuzzi:
Vand-rutchebaner:
Solarium:
Butikker:
Underholdning & højttaleranlæg:
Audiovisuelt udstyr:
Passager info system:
Teater udstyr:
Underholdningssystem:
Pool udstyr:
Tidligere Passager Faciliteter:
Note forbrug:

Indretning

Indretnings-arkitekt:
Interiør:
Kahyts lås:
Pengeskabe i kahyt:
Tæpper:
Lofter:
Gulve:
Møbel & gardin-stof:
0
Stof:
Læder:
Møbler:
Stole:
Flysæder:
Dæk:
Teak dæk:
Dækbelægning:
Fliser:
Marmor:
Laminat:
Skiltning:
Porcelæn:
Minibar:
Flysæder:
Lamper i passager-områder:
Lys:
Strømforsyning:
Telefon system:
Glas dekorationer:
Væg dekorationer:
Væg panel:
Sammenfoldelige vægge:
Galleri udstyr:

Tanke

Lasttankens kapacitet:
Slop-tank kapacitet:
Balasttanke:
2.888m3
Balasttanke:
0
Brændstof-tanke:
918m3
Brændstof-tanke:
0
HFO:
0
HFO:
0
LNG:
0
Gasolie:
0
Gasolie:
0
Dieselolie:
103m3
Dieselolie:
0
Lavsvovl Diesel:
0
Smøreolie:
0
Smøreolie:
0
Hydraulikolie:
0
Frisk Vand:
420m3
Frisk Vand:
0
Drikkevand:
0
Spildevand:
0
Spildevand:
0
Kloak Grå:
0
Kloak Sort:
0
Urin:
0
Behandlet Vand:
0
Slam:
0
Vaskevand:
0
Teknisk vand:
0
Kedelfødevand:
0
Krængnings-tanke:
0
Krængnings-tanke:
0
Trim tanke:
0
LBC:
0
Ferskvands-produktion:
Tank Kapacitet:
Spildevands-behandling:
Ballast Kontrol System:
Krængningstanke:
LNG tanke:
Frisk Vand Anlæg:
Brændstof / smøreolie separator:
Skralde Kapacitet:
0
Note: tanke:

Sikkerhed

Rednings-udstyr:
Redningsbåde:
Redningsbåde type:

Harding

Redningsflåder:
0
Note: Redningsflåde:
Buoyant apparatus:
Note Buoyant apparatus:
Redningsveste:
0
Redningskrandse:
Design software:
Mob-boat:
CO2 anlæg:
Heien Larsen
Davits:
Marine evacuation system:
MES kapacitet:
MES System:
Brand detektor system:
Alarm & overvågning:
Brand alarm system:
Brandslukning:
Brandslukningsmaskine:
Ildslukker:
Branddøre:
Sprinkler:
Hi-Pres Svanehöj
Nødbelysning:
Vandtætte døre:
Survey TV:
Nød belysning:
GMDSS:
Sikkerheds glas:
Marine escape system:
Evakuerings-system:
Nødautomatisering:
Note: sikkerhed:

Udstyr

Ramper:
Ramper:

Eksterne ramper:
Hækrampe: 14,0 x 11,5 meter (LxB)

Interne ramper:
Løftbar rampe hoved - øvre dæk: 43,2 x 3,9 meter. (LxB)
Rampe øvre - vejrdæk

Adgangsveje:
Kvaerner
Linkspan design:
Køretøjs-elevator:
Udstyr:
Elevator:
Elevatorer:
Rulletrapper:
Tender:
Ankerkæde længde:
0
Ankerkæde diameter:
0
Karakter af ankerkæder:
Anker total vægt:
0
Ankre:
Kraner:
Laste computer:
TV:
Air Condition:
AC-kølere:
Ventilation:
Novenco Hi-Pres
Fordampere:
Pool sliding dome:
Selvbetjeningstællere:
Dispenser:
Hotel & Management System:
Kabys:
Electrolux
Pentry:
Kassesystem:
Proviant håndtering:
Drikkevarer dispenser:
Affald behandling:
Affaldsskakt:
Kompostkværne:
Zodiacs:
Zodiac beskrivelse:
Køling:
Omvendt osmoseanlæg:
Skinner:
Aluminiums Paneler:
Paneler:
Toiletter:
Toiletter:
0
Vacum toiletter:
Badeværelses-enheder:
Elektriske installationer:
Elektronik:
Pooldæk cover:
Lufttørringsanlæg:
Vaskeri:
Bildæk:
Surringsudstyr:
Pumper:
Manifold:
Septic Plant:
Behandling af sort vand:
Tank sounding:
Wet units:
Profiler:
Platformkontrol:
Helipad:
Aluminiumslegering:
Koblinger:
Ben:
Ben Længde:
0
Hoved Slæbewire:
Jernbanespor:
Stopbomme:
Note Udstyr:
Tenderbåde:

Historik

Historiske navne:
NavnPeriode
Gotland(19. april 1996 - 19. december 1997)
Finnarrow(18. september 1997 - juli 2013)
Euroferry Brindisi(juli 2013 - 18. december 2014)
Mazovia(18. december 2014 - )
Historiske ejere:
EjerPeriode
Rederi Ab Gotland, Visby, Sverige(19. april 1996 - 17. december 1997)
Oy Finnlines, Helsinki, Finland(17. december 1997 - 4. december 2007)
Ropax IV Arrow AB, Malmö, Sverige(4. december 2007 - 18. december 2014)
Polska Żegluga Baltycka (Polferries), Kolobrzeg, Polen(18. december 2014 - )
Historiske Rederier:
RederiPeriode
Tor Line AB, Göteborg, Sverige(februar 1997 - 16. marts 1997)
SeaWind Line (Silja Line Oy), Helsinki, Finland(april 1997 - juni 1997)
SeaWind Line (Silja Line Oy), Helsinki, Finland(12. juni 1997 - december 1997)
Rederi AB Nordö-Link, Malmö, Sverige(2. januar 2003 - 1. januar 2005)
Rederi AB Nordö-Link, Malmö, Sverige(2. januar 2006 - 30. marts 2007)
Scandlines Deutschland GmbH, Tyskland(31. marts 2007 - 2. maj 2007)
Stena Line AB, Sverige(7. maj 2007 - 2. marts 2011)
TransRussiaExpress (TRE) (Finnlines Deutschland GmbH), Tyskland(9. september 2011 - 13. oktober 2011)
Stena Line, Storbritannien(januar 2013 - 2013)
Grimaldi Group, Genova, Italien(juli 2014 - december 2014)
Polska Żegluga Baltycka (Polferries), Kolobrzeg, Polen(18. december 2014 - )
Historiske ISM:
ISMPeriode
FINNLINES SHIP MANAGEMENT AB(3. marts 2003 - 10. juli 2013)
GRIMALDI DEEP SEA SPA(10. juli 2013 - 21. december 2014)
POLISH BALTIC SHIPPING CO(21. december 2014 - )
Historiske Ruter:
RutePeriode
Göteborg - Gent(februar 1997 - 16. marts 1997)
Oxelösund - Sankt Petersborg(11. april 1997 - juni 1997)
Turku (Åbo) - Stockholm(9. juni 1997 - december 1997)
Helsinki (Helsingfors) - Lübeck(22. december 1997 - 31. december 1997)
Helsinki (Helsingfors) - Travemünde(31. december 1997 - 26. maj 1998)
Kapellskär - Nådendal(2. juli 1998 - 24. december 2002)
Malmö - Travemünde(2. januar 2003 - 1. januar 2005)
Kapellskär - Nådendal(2. januar 2005 - 1. januar 2006)
Malmö - Travemünde(2. januar 2006 - 30. marts 2007)
Rostock - Ventspils(marts 2007 - 2. maj 2007)
Karlskrona - Gdynia(7. maj 2007 - december 2010)
Hoek van Holland - Killingholme(9. december 2010 - 28. februar 2011)
Malmö - Travemünde(10. marts 2011 - 8. september 2011)
Lübeck - Sankt Petersborg - Ventspils(9. september 2011 - 13. oktober 2011)
Kapellskär - Nådendal(17. oktober 2011 - 2012)
Helsinki - Kalundborg - Århus(28. januar 2012 - februar 2012)
Kapellskär - Nådendal(17. februar 2012 - 11. januar 2013)
Holyhead - Dublin(17. januar 2013 - 16. februar 2013)
Ventspils - Travemünde(marts 2013 - april 2013)
Swinoujscie - Ystad(15. juni 2015 - )
Historiske Flag:
FlagstatPeriode
Sverige(19. april 1996 - december 1997)
Finland(december 1997 - januar 2003)
Sverige(januar 2003 - 18. september 2012)
Finland(18. september 2012 - 5. juli 2013)
Italien(5. juli 2013 - 19. december 2014)
Bahamas(19. december 2014 - )
Historiske Hjemsteder:
HjemstedPeriode
Visby(19. april 1996 - december 1997)
Helsinki(december 1997 - januar 2003)
Malmö(januar 2003 - 18. september 2012)
Helsinki(18. september 2012 - 5. juli 2013)
Palermo(5. juli 2013 - 19. december 2014)
Nassau(19. december 2014 - )
Historiske Kaldesignal:
KaldesignalPeriode
OJIG(december 1997 - januar 2003)
SMQE(januar 2003 - 18. september 2012)
OJIG(18. september 2012 - 5. juli 2013)
IBCV(5. juli 2013 - 19. december 2014)
C6BP8(19. december 2014 - )
Historiske MMSI:
MMSIPeriode
266002000(januar 2003 - 18. september 2012)
230903000(18. september 2012 - 5. juli 2013)
247366000(5. juli 2013 - 19. december 2014)
311000330(19. december 2014 - )
Historik Pennant::
Historiske Havnekendings Nr.:
Historiske Kontrol-numre:
Historiske P&I forsikrings-selskab:
P&IPeriode
Steamship Mutual Underwriting Association (Bermuda)(21. oktober 2021 - )
Historisk type:
Historiske klasseselskaber:
KlasseselskabPeriode
Registro Italiano Navale (IACS)( - 8. november 2019
Polish Register of Shipping (IACS)(8. november 2019 - )
Kaptajn:
Søsterskibe:
Projekteret:
Projekteret:
Bestilt:
Bestilt:
Første Stål Skåret:
Kølstrakt:
30. april 1991
Kølstrakt:
Søsat:
15. september 1993
Søsat:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Prøvetur:
Prøvetur slut:
Bilbrev:
Færdig:
Leveret:
19. april 1996
Leveret:
Døbt:
19. april 1996
Døbt Sted:
Jakarta, Indonesien
Gudmor:
Marianne Nilsson
Jomfrurejse:
Jomfrurejse rute:
Udgået:
Solgt til Skrotning:
Solgt til Skrotning:
Skrottet :
Skrottet:
Forlist:
Renoveret:
Hændelser og særlige begivenheder:
DatoHændelse
16. februar 2013Da Finnarrow ankom til Holyhead, havde man glemt at trække stabilisatorerne ind. En af disse ramte derfor kajen. Skibet tog vand ind og blev evakueret.
22. februar 2013 - 21. marts 2013Repareret ved Inchgreen Dry Dock i Greenock, Skotland.
18. februar 2015Prøveanløb i Ystad
14. oktober 2016Der udbrød brand i maskinrummet, da Mazovia lå i Ystad. Branden blev hurtigt slukket.
Horn:
Noter:

Billeder

Billeder:

Statistik

Statistik:
Oprettet:
9. november 2021 18:54
Sidst opdateret:
22. november 2023 10:01
Hvor er MAZOVIA?:

Nicolaj Jepsen

Indehaver af siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Du kan ikke kopiere indhold fra denne side.
Har du brug for billeder, kan du kontakte mig via Kontakt formularen, som findes øverst til højre.